Positief verhaal om een hart onder de riem te steken



Plaats reactie
justme88
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 december 2018, 17:29

Positief verhaal om een hart onder de riem te steken

Bericht door justme88 » 20 maart 2019, 12:04

Vorig jaar is bij mij PCOS vastgesteld en ik ben inmiddels tussen de 12 en 13 weken zwanger!

Ik ben 30 jaar. We waren al een jaar bezig met proberen zwanger te worden toen mijn ongesteldheid uit bleef. Hiervoor was mijn menstruatie redelijk regelmatig. Eerst hadden we de hoop dat het gelukt was maar als snel na testen en bloedprikken bleek dat ik niet zwanger was. Ik had erg veel last van Acne dus dokter dacht misschien aan PCOS, maar aangezien ik geen overgewicht of overbeharing had was niet helemaal zeker.
Ben toen doorverwezen naar een Gynaecoloog die met een echo de diagnose PCOS gaf, er waren duidelijk meerdere follikels in mijn eierstokken zichtbaar. Ze heeft me toen Orgametril voorgeschreven om de menstruatie terug op gang te krijgen. Deze kwam uiteindelijk wel maar de cycles was heel onregelmatig, dus ben ik dikke maand later terug gegaan naar de Gynaecoloog. Ik had geen overgewicht en we waren al langer als een jaar gestopt met de pil dus ik mocht direct beginnen met Clomid 50mg bij de volgende cycles. Ik heb geen pregnyl voorgeschreven gekregen. Er werd vervolgens twee weken later gekeken of er een eisprong had plaatsgevonden, dit was het geval! dus we hadden kans om zwanger te worden. Heel blij dat we ook geen hogere dosis nodig hadden, want had nu al last van de opvliegers.
De eerste keer was het nog niet direct gelukt maar bij de 2de ronde Clomid 50mg bleek ik zwanger:D
In het begin had ik erg veel stress omdat er sommige zeggen dat je met Clomid meer kans heb op een miskraam, maar bij de echo's bleek alles goed te gaan en nu is de kans op een miskraam heel minimaal.

Ik hoop dat veel mensen op dit forum de hoop niet verliezen want het kan met de huidige wetenschap en behandelingen heel goed aflopen ook al heb je PCOS. Ook als je een hogere dosis nodig hebt en misschien zelfs andere behandelingen!

Groetjes,

Flora1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2019, 14:29

Re: Positief verhaal om een hart onder de riem te steken

Bericht door Flora1992 » 22 mei 2019, 14:47

Hey justme88,

Heel leuk om te lezen!
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje en heb net mijn eerste ronde met Femara (gelijkaardig aan Clomid) afgerond, jammer genoeg niet zwanger..
Ik las dat het bij jullie ook pas vanaf de 2 de keer lukte. Hoe ging jij er na de eerste tegenslag mee om? Ik heb het wat moeilijk op het moment omdat het zo een rollercoaster is. Kei blij dat de medicatie aansloeg en dat ik wel effectief een goede follikel gevormd had maar nu dan weer zo teleurgesteld dat er geen zwangerschap uit gevolgd is..

Nog eens dank je voor je succesverhaal, geeft weer wat hoop.

Groetjes
justme88 schreef:
20 maart 2019, 12:04
Vorig jaar is bij mij PCOS vastgesteld en ik ben inmiddels tussen de 12 en 13 weken zwanger!

Ik ben 30 jaar. We waren al een jaar bezig met proberen zwanger te worden toen mijn ongesteldheid uit bleef. Hiervoor was mijn menstruatie redelijk regelmatig. Eerst hadden we de hoop dat het gelukt was maar als snel na testen en bloedprikken bleek dat ik niet zwanger was. Ik had erg veel last van Acne dus dokter dacht misschien aan PCOS, maar aangezien ik geen overgewicht of overbeharing had was niet helemaal zeker.
Ben toen doorverwezen naar een Gynaecoloog die met een echo de diagnose PCOS gaf, er waren duidelijk meerdere follikels in mijn eierstokken zichtbaar. Ze heeft me toen Orgametril voorgeschreven om de menstruatie terug op gang te krijgen. Deze kwam uiteindelijk wel maar de cycles was heel onregelmatig, dus ben ik dikke maand later terug gegaan naar de Gynaecoloog. Ik had geen overgewicht en we waren al langer als een jaar gestopt met de pil dus ik mocht direct beginnen met Clomid 50mg bij de volgende cycles. Ik heb geen pregnyl voorgeschreven gekregen. Er werd vervolgens twee weken later gekeken of er een eisprong had plaatsgevonden, dit was het geval! dus we hadden kans om zwanger te worden. Heel blij dat we ook geen hogere dosis nodig hadden, want had nu al last van de opvliegers.
De eerste keer was het nog niet direct gelukt maar bij de 2de ronde Clomid 50mg bleek ik zwanger:D
In het begin had ik erg veel stress omdat er sommige zeggen dat je met Clomid meer kans heb op een miskraam, maar bij de echo's bleek alles goed te gaan en nu is de kans op een miskraam heel minimaal.

Ik hoop dat veel mensen op dit forum de hoop niet verliezen want het kan met de huidige wetenschap en behandelingen heel goed aflopen ook al heb je PCOS. Ook als je een hogere dosis nodig hebt en misschien zelfs andere behandelingen!

Groetjes,
april 2018: pilstop
april 2019: ronde 1 Femara - 16mm eicel - niet zwanger

DeboraZonderH
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 april 2019, 18:00

Re: Positief verhaal om een hart onder de riem te steken

Bericht door DeboraZonderH » 4 juni 2019, 11:56

Bedankt om dit verhaal te delen, het zal een aantal van ons toch wat moed geven om er mee te beginnen (ik spreek nu vooral voor mezelf :wink: )

Ik ben zelf begonnen met de eerste ronde Clomid, nadat er PCOS bij mij werd vastgesteld. Hopelijk kan ik binnenkort een even positief verhaal meegeven.
juni 2018: Pil stop
april 2019: PCOS
Juni 2019: Eerste ronde Clomid + Pregnyl - Negatief
Juli 2019: Tweede ronde Clomid + Pregnyl

justme88
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 december 2018, 17:29

Re: Positief verhaal om een hart onder de riem te steken

Bericht door justme88 » 28 augustus 2019, 14:58

Hey Flora1992 en DeboraZonderH

Sorry voor de late reactie.
@Flora1992. Heel positief dat er een goeie follikel gevormd was bij jou. Dan heb je hierna eigenlijk even veel kans om zwanger te worden dan enig andere vrouw. Dit betekend ook dat het niet direct van de eerste keer meteen moet lukken. Bij vrouwen zonder PCOS is geloof ik 80%na een half jaar zwanger. Ik heb me hier een beetje aan opgetrokken toen het niet direct was gelukt. Maar de teleurstelling is elke keer toch groot, al mag ik nu echt niet klagen!

Ik hoop zo dat het inmiddels is gelukt bij jullie!! En anders echt veel sterkte en blijven hopen. Het is mentaal echt zwaar om dit lang vol te houden denk.

Inmiddels is er bij een collega ook PCOS vastgesteld waarbij Clomid tot nu toe niet werkt, gelukkig wist ze het eigenlijk vrij snel door een heel afwijkende cyclus. Nu zijn er gelukkig nog heel veel mogelijkheden om de hormonale disbalans te proberen verhelpen!


Groetjes,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten