IUI-clubje

IUI Forum
LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 6 mei 2019, 12:49

Hello!

Vandaag hadden we afspraak bij de verpleegkundige om ivf op te starten en het wetenschappelijk onderzoek.
Voorafgaand moest ik eerst bloed laten trekken na de 3e poging iui.
De kans was zowiezo al klein omwille van de zwemmertjes, het is dus officieel niet gelukt..
Al vermoedde ik dat natuurlijk wel en ben ik blij dat we niet op een wachtlijst moeten valt het toch zwaar hoor.
Ben 3x bijna ingestort tijdens dat gesprek maar het is me gelukt de tranen in te houden!
Ik had zoveel hoop gesteld in de iui's. Maar laat het jullie hoop natuurlijk niet beinvloeden want de zwemmers van mn vriend zijn echt met te weinig (goede)!
We gaan dan ook ineens door met icsi dus het feit dat er zelfs niet over ivf wordt gepraat zegt voor ons genoeg.
Ik moet nu wachten op die lelijke verdomde maandstonden en wss vanaf dag 2 beginnen met 14 dagen rekovelle spuiten, na ongeveer een week bloedprik en echo, als er een mooi aantal bezig is met groeien moet ik orgalutran beginnen bij spuiten enkele dagen en op het einde voor de laatste boost pregnyl. Dan daarna 36u later (zoals bij iui) de punctie en zal het hopen volgen he.
We hebben ook al een eerste vragenlijstje moeten invullen voor het onderzoek voor rekovelle, stelt eigenlijk niets voor en nu krijgen we er nog 5 vanaf de punctie dmv een appje die ze geinstalleerd hebben.

PS; mag ik een beetje "bij jullie blijven" om te zien hoe het voor jullie verder verloopt en om te steunen?

Lieve groetjes, L.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 6 mei 2019, 19:25

@Linn89:
Natuurlijk :roll: Ik zou ook graag weten hoe het verder met jou vergaat hoor!
Waauw, zoveel medicatie zeg, veel succes daarmee. Dat zal niet niks zijn.
Ik duim echt voor jou dat het nu alleen maar de goede richting zal uit gaan. xx

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 7 mei 2019, 10:37

JustmeKathy schreef:
6 mei 2019, 19:25
@Linn89:
Natuurlijk :roll: Ik zou ook graag weten hoe het verder met jou vergaat hoor!
Waauw, zoveel medicatie zeg, veel succes daarmee. Dat zal niet niks zijn.
Ik duim echt voor jou dat het nu alleen maar de goede richting zal uit gaan. xx
Ja een hele waslijst he.. Maar bon wat moet, moet he! :roll:
Bedankt! Hoe gaat het met jou?

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 7 mei 2019, 21:47

LiNN89 schreef:
7 mei 2019, 10:37
Ja een hele waslijst he.. Maar bon wat moet, moet he! :roll:
Bedankt! Hoe gaat het met jou?
Klopt al een bus, je moet er wat voor over hebben hè!
Ik heb me deze week eindelijk terug tegoei kunnen herpakken... Na de teleurstelling van de negatieve test.
Teleurstelling omdat ik een maand moest overslaan om dat eileider onderzoek te laten doen.
Was wel een dobber.
Maar nu ben ik weer aan het joggen, mijn dieet gaat terug goed, mentaal ook weer terug ok.
Ik ben erg nerveus voor dat onderzoek maar het gaat wel tot hier toe. Volgende week een weekendje met de caravan weg en de week erna een weekendje naar zee. Daar kijk ik wel heel erg naar uit!
Daarna kan ik er weer volop invliegen :D

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 8 mei 2019, 19:20

JustmeKathy schreef:
7 mei 2019, 21:47
LiNN89 schreef:
7 mei 2019, 10:37
Ja een hele waslijst he.. Maar bon wat moet, moet he! :roll:
Bedankt! Hoe gaat het met jou?
Klopt al een bus, je moet er wat voor over hebben hè!
Ik heb me deze week eindelijk terug tegoei kunnen herpakken... Na de teleurstelling van de negatieve test.
Teleurstelling omdat ik een maand moest overslaan om dat eileider onderzoek te laten doen.
Was wel een dobber.
Maar nu ben ik weer aan het joggen, mijn dieet gaat terug goed, mentaal ook weer terug ok.
Ik ben erg nerveus voor dat onderzoek maar het gaat wel tot hier toe. Volgende week een weekendje met de caravan weg en de week erna een weekendje naar zee. Daar kijk ik wel heel erg naar uit!
Daarna kan ik er weer volop invliegen :D
Dat kan ik me best inbeelden! Ik was nu ook als de dood voor een eventuele wachtlijst enz dus ik snap het! Je wil gewoon vooruit he..
wanneer moet je dat onderzoek laten doen?
Super! Das al veel dat je dat weer allemaal doet hoor! Daar heb je ook energie voor nodig en door de hele rit verbruik je alleen daarvoor al zoveel!
Ik duim helemaal mee voor jou.

Hier intussen de ms gekregen vandaag dus morgen bloedtest en kan ik wss met de spuiten beginnen..spannend 😏

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 8 mei 2019, 19:26

LINN:
Ja dat is ook zo, je gebruikt enorm veel energie op :)
De 28ste mei moet ik voor dat onderzoek gaan. Normaal is het dan ongeveer dag 8 van mijn cyclus.
Dus ik hoop dat daarna er de vaart weer in komt!

Veel succes met de spuiten. Komt goed!

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 9 mei 2019, 15:06

Hoi iedereen!

Ik ben vrij nieuw op dit forum... voordien had ik al wat verhalen via de verdwaalde ooievaar gelezen, maar nog nooit gepost.Wij zijn sinds maart 2018 gestopt met de pil, ik gebruikte wel elke maand ovulatietesten, maar na een half jaar besloten om naar de fertiliteitskliniek te gaan. Blijkt dat ik een te traag werkende schildklier heb en mijn vriend een 'gemiddelde' zaadkwaliteit heeft, ik slik dus sinds november L-thyroxine en moet bij zwangerschap 2/week extra nemen.

In januari een HSG onderzoek gehad, alles bleek in orde te zijn. Sindsdien ben ik in combinatie met de ovulatietesten ook aan het temperaturen. Een paar keer leek de temperatuur te verhogen en verhoogd te blijven - tot aan mijn maandstonden natuurlijk...

Nu gaan we met IUI beginnen en ik ben eigenlijk bloednerveus. Voor het effect van de Pregnyl, voor het voorafgaand onderzoek, voor de timing... We vertrekken volgende week vrijdag op een verlengd weekend naar Londen (inseminatie zou woensdag of donderdag zijn) en volgende maand 2 weken op vakantie, dus qua timing is het allemaal nogal chaotisch.
Ik hoop in de eerste plaats dat de echo en het bloedonderzoek zondag goed gaat zijn, ik doe al een héle tijd enorm mijn best om gezond te eten & te drinken, als dat al een verschil uitmaakt. Ik probeer me te ontspannen en voldoende me-time in te lassen. Er is me ook al vrij duidelijk gemaakt dat de kansen met IUI 'maar' 1 op 5 zijn, na een half jaar zullen we het verder bekijken. Ik en mijn vriend zijn allebei 34 en hopen écht dat de IUI wat oplevert.
We hebben het nog aan niemand verteld, geen nood aan de extra druk van buitenaf - dus het is wel eens leuk om mijn verhaal ergens kwijt te kunnen :-).

Zijn er eigenlijk mensen waarbij de IUI vanaf de 1ste keer lukte?
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 10 mei 2019, 10:23

JustmeKathy schreef:
8 mei 2019, 19:26
LINN:
Ja dat is ook zo, je gebruikt enorm veel energie op :)
De 28ste mei moet ik voor dat onderzoek gaan. Normaal is het dan ongeveer dag 8 van mijn cyclus.
Dus ik hoop dat daarna er de vaart weer in komt!

Veel succes met de spuiten. Komt goed!
Dan zal je normaal erna wel snel je 4e iui kunnen doen denk ik. Bij mij zijn ze vlak erna ook begonnen.
Spannend he.
Ik heb gisteren mn eerste spuit gezet.. ook spannend. Volgender donderdag eerste fm. Hopelijke is mijn "grote voorraad eicellen" waar ze het over hebben goed in gang geschoten tegen dan! :D

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 10 mei 2019, 13:58

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en moet mijn weg nog wat zoeken.
Ik ben 31 jaar en ik zit nu in mijn ronde twee van IUI.
Woensdag mag ik testen of ik zwanger ben of gaan mijn regels doorkomen. Bij ronde 1 kwamen mijn regels spontaan na 11 dagen na mijn inseminatie.
Ik stel me even voor.
Ik ben 31 jaar, ik heb eigenlijk het geluk dat ik al een zoontje heb. Hij is 5,5. Hij is, verrassend genoeg op natuurlijke manier verwekt. Heel dankbaar voor.
Wij wouden altijd graag twee kindjes en dan ontdekt dat het eigenlijk niet zo simpel zou worden.
Ik besef dat ik dankbaar mag zijn, maar toch is de wens naar een tweede kindje even hard.
Ik moest om de twee dagen spuit zetten en een Pregnyl voor een eisprong op te wekken. Moet nu ook Utrogestan opsteken.
Ik lees een beetje mee.

Lieve groetjes
En succes 🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 10 mei 2019, 16:13

VickyV schreef:
9 mei 2019, 15:06
Hoi iedereen!

Ik ben vrij nieuw op dit forum... voordien had ik al wat verhalen via de verdwaalde ooievaar gelezen, maar nog nooit gepost.Wij zijn sinds maart 2018 gestopt met de pil, ik gebruikte wel elke maand ovulatietesten, maar na een half jaar besloten om naar de fertiliteitskliniek te gaan. Blijkt dat ik een te traag werkende schildklier heb en mijn vriend een 'gemiddelde' zaadkwaliteit heeft, ik slik dus sinds november L-thyroxine en moet bij zwangerschap 2/week extra nemen.

In januari een HSG onderzoek gehad, alles bleek in orde te zijn. Sindsdien ben ik in combinatie met de ovulatietesten ook aan het temperaturen. Een paar keer leek de temperatuur te verhogen en verhoogd te blijven - tot aan mijn maandstonden natuurlijk...

Nu gaan we met IUI beginnen en ik ben eigenlijk bloednerveus. Voor het effect van de Pregnyl, voor het voorafgaand onderzoek, voor de timing... We vertrekken volgende week vrijdag op een verlengd weekend naar Londen (inseminatie zou woensdag of donderdag zijn) en volgende maand 2 weken op vakantie, dus qua timing is het allemaal nogal chaotisch.
Ik hoop in de eerste plaats dat de echo en het bloedonderzoek zondag goed gaat zijn, ik doe al een héle tijd enorm mijn best om gezond te eten & te drinken, als dat al een verschil uitmaakt. Ik probeer me te ontspannen en voldoende me-time in te lassen. Er is me ook al vrij duidelijk gemaakt dat de kansen met IUI 'maar' 1 op 5 zijn, na een half jaar zullen we het verder bekijken. Ik en mijn vriend zijn allebei 34 en hopen écht dat de IUI wat oplevert.
We hebben het nog aan niemand verteld, geen nood aan de extra druk van buitenaf - dus het is wel eens leuk om mijn verhaal ergens kwijt te kunnen :-).

Zijn er eigenlijk mensen waarbij de IUI vanaf de 1ste keer lukte?
Veel succes! Ik zit in ronde 4 IUI. Soms lukt het van eerste keer andere keren moet je langer proberen of overstappen op IVF. Ik ben al 9 maand bezig met hulp dus denk dat voor ons weinig zin heeft om dit nu nog te doen.

@ashton Welkom en veel succes!


Ik heb maandag IUI gehad en sinds woensdag bruinverlies/rozeverlies :( Ik neem ondertussen wel al heel lang hormonen en dus sinds paar maand last van die spotting. Ik moet me geen zorgen maken mr toch doe je dat... hoe kan het ook anders als je ineens begint te bloeden.
Iemand die wat raad heeft of het herkent?
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 10 mei 2019, 16:53

Ik heb zelf geen ervaring met zo een bloeding.
Tegen mij zeiden ze dat er een paar dagen na iets van bloedverlies zou kunnen zijn. Dus ik denk dat dat bij u zo is. Ze hebben misschien iets geraakt en iets dat gevoelig is?
Maar leuk is het niet en er zijn altijd vragen eh 😬😔
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 12 mei 2019, 12:06

Ashton schreef:
10 mei 2019, 13:58
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en moet mijn weg nog wat zoeken.
Ik ben 31 jaar en ik zit nu in mijn ronde twee van IUI.
Woensdag mag ik testen of ik zwanger ben of gaan mijn regels doorkomen. Bij ronde 1 kwamen mijn regels spontaan na 11 dagen na mijn inseminatie.
Ik stel me even voor.
Ik ben 31 jaar, ik heb eigenlijk het geluk dat ik al een zoontje heb. Hij is 5,5. Hij is, verrassend genoeg op natuurlijke manier verwekt. Heel dankbaar voor.
Wij wouden altijd graag twee kindjes en dan ontdekt dat het eigenlijk niet zo simpel zou worden.
Ik besef dat ik dankbaar mag zijn, maar toch is de wens naar een tweede kindje even hard.
Ik moest om de twee dagen spuit zetten en een Pregnyl voor een eisprong op te wekken. Moet nu ook Utrogestan opsteken.
Ik lees een beetje mee.

Lieve groetjes
En succes 🤞🏼
Wij hebben ook een zoontje van 5 op natuurlijke wijze. Tweede lukte maar niet.
Nu 14 weken zwanger na 3 iui's.
Succes!

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ashton » 12 mei 2019, 19:48

Doet goed om te horen dat het gelukt is.
En je al 14 weken zwanger bent.
Proficiat 😄
Moet een zalig gevoel geven.

Mijn dag om te ‘testen’ nadert. Ik merk dat ik mij emotioneler voel. Ik ‘haat’ de laatste week altijd. Die duurt zo extra lang. Wetende als het niet lukt, het weer opnieuw begint.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 13 mei 2019, 7:53

Ashton schreef:
12 mei 2019, 19:48
Doet goed om te horen dat het gelukt is.
En je al 14 weken zwanger bent.
Proficiat 😄
Moet een zalig gevoel geven.

Mijn dag om te ‘testen’ nadert. Ik merk dat ik mij emotioneler voel. Ik ‘haat’ de laatste week altijd. Die duurt zo extra lang. Wetende als het niet lukt, het weer opnieuw begint.

Hey,
Ik begrijp het helemaal, 3x iui en 3x zijn die wachtweken het hatelijkst! Ik duim dat het gelukt is voor jou!

kaveetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 maart 2019, 19:59

Re: IUI-clubje

Bericht door kaveetje » 13 mei 2019, 20:49

En we zijn er weer...na alweer een zotte periode...we zijn ondertussen met het werk verhuisd...gelukkig begint alles op zijn plooi te vallen...en ondertussen doet mijn lijf ook verder...
Op de tweede dag van mijn regels op onderzoek begint mijn gynaecologe verbaasd te meten...ofwel beginnende cyste ofwel follikels het 2de zou wel goed zijn gezien de cyclus vanzelf op gang is gekomen zonder clomid...bloedtests zou het uitwijzen...krijg ik telefoon dat het inderdaad follikels zijn...joepie...alles kort opvolgen gezien deze follikels er al tijdens mijn regels zijn...en ik in het verleden ook hele vroege eisprong had...
Ondertussen een 2de lui gehad op mijn verjaardag dan nog...deze ging precies vanzelf en ook niets van pijn in tegenstelling tot de vorige keer...en nu maar wachten op hopelijk nog een extra verjaardagscadeau...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten