Overschakeling naar Jette

IVF Forum
JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 29 januari 2019, 15:40

Roderoos14 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal

Ik ben sinds vandaag nieuw hier! Moet dus nog even uitzoeken hoe alles hier werkt. Maar heb een hoge nood aan steun, van derden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb reeds drie pogingen achter de rug, ettelijke terugplaatsingen, waarvan twee maal resultaat: Buitenbaarmoederlijke ZW en een miskraam.

Nu na lang proberen in UZA heb ik de sprong gemaakt naar UZ Jette.

Gisteren heb ik daar een counseling gehad en ik heb er een super goed gevoel aan overgehouden! Zo duidelijk allemaal. Binnenkort krijg ik een datum van opstart.

Ik vraag me af of er hier nog zijn die ervaring hebben met Jette. Ik ben super zenuwachtig! En weet niet goed waaraan ik me moet verwachten. Alle medicatie is nieuw vr mij en ik kreeg het korte schema mee.

Mijn kijkoperatie gebeurde door dr Auzin, en gisteren moet ik op counseling bij Ines Heim. Super lieve vrouwen die zeer behulpzaam waren. Iemand hiermee ervaring?

Ik hoop echt dat het eens goed komt deze keer! Shoot jullie ervaringen!
Hallo!
Ons verhaal is ongeveer gelijkaardig lijkt me.
Ik heb 2 pick ups achter de rug met in totaal 7 terugplaatsingen.
1x buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 1x biochemische zwangerschap.
Nog 1 in de vriezer.

Wij zijn sinds anderhalf jaar in behandeling in Augustinus en ben sterk de overweging aan het nemen om de overstap te doen naar Jette ...

Ik volg !

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 29 januari 2019, 16:01

Roderoos14 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal

Ik ben sinds vandaag nieuw hier! Moet dus nog even uitzoeken hoe alles hier werkt. Maar heb een hoge nood aan steun, van derden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb reeds drie pogingen achter de rug, ettelijke terugplaatsingen, waarvan twee maal resultaat: Buitenbaarmoederlijke ZW en een miskraam.

Nu na lang proberen in UZA heb ik de sprong gemaakt naar UZ Jette.

Gisteren heb ik daar een counseling gehad en ik heb er een super goed gevoel aan overgehouden! Zo duidelijk allemaal. Binnenkort krijg ik een datum van opstart.

Ik vraag me af of er hier nog zijn die ervaring hebben met Jette. Ik ben super zenuwachtig! En weet niet goed waaraan ik me moet verwachten. Alle medicatie is nieuw vr mij en ik kreeg het korte schema mee.

Mijn kijkoperatie gebeurde door dr Auzin, en gisteren moet ik op counseling bij Ines Heim. Super lieve vrouwen die zeer behulpzaam waren. Iemand hiermee ervaring?

Ik hoop echt dat het eens goed komt deze keer! Shoot jullie ervaringen!
Dag Roderoos

Welkom hier (en in Jette!). İk zit ook in Jette, maar in een İCSİ-traject bij dr de rijdt. Als je vragen hebt, stel ze gerust. Hopelijk kan 1 van ons ze beantwoorden.

Wanneer mag je starten? Succes!!

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Roderoos14 » 29 januari 2019, 20:54

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
1 januari 1970, 1:00
Roderoos14 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal

Ik ben sinds vandaag nieuw hier! Moet dus nog even uitzoeken hoe alles hier werkt. Maar heb een hoge nood aan steun, van derden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb reeds drie pogingen achter de rug, ettelijke terugplaatsingen, waarvan twee maal resultaat: Buitenbaarmoederlijke ZW en een miskraam.

Nu na lang proberen in UZA heb ik de sprong gemaakt naar UZ Jette.

Gisteren heb ik daar een counseling gehad en ik heb er een super goed gevoel aan overgehouden! Zo duidelijk allemaal. Binnenkort krijg ik een datum van opstart.

Ik vraag me af of er hier nog zijn die ervaring hebben met Jette. Ik ben super zenuwachtig! En weet niet goed waaraan ik me moet verwachten. Alle medicatie is nieuw vr mij en ik kreeg het korte schema mee.

Mijn kijkoperatie gebeurde door dr Auzin, en gisteren moet ik op counseling bij Ines Heim. Super lieve vrouwen die zeer behulpzaam waren. Iemand hiermee ervaring?

Ik hoop echt dat het eens goed komt deze keer! Shoot jullie ervaringen!
Hallo!
Ons verhaal is ongeveer gelijkaardig lijkt me.
Ik heb 2 pick ups achter de rug met in totaal 7 terugplaatsingen.
1x buitenbaarmoederlijke zwangerschap en 1x biochemische zwangerschap.
Nog 1 in de vriezer.

Wij zijn sinds anderhalf jaar in behandeling in Augustinus en ben sterk de overweging aan het nemen om de overstap te doen naar Jette ...

Ik volg !
Hoe toevallig!! Ik heb er in UZA nog twee in de vriezers, maar heb toch de overstap gemaakt. Ik heb twee behandelingen in UZA achter de rug, met heel weinig resultaat. Terwijl ik altijd veel eicellen had bij pick-ups en mooie aantallen bij bevruchting waarvan allemaal Aplusjes... Begon enorm deprimerend te worden. Dus nu Jette proberen. Heb er een goed oog in! Fingers crossed!
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Roderoos14 » 29 januari 2019, 20:59

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Roderoos14 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal

Ik ben sinds vandaag nieuw hier! Moet dus nog even uitzoeken hoe alles hier werkt. Maar heb een hoge nood aan steun, van derden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb reeds drie pogingen achter de rug, ettelijke terugplaatsingen, waarvan twee maal resultaat: Buitenbaarmoederlijke ZW en een miskraam.

Nu na lang proberen in UZA heb ik de sprong gemaakt naar UZ Jette.

Gisteren heb ik daar een counseling gehad en ik heb er een super goed gevoel aan overgehouden! Zo duidelijk allemaal. Binnenkort krijg ik een datum van opstart.

Ik vraag me af of er hier nog zijn die ervaring hebben met Jette. Ik ben super zenuwachtig! En weet niet goed waaraan ik me moet verwachten. Alle medicatie is nieuw vr mij en ik kreeg het korte schema mee.

Mijn kijkoperatie gebeurde door dr Auzin, en gisteren moet ik op counseling bij Ines Heim. Super lieve vrouwen die zeer behulpzaam waren. Iemand hiermee ervaring?

Ik hoop echt dat het eens goed komt deze keer! Shoot jullie ervaringen!
Dag Roderoos

Welkom hier (en in Jette!). İk zit ook in Jette, maar in een İCSİ-traject bij dr de rijdt. Als je vragen hebt, stel ze gerust. Hopelijk kan 1 van ons ze beantwoorden.

Wanneer mag je starten? Succes!!
Dank je wel!! Heb je al een Icsi traject achter de rug dan? Hoe is dat verlopen als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Ik heb altijd puncties onder algehele verdoving gehad maar in Jette is dat dus niet zo, daar maak ik me wel wat zorgen om want ik heb snel en veel pijn... 😢
Donderdag weet ik wanneer ik mag starten, normaal na volgende cyclus, maar ze gingen hun best doen om mss bij volgende cyclus al te starten. Dat betekent vanaf volgende week vrijdag, dan verwacht ik mijn maandstonden. Spannend allemaal! Hoop oprecht dat ze me er nog bij kunnen nemen!
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 29 januari 2019, 22:55

Ja hoor, heb reeds 2 PU’s achter de rug. 2x onder plaatselijke verdoving.

Eerste keer zijn er 13 follikels geprikt. Toen had ik redelijk wat last tijdens de PU. En nadien moeten overgeven. Maar toen ik buiten was, voelde ik mij top.

—>freeze all 3 cryo’s (laaste tp was miskraam)

2de PU waren het 27 follikels en heb ik totaal geen last gehad. Was dr Verpoest en denk dat hij de prik zeeeer correct heeft gezet. Achteraf had ik wel pijn maar dat was omdat er sprake was van hyperstimulatie.

—> freeze all 7 cryo’s (eerste TP (januari) zwanger, maar zit nu in een zeer onaangename periode omdat ik lichte bloedingen heb. Dus afwachten tot 08/02 om te zien of alles ok is.

İk moet wel zeggen dat de verpleegsters en dokters mij tijdens de PU’s en TP’s altijd goed hebben gesteund (ze vroegen mij om de haverklap of het gaat). İk zou nergens anders naar toe willen.

Medicatie: elonva, orgalutran, puregon, gonapeptyl (wegens freeze all) en pregnyl bij terugplaatsing cryo

Stefanie1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 november 2018, 13:29

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Stefanie1984 » 30 januari 2019, 9:13

Dag Roderoos,

Ivm de verdoving: ik heb al 7 puncties gehad: 4 in Gent onder lokale verdoving, 2 in Jette onder lokale verdoving én 1 in Jette onder volledige verdoving.

Als je het expliciet vraagt, kan volledige narcose dus ook in Jette (al zal je vooraf eens langs moeten gaan bij een anesthesist).

Succes!

Liefs, Stefanie

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Roderoos14 » 10 februari 2019, 9:29

Hey Stephanie

Sorry voor mijn late reactie hoor. Ik ben bewust zeer druk in de weer de laatste periode, om alles zo snel mogelijk aan mij voorbij te laten gaan :)

Wel, ik heb het vermeld tijdens de counseling, maar daar vertelden ze me dat ze het sowieso wilden proberen met plaatselijke verdoving en pas op dat moment zullen zien in hoeverre verdoving nodig is.
Super spannend!

Ik ben net terug van mijn eerst bloedprik, straks in de namiddag krijg ik een telefoontje met eventueel het startsein. Ik hoop alleszins dat de bloedwaarden goed genoeg zullen zijn om te starten.

Groetjes
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Roderoos14 » 19 februari 2019, 10:46

Vandaag follikelmeting en hopen dat overmorgen de punctie kan doorgaan.
Super veel stress hier!
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Roderoos14
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 januari 2019, 12:25

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Roderoos14 » 22 februari 2019, 11:25

Gisteren de pick-up achter de rug gehad, onder algehele verdoving. Gelukkig maar, want heb al helse pick-ups achter de rug. Vanaf vandaag gestart met die vieze bollen...
-
UZA
IVF 1 -- geen TP, geen connectie tss zaad- en eicel
ICSI 1 -- TP 1 - BBZ (aug. '17) -- TP 2 - miskr. (nov. '17)
ICSI 2 -- TP 1 tem 4 - geen zw (start mrt '18 t.e.m. sept. '19)

UZ JETTE
ICSI 3 -- 10/02 gestart met bemfola (na hystero nov. '18)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 23 februari 2019, 11:21

Lieve dames,

Ik vervoeg mij even terug op dit onderwerp.
Jullie hebben waarschijnlijk mijn vehaal in het begin van dit topic gelezen. Na 3 ivf pogingen schakel ik over naar Jette. Ik zit nu volop in stimulatie en verwacht volgende week ergens mijn punctie. Nu lees ik dat jullie dit onder narcose laten uitvoeren. In Jette vertelde ze mij dat dit enkel onder plaatselijke verdoving gedaan werd? Ik heb 3 puncties gehad in een ander ziekenhuis onder sedatie, dus onder plaatselijke verdoving is nieuw voor mij. Zijn de puncties dan werkelijk zo pijnlijk? Ik begin mij best wat zorgen te maken..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 23 februari 2019, 16:17

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Lieve dames,

Ik vervoeg mij even terug op dit onderwerp.
Jullie hebben waarschijnlijk mijn vehaal in het begin van dit topic gelezen. Na 3 ivf pogingen schakel ik over naar Jette. Ik zit nu volop in stimulatie en verwacht volgende week ergens mijn punctie. Nu lees ik dat jullie dit onder narcose laten uitvoeren. In Jette vertelde ze mij dat dit enkel onder plaatselijke verdoving gedaan werd? Ik heb 3 puncties gehad in een ander ziekenhuis onder sedatie, dus onder plaatselijke verdoving is nieuw voor mij. Zijn de puncties dan werkelijk zo pijnlijk? Ik begin mij best wat zorgen te maken..
Dag Lisa elke pickup is toch wel anders, ik heb er 2 gehad onder plaatselijke verdoving, mocht ik er terug 1 hebben, zou ik daar terug voor opteren. De eerste pickup voelde ik telkens dat ze de follikel wegnamen, dus deed even pijn. 2 de pickup had ik bijna dubbel zoveel follikels maar was geheel pijnloos na verdoving. Ik denk dat ze standaard kiezen voor plaatselijke tenzij je echt anders wilt, maar dat moet op voorhand aangevraagd worden.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 23 februari 2019, 19:37

Hallo Imera,

Bedankt voor uw reactie!
Dus al bij al valt de pijn vrij goed mee?
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Imera » 23 februari 2019, 21:56

Lisa90 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo Imera,

Bedankt voor uw reactie!
Dus al bij al valt de pijn vrij goed mee?
Ik heb de dokter alvast niet weggeduwd de eerste keer ;) wel bij elke follikel een lichte ‘aw/auwtch’. 13x opnieuw

Tweede pickup heb ik er amper iets van gevoeld (27 follikels) En dit ook aangekaart. Dr verpoest zei toen dat hij de naald (verdoving) wellicht zeer goed had gezet en dat dit de vorige keer misschien iets minder was.

Als je twijfelt en je hebt echt schrik dan zou ik het onder gehele verdoving doen. In Jette verkiezen ze lokale verdoving en vragen ze tijdens de pickup wel 10x of je je goed voelt. Dus denk ik ook dat mocht je pijn hebben ze extra zouden verdoven.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door Lisa90 » 24 februari 2019, 14:38

Dank u Imera, ik ben al heel wat gerustgesteld. Als je de pick up's onder sedatie gewoon bent, is dit wel even schrikken dat het onder plaatselijke verdoving wordt gedaan 😊. Maar ik ga het toch gewoon proberen. Bevallen is pijnlijker 😂
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: Overschakeling naar Jette

Bericht door DBJ » 3 juli 2019, 17:20

Hey iedereen

Ik overweeg ook om eens een second opinion te gaan vragen in Jette. Ik ben momenteel in behandeling in Middelheim maar heb al twee negatieve testen gehad na een cryo-cyclus. Ik heb nog twee cryo’s over maar eerlijk gezegd is mijn vertrouwen ver zoek.
Ik vraag me gewoon af hoe lang het duurt voor je op eerste gesprek kunt gaan, want ik zit nu met een dilemma. Of ik wacht tot beide cryo’s terug geplaatst zijn en dus niet gelukt zijn of ik ga vroeger al naar Jette. Heel wat hangt af van hoe snel je daar terecht kunt. Weet iemand dit toevallig?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten