Solomoeders / BAM

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
JustmeKathy

Solomoeders / BAM

Bericht door JustmeKathy » 16 februari 2019, 12:24

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af of hier nog Solomama's of "BAM" op het forum zijn.
Is misschien fijn om wat ervaringen te delen?

Ik ben 29 jaar, verstokte single en met een kinderwens waar ik bijna in verdrink. :wink:
Een half jaar geleden heb ik besloten om te stoppen met wachten op mijn 'prince charming' en het leven zelf in handen te nemen. Met veel piekeren en alle pro's en contra's in overweging te nemen. Anders zou ik later terug kijken en heel veel spijt hebben.
En nu is het aan het gebeuren, ik ben dolgelukkig en zooo vreselijk zenuwachtig voor alles wat er te gebeuren staat.
Vandaag de eerste follikel meting gehad. Het was nog wat te vroeg.

Het zou fijn zijn om te kunnen praten met andere solomama's of BAM, al dan niet nog in behandeling.

Lindsey84

Re: Solomoeders / BAM

Bericht door Lindsey84 » 4 maart 2019, 11:47

Hallo!
Ik ben 34 en wacht op antwoord van het team van Life Leuven om te mogen starten.
15 maart krijg ik hopelijk groen licht.

Bij welk ziekenhuis/centrum/dokter ben jij bezig?
Mijn documenten zijn verstuurd begin januari naar Jette, maar daar is er een lange wachttijd.

Succes alleszins, hopelijk volg ik snel!
Groetjes
Lindsey

Lvdb

Bericht door Lvdb » 8 maart 2019, 17:38

Hallo lindsey en Kathy,

Ik ben er zelf ook over aan het denken om BAM te worden, maar zit een beetje vast op het praktische, hoeveel moet je financieel voorzien? Wat met schoolvakanties en andere opvang? Hoe gaan jullie dit dat allemaal regelen?

Groetjes,
Leen

JustmeKathy

Bericht door JustmeKathy » 9 maart 2019, 11:07

Lindsey84 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo!
Ik ben 34 en wacht op antwoord van het team van Life Leuven om te mogen starten.
15 maart krijg ik hopelijk groen licht.

Bij welk ziekenhuis/centrum/dokter ben jij bezig?
Mijn documenten zijn verstuurd begin januari naar Jette, maar daar is er een lange wachttijd.

Succes alleszins, hopelijk volg ik snel!
Groetjes
Lindsey
15 maart, niet meer lang nu dan! :) Héél veel succes!

Ik ben in behandeling bij Dr. Platteau in Dilbeek (Platteau-Albano Fertility center)
Tot hier toe heel content daar. Heel goede en vlotte behandeling. Eigenlijk bijna geen wachttijd gehad.
Ik ben daar via mijn huisarts terecht gekomen.
Lvdb schreef:
Hallo lindsey en Kathy,

Ik ben er zelf ook over aan het denken om BAM te worden, maar zit een beetje vast op het praktische, hoeveel moet je financieel voorzien? Wat met schoolvakanties en andere opvang? Hoe gaan jullie dit dat allemaal regelen?

Groetjes,
Leen
Hoi Leen,
Dat is bij mij inderdaad ook iets geweest waar ik heel lang over gepiekerd heb.
En eerlijk, ik weet het zelf ook niet. Ik bereid me er mentaal op voor dat het financieel (en ook sociaal) zwaar gaat zijn. Maar ik weet dat mijn familie en vrienden me wel steunen.

Het geregel heb ik uiteindelijk besloten dat ik dat wel zie wanneer ik ervoor sta.
Je kan twijfelen en blijven twijfelen, maar uiteindelijk wist ik dat ik er niet op kon blijven tobben.
Daar werd ik niet gelukkiger van.

Intussen al 1 (mislukte) IUI poging achter de rug.
De aanloop naar de 2de poging is begonnen. Het is echt niet te onderschatten wat dat emotioneel en lichamelijk met je doet! :o

Lindsey84

Bericht door Lindsey84 » 12 maart 2019, 21:16

Lvdb schreef:
Hallo lindsey en Kathy,

Groetjes,
Leen
Hey Leen
Ik ben zelf leerkracht dus het probleem van schoolvakanties stelt zich niet voor mij. Dat is voor mij een grote meerwaarde moet ik zeggen.
Financieel, goh ik denk dat ik wel een goed loon heb maar ik heb er wel eerst voor gezorgd dat ik wat centjes opzij staan heb.
Ik zie in mijn job ouders (alleen of ook samen) die het ook moeilijk hebben maar (meestal) lukt dat ook wel. Plannen en ook beseffen dat het kindje niet alle snufjes moet hebben of de mooiste kleren.
Ik heb ook al nagedacht over crèche en over de school en hoe ik mijn vakanties wil plannen, ik bekeek onlangs wat er is qua activiteiten voor kinderen in mijn gemeente. Ik woon op 140 km van mijn familie dus daarop kan ik normaal niet rekenen bij onverwachtse zaken.
Alles eens goed overdenken en al eens opzoeken wat er in de buurt is qua opvang, school, naschoolse enzo.

Ik ben daar mss wel wat extreem in maar dat is dan mijn perfectionistisch kantje ;).

Succes!

cba5

Bericht door cba5 » 20 augustus 2019, 12:43

Dag dames,

ik overweeg/sta op het punt in het BAM-traject te stappen. Graag zou ik uit jullie ervaringen kunnen leren en wat extra steun/goede raad vinden bij jullie.

Ik zie hier reacties van Leen, Lindsey en Kathy en vraag me af hoe het ondertussen met jullie gaat?
Wat is, volgens jullie, het beste infopunt voor solo-ouderschap in België?

Groetjes
Caro

Plaats reactie