Vandaag gestart met icsi

ICSI Forum
mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door mich75 » 8 mei 2019, 12:47

Ik vermoedde al dat ze Utrogestan moest gebruiken, maar dit is na pu of eisprong normaal gezien.

Ik weet niet welke injecties ze had moeten krijgen, maar ofwel om het eitje te laten rijpen (Menopur, Puregon,...) of anders net om de eisprong tegen te houden (Orgalutran).

Of ze moest inderdaad geen medicatie nemen en de natuur zijn gang laten gaan.

Het beste is toch dat je dit met de behandelende arts kan bespreken en dat je duidelijk weet wat er juist is.

Ik heb ook wel al gehad dat ze aan de telefoon iets anders zeiden dan mijn dr me op voorhand had gezegd. Als ik dit dan meldde werd dit nagezien en dan werd het advies van de dr gevolgd (wat hij eerder al in het systeem had gezet) of werd er meer uitleg gegeven waarom niet.

Voor jullie is het natuurlijk WEER een verloren poging en kostbare tijd, maar in hoeverre het ligt aan fouten van het ziekenhuis of het feit dat er geen eitje is of de hormonen niet juist zaten, daar kunnen ze enkel ginder antwoord op geven denk ik.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door irisbloem » 8 mei 2019, 13:24

Dit is nu wel iets anders maar toen ik nog inseminatie deed in het UZ Gent werd ik bijna de dupe van hun standaardprocedures. Ik moest op dag 10, 11 of 12 komen voor mijn eerste bn en echo. Toen ik zei dat ik op één van die dagen gewoonlijk al mijn eisprong had en ik vroeger wilde komen om hem niet te missen dan wilden ze mij eerst niet geloven. Ik heb echt moeten aandringen en dan waren ze kwaad. Ze dreigden zelfs dat er moeilijkheden zouden komen omdat ze verloren echo's zouden moeten doen. Tot ze merkten dat ik gelijk had.
Je moet dus op je strepen staan en inderdaad uitleg vragen. In het UZ Gent kreeg ik zelden de dokter zelf te spreken. Ik moest maanden wachten met mijn vragen omdat ik dan pas een volgende afspraak had. Ik kon niet wachten dus heb ik aangedrongen en de dokter heeft mij dan nog zelf gebeld.
Ik denk dat ik op sommige plaatsen als een ambetante bekend sta maar dat kan mij niet schelen. Zo'n behandeling is al een zeer moeilijke stresserende periode en voor mij is weten waarom dit zo is en dat moet van cruciaal belang om hiermee om te kunnen gaan. Ze schijnen in die ziekenhuizen soms niet te begrijpen dat je geen psycholoog nodig hebt maar gewoon een degelijke wetenschappelijke uitleg en een correcte medische begeleiding.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 8 mei 2019, 15:37

mich75 schreef:
8 mei 2019, 12:47
Ik vermoedde al dat ze Utrogestan moest gebruiken, maar dit is na pu of eisprong normaal gezien.

Ik weet niet welke injecties ze had moeten krijgen, maar ofwel om het eitje te laten rijpen (Menopur, Puregon,...) of anders net om de eisprong tegen te houden (Orgalutran).

Of ze moest inderdaad geen medicatie nemen en de natuur zijn gang laten gaan.

Het beste is toch dat je dit met de behandelende arts kan bespreken en dat je duidelijk weet wat er juist is.

Ik heb ook wel al gehad dat ze aan de telefoon iets anders zeiden dan mijn dr me op voorhand had gezegd. Als ik dit dan meldde werd dit nagezien en dan werd het advies van de dr gevolgd (wat hij eerder al in het systeem had gezet) of werd er meer uitleg gegeven waarom niet.

Voor jullie is het natuurlijk WEER een verloren poging en kostbare tijd, maar in hoeverre het ligt aan fouten van het ziekenhuis of het feit dat er geen eitje is of de hormonen niet juist zaten, daar kunnen ze enkel ginder antwoord op geven denk ik.
Zondag hadden ze moeten zeggen: starten met Orgalutron, en pregnyl nemen. Om de eisprong tegen te houden.
Dat hebben ze niet gedaan, tweede keer dat ze deze fout maken, en dus een tweede gemiste kans.

De arts heeft me deze ochtend gebeld en toegegeven dat dit onaanvaardbaar is. Ze spreekt over het creeeren van een app die deze problemen in de toekomst moet vermijden. Ze heeft ook in het dossier laten zetten dat dit reeds de tweede keer is en er beter moet opgelet worden en alles gedubbelchecked met haar en met ons.
Ze raadde ons oaan morgen tot te komen voor de mogelijke pick up want het is mogelijk dat de eisprong nog niet heeft plaatsgevonden.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door mich75 » 9 mei 2019, 10:10

Christiandeman schreef:
8 mei 2019, 15:37

Zondag hadden ze moeten zeggen: starten met Orgalutron, en pregnyl nemen. Om de eisprong tegen te houden.
Dat hebben ze niet gedaan, tweede keer dat ze deze fout maken, en dus een tweede gemiste kans.

De arts heeft me deze ochtend gebeld en toegegeven dat dit onaanvaardbaar is. Ze spreekt over het creeeren van een app die deze problemen in de toekomst moet vermijden. Ze heeft ook in het dossier laten zetten dat dit reeds de tweede keer is en er beter moet opgelet worden en alles gedubbelchecked met haar en met ons.
Ze raadde ons oaan morgen tot te komen voor de mogelijke pick up want het is mogelijk dat de eisprong nog niet heeft plaatsgevonden.
Ik ben blij dat je ondertussen de arts hebt gesproken, maar je uitleg is soms heel verwarrend.

Orgalutran houdt de eisprong tegen en Pregnyl lokt de eisprong uit, dus je kan die 2 niet samen nemen. Als je vrouw zondag Pregnyl had moeten spuiten dan had ze dinsdag pu gehad, +/- 36u na de injectie.

Nu is het allemaal niet simpel met die namen van medicatie in het begin en zeker niet als ze ineens het protocol veranderen of niet echt een protocol meegeven en enkel een hoop medicatie en dan aan de telefoon echt ratelen wat je wanneer moet nemen.

De eerste keer weet ik nog dat de dame aan de telefoon begon af te rammelen wat ik moest doen, maar helemaal anders dan afgesproken omdat mijn waarden niet goed waren, ik heb het toen 2 - 3 x moeten navragen wat ik juist moest doen en dat irriteerde haar blijkbaar.
Maar de andere keren had ik iemand aan de lijn die helemaal niet moeilijk deed als ik nog een vraag had.

Hopelijk krijgen jullie vandaag goed nieuws en anders heel veel succes voor de volgende poging.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 12:36

Sommige dokters geven een schema mee voor de medicatie. Anders laat ik het opschrijven. Als er iets verandert kan je op basis hiervan ook beter volgen en gericht vragen stellen als je het niet weet.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Anqui » 9 mei 2019, 13:07

Ik vind dit inderdaad een vreemde gang van zaken, wij zijn ook behandeld in Jette we hebben daar één keer een fout meegemaakt ook toevallig bij onze eerste poging. Je kan en mag hen meermaals bellen als dit je gerust stelt, schrijf zeker alles op neem een copy van het planningsblad. Informeer eventueel zelf achter de medicijnen en zoek eventueel zelf op waarvoor ze dienen want zoals eerder vermeld kan het niet dat men twee medicijnen samen geeft die een tegenovergestelde werkingen hebben, Orgalutran houdt de eisprong tegen en Pregnyl lokt de eisprong uit dus dit kan niet samen. Als je Pregnyl moet nemen krijg je ook een afspraak voor de pick-up want dat moet nauwkeurig gepland worden er moet 36 uur tussen de spuit en de pick up zitten, als je eisprong reeds gestart is heeft pregnyl geen zin en moet het niet gegeven worden (dit was bij mij meermaals het geval)

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Anqui » 9 mei 2019, 13:35

Anqui schreef:
9 mei 2019, 13:07
Ik vind dit inderdaad een vreemde gang van zaken, wij zijn ook behandeld in Jette we hebben daar één keer een fout meegemaakt ook toevallig bij onze eerste poging. Je kan en mag hen meermaals bellen als dit je gerust stelt, schrijf zeker alles op neem een copy van het planningsblad. Informeer eventueel zelf achter de medicijnen en zoek eventueel zelf op waarvoor ze dienen want zoals eerder vermeld kan het niet dat men twee medicijnen samen geeft die een tegenovergestelde werkingen hebben, Orgalutran houdt de eisprong tegen en Pregnyl lokt de eisprong uit dus dit kan niet samen. Als je Pregnyl moet nemen krijg je ook een afspraak voor de pick-up want dat moet nauwkeurig gepland worden er moet 36 uur tussen de spuit en de pick up zitten, als je eisprong reeds gestart is heeft pregnyl geen zin en moet het niet gegeven worden (dit was bij mij meermaals het geval) Het is natuurlijk zonde dat het bij jullie zo vaak misloopt dat is niet bevorderlijk voor het vertrouwen .

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 9 mei 2019, 16:46

mich75 schreef:
9 mei 2019, 10:10
Christiandeman schreef:
8 mei 2019, 15:37

Zondag hadden ze moeten zeggen: starten met Orgalutron, en pregnyl nemen. Om de eisprong tegen te houden.
Dat hebben ze niet gedaan, tweede keer dat ze deze fout maken, en dus een tweede gemiste kans.

De arts heeft me deze ochtend gebeld en toegegeven dat dit onaanvaardbaar is. Ze spreekt over het creeeren van een app die deze problemen in de toekomst moet vermijden. Ze heeft ook in het dossier laten zetten dat dit reeds de tweede keer is en er beter moet opgelet worden en alles gedubbelchecked met haar en met ons.
Ze raadde ons oaan morgen tot te komen voor de mogelijke pick up want het is mogelijk dat de eisprong nog niet heeft plaatsgevonden.
Ik ben blij dat je ondertussen de arts hebt gesproken, maar je uitleg is soms heel verwarrend.

Orgalutran houdt de eisprong tegen en Pregnyl lokt de eisprong uit, dus je kan die 2 niet samen nemen. Als je vrouw zondag Pregnyl had moeten spuiten dan had ze dinsdag pu gehad, +/- 36u na de injectie.

Nu is het allemaal niet simpel met die namen van medicatie in het begin en zeker niet als ze ineens het protocol veranderen of niet echt een protocol meegeven en enkel een hoop medicatie en dan aan de telefoon echt ratelen wat je wanneer moet nemen.

De eerste keer weet ik nog dat de dame aan de telefoon begon af te rammelen wat ik moest doen, maar helemaal anders dan afgesproken omdat mijn waarden niet goed waren, ik heb het toen 2 - 3 x moeten navragen wat ik juist moest doen en dat irriteerde haar blijkbaar.
Maar de andere keren had ik iemand aan de lijn die helemaal niet moeilijk deed als ik nog een vraag had.

Hopelijk krijgen jullie vandaag goed nieuws en anders heel veel succes voor de volgende poging.
Orgalutron wordt dus wel met pregnyl gegeven omdat orgalutron inderdaad de eisprong tegenhoudt, maar de groei stopt en pregnyl is om dat negatief effect tegen te werken. Exacte woorden van dokter Boudry.

Update: deze ochtend, pick up was geen succes .. ovulatie had al plaatsgevonden

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 6 juni 2019, 19:14

Tien dagen geleden...5 follikels te zien....twee dagen geleden...5 follikels te zien van 13 MM....2 dagen later : uit de echo en uw bloed blijkt dat alle follikels weg zijn. U heeft blijkbaar geovuleerd "
Waar dienen al die spuiten voor? Een ervan is toch om de ovulatie tegen te gaan?

Het is genoeg geweest.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Imera » 6 juni 2019, 20:45

Christiandeman schreef:
6 juni 2019, 19:14
Tien dagen geleden...5 follikels te zien....twee dagen geleden...5 follikels te zien van 13 MM....2 dagen later : uit de echo en uw bloed blijkt dat alle follikels weg zijn. U heeft blijkbaar geovuleerd "
Waar dienen al die spuiten voor? Een ervan is toch om de ovulatie tegen te gaan?

Het is genoeg geweest.
:shock: heeft ze geen puregon moeten nemen??

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 6 juni 2019, 21:03

Enkel orgalutron en menopur.

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 6 juni 2019, 21:55

En nog iets: de gynaecologe die de follikels niet terug kon vinden, ssprak geen Frans, geen Nederlands, enkel gebroken Engels en ze zei:" yes, all is good, we call you later"...

ALl is good?? All was not good!!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Imera » 7 juni 2019, 8:05

Welk van de spuiten houdt een ovulatie tegen? Normaal heb je 1 stimulerend en dan nog eentje die het ‘springen’ tegenhoudt

Christiandeman
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 november 2018, 12:54

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door Christiandeman » 7 juli 2019, 14:50

De opvolging van het ziekenhuis is enorm beter geworden. De dokter volgt het dossier persoonlijk op en belt ons op bij iedere stap of beslissing. Ze begrijpt dat sinds de meerdere fouten, er extra aandacht aan ons dossier moet geschonken worden. Dat vind ik zeker heel mooi.
Het probleem is momenteel de volgende:bloedafname wordt gedaan om te kijken waar je op dat moment in de cyclus zit en of er een ovulatie zit aan te komen. Bij mijn vrouw blijkt dit niet betrouwbaar te zijn. Gevolg is dat een follikel bijv 12 mm is, bloedanalyse laat uitschijnen dat ovulatie er nog lang niet is... twee dagen later follikel 14 mm.. bloedanalyse zegt dat ovulatie er nog lang niet is...en plots boem.. 1 dag voor pick up ovulatie. en bij pick up blijkt er niks meer te zitten.
Het UZ weet dit nu en houden daar nu rekening mee. De arts belde en zei: follikel is nu 12 mm. De bloedafname laat ons vermoeden dat er een ovulatie zit aan te komen. Maar als we dat voor willen zijn, dan moeten we nu de pick up doen en dat is niet mogelijk daar 12 mm veel te klein is. We moeten dus keuzes maken.... blijven we hormonen injecteren... nog twee dagen, en hopen we dat het follikel 15 mm wordt en de bloedanalyse fout blijkt, dan kunnen we binnen 4 dagen de pick up doen. Dan is ofwel het follikel groot genoeg, ofwel verdwenen. Of jullie kunnen wachten op de volgende cyclus."

We kozen voor het twee dagen injecteren van de hormonen. Follikel bleek gisteren 14.5 mm. pick up zal maandagochtend zeer vroeg plaatsvinden (rond 7u00). Dan weten we of het follikel leeg is (weg is) ofwel dat het een 15 a 16 mm groot follikel is. Mentaal probeer ik me iedere dag te zeggen:" het is jammer, maar het zal niet meer lukken, ik moet het aanvaarden. We proberen nog 5 maanden maar het zal wellicht niet lukken". Cynisch maar ik moet me beschermen. Deep down kan ik er me niet van weerhouden toch te hopen... ik weet niet hoe ik ga reageren als het binnen 5 maanden echt niet meer is gelukt. Ik begin al te denken aan eiceldonatie maar geen idee hoe ik me daar bij voel en wat mijn vrouw daar van denkt. Voorlopig denk ik dat we dat nog niet zien zitten omdat er nog steeds kans is... maar eens al die kansen weg zijn zal eiceldonatie misschien wel plots aanvaardbaar worden. My god, als ik een baby in de winkel zie, die kleine vvoetjes die vanonder het dekentje komen... de baby van mijn schoonzus.... heel zwaar!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vandaag gestart met icsi

Bericht door mich75 » 7 juli 2019, 17:29

Bij het begin van je verhaal heb je reeds gezegd dat jullie lage kansen hadden en er eventueel ecd aan te pas zou komen als ik het me goed herinner.

Dat jullie nog 5 maanden hebben is omdat je vrouw dan 43 wordt vermoed ik.

Als jullie ecd moesten overwegen is het misschien interessant om dit te doen voor je vrouw 43 wordt of voor jullie 6 terugbetalingen zijn opgebruikt, want dan kunnen jullie de prijs toch drukken omdat de labokosten worden vergoed.

Ik begrijp dat jullie elke kans nog willen benutten maar het moet verschrikkelijk zwaar zijn dat er vaak zelfs geen kans komt. Niet weten of er een eitje gaat zijn en als er eentje is hopen dat het bevrucht geraakt en tot een tp kan komen.

Chapeau dat jullie dit doen, ik zou het denk ik niet gekund hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten