Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Kalili
Berichten: 16
Lid geworden op: 6 oktober 2018, 9:23

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Kalili » 23 januari 2019, 21:08

Hey Mich
Alles gaat goed
Het is nu 2,18cm :-)
Ik zit nu op 8weken en 4 dagen
Volgende contrôle over een maand
Hoe gaat het met jou ?

Groetjes

K

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 24 januari 2019, 16:08

Wat goed!

Hier alles in orde, bijna dubbel zo ver als jij.

Nipt is in orde en we krijgen minstens 1 zoontje, voor het andere is het wachten tot (hopelijk) de volgende echo.

Aangezien ik het gevoel heb dat baby 2 een meisje is ga ik er vanuit dat baby 1 de jongen is, maar het zal dus wachten tot een duidelijke echo, want het kunnen ook 2 jongens zijn.

Kom anders meeschrijven in het topic "Uitgerekend juli/augustus 2019" of ben je uitgerekend voor begin september? Dan kan je ook meeschrijven, ik ben uitgerekend voor 6/7, maar de gyn vermoedt voorlopig dat ik ga bevallen rond 37w of dat het dan wordt ingeleid, dus dan zou het 15/6 zijn, maar ik schrijf toch gewoon mee.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 27 januari 2019, 11:22

irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
TDL schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik wou hier ook graag reageren. Mijn 7de poging met ECD was eindelijk raak maar ik ben ook gestart met een lage hcg. Ik had 50 procent kans dat het goed kwam. 5 dagen later bij de tweede bloedafname waren mijn waarden goed gestegen en de dokter zag geen redenen voor ongerustheid en was ervan overtuigd dat alles door zou gaan. Ik was er niet gerust in en was maar voorzichtig blij. Nu had ik enkele dagen geleden een beetje bruin en rozig bloed, toen nog geen pijn. Iedereen stelde mij gerust, er was geen reden tot paniek. En sinds gisteravond weet ik dat mijn waarden zijn gezakt en ik een miskraam ga krijgen op net geen 6 weken. Ondertussen al veel pijn gehad en verdriet. Ik had ook niet gedacht dat ik dit kon meemaken met ECD, is ook één van de redenen waarom ik dit doe omdat mijn eicelkwaliteit heel laag is en mijn kansen dan maar 5 procent bedragen tot succes. We gaan volgend jaar verder proberen en hopen dat het een keer mag lukken maar er kan zoveel mis gaan en ze weten precies nog zo weinig.
Wij hebben net hetzelfde nieuws gekregen. We waren met een hcg van 30 begonnen en ze zeiden ook dat het beide kanten op kon gaan. Na de 2e bloedafname was het duidelijk dat het de goeie kant opging maar bij de 3e bloedafname kregen we ook weer slecht nieuws. Ergens waren we er nog altijd niet gerust in maar desondanks komt het toch enorm hard aan. Ik loop hier alleen maar kwaad rond momenteel. Weer een miskraam.. we hadden ook gehoopt dat we dit niet meer zouden moeten doorstaan. Hopelijk lukt het de volgende keer maar onze moed is ver te zoeken. Dit is de laatste optie en als deze zelfs niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ik voel me zo gefaald en heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam.
Morgen moeten we terug bij Dr platteau om alles te bespreken. Sowieso zal er nu een TP gedaan worden in een natuurlijke cyclus maar eerst weer afwachten wanneer mijn miskraam erdoor komt en mijn hcg terug op 0 staat...
Hoe gaat het nu met jou? Ik ben nog steeds niet door mijn verdriet heen zucht … Ik heb volgende week een afspraak bij mijn dokter om het verdere verloop van mijn behandeling te bespreken, ik vermoed dat mijn hcg weer op 0 staat aangezien ik net een ovulatie achter de rug heb, alhoewel ik raar genoeg nog af en toe steken heb in mijn tepels net als toen ik nog zwanger was. Aangezien we nu zelf een donor gaan aanbrengen om de kosten wat te minderen (heb geen terugbetaalde pogingen meer) zal mijn volgende poging wellicht niet voor maart zijn dus ondertussen proberen we maar zo ook al is de kans maar 5% Ik hoop dat jij weer vlug verder kan en hopelijk mogen we vlug weer zwanger zijn en dan ook blijven.
Ik heb eventjes afstand genomen van alles want vond de feestperiode toch wel een lastige periode..
ondertussen zijn we ons terug aan het voorbereiden op een nieuwe terugplaatsing. Deze zal zondag plaatsvinden. Ik ben enorm benieuwd of het nu eindelijk eens zal lukken. Ik ben positief maar uiteraard ook zeer angstig. We komen steeds dichter bij het “einde” om het zo te zeggen en dat geeft me ook wel wat extra schrik. Maar anderzijds wil ik en kan ik ook niet geloven dat het niet gaat lukken.. dus we schrapen al onze moed bijeen en proberen positief te blijven.

Hoe gaat het ondertussen met jou irisbloem?

Mich75 en kalili goed dat bij jullie alles zo vlot blijft verlopen!
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 27 januari 2019, 22:45

TDL schreef:
1 januari 1970, 1:00
irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
TDL schreef:
1 januari 1970, 1:00


Wij hebben net hetzelfde nieuws gekregen. We waren met een hcg van 30 begonnen en ze zeiden ook dat het beide kanten op kon gaan. Na de 2e bloedafname was het duidelijk dat het de goeie kant opging maar bij de 3e bloedafname kregen we ook weer slecht nieuws. Ergens waren we er nog altijd niet gerust in maar desondanks komt het toch enorm hard aan. Ik loop hier alleen maar kwaad rond momenteel. Weer een miskraam.. we hadden ook gehoopt dat we dit niet meer zouden moeten doorstaan. Hopelijk lukt het de volgende keer maar onze moed is ver te zoeken. Dit is de laatste optie en als deze zelfs niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Ik voel me zo gefaald en heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam.
Morgen moeten we terug bij Dr platteau om alles te bespreken. Sowieso zal er nu een TP gedaan worden in een natuurlijke cyclus maar eerst weer afwachten wanneer mijn miskraam erdoor komt en mijn hcg terug op 0 staat...
Hoe gaat het nu met jou? Ik ben nog steeds niet door mijn verdriet heen zucht … Ik heb volgende week een afspraak bij mijn dokter om het verdere verloop van mijn behandeling te bespreken, ik vermoed dat mijn hcg weer op 0 staat aangezien ik net een ovulatie achter de rug heb, alhoewel ik raar genoeg nog af en toe steken heb in mijn tepels net als toen ik nog zwanger was. Aangezien we nu zelf een donor gaan aanbrengen om de kosten wat te minderen (heb geen terugbetaalde pogingen meer) zal mijn volgende poging wellicht niet voor maart zijn dus ondertussen proberen we maar zo ook al is de kans maar 5% Ik hoop dat jij weer vlug verder kan en hopelijk mogen we vlug weer zwanger zijn en dan ook blijven.
Ik heb eventjes afstand genomen van alles want vond de feestperiode toch wel een lastige periode..
ondertussen zijn we ons terug aan het voorbereiden op een nieuwe terugplaatsing. Deze zal zondag plaatsvinden. Ik ben enorm benieuwd of het nu eindelijk eens zal lukken. Ik ben positief maar uiteraard ook zeer angstig. We komen steeds dichter bij het “einde” om het zo te zeggen en dat geeft me ook wel wat extra schrik. Maar anderzijds wil ik en kan ik ook niet geloven dat het niet gaat lukken.. dus we schrapen al onze moed bijeen en proberen positief te blijven.

Hoe gaat het ondertussen met jou irisbloem?

Mich75 en kalili goed dat bij jullie alles zo vlot blijft verlopen!
Ja die feestperiode is extra moeilijk, ook voor mij, je hebt net een miskraam gehad en dan krijg je van iedereen de beste wensen … Ook vernam ik dat iemand uit onze straat opnieuw zwanger is, ze is 1 week minder ver als ik zou geweest zijn indien de zwangerschap door was gegaan, dergelijke zaken drukken je steeds weer met de neus op de feiten. Deze periode is voor mij altijd extra zwaar aangezien mijn grootmoeder, bij wie ik ben opgegroeid, kort na de feestdagen is overleden aan kanker.

Ik wens jou heel veel succes voor je TP !
Zover ben ik nog niet aangezien mijn terugbetaalde beurten op zijn en ik graag met verse eicellen zou werken. Ik heb een donor voor wisseldonatie maar dan zijn het weer ingevroren eicellen, jammer genoeg is ze zelf geen match voor mij. Ik ga dus nog even wachten en zien of er in de komende maanden een donor gevonden wordt voor mij, anders zal ik genoodzaakt zijn toch weer op dezelfde manier te werken als voorheen. Ik ga dan wel angst hebben voor een miskraam moest het opnieuw lukken want de kwaliteit is toch niet zo goed wanneer je een ontdooide eicel bevrucht. De kans op zwangerschap is sowieso kleiner dan met verse.

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 5 februari 2019, 16:49

Even een update, zondag heb ik een TP gehad van een vijfdaagse topembryo. Zo een goed embryo hebben wij nog nooit gehad dus we hopen dat dit echt “the one” is. 12 febr hebben we onze bn. Aftellen dus.

@irisbloem de kansen met ingevroren eicellen zijn idd een pak kleiner. Waarom zou je dan niet naar dr platteau gaan?
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 5 februari 2019, 17:51

Jij hebt wel heel snel je bn, hopelijk met goed nieuws.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 5 februari 2019, 18:03

TDL schreef:
1 januari 1970, 1:00
Even een update, zondag heb ik een TP gehad van een vijfdaagse topembryo. Zo een goed embryo hebben wij nog nooit gehad dus we hopen dat dit echt “the one” is. 12 febr hebben we onze bn. Aftellen dus.

@irisbloem de kansen met ingevroren eicellen zijn idd een pak kleiner. Waarom zou je dan niet naar dr platteau gaan?
Het is praktisch mbt mijn werk al moeilijk genoeg als ik naar Gent of Aalter moet, ook voor mijn man zijn staal. Het Brusselse zie ik daarom niet als een optie. Indien je nu zou weten dat het maar voor 1 keer is dat je schikkingen moet treffen is dat wat anders maar het kan voor ontelbare keren zijn. In ieder geval ga ik bij mijn dokter nu ook met verse eicellen kunnen werken. Ze gaan het zelf niet voorstellen maar als je ze aanspreekt kunnen ze het wel. Heb al genoeg ondervonden dat we op onze strepen moeten staan.

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 12 februari 2019, 12:40

@irisbloem als je de optie hebt zou ik echt opteren voor verse eicellen. De kwaliteit is een pak beter en je hebt toch meer kansen denk ik. Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Wij hebben ons het niet meer aangetrokken als het tijdens onze werkuren viel. Dit is onze toekomst en alles moet daar maar voor wijken. Al zijn de laatste afspraken bijna altijd al in het weekend gevallen.

Ik heb me gisteren niet kunnen bedwingen om een testje te doen. Dat is de eerste keer dat ik dit heb gedaan en het was duidelijk positief. Ook kon ik dinsdag niet gaan voor een bloedafname waardoor ik gisterenavond ben gegaan en mijn hcg stond 8 dagen na de TP al op 196. Ik hoop zo dat het nu allemaal goed blijft gaan maar blijf wel voorzichtig. Al is het de eerste keer dat ik met zo een hoog hcg start, we blijven positief.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 12 februari 2019, 13:51

Amai dat is positief nieuws! :D

Ik ga voor verse eicellen hoor maar zal wellicht eind maart worden volgens de dokter. Er zit misschien een volledig verse tp in, duimen maar! En het kan in Gent :)

Als zelfstandige kan ik niet zomaar mijn werk laten vallen. In de week kan ik mijn afspraken eventueel verleggen of aanpassen (maar ook niet altijd) maar de weekends zijn moeilijk voor mij. Als wij met geplande feesten en groepsreservaties of andere activiteiten zitten moet ik aanwezig zijn. In het verleden was dat soms spurten van het ziekenhuis naar huis en dan 10 uur ferm doorwerken. Ik krijg nu al reservaties voor komende maanden. Ik kan ze ook moeilijk gaan weigeren omdat het zou kunnen zijn dat ik die dag naar het ziekenhuis moet. De behandeling kost geld en moet betaald worden. Ik heb mij voorgenomen gewoon mijn leven te leven en de praktische organisatieproblemen op de moment zelf aan te pakken als ze zich stellen.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 13 februari 2019, 19:29

Proficiat TDL dat ziet er super uit!!!

Ik kan begrijpen dat je voorzichtig bent en dat moet misschien ook wel, maar met zo een mooie hoge waarde mag je toch echt wel blij zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 14 februari 2019, 17:03

Hallo iedereen. Ik ben nieuw in dit gesprek. Na een biochemische zwangerschap waar ik nog steeds wacht op een dalen van mijn hcg zei prof cammu me dat ik beter opteer voor eiceldonatie. Ik lees hier veel over dr platteau. Ik twijfel tussen dr platteau en dr de brucker. Verder vroeg ik me ook af wat de kosten zijn van verse eiceldonatie als je nog in je terugbetaalde pogingen zit. Ook lees ik dan weer verhalen dat de donoren hier ouder zijn en ik beter richting spanje kijk wat financieel echt wel heel zwaar wordt. Dus vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn? En tips? Dank u !!!!
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 19:39

De kosten bij dr P zijn 4600, bij dr DB 5000. De labokosten van1600 worden gedekt door de terugbetalingen.

Sommige donoren zijn ouder, andere jonger. Ik dacht dat bij dr DB de donoren minstens 24 jaar moeten zijn. Mijn donor was 34 jaar (bij dr DB), maar elke donatie heeft al tot een zwangerschap geleid, en bij mij raak bij de eerste tp, dus geen enkel probleem.

Het grote verschil met deze drs en Spanje is dat er bij hen maar 1 formule is, je krijgt alle eicellen van de donor.

In Spanje heb je tal van formules, de ene klinkt al aantrekkelijker dan de andere, maar je komt altijd duurder uit en het is daar een pak commerciëler. Je moet voor alles en nog wat betalen, niet alleen voor de verse poging, maar ook voor de bewaring van cryo's, de tp van een cryo als de eerste niet lukt. Ook proberen ze 3 of meer dames te "helpen" met 1 donatie, waardoor ze formules hebben van gegarandeerd x aantal blasto's. Dus als de donor minder eitjes heeft dan verwacht dan krijgt er wel iemand een nieuwe poging, maar je bent ondertussen wel naar daar geweest en hebt je lichaam op alles voorbereid. Of ze stellen voor om enkele eicellen uit de eicelbank te nemen (van een andere donor).

Ik weet niet of de formule nog bestaat, maar enkele jaren geleden was er 1 van 25.000, gegarandeerd een zwangerschap (waarnemen van een hartslag, geen bevalling) en anders werd de helft terugbetaald. In het beste geval had je een kindje, in het slechtste geval, een mk en 25.000 armer.

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 15 februari 2019, 7:21

Coucou merci voor het uitgebreide antwoord 😊 ik ga normaal in belgie eerst proberen. Geeft me een veel vertrouwder gevoel en financieel lukt spanje zeker al niet. Ook voelt het niet goed aan dat het zo een commerciele bedoening is. Ik zie de brucker maandag en platteau dinsdag. Ik dacht van allebei even te zien en zien waar ik me beste voel. Maar al jullie positieve verhalen geven veel moed 😊
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Waaromikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 januari 2019, 13:15

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Waaromikniet » 17 februari 2019, 23:08

Wie heeft er meer dan 1 ECD-behandeling ondergaan ? Of allemaal zwanger van 1e behandeling (incl. alle cryo’s van de 1e behandeling)

Myrthe

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 20 februari 2019, 14:28

Er zijn er die dat geluk hebben maar er zijn er ook die meerdere pogingen nodig hebben, is bij een Ivf of icsi met eigen eicellen ook zo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten