START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

START IVF JULI

Bericht door Ashton » 13 juli 2019, 17:45

Hallo lezer ☺️

Ik wist niet goed waar ik moest beginnen, ook omdat in het onderweg ‘IVF-clubje’ al even niemand meer iets zei.
Ik kom van het IUI-clubje 😅

Ik ben Ashton, 31 jaar.
Ik heb een zoontje van 5, op natuurlijke wijze (best bijzonder als je daar nu over nadenkt).
Ik heb vier pogingen IUI gedaan.
Na bespreking met mijn gynaecologe overgegaan tot IVF.
Donderdag had ik mijn papieren voor terug betaling aangekregen, dit heb ik dan gemaild naar Leuven.
Als mijn schema wordt goedgekeurd zou ik 23 juli mijn spuiten mogen gaan ophalen en die avond beginnen.
Zijn er nog mensen die zoals mij dan beginnen?
Het is altijd fijn om nu en dan hart eens te luchten.

Lieve groetjes
🥰
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 15 juli 2019, 8:27

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 8:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 16 juli 2019, 7:31

Yvonne1983 schreef:
15 juli 2019, 8:27
In de vakantieperiode is het altijd wat rustiger op het forum, ik begin hopelijk in september weer met nieuwe ivf/icsi poging. Het icsi clubje forum is wel wat drukker als je met ervaringsdeskundige wil kletsen (enige verschil tussen ivf en icsi is in het lab).
Bedankt voor de tip ☺️
Ik wens je nog veel succes. Het is toch niet gemakkelijk allemaal 😥
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 17 juli 2019, 11:02

Hey Ashton,

Ik zit in hetzelfde schuitje!

Ik ben Sanne, 28j. Mijn vrouw en ik hebben nog geen kinderen. Ik heb ook 4 pogingen IUI gedaan en na gesprek met de gynaecoloog de keuze gekregen tussen een vijfde IUI en IVF.

Het is IVF geworden, ben sinds maandag begonnen met de pil en mag op 30/7 de spuitjes ophalen, zit dus een weekje achter op jou. Wij gaan ook in Leuven, zit jij ook bij Heilig Hart?

Als je je hart wil luchten, mag je altijd iets zeggen :). Ik sta voor hetzelfde als jij dus allicht zitten we met vergelijkbare zorgen!

Groetjes,
Sanne
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 17 juli 2019, 22:49

Ennas schreef:
17 juli 2019, 11:02
Hey Ashton,

Ik zit in hetzelfde schuitje!

Ik ben Sanne, 28j. Mijn vrouw en ik hebben nog geen kinderen. Ik heb ook 4 pogingen IUI gedaan en na gesprek met de gynaecoloog de keuze gekregen tussen een vijfde IUI en IVF.

Het is IVF geworden, ben sinds maandag begonnen met de pil en mag op 30/7 de spuitjes ophalen, zit dus een weekje achter op jou. Wij gaan ook in Leuven, zit jij ook bij Heilig Hart?

Als je je hart wil luchten, mag je altijd iets zeggen :). Ik sta voor hetzelfde als jij dus allicht zitten we met vergelijkbare zorgen!

Groetjes,
Sanne
We zitten inderdaad met weinig verschil. Mag jij op 30/7 ook al beginnen spuiten dan? Dan is het maar twee dagen verschil 😅

Ik ga indd naar Leuven ook, ben daar wel tevreden van.

Voorlopig heb ik vooral lichte stress en weet niet goed wat ik verwachten moet. Ik zal blij zijn als ik dinsdag de uitleg heb gehad en ik weet ivm de controles.

En dan hopen dat we een goed parcours mogen volgen met een prachtige afloop 🤞🏼
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 18 juli 2019, 8:39

Ik kreeg gisteren mijn schema toegestuurd, maar kan er nog niet helemaal aan uit. Als ik het schema correct lees, krijg ik op 30/7 één inspuiting Gonapeptyl 3,75 SR (wat dat ook betekent...) en mag ik dan zelf pas twee weken later, op 12/8, beginnen met spuitjes Menopur. Ik verwacht dat ze mij de 30ste wat meer uitleg zullen geven over het hoe, wat en wanneer :D.

Ik ben ook al wat nerveus. 't Is toch allemaal heel anders dan bij IUI, met telkens maar één spuitje in mijn geval. Toen ik pas wist dat 't IVF zou worden ipv via IUI was er bij mij toch een paniekmomentje, vooral schrik voor de bijwerkingen van de stimulatie.

Maar we zullen we zien. We moeten er toch door ;). Hopelijk krijg je dinsdag meer duidelijkheid en verloopt voor jou alles vanaf dan vlot!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 18 juli 2019, 11:04

Ennas schreef:
18 juli 2019, 8:39
Ik kreeg gisteren mijn schema toegestuurd, maar kan er nog niet helemaal aan uit. Als ik het schema correct lees, krijg ik op 30/7 één inspuiting Gonapeptyl 3,75 SR (wat dat ook betekent...) en mag ik dan zelf pas twee weken later, op 12/8, beginnen met spuitjes Menopur. Ik verwacht dat ze mij de 30ste wat meer uitleg zullen geven over het hoe, wat en wanneer :D.

Ik ben ook al wat nerveus. 't Is toch allemaal heel anders dan bij IUI, met telkens maar één spuitje in mijn geval. Toen ik pas wist dat 't IVF zou worden ipv via IUI was er bij mij toch een paniekmomentje, vooral schrik voor de bijwerkingen van de stimulatie.

Maar we zullen we zien. We moeten er toch door ;). Hopelijk krijg je dinsdag meer duidelijkheid en verloopt voor jou alles vanaf dan vlot!
Hey Hey ☺️

Ik had vandaag nog een email gehad ivm mijn papieren en zei ze dat ze aan mijn schema bezig waren.
Nu ben ik benieuwd of ik ze al ga krijgen dan, aangezien jij ze hebt 😅 gezonde nieuwsgierigheid haha.
Ben IUI moest ik om de twee dagen een spuit zetten en dan Pregnyl voor mijn eisprong.
Nu had mijn gyn de uitleg gegeven dat ik elke dag zou moeten spuiten. Iets meer dan het dubbele van wat ik moest spuiten van IUI. Dan na een week controle en de week erna drie keer op controle. Dus ik ben benieuwd wat er zo in ziekenhuis gaat gezegd worden.

Ik snap u wel. Je denkt daar toch allemaal goed over na eh. Men vriendin heeft het ook moeten doen en wat is het effect van al die hormonen. Hoeveel eitjes zou ik aanmaken? Genoeg hopelijk. Speelt toch wat door men hoofd. En als ze de eitjes gaan wegnemen... pffff.
Ik probeer het op mij te laten afkomen. 😅
We kunnen elkaar gelukkig wat begrijpen ☺️
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 18 juli 2019, 11:09

!! Was nog vergeten te zeggen 🤦🏼‍♀️
Als ze mij toen gebeld hadden, had ik begrepen dat ik die avond al moest beginnen met de spuitjes.
En dat de terug plaatsing dan zou zijn in de week van 12 augustus. Ik heb vakantie van de 17de en ze had dit graag voor mijn verlof gedaan. Omdat mijn gyn het belangrijk vond dat we rustig ook op verlof zouden kunnen gaan. Wat ik week heel sympathiek vond. Want als ziekenhuis belde wouden ze eerst na mijn vakantie doen, waarop ik dat dan vertelde.
En nu hadden ze dan toch kunnen inplannen.
Wat ik wel heel lief en sympathiek vind. 🥰
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Saartje9
Berichten: 31
Lid geworden op: 4 januari 2019, 15:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Saartje9 » 18 juli 2019, 17:52

Hoi dames

Welkom hier :wink:

En vooral: veel succes!
3x IUI: negatief
IVF: PU 3/6 freeze all
TP1 25/6: positief!🤞

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 22 juli 2019, 10:00

Ashton schreef:
18 juli 2019, 11:09
!! Was nog vergeten te zeggen 🤦🏼‍♀️
Als ze mij toen gebeld hadden, had ik begrepen dat ik die avond al moest beginnen met de spuitjes.
En dat de terug plaatsing dan zou zijn in de week van 12 augustus. Ik heb vakantie van de 17de en ze had dit graag voor mijn verlof gedaan. Omdat mijn gyn het belangrijk vond dat we rustig ook op verlof zouden kunnen gaan. Wat ik week heel sympathiek vond. Want als ziekenhuis belde wouden ze eerst na mijn vakantie doen, waarop ik dat dan vertelde.
En nu hadden ze dan toch kunnen inplannen.
Wat ik wel heel lief en sympathiek vind. 🥰
Dat is inderdaad wel fijn dat ze rekening houden met je situatie en het voor je vakantie willen doen! Wij zijn al terug van vakantie en er zit bij ons geen haast achter, mss vandaar dat ik toch een langer schema heb gekregen dan jij. Wel spannend nu, als je morgen je spuitjes mag gaan halen. Laat maar iets weten als je geweest bent! Ben mee benieuwd voor jou (en stiekem ook voor mezelf, voor volgende week :wink: ).

@Saartje9, dankjewel! We leven op hoop :D.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 juli 2019, 10:55

Hoihoi,

eerst, hoe w a r m is het :) niet normaal.
ten tweede, haha
Ik wil niet zeggen dat we haast hebben, maar eigenlijk wel. Men eerste zoontje wordt in oktober zes jaar.
Daar heb ik het soms moeilijk mee, dat ze een verschil zullen hebben, al is dat niet super erg, ik vind het wel een beetje jammer, maar door omstandigheden is het allemaal wat 'uitgelopen'.

Die dag dat ik zei dat ze aan mijn schema bezig waren heb ik ze ook toegestuurd gekregen.
Ik moest mijn pil nemen tot de 20ste en dan stoppen, in het ziekenhuis dan mijn spuitjes gekregen.
Ik ben die dag al direct moeten beginnen puffen in mijn neus (Busereline neusspray), dat moet ik drie keer per dag doen (daar heb ik mijn wekker mee voor ingeschakeld) en vanaf vandaag moet ik beginnen spuiten Gonal - F, dus straks de eerste keer en 250.
Mijn eerste afspraak ligt vast op maandag en daar wordt dan besproken hoe het verder gaat, die neusspray moet ik echt blijven gebruiken tot ik mijn pregnyl mag spuiten.
Ze zei dat het wegnemen van de eitjes gebeurde onder lichte verdoving via een infuus.
Sommige vallen in slaap zei ze, anderen beginnen vanalles te zeggen dat ze erna niet meer weten.
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :)

Morgen vertrekken we even een weekendje naar de zee, zal me ook goed doen, ben nu vooral benieuwd hoe ik ga beginnen reageren op die spuitjes. Bij de neusspray had ik de eerste dag wat hoofdpijn, maar ben nogal gevoelig voor migraine. Hoop dat ik daar van gespaard blijf.

Wanneer moest je op naar Leuven? Als ik goed lees de 30ste? Dan heb ik normaal men eerste controle gehad. Op deze manier gaat het snel gaan. Hoe is het nog voor de rest met je?

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 25 juli 2019, 14:27

Ashton schreef:
25 juli 2019, 10:55
Hoihoi,

eerst, hoe w a r m is het :) niet normaal.
ten tweede, haha
Ik wil niet zeggen dat we haast hebben, maar eigenlijk wel. Men eerste zoontje wordt in oktober zes jaar.
Daar heb ik het soms moeilijk mee, dat ze een verschil zullen hebben, al is dat niet super erg, ik vind het wel een beetje jammer, maar door omstandigheden is het allemaal wat 'uitgelopen'.

Die dag dat ik zei dat ze aan mijn schema bezig waren heb ik ze ook toegestuurd gekregen.
Ik moest mijn pil nemen tot de 20ste en dan stoppen, in het ziekenhuis dan mijn spuitjes gekregen.
Ik ben die dag al direct moeten beginnen puffen in mijn neus (Busereline neusspray), dat moet ik drie keer per dag doen (daar heb ik mijn wekker mee voor ingeschakeld) en vanaf vandaag moet ik beginnen spuiten Gonal - F, dus straks de eerste keer en 250.
Mijn eerste afspraak ligt vast op maandag en daar wordt dan besproken hoe het verder gaat, die neusspray moet ik echt blijven gebruiken tot ik mijn pregnyl mag spuiten.
Ze zei dat het wegnemen van de eitjes gebeurde onder lichte verdoving via een infuus.
Sommige vallen in slaap zei ze, anderen beginnen vanalles te zeggen dat ze erna niet meer weten.
Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :)

Morgen vertrekken we even een weekendje naar de zee, zal me ook goed doen, ben nu vooral benieuwd hoe ik ga beginnen reageren op die spuitjes. Bij de neusspray had ik de eerste dag wat hoofdpijn, maar ben nogal gevoelig voor migraine. Hoop dat ik daar van gespaard blijf.

Wanneer moest je op naar Leuven? Als ik goed lees de 30ste? Dan heb ik normaal men eerste controle gehad. Op deze manier gaat het snel gaan. Hoe is het nog voor de rest met je?

Groetjes
Ja, die warmte... Voor één keer moeten we niet jaloers zijn op de vrouwen die nu hoogzwanger zijn :wink: .

Het leeftijdsverschil, ik snap wel dat dat maakt dat je een beetje haast hebt. Langs de andere kant, een oudere broer hebben is ook leuk hoor. Ik heb zelf een broer die 4 jaar ouder is, als kind kon ik minder goed met hem spelen (want ik was nog te klein voor zijn speelgoed en maakte het snel stuk), maar heb wel altijd een beschermende grote broer gehad. Als jouw zoontje 6 is, zal die ook wel de flinke grote broer worden die broer- of zuslief beschermt :).

Die medicatie die jij nu moet nemen is echt helemaal anders dan wat er op mijn schema staat. Neusspray hoeft bij mij denk ik niet, bij mij zal er menopur in de spuitjes zitten... Achja, ze zullen wel weten wat ze met ons doen, denk ik dan :).

Bij mij is het idd de 30ste naar Leuven, dan kan ik de medicatie ophalen en krijg ik (denk ik) al een eerste spuit gezet. We zullen zien. Spannend dat jij dan al op eerste controle mag gaan!

Groot gelijk dat je een weekendje naar zee trekt. Effe van alles weg en de medicatie rustig op gang laten komen! Wij zijn van hetzelfde gedacht: wij gaan een weekendje Rotterdam doen, nog even ontspannen als stilte voor de (hormonen)storm :P .

Geniet van je weekendje weg!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 26 juli 2019, 12:28

Hey, ik kom jullie gezelschap houden in het clubje.
Ik ben Yena, 29j. Mijn man en ik zijn bezig voor ons eerste kindje.

In november '19 werd pcos bij mij vastgesteld. Begin dit jaar zijn we gestart met iui in Middelheim (Antwerpen). Na 3 mislukte pogingen en een broodnodige pauze zijn we afgelopen dinsdag gestart met ivf. Iedere dag een spuitje puregon. Buiten wat hoofdpijn en duizeligheid de eerste dagen, niet veel last van. Vandaag beginnen de hormonen wel de kop op te steken. Ik kan de hele dag wel huilen om niets. Ook al is het voor een hoger doel, frustrerend! Net nu mijn man op weekend gaat met vrienden. En ja, dat is een van die niets-dingen waar ik van begin te huilen :lol:

Veel succes allemaal!

Ashton, ik ben 7 jaar ouder dan mijn broer. We hebben dan niet veel samen gespeeld, maar we hebben er met z'n twee erg veel uitstapjes en cinemabezoeken op zitten. Ik begrijp je zorgen, maar dat leeftijdsverschil komt helemaal goed hoor :wink:

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: START IVF JULI

Bericht door DBJ » 26 juli 2019, 16:14

Yena schreef:
26 juli 2019, 12:28
Hey, ik kom jullie gezelschap houden in het clubje.
Ik ben Yena, 29j. Mijn man en ik zijn bezig voor ons eerste kindje.

In november '19 werd pcos bij mij vastgesteld. Begin dit jaar zijn we gestart met iui in Middelheim (Antwerpen). Na 3 mislukte pogingen en een broodnodige pauze zijn we afgelopen dinsdag gestart met ivf. Iedere dag een spuitje puregon. Buiten wat hoofdpijn en duizeligheid de eerste dagen, niet veel last van. Vandaag beginnen de hormonen wel de kop op te steken. Ik kan de hele dag wel huilen om niets. Ook al is het voor een hoger doel, frustrerend! Net nu mijn man op weekend gaat met vrienden. En ja, dat is een van die niets-dingen waar ik van begin te huilen :lol:

Veel succes allemaal!

Ashton, ik ben 7 jaar ouder dan mijn broer. We hebben dan niet veel samen gespeeld, maar we hebben er met z'n twee erg veel uitstapjes en cinemabezoeken op zitten. Ik begrijp je zorgen, maar dat leeftijdsverschil komt helemaal goed hoor :wink:
Hey Yena

Ik ben momenteel ook in behandeling in het Middelheim. Ik heb wel menopur gespoten en ik heb ook pcos. Ik had echter wel een overstimulatie en heb dus na mijn pick up geen terugplaatsing gehad. Heb ondertussen al drie cryo’s teruggeplaatst gekregen waarvan twee negatief en volgende week weet ik het resultaat van de derde cryo, maar aangezien ik nu een week na de terugplaatsing niets gevoeld heb zal het deze keer ook negatief zijn.
Ik hoop dat jij meer succes hebt!

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 27 juli 2019, 11:01

Pfiew, ik hoop dat je ongelijk gaat krijgen!
Hoe ga je ermee om tijdens het wachten? Tijdens de iui had ik het er al zo moeilijk mee, vooral de 2e week.

Ik weet morgen hoe het ervoor staat. Maar vooral ben ik benieuwd welke arts er weekend dienst heeft :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten