Onderling wissel eiceldonatie - spermadonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
sashab
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 maart 2019, 10:07

Onderling wissel eiceldonatie - spermadonatie

Bericht door sashab » 22 juli 2019, 0:47

Hallo

We zijn een lesbisch koppel en ik vroeg me af of je juridisch een wissel als lesbisch koppel met een hetreokoppel kan doen voor eicellen en sperma. Wat bedoel ik hiermee: als lesbisch koppel wil je een sperma donor en een hetreokoppel waarvan de vrouw onvruchtbaar is zoekt een eiceldonatie Hierbij kan je elkaar dan helpen.

Nu vroeg ik me af kan dit? En hoe zou je zo iets kunnen regelen?

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Onderling wissel eiceldonatie - spermadonatie

Bericht door malu » 22 juli 2019, 21:07

Wij zijn in behandeling in UZ Leuven, dus ik kan enkel voor daar spreken . In Leuven is een rechtstreekse wissel niet mogelijk. Dit omdat donatie in België strict genomen anoniem moet zijn.
Wel is het zo dat als je zelf een donor aanbrengt, je de wachtlijst voorsteekt, omdat je dan niet op een andere donor moet wachten. Je krijgt dan niet het zaad/ de eicellen van de donor die je meebrengt, maar wel die uit de donorbank die ze al hebben.
De wachttijd voor zaadcellen bedraagt anders ongeveer 6 maanden. Voor eicellen is die echter veel langer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten