IVF/ ICSI 2019

ICSI Forum
Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Imera » 16 maart 2019, 23:16

Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Gisteren pick-up gehad, toch pijnlijke boel, amai! Vriendinnen waren allemaal high van de morfine, nou, ik niet 🙈Van de 8 follikels 6 eicellen. Ik ben in behandeling in Jette en had begrepen dat je via het patiënten portaal geïnformeerd kan blijven over de voortgang maar ik vind niet waar en niemand lijkt het precies te weten? Noch de verpleegkundigen, noch anderen die in Jette in behandeling zijn of waren. Ervaringen hier? Last valt mee, ik denk dat ik morgen gepland bezoekje toch laat doorgaan. Nu maximaal rusten. Borsten staan wel weer gespannen als basketballen. Djeezes, alle lichamelijke symptomen zijn toch maar kut. Ik herken mezelf nu al een paar weken niet meer. Niet emotioneel en niet fysiek en daar heb ik het best moeilijk mee. Hoe ervaren jullie dat?
Hoi Winterbloem, oef het is achter de rug! In het begin viel het bij mij allemaal mee, maar sinds oktober heb ik het emotioneel en fysiek ook zeer lastig. Zal misschien telkens aan de slechte afloop liggen.

Wat het portaal betreft, wou ik dat ook eerst, maar tegen mij hadden ze gezegd dat je de info of telefonisch krijgt of via het portaal kan volgen. Zelfde voor de instructies. En ik had liever dat ze mij belden voor de instructies dus heb ik het zo gelaten.

Banghartje
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 november 2018, 7:05

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Banghartje » 17 maart 2019, 7:55

Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Gisteren pick-up gehad, toch pijnlijke boel, amai! Vriendinnen waren allemaal high van de morfine, nou, ik niet 🙈Van de 8 follikels 6 eicellen. Ik ben in behandeling in Jette en had begrepen dat je via het patiënten portaal geïnformeerd kan blijven over de voortgang maar ik vind niet waar en niemand lijkt het precies te weten? Noch de verpleegkundigen, noch anderen die in Jette in behandeling zijn of waren. Ervaringen hier? Last valt mee, ik denk dat ik morgen gepland bezoekje toch laat doorgaan. Nu maximaal rusten. Borsten staan wel weer gespannen als basketballen. Djeezes, alle lichamelijke symptomen zijn toch maar kut. Ik herken mezelf nu al een paar weken niet meer. Niet emotioneel en niet fysiek en daar heb ik het best moeilijk mee. Hoe ervaren jullie dat?
Hey winterbloem

Ik had ook heel gespannen borsten en deze zijn nog redelijk lang gebleven tot 2 dagen na TP.... ik had de dag na en dag zelf niet zo veel pijn na pu, maar Driedagen later enorm veel pijn en opgeblazen gevoel.. emotioneel heb ik niet veel last van enkel dat ik heel snel boos was 😂..... 2 dagen na TP was alles wel terug genezen maar had ik last van menstruatiekrampen ..... ik weet niet of dit te maken heeft met pu of TP maar heeft zo een 5 dagen geduurd.
6 eicellen is een mooi resultaat bij welke arts ben je in behandeling ?
Hopelijk zijn ze alle 6 rijp genoeg en bevrucht succes ✨🙏🏻🤞🏻💫
28/11/2018 azoospermie verhaal .. bij UZA overgestapt naar Jette
1/2/19 afspraak jette
28/2 pick up
5/3/19 eerste tp Zwanger ❤️
27/11/2019 bevallen van een super gezonde dochter 😍
10/10/2020 Proberen voor nog een wonder
30/10/2020 tp eskimo 🤞🏻💫🍀

Winterbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 april 2018, 21:44

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Winterbloem » 17 maart 2019, 18:41

Hello!

Ik ben in behandeling bij Tournaye in Jette. 'Blij' te horen dat ik niet de enige ben 😁 Ik heb rond gewandeld vandaag maar ben blij dat ik zit. Morgen telefoon om te weten of het morgen ook terugplaatsing is of niet. Ik zie hoe ik mij voel morgen ochtend na rond te wandelen vandaag. Als ik terug als een oma rond strompel dan ga ik toch maar even naar de dokter om te laten checken. Voor hetzelfde geld moet ik om 13u toch binnen. Wat is jouw verhaal Banghartje? Ilse14 en Imera waar zitten jullie in het traject? Dankje voor het advies Mich75! Begrijp ik het goed dat jij bent gestopt dan intussen?
Stop pil 5/2017
Kid1 10/2018 tem kid 4 1/2019: neg
ICSI 1 &TP1 3/2019: dochter geboren 2/12/2019

Brusje:
TP1 2/21 & TP2 3/21: neg
TP3 5/21: pos!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door mich75 » 17 maart 2019, 19:08

Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dankje voor het advies Mich75! Begrijp ik het goed dat jij bent gestopt dan intussen?
Mijn laatste terugbetaalde pu is inmiddels een goed jaar geleden, toen een tp gehad maar negatief dan een pauze genomen en in de zomer laatste tp laten doen en dit is uitgedraaid op een biochemische zwangerschap.

Dan hebben we het voorstel van de dr gevolgd om over te schakelen op eiceldonatie, mede door de leeftijd, intussen 43 en zo gezegd zo gedaan. Nu 24 weken zwanger van een tweeling van de eerste tp en we hebben al een dochter van twee.

Qua stimulatie en pu is het dus gestopt en normaal gezien is dit ook de laatste zwangerschap, ook al hebben we nog 9 cryo's.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Imera » 17 maart 2019, 20:14

Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hello!
Ilse14 en Imera waar zitten jullie in het traject? Dankje voor het advies Mich75! Begrijp ik het goed dat jij bent gestopt dan intussen?
Hey Winterbloem!

3 weken geleden mijn tweede miskraam achter de rug. Dus kijk zo hard uit naar mijn menstruatie (ook omdat ik nog wat restweefsel heb). Is voor mij iets om dit te kunnen afronden en een plaats te kunnen geven. Anderzijds kijk ik ook uit naar mijn volgende terugplaatsing. Heb nog 6 cryo’s van pickup nr 2. Mag gewoon doorgaan van Jette, hoef niet te wachten. Als deze TP ook negatief eindigt, dan moeten we een hysteroscopie doen. Ondertussen moet ik nog een aantal andere bloedtesten doen (stolling, dna,...).

De vorige keer had ik exact een maand na miskraam mijn regels, hopelijk deze keer ook 🤞🏻

Winterbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 april 2018, 21:44

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Winterbloem » 17 maart 2019, 21:02

Nu 24 weken zwanger van een tweeling van de eersten e tp en we hebben al een dochter van twee.
[/quote]

Oh waaw Mich, gefeliciteerd!!!
Stop pil 5/2017
Kid1 10/2018 tem kid 4 1/2019: neg
ICSI 1 &TP1 3/2019: dochter geboren 2/12/2019

Brusje:
TP1 2/21 & TP2 3/21: neg
TP3 5/21: pos!

Winterbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 april 2018, 21:44

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Winterbloem » 17 maart 2019, 21:04

Imera schreef:
1 januari 1970, 1:00
Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hello!
Ilse14 en Imera waar zitten jullie in het traject? Dankje voor het advies Mich75! Begrijp ik het goed dat jij bent gestopt dan intussen?
Hey Winterbloem!

3 weken geleden mijn tweede miskraam achter de rug. Dus kijk zo hard uit naar mijn menstruatie (ook omdat ik nog wat restweefsel heb). Is voor mij iets om dit te kunnen afronden en een plaats te kunnen geven. Anderzijds kijk ik ook uit naar mijn volgende terugplaatsing. Heb nog 6 cryo’s van pickup nr 2. Mag gewoon doorgaan van Jette, hoef niet te wachten. Als deze TP ook negatief eindigt, dan moeten we een hysteroscopie doen. Ondertussen moet ik nog een aantal andere bloedtesten doen (stolling, dna,...).

De vorige keer had ik exact een maand na miskraam mijn regels, hopelijk deze keer ook 🤞🏻
Ik hoop met je mee! Oh help de tweede al, shit moet zo heavy zijn. 6 cryos zal een hele geruststelling zijn, toch nog heel wat reële mogelijkheden van 'nog maar' 2 pogingen. 🤞🤞🤞
Stop pil 5/2017
Kid1 10/2018 tem kid 4 1/2019: neg
ICSI 1 &TP1 3/2019: dochter geboren 2/12/2019

Brusje:
TP1 2/21 & TP2 3/21: neg
TP3 5/21: pos!

Banghartje
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 november 2018, 7:05

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Banghartje » 18 maart 2019, 3:22

Winterbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hello!

Ik ben in behandeling bij Tournaye in Jette. 'Blij' te horen dat ik niet de enige ben 😁 Ik heb rond gewandeld vandaag maar ben blij dat ik zit. Morgen telefoon om te weten of het morgen ook terugplaatsing is of niet. Ik zie hoe ik mij voel morgen ochtend na rond te wandelen vandaag. Als ik terug als een oma rond strompel dan ga ik toch maar even naar de dokter om te laten checken. Voor hetzelfde geld moet ik om 13u toch binnen. Wat is jouw verhaal Banghartje? Ilse14 en Imera waar zitten jullie in het traject? Dankje voor het advies Mich75! Begrijp ik het goed dat jij bent gestopt dan intussen?
Hey Winterbloem

Wij zijn eerst naar UZA geweest waar ze ons vertelde dat mijn man azoospermie had????
Ik had hen duidelijk gezegd dat hij 2 maanden eerdere zware operatie heeft gehad plus 2 maal infectie of zijn prothese heeft gehad , waar hij de zwaarste antibiotica heeft voor gehad. 3 maanden na operatie heb ik hem toch nog eens een staal laten binnen doen. En Ja hoor er was leven. UZA was voor mij geen optie geen vertrouwen in dokters, en lange wacht tijden op resultaten. Afspraak jette. 2 keer gelukt dat er iemand weg viel en dus nu aan
Het wachten op bloedname en resultaat 💫✨🙏🏻🤞🏻
28/11/2018 azoospermie verhaal .. bij UZA overgestapt naar Jette
1/2/19 afspraak jette
28/2 pick up
5/3/19 eerste tp Zwanger ❤️
27/11/2019 bevallen van een super gezonde dochter 😍
10/10/2020 Proberen voor nog een wonder
30/10/2020 tp eskimo 🤞🏻💫🍀

Aithne
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 augustus 2018, 15:11

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Aithne » 19 maart 2019, 13:17

Hey iedereen,

Wij gaan over naar de volgende stap ivf/icsi dus ik kom me aansluiten bij dit groepje. Wij zijn in augustus 2018 gestart met IUI. Partner heeft kanker gehad aantal jaar geleden en heeft staal laten invriezen. De natuurlijke manier is onmogelijk voor ons.
We waren in de wolken toen de eerste poging meteen raak was. Ons geluk stopte al snel toen we het hartje niet zagen kloppen op 8 weken echo. Na miskraam zeer lang moeten wachten tot hcg genoeg gedaald was.
1 februari uiteindelijk 2de en 4 maart 3de poging gehad zonder resultaat. Tijdens de inseminaties niets van hormonen moeten gebruiken, was volgens natuurlijke cyclus.

11 april hebben we afspraak bij gyn en Vroedvrouw voor opstart ivf.. ik zit al met zoveel vragen.. hoeveel last heb je van de hormonen, hoe zit dat met de pick up, hoe verloopt het hele proces..

Vandaag net regels gehad dus de grond zakte weer weg onder mijn voeten :( ik hoop dat ivf/icsi ons zal kunnen helpen.

Groetjes
09/2018 IUI1: positief, miskraam op 8 weken.
Wachten daling hcg
2/2019 IUI2: negatief
3/2019 IUI3: negatief

Winterbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 april 2018, 21:44

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Winterbloem » 19 maart 2019, 17:10

Hi Aithne,

Ik heb zelf ook veel ervaringen gevraagd maar weet dat het voor iedereen anders is! Ik had een kort antagonisten schema. Dat wil zeggen beginnen stimuleren op dag 2 van je cyclus, bij mij met puregon, elke avond. Dat zorgt ervoor dat je eierstokken meer dan 1 follikel laat rijpen. Omdat mijn oestradiol te hoog stond kon ik eigenlijk pas beginnen met stimuleren op dag 5 en moest ik eerst 3 dagen orgalutran prikken om hormonen levels te krijgen waar ze moesten zijn. Enfin, na 6 dagen puregon ook orgalutran bij prikken 's ochtends. Dat onderdrukt je eisprong. Anders springen ze allemaal weg en was het voor niets :) Terug bloedafname en echo om te zien hoe groot je follikels al zijn, hoeveel en de hormoonwaarden in je bloed na te gaan. Zit dat allemaal goed dan moet je pregnyl prikken op exact het juiste moment want 36u later wordt pick-up gepland. Opnieuw, anders springen ze allemaal weg :) Bij mij was dat toch wel pijnlijke boel eigenlijk. Ik werd ook huilerig en emotioneel van de hormonen de weken vooraf. Je moet je hoofd er goed bijhouden zodat je tijdig je medicatie prikt. Dat prikken valt mee. Puregon is een klein naaldje en doet niet zoveel pijn. Orgalutran soms wel, soms niet. Pregnyl dat ken je al :) Verder zwol mijn onderbuik wel op, stond strak gespannen alsof je een super volle blaas hebt. En mijn eierstokken deden pijn, vooral bij snel stappen op harde ondergrond :) bij mij viel dat dus allemaal best mee. Terugplaatsing is op dag 3 of 5. Afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's. You can do this! En als het even niet mee zit kan je hier steun vinden ;)
Stop pil 5/2017
Kid1 10/2018 tem kid 4 1/2019: neg
ICSI 1 &TP1 3/2019: dochter geboren 2/12/2019

Brusje:
TP1 2/21 & TP2 3/21: neg
TP3 5/21: pos!

Aithne
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 augustus 2018, 15:11

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Aithne » 20 maart 2019, 20:04

Hey winterbloem,

Bedankt voor de uitgebreide info! Ik ben echt al benieuwd welke behandeling ze mij gaan voorschrijven!
Ik ben nog niet zo vertrouwd met mezelf te prikken. Heb van de drie inseminaties maar 1 keer pregnyl moeten plaatsen. En vond dit toch niet zo aangenaam :wink:
Nemen jullie nog iets van supplementen?

Groetjes
09/2018 IUI1: positief, miskraam op 8 weken.
Wachten daling hcg
2/2019 IUI2: negatief
3/2019 IUI3: negatief

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Sannedv » 20 maart 2019, 20:30

Hoi Aithne,

Ik ga niet zeggen dat het allemaal 'a walk in the park' is, maar het lukt wel en je slaat je er wel doorheen 😊

Ik heb van de stimulatiespuitjes niet veel last (bij mij heet dat gonapeptyl en rekovelle). Op het einde wel wat opgezwollen en je voelt wel dat er iets gaande is, maar verder heb ik daar niet zo veel last van. Het eerste spuitje is even lastig, maar daarna lukt het wel. Nuja, zo was het toch voor mij!

Ik denk dat de pick up fysiek het vervelendste is, maar daar hoor je veel verschillende verhalen van. Bij mij viel de pijn na de eerste wel tegen, maar de tweede was vanochtend en het gaat een pak beter dan volgende keer, terwijl ik nu veel meer eicellen had.

Een terugplaatsing stelt niet veel voor, maar daarna komen de mentaal moeilijkste weken... Wachtweken
Maar die ken je vermoedelijk wel al wat van iui 😉 dat vond ik echt het ergste. Dingen voelen, niet voelen,... Om helemaal gek van te worden! 😁
Na de pick up krijgen sommige mensen ook utrogestan, vaginale tabletten. Da's een vies goedje en wat stom maar niet pijnlijk ofzo
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Sds
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 februari 2018, 11:33

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Sds » 11 april 2019, 13:08

Dag Dames,

Hoe ver zitten jullie nu in de behandeling?

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn MS en heb het echt gehad met dat wachten. Wij hebben 11/3 het nieuws gekregen dat de tweede TP geen succes was. Op 13/3 gestart met Progynova om een artifiële cyclus te hebben voor de TP van de cryo. Jammergenoeg reageerde mijn lichaam niet goed op de Progynova (mijn baarmoederslijmvlies groeide niet mooi aan en had ook niet de juiste structuur). Nu dus aan het wachten op MS om de TP te laten doorgaan in een natuurlijke cyclus. Hopelijk komen ze erdoor tegen eind deze week.

@Aithne: ik heb weinig tot geen last gehad van alle inspuitingen en medicatie. Geen moodswings of emotionele buien. Wel heel veel last van acne op mijn rug en kaaklijn. Voel me precies weer 14 jaar en midden in de puberteit. De PU is een beetje pijnlijk maar passeert snelt. Van de echo's en TP heb ik nooit pijn gehad.

X
Nov 2017: kinderwens
Feb 2018: MK op 7w
Dec 2018: ICSI 1
Feb 2019: ICSI 2.1
Mei 2019: ICSI 2.2
17/05/2019: HCG 334 :D
24/05/2019: HCG 1385 - Progesteron 16.6 :D
27/05/2019: HCG 1742 - Progesteron 15-16
29/05/2019: HCG 2096 - Progesteron 16.6

snuggly
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 april 2019, 10:08

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door snuggly » 12 april 2019, 10:16

Ik kom me jammer genoeg ook in dit clubje aansluiten

We hebben onze eerste pickup gehad in maart. 12 eicellen, 9 bevrucht, 4 over op dag 5 maar slechts 2 goeie. 1 embryo teruggeplaatst en 1 ingevroren. Negatieve test na 10 dagen.

Nu zijn we aan het wachten voor terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Volgende week op echo en ik vermoed ergens eind volgende week of begin van de week erna TP.
pilstop februari 2016
endometriose graad 4, operatie midden 2018
IUI 1-4: negatief
IVF 1.1 (3/19): negatief
IVF 1.2 (5/19): negatief
overstap naar Jette
adenomiose en correctie T vormige baarmoeder begin 2021
ICSI 2.1 (3/21): positief :shock: nov ‘21

Hoopvolmamatje
Berichten: 10
Lid geworden op: 1 juni 2019, 21:31

Re: IVF/ ICSI 2019

Bericht door Hoopvolmamatje » 4 juni 2019, 13:39

Hallo allemaal,

Ik heb zelf al een vervroegde zwangerschapstest gedaan en die was helaas negatief :( maar ik voelde het ook wel echt dat er helemaal niets verandere aan mijn lichaam dus het is geen super grote verrassing maar natuurlijk echt niet fijn :(. We hebben 1 bevrucht embryoke in de vriezer. iemand een idee hoe dat loopt? Moet je terug met spuitjes beginnen of? En hoe lang duurt het voor ze deze kunnen terugplaatsen? Het was trouwens onze aller eerste keer. Hopelijk de volgende keer meer geluk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten