IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 27 februari 2019, 12:33

Hey Lisa, nee ik heb nooit een afspraak op voorhand gemaakt. En je kan ook inderdaad niet weten wanneer dat zal zijn. Raar πŸ€” hoe loopt het met de spuitjes ondertussen ?
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 27 februari 2019, 13:39

Ik maakte mijn afspraken wel op voorhand. Ze vragen dit omdat je soms lang (6-9 weken) moet wachten. Als je dan een afspraak moet maken als je poging mislukt is ben je 2-3 maanden verder eer je aan de volgende kan beginnen.

Is er een reden waarom je een freeze all krijgt?

Normaal gezien mag je na een freeze all bij de volgende regels opstarten en dan heb je na een 3tal weken tp en 12d na tp is het bn.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 27 februari 2019, 14:54

Hey KlavertjeVier,
De spuitjes gaan super! Nooit verwacht haha. In het weekend krijg ik pu (zaterdag of zondag,
Dat weet ik morgen pas). Ik hou nog maar weinig follikels over na de drilling, van 40 naar 15. Maak me er toch een beetje zorgen over.. ze waren gisteren rond de 8 tot 11 mm, dus nog vrij klein vond ik zelf. Ik vrees dat we in Jette hetzelfde verhaal gaan krijgen als in Genk. Ik was toch teleurgesteld na mijn echo gisteren. Die drilling hadden ze nooit mogen doen denk ik.
Morgen opnieuw echo. Hopelijk bekom ik toch een mooie 20 mm als ik pu krijg..
Hoe is het met jou ondertussen? Begin je al wat te genieten met een gerust hartje? Verder geen kwaaltjes?

Hey Mich,
Dan ga ik dat toch doen op voorhand.. voor de zekerheid.
Ze willen alles invriezen, maar waarom weet ik eigenlijk niet.. ik heb nog nooit ingevroren cryos gehad, dus ben best wel een beetje bang. Wel fijn dat ik dan toch snel een tp krijg. Het zullen toch bange weken worden. Dr. Schutyzer zei dat 95% overleefd na ontdooiing, terwijl dat in Genk maar 30% was. Dus wel een kleine geruststelling. Het is mijn 4de poging nu al..
Hoe is het met jou??
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 27 februari 2019, 15:20

Lisa,

Probeer Genk te vergeten, echt waar. In Jette overleeft inderdaad 95% de ontdooiing. Ik denk ook dat ze daar strenger zijn en alleen de goede sterke embryo's invriezen. Wat ben je met 10 cryo's waar er slecht 3 van overleven, telkens bang afwachten, nee dan liever wat minder maar waarvan je zo goed als zeker zijn dat ze goed ontdooien.

Bij mij zijn er in totaal 7 ingevroren geweest en allemaal goed ontdooid, nu met ECD heb ik er 11 en 2 ontdooid en ook prima.

In principe is 15 eitjes veel beter dan 40, je moet niet naar het aantal zien, maar naar de kwaliteit en bij die hoge aantallen neemt de kwaliteit serieus af.
Daarbij ik denk dat veel dames een gat in de lucht zouden springen met 15 eitjes.

Nog een klein verhaaltje om je hoop wat op te krikken, iemand had dacht ik 34 eitjes (niet in Genk, maar een ander centrum) en 1 embryo teruggeplaatst, en niets voor de diepvries. Overstap naar Jette, 11 eitjes en 1 teruggeplaatst en 6 of 7 in de vriezer.
Nog niet panikeren!!!

8 tot 11 mm is nog klein, maar dat kan morgen al totaal veranderd zijn en door de Pregnyl krijgen ze nog een boost.

Nogmaals je kan Genk en Jette totaal niet vergelijken, niet qua werkwijze, labo, kennis,...dag en nacht verschil.

Succes en probeer te relaxen, je ziet toch dat het bij Klavertjevier en Silke ook gelukt is.

Hier verder alles ok, bijna 22 weken en buikje begint met momenten in de weg te zitten, maar dat neem ik er met plezier bij.

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 27 februari 2019, 15:30

Dank je wel voor de geruststelling Mich!
Het is weer even geleden voor mij en na de overschakeling naar jette, panikeer ik vrij snel. De pu komt dichtbij, dan de invriezing wat weer nieuw is.
Hoe ervaarde jij de pu in Jette?
En wat de menopur betreft.. ik moet zeggen dat de menopur wel voor wat bijwerking zorgt.. ik heb alle dagen hoofdpijn en sinds gisteren zo ontzettend fel pijn aan mijn borsten, zo erg dat een bh dragen niet meer kan..
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 27 februari 2019, 19:43

Ik reageer vrij fel op sommige medicatie. De eerst PU in Jette, ik kreeg mijn medicatie en daarna naar binnen, ik heb gehoord dat ze het eerste eitje gevonden hadden en toen het laatste (10e), daartussen was ik volledig weg :D
Nadeel was dat ik daar 8u ben geweest en dan nog half verdoofd vertrokken ben.
De volgende keren altijd gevraagd om minimum medicatie te krijgen, de laatste keer zelfs aangepaste medicatie gekregen en toen wou ik een half uur na pu al vertrekken, maar mocht niet :wink:

Qua pijn viel het allemaal heel goed mee, ik voelde soms wel wat steekjes tijdens pu maar zeker doenbaar. Na pu eigenlijk maar 1x echt last gehad, buikkrampen om over de grond van te kruipen, diarree,...
Dit was onze eerste poging met donorzaad, eindelijk onze eerste echte kans en het was een freeze all en ik kreeg pas na 6 dagen nieuws.
Ik vertelde de dr van mijn problemen en moest nog 1 of 2 dagen afwachten en dan naar Jette op controle, maar na het telefoontje was ik op enkele uren genezen :oops: :oops: :oops: puur psychologisch dus.

Bij mijn eerste poging had ik ook veel last van de Menopur, hevige buikpijn, borsten weet ik niet meer, maar bij de andere pogingen had ik geen last, ik denk ook een stuk psychologisch.

Een sportbh of bhtop is misschien de oplossing, ik heb dit probleem gehad bij beide zwangerschappen in het begin, tegen week 6 had ik al 2-3 cupmaten groter. Wat ook kan helpen is je borsten insmeren met (baby)olie, dit hielp bij mij wel.

Nogmaals: relax en laat het gebeuren, hoe relaxter hoe minder last. Ik weet dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar het maakte bij mij een enorm verschil.

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 28 februari 2019, 10:58

Hey Lisa,

Toitoi voor de pu dit weekend!! Ik duim mee hoor, meid!
Wel goed dat je nu al een afspraak kan vastleggen, in Brugge deed ik dat ook altijd al op voorhand.
En niet teveel zorgen maken, denk inderdaad dat je je eerste ziekenhuis echt niet met Jette mag vergelijken. In Brugge had ik echt geen goeie resultaten (1 of geen embryo's) en nu in Jette al eens 3 en 6 in de vriezer gehad ;-). Bij mij loopt er wel iets mis met ontdooiing bij 1/3 helaas.. Maar ben wel zwanger, dus al bij al wel erg tevreden van Jette :D !

Heb op maandag 11/3 7weken-echo, kijk er echt al heel hard naar uit!! Voor de rest hier alles in orde, mijn broek begint tegen de avond wel wat teveel te spannen. Voelde me gisteren ook bij momenten echt niet goed, dus ik vermoed dat de misselijkheid de kop begint op te steken.. Ahja we zien wel, ik neem het er met plezier bij :D !
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 28 februari 2019, 22:34

Hey Mich,

Ohjee, gewoon flauwgevallen tijdens de pu?
Zondag krijg ik mijn eerst pu in Jette, spannend! Ben best wel zenuwachtig hoor.. hopelijk gaat het allemaal goed meevallen. De zenuwen zijn soms sterker dan mezelf.
Waarom had jij een freeze all? Was daar een specifieke reden voor?
6 dagen wachten op nieuws is echt verschrikkelijk. Ik zou mezelf ook ziek maken door de zenuwen.

Ik draag nu een sportbh omdat een beugelbh echt pijnlijk is. Buiten dat en wat hoofdpijn valt het heel goed mee. Vandaag mijn laatste menopur gezet, morgen de pregnyl. πŸ€πŸ€πŸ€
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 28 februari 2019, 22:39

Hey Silke,

Zondag de pu πŸ˜πŸ€! Natuurlijk ben ik nu al keizenuwachtig haha. Ben toch een beetje bang. Het is weer nieuw en anders dan in Genk.. deze keer onder plaatselijke verdoving..

Ohh 11de eerste echo, super!! Een echo date met uw klein bolleke 😍. Zo fijn om naar uit te kijken! En inderdaad die kwaaltjes neem je er met plezier bij 😁. Hopelijk niet teveel kwaaltjes natuurlijk.

Ik hoop jullie volgende maand ook goed nieuws te vertellen.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door mich75 » 1 maart 2019, 7:53

Hey Lisa,

Ik ben niet echt flauw gevallen, medicatie was gewoon te sterk voor mij, had een veel groter effect dan op de doorsnee mens.
Ze geven je ook iets om rustig van te worden, ik denk dat het dat is wat ze bij mij zo laag mogelijk moeten doseren omdat ik anders gewoon in 't slaap val :lol:

Die freeze all kwam door mijn man. Het was onze eerste poging met donorzaad en mijn man was er eindelijk klaar voor na een pauze van een aantal maanden en toen ik een paar dagen bezig was met de spuitjes begon hij terug te krabbelen. Uiteindelijk heeft hij dit dan de dag van pu tegen de dr gezegd dat hij een tp niet zag zitten en dan is er een freeze all gebeurd.
De eerste tp is uiteindelijk pas een klein half jaar later gebeurd.

Na die 6 dagen kreeg ik wel het nieuws dat van de 4 eitjes die ze gevonden hadden er 4 bevrucht werden en allemaal werden ingevroren, de dr was zelf verbaasd van het resultaat, dus weg stress en weg ziek zijn.

Succes zondag, het komt allemaal wel goed!

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 1 maart 2019, 12:27

Hey Mich,

Ohjee, maar als ik in slaap zou vallen tijdens de pu, zou ik het niet erg vinden haha πŸ˜‚

Ik begrijp ontzettend goed dat jullie beslissingen heel erg moeilijk geweest waren.
Gelukkig hebben ze alles kunnen invriezen en hebben jullie hier je tijd voor genomen, totdat jullie er 100% klaar voor waren. En natuurlijk een mooi resultaat aan over gehouden.

Ik denk dat ze bij mij alles gaan invriezen omdat ze eerst mijn eierstokken willen laten ontzwellen? Mijn man zei me dit gisteren πŸ€”πŸ€”. Maar dat zal ik wel diezelfde dag van pu wel al horen zeker, niet???

Namiddag verwacht ik nog een telefoontje van Jette voor de pregnyl en de verdere info voor de pu, spannend allemaal 😊. Ben was wel wat in spanning voor die belangrijke pregnyl spuit. Ik heb ze in mijn vorige pogingen maar 1 keer gehad, bij de andere 2 pogingen kreeg ik wat anders en de pregnyl na de pu. Waarom dat was geen idee..
Deze keer moet ik ze wel zelf zetten.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 2 maart 2019, 2:24

Heb zojuist (om 2u15 de pregnyl gezet).
Zondag om 14u15 is de pick up, wordt een stressy voormiddagje 😁.
Nu maar snel terug bedje in, over enkele uurtjes moeten we alweer paraat staan op het werk.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 2 maart 2019, 8:24

Hey Lisa90, wat een vervelend uur om de pregnyl te zetten, zo midden in de nacht πŸ™ˆ.. Moh, ik had altijd pu in de voormiddag. Je zal dus nog een hele ochtend kunnen nadenken en stressen, ocharme πŸ™Š! Maar ik wens je enorm veel succes!! Hopelijk veel eitjes van de beste kwaliteit 🀞. En dan over een maand ofzo hopelijk een positieve test 😁.

Ja ik kijk enorm uit naar die eerste echo!! Ga ook al blij zijn als ik maandag haal, dan ben ik precies 6 weken 😊. Mijn miskraam in september was aan 5 weken 6 dagen, dus daarmee πŸ˜…..
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Lisa90
Berichten: 253
Lid geworden op: 5 november 2017, 14:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Lisa90 » 2 maart 2019, 12:05

Ja haha vervelend zo laat. We moeten 2u op voorhand daar zijn, is daar een reden voor?
In Genk was dat niet. Daar kwam je binnen, hup infuus en binnenrijden operatiezaal.
Mijn man heeft om 11u afspraak voor zijn staal, dus dat wordt al 8u30 vertrekken. Gaat een lange dag worden.

Ik begrijp je ongrustheid volledig Silke. Dat het maar snel echodag is πŸ€—! Zo spannend om jullie klein ukkepukje te zien voor de eerste keer. Er zal nog niet veel te zien zijn maar dat maakt niet uit. Ik hield al van mijn bolleke toen ik terugplaatsing kreeg, zoeen superklein puntje waar ik al stiekem van hield πŸ™ˆπŸ™ˆ het is tenslotte al een bevrucht eicelletje.
2016 Pilstop
ICSI 1 neg. (0 ingevr)
ICSI 2 neg. (0 ingevr)
Laparoscopie kapseldrilling + weghalen endomitriose
Hysteroscopie corrigeren T-vormige baarmoeder
ICSI 3 neg. hatching (0 ingevr)
ICSI 4 Jette neg. (0 ingvr)

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 2 maart 2019, 15:27

Heeeeeeeel veel succes Lisa voor morgen!!! Ik duim mee voor een goede pu en veel eitjes! πŸ€πŸ€πŸ€
Die 2u op voorhand is om de medicatie tijdig in te nemen denk ik. Je krijgt een uurtje op voorhand dafalgan,xanax en een spuit. Maak je maar niet te veel zorgen, is echt goed te doen! En het is voor een goed doel dus dan kunnen we al wat meer verdragen he πŸ˜‰

Mijn duimen staan alleszins omhoog morgen!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten