Corona test

ICSI Forum
Plaats reactie
Hopefull1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 januari 2019, 17:39

Corona test

Bericht door Hopefull1988 » 2 juli 2019, 14:16

Hallo allemaal,

Ik ben nu een klein jaar bezig met ivf/icsi. Het is een heel zwaar traject zoals velen onder jullie ook wel ondervinden.

Ik zit nu in mijn wachtweken na mijn 5de ivf/icsi.
Onlangs is er dus een nieuwe test uitgekomen waar ook mijn dokter (dokter decleer) aan heeft meegewerkt. Ze zijn er heel positief over en ik heb dit nu bij deze poging ook gedaan. Ze hadden 7 bevruchte eicellen waarvan er 6 goed waren en dan worden ze in een ranking geplaatst volgens die corona test. De 2 beste in die ranking werden teruggeplaatst. Nu vrijdag weet ik het resultaat.
Het zijn 2 volledig andere eicellen dat ze volgens die test terugplaatsen dan dat ze anders gingen terugplaatsen.
Ik had dus heel goede hoop dat het nu eindelijk ging lukken. Ze gaven me een slaagkans van 85% dat er minstens 1tje ging aanpakken.
Ik was dus vol euforie. MAAR.... sedert een dag of 3 heb ik terug menstruele krampen in mijn buik... net hetzelfde als de vorige 7 terugplaatsingen dat ik gehad heb. Dus ik heb er niet zo een goed oog in.
Na de 3de poging heb ik een gesprek gehad met mijn werk en in samenspraak met dr decleer ben ik telkens thuis van aan de punctie tot het moment van het verlossend woord (dus das bijna 2 weken) zodanig dat de stress van het werk wegvalt, bij terugplaatsing wordt ik aan een infuus gelegd met weeënremmers omdat de baarmoeder tot rust zou komen.. ik weet niet meer wat meer gedaan. Begin stilletjesaan de hoop te verliezen en te denken dat ik mijn grootste droom ooit ga moeten opbergen. Dat ik nooit geen mama zal worden.
Ik ben kwaad, teleurgesteld, verdrietig,... al die emoties, ik kan er geen weg meer mee. Ik zit al 3 dagen van het moment ik alleen ben te wenen en me af te vragen waarom mij dit overkomt.. ik, die al 10jaar zo'n grote kinderwens heb, die zo graag mijn stiefzoontje zie,..
Mensen zeggen me dat ik een sterke vrouw ben, maar vanbinnen leef ik in de hel en ben ik kapot...
Augustus 2018: start ivf/isci
5 pick ups en 8 terugplaatsingen later: altijd negatief resultaat
5.2: positief : uitgerekend voor 6 mei 2020

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Corona test

Bericht door L91 » 2 juli 2019, 16:35

Hey Hopefully,

Pff amai, zo een verhaal.. Ik kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen, zeker aangezien ik nog maar pas begonnen ben.. Ik weet ook niet wat ik juist moet zeggen om je beter te laten voelen, ik kan alleen maar hopen dat het deugd gedaan heeft je verhaal hier neer te schrijven.

Ik ben ook geen persoon van de 'valse hoop' en blijf ook graag met de voeten op de grond, maar ik zou toch zeggen: wacht nog even de test af..? Wie weet kan het nog.

Ik hoop, duim, en wens je het allerbeste toe met hopelijk snel goed nieuws.

Dikke knuffel
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Corona test

Bericht door mich75 » 2 juli 2019, 17:04

Ik kan je maar een goede raad geven en dat is om je 6de poging in Jette te doen, als deze op niets zou uitdraaien.

Er zijn al meerdere dames overgestapt van dr Decleer naar Jette voor hun 5e of 6e icsi en dat het daar wel lukt.

Ik weet ondertussen dat de Decleer heel hoopvol en meelevend is, maar als het echt niet lukt moet je soms zelf een andere beslissing durven nemen.

Hopefull1988
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 januari 2019, 17:39

Re: Corona test

Bericht door Hopefull1988 » 3 juli 2019, 8:48

Mich75: wij hebben heel even getwijfeld om naar jette over te stappen. Niet zo evident want aalter is al een heel traject om op en neer te rijden.
Wij zijn van meerdere 'lotgenoten' die in jette zaten, gezegd geweest dat ze hen daar zeiden dat als zij het niet konden oplossen, ze ze naar dr decleer stuurden.
Ook dat jette een universitair ziekenhuis is, dus met stagiairs die alles voor de eerste keer moeten uitproberen, etc. Dat je daar echt als een nummer behandeld wordt en niet als persoon, wat in het jan palfijn wel degelijk zo is. Ik voel me enorm goed bij dokter decleer en ik ben ervan overtuigd dat als hij het niet kan, dat we onze droom beter opbergen in plaats van onszelf constant weer die hoop te geven.
Ik denk nog steeds dat het een kwestie van geluk is, voor hetzelfde geld gaan we naar jette en lukt de volgende poging daar idd, maar kan evengoed zijn dat de volgende poging bij dr decleer ook zou gelukt zijn..
Ik vind het heel moeilijk. Je begint je af te vragen wat je ooit in je leven misdaan hebt om dit te moeten meemaken..

Bedankt voor jullie medeleven, het doet idd deugd om eens mijn verhaal neer te pennen.
Augustus 2018: start ivf/isci
5 pick ups en 8 terugplaatsingen later: altijd negatief resultaat
5.2: positief : uitgerekend voor 6 mei 2020

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: Corona test

Bericht door Jido » 3 juli 2019, 9:39

Hopefull1988 schreef:
3 juli 2019, 8:48
Mich75: wij hebben heel even getwijfeld om naar jette over te stappen. Niet zo evident want aalter is al een heel traject om op en neer te rijden.
Wij zijn van meerdere 'lotgenoten' die in jette zaten, gezegd geweest dat ze hen daar zeiden dat als zij het niet konden oplossen, ze ze naar dr decleer stuurden.
Ook dat jette een universitair ziekenhuis is, dus met stagiairs die alles voor de eerste keer moeten uitproberen, etc. Dat je daar echt als een nummer behandeld wordt en niet als persoon, wat in het jan palfijn wel degelijk zo is. Ik voel me enorm goed bij dokter decleer en ik ben ervan overtuigd dat als hij het niet kan, dat we onze droom beter opbergen in plaats van onszelf constant weer die hoop te geven.
Ik denk nog steeds dat het een kwestie van geluk is, voor hetzelfde geld gaan we naar jette en lukt de volgende poging daar idd, maar kan evengoed zijn dat de volgende poging bij dr decleer ook zou gelukt zijn..
Ik vind het heel moeilijk. Je begint je af te vragen wat je ooit in je leven misdaan hebt om dit te moeten meemaken..

Bedankt voor jullie medeleven, het doet idd deugd om eens mijn verhaal neer te pennen.
Hey Hopefull

Ik kan me helemaal terugvinden in jouw laatste zin : " Je begint je af te vragen wat je ooit in je leven misdaan hebt om dit te moeten meemaken.. ".
Een collega van mij zei daar iets moois over, het is een misschien een schrale troost maar vond het wel lief van hem. Hij zei: Onkruid groeit snel en overal, maar de mooiste bloemen daar moet je vaak veel moeite voor doen, maar ze zijn het uiteindelijk meer dan waard.

Het kan grof overkomen, maar het was niet zo bedoeld, enkel maar super lief en troostend bedoeld voor mensen in onze situatie.

Ik hoop dat jullie toch nog dat wondertje in jullie leven mogen ontvangen! Veel sterkte en goeie moed!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Corona test

Bericht door Anqui » 5 juli 2019, 22:07

Ik kan Mich75 enkel gelijk geven, wij hebben meerdere pogingen gedaan in een ander ziekenhuis, als ik daar vroeg om een andere aanpak ( medicijnen ) zei men dat er geen andere behandeling mogelijk was, na een hele tijd is er toch iets gebeurd waardoor mijn vertrouwen volledig weg was. Uiteindelijk ben ik naar Jette gegaan na mijn vierde IVF poging, het enige waar ik spijt van heb is dat ik het geen jaren eerder heb gedaan. Ik heb mij in Jette nooit een nummer gevoeld de arts die bij mij de punctie had gedaan wist maanden later de naam van onze dochter nog :shock: . Mijn behandelde arts betrok ons na een mislukte poging steeds bij de volgende stappen, hij liet ook altijd zien hoe ik reageerde op de medicijnen ( volgens het andere ziekenhuis waren er geen andere medicijnen en werd je als patiënt totaal niet betrokken bij de behandeling) volgens mijn bloeduitslag. Op de cruciale momenten heb je geen assistenten en persoonlijk heb ik daar geen probleem mee, ze werken geconcentreerder en punctueler dan sommige dokters met jaren dienst. Wij wonen ook op 70 km van Jette maar eigenlijk moet je enkel naar daar voor eventuele medicijnen, de pic up en de terug plaatsing.

Nell123
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 september 2019, 20:20

Re: Corona test

Bericht door Nell123 » 2 september 2019, 20:26

Dag Hopefull,

Ik zit in identiek dezelfde situatie als jij. Inderdaad op gek van te worden...
Hoe is het met jou afgelopen?

Sterkte!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten