Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 20 februari 2019, 19:16

Ik denk dat bij dr P en dr DB de meeste met 1 behandeling (dus alle cryo's inbegrepen) geholpen zijn.

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 22 februari 2019, 15:29

Hallo iedereen

Even klein vraagje, finaal hebben we besloten om voor eiceldonatie naar dr platteau te gaan omdat hij met jonge donoren, jonger dan 30 werkt, en met verse eicellen en verse embryo's. Nu dus afwachten tot mijn hcg 0 is en mijn maandstonden er terug doorkomen voordat we opnieuw van start gaan. Ik moet wel reeds op een aantal vragen nog van hem antwoorden. Hij liet me weten dat hij telkens maar een terugplaatsing doet van 1 embryo, terwijl ik in jette steeds terugplaatsingen had van 2 embryo's. Ik verkoos twee om mijn kansen te verhogen, maar hij liet me weten dat hij dit bij eiceldonatie niet wil omdat de kans op een tweeling veel groter is dan bij werken met eigen eicellen. Op uitdrukkelijke vraag wijkt hij ervan af, maar hij stond er niet echt open voor. NU twijfel ik of ik inderdaad dan beter niet in het begin met 1 embryo probeer ipv twee, de kans per poging dat het slaagt is dan natuurlijk wel veel lager. Wat doen jullie?

Groetjes
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 22 februari 2019, 19:21

Volgens dr DB zijn de kansen gelijk op het einde van de rit. De kansen op een tweeling zijn uiteraard hoger dan met eigen eicellen, maar de kans op een zwangerschap is ook veel hoger, logisch dus.

Ik had wel de keuze om er 2 te laten terugplaatsen, heb dit gedaan en nu dus zwanger van twins.

Ik mocht er 2 laten terugplaatsen omdat ik een heel goede eerste zwangerschap had gehad. Verder zou het langer kunnen duren als ik ze 1 per 1 liet terugplaatsen en ik wou niet langer meer wachten.

Met mijn man had ik afgesproken dat dit onze allerlaatste behandeling was en hij had het steeds moeilijk met de hoop en de teleurstelling, de onzekerheid. Dus hij had zoiets van als je ze per 2 laat terugplaatsen zijn ze vlugger op en kunnen we alles afsluiten. Gelukkig van de eerste terugplaatsing raak.

Ik had dr DB ook al als dr in Jette sinds 2015, dus hij kent mijn geschiedenis en parcours, misschien ook daarmee dat ik er 2 mocht laten terugplaatsen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 22 februari 2019, 22:51

Bij mij zijn het er altijd al 2 geweest, de kans op een tweeling vanaf 40 jaar zou 1 op 100 zijn. Aangezien ik nog geen kinderen heb wil ik graag het risico nemen van een tweeling. De kansen zouden groter zijn omdat het ene het andere zou ondersteunen.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 23 februari 2019, 8:10

Uiteindelijk is het pure wiskunde.
Als je met 1 embryo 10% kans hebt om zwanger te worden, zou dat met 2 theoretisch 20% zijn en de kans dat ze beiden innestelen is 1%.
Heb je 40% kans, wordt dit 80% (in praktijk eerder 60) en 16% op een tweeling.

Als je 40% kans hebt en je laat er 2 terugplaatsen en je blijkt zwanger is de kans 1 op 4 dat het een tweeling is.

Een paar jaar geleden waren er een aantal dames die op een korte tijd naar Spanje zijn gegaan voor ECD, de meeste hebben er 2 laten terugplaatsen en het aantal tweelingen was inderdaad 15-20%.

Op natuurlijke wijze stijgt de kans op een tweeling met de leeftijd, maar in de mmm telt dit niet meer en bij ECD is de eigen leeftijd ondergeschikt. Je schakelt over op ECD omdat je eigen eicellen niet goed meer zijn of je bent zelf te oud of je hebt last van vroegtijdige menopauze.
Waarschijnlijk zullen er ook nog medische aandoeningen zijn waardoor je eigen eicellen niet voldoen, maar die ken ik (nog) niet.

Maar nogmaals je kan verse ECD niet vergelijken met de eicelbank en ook het labo is heel belangrijk, net als bij eigen eicellen.

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Eliza » 23 februari 2019, 23:03

Hey,

Ik ga mij hier onpopulair maken, vrees ik.

Zelf vind ik het onverantwoord om bij een nieuwe eiceldonor twee embryo's terug te plaatsen. Je weet bij een nieuwe donor niet hoe snel je zwanger zal worden. Normaal plaatsen ze alleen 2 embryo's terug als ze uit ervaring weten dat de kansen heel laag liggen.

De risico's voor de zwangerschap liggen veel hoger bij tweelingen op heel wat : post natale depressie, hoge bloeddruk, vroeggeboorte... en zeker voor 40+ mama's.

Dat je speelt met eventuele gevolgen voor je eigen leven en gezondheid tot daar aan toe. Maar hier gaat het over het leven van kinderen die op de wereld worden gezet met hogere kansen op vroeggeboorte (en daaruit volgende mogelijke leerstoornissen, handicaps,... ), ...

Veel gynaecologen zullen het onverantwoord vinden om dit te doen. Gelukkig. Natuurlijk als je naar Spanje gaat, doen ze niet moeilijk. De zwangerschapsopvolging gebeurt dan ook niet in Spanje.

Het gaat mijn inziens niet alleen over de risico's, maar ook over de belasting op het gezinsleven. Ik heb een collega die een tweelingzussen had. Zij was jaloers als kind en wil nu zelf geen kinderen. Dus, kinderen die al geboren zijn moeten er maar mee weten om te gaan.

Ik heb in het nicu gesproken met ouders van een te vroeg geboren baby van 26 weken met liesbreuken aan beide zijden. Ze konden pas opereren als het kindje 2,5kg woog. Die zien hun kind pijn hebben, er was heel vaak medische interventie bij hun. De liesbreuk was wss niet het enige probleem. Hoe die ouders zich voelden, wat heeft dat met pure wiskunde te maken?

Kansen op zwangerschap, ja natuurlijk, maar de risico's, daar wordt niet naar gekeken, tenzij ze zich realiseren natuurlijk.

Tenslotte nog dit : wij hebben in Spanje er ook 2 laten terug plaatsen. Wij hadden al een lang traject achter de rug en geloofden niet meer in een zwangerschap. In een soort rouw proces gingen we nog één keer gaan naar Spanje om het gevoel te hebben dat we alles gedaan hadden. En dan opeens 5 goede kwaliteit embryo's... en een keuze 2 of 1 terugplaatsen. Ik ken de redeneringen die een koppel maakt maar al te goed, na een lijdensweg om zwanger te geraken.
Bij elke nieuwe donor druk je eigenlijk op een reset knop, je kent je kansen niet, maar het ziet er goed uit. Garanties bestaan niet, zo gaat het nu eenmaal met fertiliteit.
Eliza

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door mich75 » 24 februari 2019, 8:24

Eliza,

Onpopulair of reality check ;)

Bij mij zijn ze 2 teruggeplaatst om een aantal redenen en de keuze is weloverwogen gemaakt, inclusief risico analyse.

In Spanje (of ergens anders in het buiten land) staat het zwanger worden op de eerste plaats en de mogelijke complicaties zijn een bijkomstigheid.
In sommige landen plaatsen ze soms tot 5 embryo's in een keer terug om toch maar tot een zwangerschap te komen.

Maar zoals je al zei, als je al een heel parcours hebt afgelegd wil je je kansen zo hoog mogelijk krijgen en neem je misschien onverantwoorde keuzes.

Ik kan nog wel wat dingen weerleggen, maar ga dit niet doen, want het is belangrijk dat de dames jouw opmerkingen meenemen.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 24 februari 2019, 21:58

Ik kan alleen maar zeggen dat er altijd wel een risico is, ook bij spontane zwangerschappen op jonge leeftijd. Ik heb iemand in mijn vriendenkring wiens eerste kind dat ze kreeg in haar 20jaren autistisch is en deze die ze kreeg toen ze al in de 30 was helemaal gezond zijn.
Ik zag vandaag een jonge zwangere vrouw staan roken, die beseffen niet hoe kostbaar een zwangerschap is en spelen er gewoon mee, dergelijke zaken zijn dan toch minstens even onverantwoord.

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 26 februari 2019, 18:46

hallo iedereen
Sorry voor de late reactie. De voorbije dagen was ik even een kort weekendje weg en heb geprobeerd om even mijn gedachten te ledigen omdat de voorbije weken / maanden ik eigenlijk elke dag aan dit ganse proces denk. Ik waardeer alle antwoorden die ik gekregen heb van jullie de voor en contra :) want heel eerlijk ik weet het zelf ook niet en denk vaak na over wat Dr. Platteau me zei met betrekking tot de risico's voor het kindje. Ik ben nu 38, en het is niet mijn allerlaatste kans. Dus dat speelt mee.
Als ik pro denk, uiteraard wil ik zo graag even snel positief nieuws horen omdat dit lange proces al zo weegt. Maar contra denk ik nu ook dat het nog niet mijn laatste kans is en in de familie hebben we een afwijking waarbij vroeggeboorte vaak voorkomt, mijn zussen zijn allebei bevallen tussen 7 en 8 maanden. Ook heb ik nog geen succesvolle zwangerschap gehad, dus ik kan niet vergelijken met een positieve zwangerschap in het verleden. Dus ik snap Mich dat die dingen bij jou dus anders zijn. Dus finaal denk ik dan als ik alles lees dat we dus de eerste keer misschien toch beter met 1 embryo proberen. Dr Platteau zegt dat mijn kansen nu veel hoger liggen dan voorheen dus ik hoop dat hij daar gelijk in heeft. Ik ben ook bij Dr De Brucker langs geweest en hij verkoos ook dat ik de eerste keer met 1 embryo probeerde. Gezien ze beide hetzelfde zeggen ga ik daar toch even naar luisteren.
In elk geval ik ben blij jullie eerlijke reacties te lezen. En Mich ik geloof erin dat je zwangerschap echt goed zal lopen, je hebt het verdiend in elk geval na zolang doorzetten. Dus ik wens je het allerbeste!!
Nu is het bij mij even rust. Ik moet wachten Hcg is nog geen nul en erna moet ik twee keer mijn maandstonden hebben gehad. Dus nu even geen mallemolen maar toch wil ik graag snel weer beginnen want het wachten vind ik best moeilijk. Na mijn vorige miskraam kwamen mijn maandstonden vijf maanden niet door, nu hopen dat die sneller komen.
In elk geval ondertussen hoop ik zo bij jullie te lezen dat alles super loopt :) :)
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 8 maart 2019, 16:54

hey allemaal,

wij hebben reeds een kindje met ecd via Dr Stoop, maar zijn nu al 3 miskramen verder (met 3 verschillende donoren) en twijfelen of we nog een poging gaan doen....In jette UZ Brussel of bij Dr Platteau?

In Jette zijn er ook geen lange wachttijden meer, maar krijg je maar 8 eicellen.

Wij twijfelen op vlak van screening. Ik weet dat ze in Jette niet iedereen toelaten om donor te worden en dat ze ook kijken naar opleidingsniveau en medisch screenen natuurlijk. Maar hoe zit dat bij Dr. Platteau?

En zijn er meer succesverhalen bij hem dan in Jette?

Groetjes en fijn weekend

Waaromikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 januari 2019, 13:15

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Waaromikniet » 24 mei 2019, 14:46

Bij wie is slagingspercentage beter Platteau of DB ? Ik heb het gevoel dat de meeste hier zwanger zijn via DB ?

TDL
Berichten: 49
Lid geworden op: 26 juli 2017, 15:06

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door TDL » 28 mei 2019, 11:04

Waaromikniet schreef:
24 mei 2019, 14:46
Bij wie is slagingspercentage beter Platteau of DB ? Ik heb het gevoel dat de meeste hier zwanger zijn via DB ?
Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn. Beiden werken met verse donatie. Ik ben zwanger via dr Platteau.
05/17 + 06/17 - IUI 1,2 negatief
08/17 - ICSI 1: geen TP
10/17 - ICSI 2 + ICSI 3: neg
04/18 - ICSI 4: zw, MK 8w
09/18 - ICSI 5: geen TP
11/18 - ICSI 6 - ECD: Bioch. zw. - 4 cryo’s
02/19 TP cryo: zwanger 💙
1/12/20 Tp cryo 🤞🏼

Isernoghoop
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 september 2020, 0:03

Re: Dr. Platteau in Dilbeek, geen wachtlijst voor eiceldonatie

Bericht door Isernoghoop » 20 september 2020, 0:07

Wie is onder behandeling op dit moment bij Platteau? Ik twijfel aan Brucker en Platteau. Meeste successen lees ik van patiënten van De Brucker, klopt dat?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten