Zwanger worden en diastase recrtu

Plaats reactie
tifa81
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 november 2018, 14:29

Zwanger worden en diastase recrtu

Bericht door tifa81 » 29 november 2018, 14:43

Beste,
Ik wil graag zwanger worden na mijn 2de kind maar ik heb een buikspier opening van 3 vingers, ik heb schrik dat het erger wordt.
heeft iemand ervaring mee? kan ik iets doen om te voorkomen dat het erger wordt?

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: Zwanger worden en diastase recrtu

Bericht door Eve1987 » 29 november 2018, 15:17

Hier hielp postnatale kine, zeer specifieke buikspieroefeningen om mijn buikspieren weer naar erlkaar toe te krijgen! Nu terug normaal hier!
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

tifa81
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 november 2018, 14:29

Re: Zwanger worden en diastase recrtu

Bericht door tifa81 » 29 november 2018, 15:29

Eve1987 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier hielp postnatale kine, zeer specifieke buikspieroefeningen om mijn buikspieren weer naar erlkaar toe te krijgen! Nu terug normaal hier!
dank u voor uw antwoord, was het ook een grote diastase? was uiu ook zwanger terwijl u een diastase had?

Lyne82
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 13:24

Re: Zwanger worden en diastase recrtu

Bericht door Lyne82 » 17 december 2018, 13:15

Hey

Ik heb na mijn eerste zwangerschap ook een diastase gehad van de rechte buikspieren: een opening van 4 vingers. Allereerst heb ik kiné gedaan gedurende enkele weken, maar het hielp niet. De kinesiste vertelde me dat een diastase van max 2 vingers kan verholpen worden met specifieke buikspieroefeningen.

De huisarts heeft me doorverwezen naar een radioloog om een Rx te laten nemen van mijn buikspieren, wat bleek: 5 cm opening, dit was enkel nog te verhelpen met een buikwandcorrectie. Door de opening, had ik ook een navelbreuk. Ik ben geopereerd in het Az Sint-Elisabethziekenhuis van Zottegem, door dr. Cannaert, een plastisch chirurg. Aangezien men sprak van een buikhernia (als ik achterover helde met mijn buik, zag je echt een driehoek verschijnen, mijn organen kwamen door mijn spieren), werd alles vergoed door de mutualiteit.

Ondertussen, nu 2 jaar na de operatie, ben ik opnieuw zwanger. Ik ben 30 weken ver, maar mijn buik is deze keer minder groot dan tijdens mijn eerste zwangerschap (ben nu 7 kg bij, de eerste keer was ik meer dan 25 kg bij). Ik let enorm op mijn voeding en heb natuurlijk ook veel meer beweging door mijn dochtertje van 3 jaar. Van de 25 kg die ik de eerste keer ben verzwaard, is er 20 kg van weg. Maar helaas 5 kg overgebleven. Ik vind het niet erg, nu heb ik wat extra vrouwelijke rondingen erbij.
Dochtertje na spontane zwangerschap
ICSI 1 Jan Palfijn en ISCI 2 Jette: 2 verse en 3 cryo's, negatief
Nog 4 cryo’s
Spontaan zwanger van een meisje: geplande keizersnede op 21/02/2019

DanielleG
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maart 2019, 14:14

Re: Zwanger worden en diastase recrtu

Bericht door DanielleG » 26 maart 2019, 14:30

Hey Lyne82

allereerst proficiat met je kleintje! Ik ben op jouw verhaal gestoot bij het opzoeken van diastase rectus. Ik ben begin februari bevallen van ons 2e kinde en hier een grote diastase aan overgehouden.

Bij de eerste zwangerschap heb ik al een stevige diastase opgelopen (3cm). Ik ben zelf niet erg groot en mijn zoontje was erg groot bij geboorte (4.1kg). Ondanks veel oefeningen heb ik deze nooit helemaal weggekregen. Ik vreesde dan ook voor het ergste tijdens de tweede zwangerschap.
Nu 7 weken na mijn tweede zwangerschap zit ik met een nog grotere diastase!
Hij loopt helemaal van boven tot beneden. Onder mijn navel kan ik met gemak 4 vingers naast elkaar kwijt :( . Het lijkt alsof ik 5-6 maanden zwanger ben.
Mijn organen verschijnen ook door mijn spieren, er verschijnt een grote driehoek. Ik merk dat mijn romp niet goed in balans is, hierdoor sta en zit ik verkeerd en heb ik veel last van mijn rug. Ook mijn buik voelt erg ongemakkelijk aan en mn organen liggen aan de oppervlakte.
Deze week start ik met kine, maar ik ben bang dat ik het niet weg ga krijgen.

Nu zie ik dat jij een buikwandcorrectie hebt laten doen en dat deze is vergoed door de mutualiteit. Hoe is dit in zijn werk gegaan? Op welke manier bepalen ze of deze wordt vergoed of niet?
Hoe lang na de zwangerschap heb je de buikwandcorrectie laten uitvoeren? Was dit een zware operatie?

Alvast bedankt en geniet van je kleintje :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten