IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 6 januari 2019, 19:55

Bij ivm is het terugplaatsing van embryos van 4 dagen, worden ingevroren aan dag 3, maar al een dag op voorhand ontdooid. Dan is het 12 dagen wachten voor de bloedafname.

Ik laat er sowieso telkens maar 1tje terugplaatsen, heb wel beetje geduld en wil vooral geen tweeling πŸ˜…..

Mijn embryos uit ivf/icsi waren ook geen topkwaliteit, nu sta ik er wel beter voor dus hopelijk merken we dat ook in de resultaten 😁.

Je vraagt je inderdaad soms af waarom de innesteling niet lukt hé.. Maar blijf erin geloven, binnenkort zijn we zwanger 😁!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 6 januari 2019, 20:35

Het is zo gek he, ik geloof er echt in totdat ik een tp krijg.. dan krijg ik precies zo een domper waarvan ik weet 'dit lukt toch niet'. Vorige keer belde het labo met de keuze voor ofwel 2 tp's (diezelfde dag tp), ofwel dag erna waarvan 1 gehached, maar niet zeker of de 2de kon worden teruggeplaatst. Dat was een ontzettend moeilijke keuze. Toen zei ze tegen mij, 'mevrouw geloof me innestelling is echt psychologisch'. Toen had ik al zoiets van ohjee..
Een tweeling zou mij niet afschrikken, de kans is eerder klein dan groot dat er 2 blijven plakken, en ik heb al bang dat mijn pogingen opraken en nog geen kindje heb.. had er toch graag 2 gehad. Maar dat hebben we nu niet meer te kiezen.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 6 januari 2019, 20:55

Wat je schrijft is zooooo herkenbaar.. Heb ook al 3 icsis achter de rug en eigenlijk waren dat teveel pogingen waaruit echt 0,0 resultaat is gekomen.. Ik kijk ook altijd uit naar tp, maar dan vrees ik ook het ergste. Bij mijn eerste tp van ivm had ik dat ook, had de zaterdag een negatieve test (dacht ik), op zondag het gevoel dat mijn regels gingen doorkomen (dacht ik) en op maandag bloedafname en dan bellen ze ineens dat het toch positief is πŸ˜… was nogal een schok πŸ˜‚. Bleek dat ik niet lang genoeg gewacht had op de uitslag van de test, want toen ik opnieuw keek stond er toch een streepje πŸ™ˆ.

Maarrr.. Sindsdien heb ik wel hoop, dit zal echt wel nog eens lukken!
En je hebt nog 6 ivm-pogingen hé 😁!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 7 januari 2019, 20:25

Ohh wat ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel!
Dat zal wel een verrassing geweest zijn toen je hoorde dat je toch zwanger was. Natuurlijk ook wel verschrikkelijk als het dan mis gaat.. waarschijnlijk waren die krampjes de innestelingskrampjes. Ik heb telkens mijn regels gekregen voor dat ik bloedafname kreeg.
Ene keer zelfs 3 dagen voor bn. Ik hoop echt dat ik ook meer resultaat zal krijgen met ivm. Ergens toch met bang hartje aangezien ik eiblaasjes heb laten wegbranden. 2 keer 50 follikels gehad, na wegbranden maar 16. Ze hebben wel telkens meer maximum 10 follikels genomen. Zonde toch, niet??? Zoveel follikels en er niks meedoen denk ik dan. Maar langs de andere kant, nog 6 pogingen over, geeft wel hoop 😁😁! Raakte al helemaal in paniek na mijn 3de mislukte poging.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 7 januari 2019, 22:48

Was idd wel teleurstellend, maar we moeten verder hΓ©!
Ook wel jammer idd dat er telkens maar 10 follikels weggenomen werden.. Want ik denk dat je de rest sowieso kwijt bent en ons lichaam elke maand een nieuwe lading voorziet.
Maar dus idd nog wel een aantal pogingen nu, komt goed 😁!

Mijn buik voelt wat 'lastig', maar denk dat ik dat wel vaker heb, dus durf het niet toeschrijven aan eventuele zwangerschap πŸ™ˆ.. Mijn geduld raakt wel op πŸ˜‚ ik test zaterdag sowieso thuis! En hopelijk 2 streepjes 😍
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 7 januari 2019, 23:23

Verschrikkelijk die wachtdagen he!!
Ik voelde werkelijk vanalles na de tp πŸ˜‚πŸ˜‚ heel frusterend haha.
Ik ging dan ook meteen googlen πŸ˜‚ echt een ramp. Ik weet nog bij mijn eerste tp, dat ik en mijn man de slappe lach kregen. En ik bleef maar zeggen tijdens het lachen 'stop ik mag ni lachen!. Ook als ik smorgens opstond, ge wilt ni weten hoe voorzichtig ik uit het bed kroop πŸ˜‚. Echt verschrikkelijk.
Dat het maar snel de 14de mag zijn!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 8 januari 2019, 8:11

Haha woops πŸ˜‚ ik denk dat je van Google al helemaal gek kan worden πŸ™ˆ!
Ik blijf wel alles hetzelfde doen, ben niet voorzichtiger ofzo. Die keer dat ik zwanger was, reed ik nog intensief met mijn paard (was net in het wedstrijdseizoen) en mijn miskraam kwam er volgens de professor door een afwijking bij het embryo. Dus heb ik me voorgenomen dat ik gewoon blijf paardrijden tot het niet meer lukt 😁 is toch al minder intensief doordat mijn paard ook net zwanger is πŸ˜….
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 8 januari 2019, 11:39

Ohh echt?? Ik weet in mijn huidig ziekenhuis zeide ze, 3 dagen geen betrekking, niks tillen, heffen ,.. erna gewoon beetje opletten. Nu op mijn werk is het moeilijk om niks te tillen en als ik dan iets tilde voelde ik mij ontzettend slecht. Bij mijn 1ste pick up ben ik 2 weken thuis geweest door verlof en ik deed echt toen heel rustig en die was ook mislukt. Ik denk dat het bij mij vooral psychisch is πŸ˜‚
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 8 januari 2019, 13:44

Dag dames!

Ik zal ook nog eens een poging doen om mijn verloop te vertellen :D

Ik heb dus 28 december hysteroscopie gehad met biopsie. Was toch pijnlijker als ik gedacht had, zeker die biopsie! Kort maar krachtig :D

Tijdens de hysteroscopie zei de dokter dat alles er normaal uitzag dus dat was al een opluchting. Resultaat van de biopsie was pas bekend na 2 weken. Ze gingen dan bellen als er iets was maar tot nu toe nog geen telefoon gehad.

Ik was dan ook al begonnen met het smeren van de gel voor opstart tp. Vorige week vrijdag dan bloed en echo en daar was mijn bms nog te dun. Ik moest dus ook progynova opsteken. Ze hebben toen ook gezien dat er wat vocht in mijn baarmoeder zat waardoor ik morgen opnieuw moet gaan voor een echo. Heb soms ook wel last van 'pijn' in mijn onderbuik, precies soort van menstruatiekrampen. Zou het een ontsteking kunnen zijn van de hystero misschien?

Ik moet nog even wachten dus voor ik mijn datum voor de tp krijg. Maar al bij al beter dat ze het goed opvolgen dan dat er een embryo verspild is natuurlijk! :D

Lisa, heb jij ondertussen al met Karlien gebeld voor het opstarten van de pil?

Hopelijk kan Silke ons eind deze week goed nieuws brengen! ;)
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 8 januari 2019, 14:25

@Lisa90 tho, ik moest me kalm houden na pick-up, dus als je een verse tp hebt moet je je ook nog even kalm houden. Maar bij ivm zijn het sowieso cryo's dus is je lichaam al hersteld. Dus nu doe ik niet mee aan me rustig houden πŸ˜‚..

@Klavertje4 toitoi voor morgen, hopelijk is alles weer in orde! Zou wel eens informeren waar die buikpijn van kan komen?
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 8 januari 2019, 22:58

@Silke91
Ja dat is waar, meestal bij tp ben je nog maar net hersteld van pu. Ik heb toch wel altijd 2 dagen last van pu. Ben erg benieuwd nu! Al vrees ik dat de rit naar huis na pu toch wel zwaar is niet? Nu woon ik 5 minuten van het ziekenhuis. Brussel is 1,5u rijden πŸ™ˆ.

@Klavertjvier
Hopelijk weet je snel iets van de biopsie. En hopelijk krijg je snel een tp! Dit zijn ook voor jou spannende dagen. Jammer om te horen dat de biopsie zo pijn deed. Een biopsie heb ik niet gehad, enkel de hystereoscopie. Ik had de dag zelf en de dag erna wat menstruatiekrampjes. Maar erna was het voorbij. Misschien toch even navragen, het is toch al bijna 2 weken geleden nu.. ik moet 11feb bij gynea komen en gesprek met verpleegkundige. Ben erg benieuwd!
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 9 januari 2019, 10:28

@Lisa90, nu ben je normaal wel volledig hersteld tegen tp ;-). Ik had meer last na mijn pu van ivf dan bij ivm, dus dat valt op zich wel mee. Dat grote uur rijden nu viel dus best wel mee. Is natuurlijk leuker als je op 15min thuis staat hΓ©.. Wij zijn vorige keer onderweg naar huis nog gestopt bij de quick :lol: . Jij nog een maandje afwachten tot het gesprek dus, zal wel snel dichterbij komen :D !

Gisteravond had ik zo enkele keren hele lichte menstruatie-achtige krampen en dan begin ik alweer te hopen.. Aiai, dat maakt alles nog wat lastiger, want eigenlijk durf ik nooit echt te hopen.. Nog even geduld dus!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 9 januari 2019, 13:11

@Silke91

Ohh, voorzichtig hopen mag natuurlijk wel ;-) het kunnen innestelingskrampjes zijn! Ik heb bij tp nooit echt krampen gehad, enkel steekjes en telkens negatief. Dus krampjes kan een positief iets zijn :D
Ohh haha, ik heb ook altijd honger na een pu πŸ˜‚πŸ˜‚. Voordeel bij ons was 7u30 binnen en 10u zat ik al terug in de auto. Ging wel allemaal snel.

Heb jij eventueel het telefoonnummer van Karlien? Ik ben niet zeker of ik zou mogen starten met de pil omdat ik niet weet wat de resultaten van de onderzoeken gaan zeggen.. maar kan mss altijd eens vragen??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 9 januari 2019, 14:00

Phoe veel te spannend πŸ™ˆ.
In Brugge kreeg je eten op de kamer, want daar mocht ik pas om 14u weg πŸ˜….

Karlien is vandaag blijkbaar ziek, dus zal haar collega dan zijn. Het nr is 02 477 66 48. Ze zijn tot 16u bereikbaar, succes!!
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 9 januari 2019, 19:07

Dank u wel Silke!
Wanneer mag je na pu naar huis in Jette? Ook vrij snel? En krijg je dan een doktersbriefje mee voor het werk?
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten