IUI-clubje

IUI Forum
JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 13 mei 2019, 23:13

kaveetje schreef:
13 mei 2019, 20:49
En we zijn er weer...na alweer een zotte periode...we zijn ondertussen met het werk verhuisd...gelukkig begint alles op zijn plooi te vallen...en ondertussen doet mijn lijf ook verder...
Op de tweede dag van mijn regels op onderzoek begint mijn gynaecologe verbaasd te meten...ofwel beginnende cyste ofwel follikels het 2de zou wel goed zijn gezien de cyclus vanzelf op gang is gekomen zonder clomid...bloedtests zou het uitwijzen...krijg ik telefoon dat het inderdaad follikels zijn...joepie...alles kort opvolgen gezien deze follikels er al tijdens mijn regels zijn...en ik in het verleden ook hele vroege eisprong had...
Ondertussen een 2de lui gehad op mijn verjaardag dan nog...deze ging precies vanzelf en ook niets van pijn in tegenstelling tot de vorige keer...en nu maar wachten op hopelijk nog een extra verjaardagscadeau...
Oh, spannend zeg!! Heel veel succes, ik duim voor je!!

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Magnolia87 » 14 mei 2019, 11:34

Hey,

mag ik hier aansluiten? Wij starten nu ook met IUI.. Eerst enkele keren geprobeerd met gewoon clomid en pregnyl, maar nu we de uitslag hebben van het spermastaal moesten we meteen overschakelen op IUI omdat de morfologie slechts 1% was. Vrijdag mag ik naar Jette voor bloedonderzoek en echo en dan gaan ze mij in de namiddag bellen hoeveel menopur ik mag spuiten. Ik heb ook maar twee spuitjes meegekregen, dus dat vind ik een beetje vreemd.. of is dat normaal?

Hoelang duurt het bij jullie vooraleer er een terugplaatsing is? Ik wil daarmee dus zeggen, de tijd vanaf de eerste dag van je regels tot terugplaatsing..

Ik heb wel al twee kinderen, maar met een andere partner. Mijn oudste dochter was een lucky shot en de jongste kwam er met een beetje hulp van clomid en pregnyl.

Aan iedereen: heel heel heel veel succes!

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 15 mei 2019, 8:04

Oke dilemma
Na mijn eerste poging zou ik normaal vorige zondag mijn ms moeten krijgen hebben maandag heb ik getest was negatief dan ben ik maar gestopt met de utrogestan
Nu heb ik vandaag nog steeds geen ms kan ik best terug testen of moet ik gewoon meer geduld hebben na het stoppen van de utrogestan?
Ik voel ook helemaal niets dus geloof nooit dat ik zwanger zou kunnen zijn
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 15 mei 2019, 8:42

Magnolia87 schreef:
14 mei 2019, 11:34

Hoelang duurt het bij jullie vooraleer er een terugplaatsing is? Ik wil daarmee dus zeggen, de tijd vanaf de eerste dag van je regels tot terugplaatsing.
Hey, welkom hier en heel veel succes! Wanneer de inseminatie is, hangt af van de lengte van je cyclus. Soms is het op dat 10, bij anderen is het dan weer dag 14 maar het kan ook op dag 20 of soms zelfs nog later.
Hoelang is jouw natuurlijke cyclus? Meestal moet je daar 14 dagen vanaf trekken om een idee te krijgen.

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Magnolia87 » 15 mei 2019, 11:27

malu schreef:
15 mei 2019, 8:42
Magnolia87 schreef:
14 mei 2019, 11:34

Hoelang duurt het bij jullie vooraleer er een terugplaatsing is? Ik wil daarmee dus zeggen, de tijd vanaf de eerste dag van je regels tot terugplaatsing.
Hey, welkom hier en heel veel succes! Wanneer de inseminatie is, hangt af van de lengte van je cyclus. Soms is het op dat 10, bij anderen is het dan weer dag 14 maar het kan ook op dag 20 of soms zelfs nog later.
Hoelang is jouw natuurlijke cyclus? Meestal moet je daar 14 dagen vanaf trekken om een idee te krijgen.
Moest daar nu een regelmaat inzitten :-) Vorige keer heeft mijn cyclus met clomid 5 weken geduurd. Maar dat komt ook omdat ik daar amper op reageerde en we wat maar aan het aanmodderen waren naar mijn gevoel. Ik hoop toch echt dat ze die cyclus nu wat normaler zullen krijgen adhv andere medicatie..

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 15 mei 2019, 22:31

Kito schreef:
15 mei 2019, 8:04
Oke dilemma
Na mijn eerste poging zou ik normaal vorige zondag mijn ms moeten krijgen hebben maandag heb ik getest was negatief dan ben ik maar gestopt met de utrogestan
Nu heb ik vandaag nog steeds geen ms kan ik best terug testen of moet ik gewoon meer geduld hebben na het stoppen van de utrogestan?
Ik voel ook helemaal niets dus geloof nooit dat ik zwanger zou kunnen zijn
Heeft de instelling waar je je IUI hebt laten doen je geen duidelijke orders gegeven van wat je moet doen?
Enkele maanden geleden heb ik van mijn 'plaatselijke' gynaecoloog ook Uteogestan moeten gebruiken, toen deed ik gewon aan cyclusmonitoring en nog niets meer. Ondanks dat mijn progesteronwaarden wel goed waren, raadde ze me aan om 2X/dag Utrogestan op te steken om de innesteling een extra boost te geven (wat later volgens Jette onnutig bleek indien je van jezelf hoog genoeg progesteronwaarde hebt).
Zij zei me gewoon van die door te nemen tot mijn regels zouden doorbreken. 2 weken na mijn eisprong negatieve zwangerschapstest, maar regels kwamen ook niet door. Ik had wat valse hoop op vals negatieve zw test maar helaas. Ik heb Utrogestan doorgenomen tot 3 weken na mijn eisprong vooraleer ik iets durfde te vragen aan mijn gynaecoloog!

Utrogestan houdt dus je regels tegen. Ik had de laatste opgestoken op een zondagavond en die woensdag is toen mijn menstruatie gestart... Dus misschien zullen ze dan toch nog doorbreken? Al hoop ik voor jou van niet!
Misschien moet je eens contact opnemen met instelling waar je IUI hebt laten doen? Want op zo'n manier is het voor jou ook niet fijn he...

Ondertussen hebben wij onze 2de IUI achter de rug, maandag 27/05 bloedtest!
Na de week treuren om de eerste poging die niet gelukt was, zit ik nu opnieuw vol hoop!
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 17 mei 2019, 8:59

Dag dames!

Een kleine update ivm ons startende icsi traject.
Ondertussen heb ik 8 dagen rekovelle gespoten voor de groei van m’n “tikkeneikes”
Gisteren eerste fm gehad, er zijn er 10 beginnende van 8.9mm.. zo enkele kleintjes en dan grotere van 13,14,16 en 18 mm. Geen idee of die kleintjes wel genoeg zullen doorgroeien. Ik moest vanaf gisteren orgalutran bij spuiten om de eisprong tegen te houden.
Morgen volgende fm, ben heel benieuwd of die kleintjes een boostje gekregen hebben. Ik hoop van wel! Als ze allemaal “bruikbaar” zijn zou het geen slechte vangst zijn he 🙈

Kito
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 december 2018, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Kito » 17 mei 2019, 10:15

LeenBr schreef:
15 mei 2019, 22:31
Kito schreef:
15 mei 2019, 8:04
Oke dilemma
Na mijn eerste poging zou ik normaal vorige zondag mijn ms moeten krijgen hebben maandag heb ik getest was negatief dan ben ik maar gestopt met de utrogestan
Nu heb ik vandaag nog steeds geen ms kan ik best terug testen of moet ik gewoon meer geduld hebben na het stoppen van de utrogestan?
Ik voel ook helemaal niets dus geloof nooit dat ik zwanger zou kunnen zijn
Heeft de instelling waar je je IUI hebt laten doen je geen duidelijke orders gegeven van wat je moet doen?
Enkele maanden geleden heb ik van mijn 'plaatselijke' gynaecoloog ook Uteogestan moeten gebruiken, toen deed ik gewon aan cyclusmonitoring en nog niets meer. Ondanks dat mijn progesteronwaarden wel goed waren, raadde ze me aan om 2X/dag Utrogestan op te steken om de innesteling een extra boost te geven (wat later volgens Jette onnutig bleek indien je van jezelf hoog genoeg progesteronwaarde hebt).
Zij zei me gewoon van die door te nemen tot mijn regels zouden doorbreken. 2 weken na mijn eisprong negatieve zwangerschapstest, maar regels kwamen ook niet door. Ik had wat valse hoop op vals negatieve zw test maar helaas. Ik heb Utrogestan doorgenomen tot 3 weken na mijn eisprong vooraleer ik iets durfde te vragen aan mijn gynaecoloog!

Utrogestan houdt dus je regels tegen. Ik had de laatste opgestoken op een zondagavond en die woensdag is toen mijn menstruatie gestart... Dus misschien zullen ze dan toch nog doorbreken? Al hoop ik voor jou van niet!
Misschien moet je eens contact opnemen met instelling waar je IUI hebt laten doen? Want op zo'n manier is het voor jou ook niet fijn he...

Ondertussen hebben wij onze 2de IUI achter de rug, maandag 27/05 bloedtest!
Na de week treuren om de eerste poging die niet gelukt was, zit ik nu opnieuw vol hoop!
Heb maandag getest en was negatief dus ben ik gestopt met die pillen dat hadden ze me wel gezegd te doen maar vond het wel lang duren eer mijn ms door kwamen gisteren zijn ze begonnen dus kunnen aan ronde 2beginnen binnenkort
Ik heb me wel 2 weken enorm vies en ongelukkig gevoeld door die utrogestan ik moest da 3xper dag opsteken
Ik denk wel dat ik da volgende keer ga zeggen dat ik me er zo slecht bij voelde
27/4/2019 1ste IUI - 11/8/2019 4de IUI negatief
14/5/2020 start IVF traject 🤞🏼
30/5/2020 1ste IVF negatief
25/6/2020 1.2 IVF negatief
28/7/2020 2.1 IVF negatief
23/08/2020 2.2 IVF negatief
25/10/2020 3.1 IVF negatief
25/01/2021 3.2 IVF 4/2/2021 BN 🤞🏼

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 19 mei 2019, 8:49

Hoe gaat het met iedereen?
Hier getest maar negatief en al voorbode
op regels. Op naar poging 5. Al zou ik liefst nu al IVF willen aanvragen.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 20 mei 2019, 8:24

GDN schreef:
19 mei 2019, 8:49
Hoe gaat het met iedereen?
Hier getest maar negatief en al voorbode
op regels. Op naar poging 5. Al zou ik liefst nu al IVF willen aanvragen.
Hey GDN,

Wat rot voor je!
Zelf hebben wij 3x iui voorgesteld gekregen en ook gedaan, mijn vriend heeft niet zo’n groot leger en ook niet zo’n sterk. Na die 3x mochten we kiezen, of doorgaan met iui of ivf.
Na de 2e mislukte poging heb ik al een gesprek gevraagd met de ferti arts omdat dat zowiezo wachten ging zijn.
Toen de 1e wachtweek na iui3 uit was hadden we onze afspraak. Ze vertelde ons dat vriend zijn zaadcellen slechter waren dan de test die ze voorafgaand gedaan hadden en dus de kansen drastisch daalden en het dus goed was na te denken over ivf/icsi.
We hebben meteen gezegd dat als iui 3 mislukt was we zo snel mogelijk daaraan wilden beginnen omdat we ook hoorden dat er wel wachtlijsten zijn.
Ondertussen zijn we bezig met de stimulatie, we konden meteen na m’n regels beginnen omdat we on aanmerking kwamen voor een wetenschappelijk onderzoek.
Als je erover denkt zou ik dat gesprek aal aanvragen, mocht het ondertussen toch lukken wat ik voor je Joop met iui is het snel afgezegd he.

Veel succes!

kaveetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 maart 2019, 19:59

Re: IUI-clubje

Bericht door kaveetje » 20 mei 2019, 12:56

Pppfff wachten kan soms lang duren...gelukkig is het einde van de wachttijd in zicht...
Ook al is dat met een klein hartje...ik ben wel heel emo de laatste tijd maar daar zullen al die hormonen wel mee te maken hebben denk ik...mijn leefsituatie is momenteel ook niet optimaal maar daar probeer ik mij zo weinig mogelijk in te stressen ik kan deze toch niet veranderen en het is maar tijdelijk...
Ik weet totaal niet hoe ik mij moet voelen en of ik iets zou moeten voelen... waardoor ik vrees dat het weer negatief zal zijn...
Hadden iemand van jullie een positief resultaat ook zonder iets te voelen...vanaf wanneer heb je symptomen van zwangerschap?
Thnx voor jullie positieve reacties
Dikke knuffel voor iedereen want geef toe een goeie knuffel kan deugd doen xxx

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 20 mei 2019, 19:12

LiNN89 schreef:
20 mei 2019, 8:24
GDN schreef:
19 mei 2019, 8:49
Hoe gaat het met iedereen?
Hier getest maar negatief en al voorbode
op regels. Op naar poging 5. Al zou ik liefst nu al IVF willen aanvragen.
Hey GDN,

Wat rot voor je!
Zelf hebben wij 3x iui voorgesteld gekregen en ook gedaan, mijn vriend heeft niet zo’n groot leger en ook niet zo’n sterk. Na die 3x mochten we kiezen, of doorgaan met iui of ivf.
Na de 2e mislukte poging heb ik al een gesprek gevraagd met de ferti arts omdat dat zowiezo wachten ging zijn.
Toen de 1e wachtweek na iui3 uit was hadden we onze afspraak. Ze vertelde ons dat vriend zijn zaadcellen slechter waren dan de test die ze voorafgaand gedaan hadden en dus de kansen drastisch daalden en het dus goed was na te denken over ivf/icsi.
We hebben meteen gezegd dat als iui 3 mislukt was we zo snel mogelijk daaraan wilden beginnen omdat we ook hoorden dat er wel wachtlijsten zijn.
Ondertussen zijn we bezig met de stimulatie, we konden meteen na m’n regels beginnen omdat we on aanmerking kwamen voor een wetenschappelijk onderzoek.
Als je erover denkt zou ik dat gesprek aal aanvragen, mocht het ondertussen toch lukken wat ik voor je Joop met iui is het snel afgezegd he.

Veel succes!
Mijn fertitileitsarts gaf zelf aan om te starten met IVF dus ik start dus met IVF. Wel een opluchting want we zijn nu al een jaar bezig met de behandelingen.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

LiNN89
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 maart 2019, 15:36

Re: IUI-clubje

Bericht door LiNN89 » 21 mei 2019, 16:58

GDN schreef:
20 mei 2019, 19:12
LiNN89 schreef:
20 mei 2019, 8:24
GDN schreef:
19 mei 2019, 8:49
Hoe gaat het met iedereen?
Hier getest maar negatief en al voorbode
op regels. Op naar poging 5. Al zou ik liefst nu al IVF willen aanvragen.
Hey GDN,

Wat rot voor je!
Zelf hebben wij 3x iui voorgesteld gekregen en ook gedaan, mijn vriend heeft niet zo’n groot leger en ook niet zo’n sterk. Na die 3x mochten we kiezen, of doorgaan met iui of ivf.
Na de 2e mislukte poging heb ik al een gesprek gevraagd met de ferti arts omdat dat zowiezo wachten ging zijn.
Toen de 1e wachtweek na iui3 uit was hadden we onze afspraak. Ze vertelde ons dat vriend zijn zaadcellen slechter waren dan de test die ze voorafgaand gedaan hadden en dus de kansen drastisch daalden en het dus goed was na te denken over ivf/icsi.
We hebben meteen gezegd dat als iui 3 mislukt was we zo snel mogelijk daaraan wilden beginnen omdat we ook hoorden dat er wel wachtlijsten zijn.
Ondertussen zijn we bezig met de stimulatie, we konden meteen na m’n regels beginnen omdat we on aanmerking kwamen voor een wetenschappelijk onderzoek.
Als je erover denkt zou ik dat gesprek aal aanvragen, mocht het ondertussen toch lukken wat ik voor je Joop met iui is het snel afgezegd he.

Veel succes!
Mijn fertitileitsarts gaf zelf aan om te starten met IVF dus ik start dus met IVF. Wel een opluchting want we zijn nu al een jaar bezig met de behandelingen.
Voor ons was het ook een opluchting! De hormonen die ik moest spuiten gaven niet gigantisch veel bijwerkingen maar ik ben wel vaak heel moe! Denk ook wel omdat heel die rit zo energie zuigend is!
Ik heb vandaag men 3e fm gehad, klaar met stimuleren, vanavond pregnyl spuiten en donderdag moeten we binnen voor de pick up. Ben ik wel best zenuwachtig voor!
Start je nu meteen met de ivf? Heel veel succes!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 21 mei 2019, 17:10

Voor mij ook. Ik start nu met de pil voor 2 weken en begin juni gaan ze nog eens kijken in baarmoeder en controle-echo doen.
Ik start dan met de stimulatie en in de week van 24 juni zal de pickup zijn. Het gaat wel vlot als ik dat zo hoor. Dacht dat ik ff ging moeten wachten mr uiteindelijk verlies ik 2 weken. Ik zie dat aan als ff rust na een jaar behandelingen. Ooh veel succes donderdag!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 21 mei 2019, 22:37

Hier te veel rust naar mijn zin...
Ik dacht één cyclus kwijt te zijn door dat eileideronderzoek wat ik moet doen.
Nu ben ik er 2 kwijt blijkbaar... Ze doen geen inseminatie in de cyclus waarin het onderzoek gebeurt blijkbaar.
Niemand vond het schijnbaar nodig om mij daar even over in te lichten.
Dus bij mijn vorige cyclus was er geen plaats meer voor mij in het rooster voor het onderzoek.
Nu moet ik volgende week gaan voor het onderzoek en dan weer afwachten tot de volgende cyclus. Pfff!
1 maand gedachten verzetten is eens fijn, 2 x absoluut niet!

Nu "per geluk" was voorbije cyclus plots 4 dagen korter dan normaal.
En de paar mensen die iets weten van waar ik mee bezig ben vragen dan maar, "en...?" Ik heb al lang spijt dat ik het überhaupt tegen iemand gezegd heb :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten