IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 9 juli 2019, 8:33

Hey iedereen

Aan welke voorwaarden moet je voldoen om IVM te mogen opstarten? Ik heb al 1 IVF pick up gehad maar door overstimulatie omwille van mijn pcos geen verse terugplaatsing gekregen. Had 4 cryo’s maar er zijn er al twee teruggeplaatst met negatief resultaat.

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 24 juli 2019, 13:06

Hey DBJ,

Ikzelf heb ook het IVM traject gevolgd. Ik weet niet waar jij gaat in het ziekenhuis, was dat ook Jette? Prof Devos doet meestal alles wat IVM aangaat. En beslist dan ok of je ervoor in aanmerking komt. Bij mij hebben ze dit direct gedaan omdat ik ferme pcos heb. Bij mij waren mijn pickups telkens meer dan 50 eicellen waarvan er meestal 6 goeie embryo's uit komen. Het is niet omdat je IVM doet dat je altijd veel embryo's over zal houden . Maar wel positief is dat je minder hormonen moet spuiten voor een goed resultaat, wat bij pcos idd goed is. Mss eens proberen een afspraak te krijgen bij prof Devos? Let wel dat er meestal een wachttijd is van 6-8 weken. Als je dus nu belt kan je mss in oktober gaan.

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 24 juli 2019, 18:14

Noi88 schreef:
24 juli 2019, 13:06
Hey DBJ,

Ikzelf heb ook het IVM traject gevolgd. Ik weet niet waar jij gaat in het ziekenhuis, was dat ook Jette? Prof Devos doet meestal alles wat IVM aangaat. En beslist dan ok of je ervoor in aanmerking komt. Bij mij hebben ze dit direct gedaan omdat ik ferme pcos heb. Bij mij waren mijn pickups telkens meer dan 50 eicellen waarvan er meestal 6 goeie embryo's uit komen. Het is niet omdat je IVM doet dat je altijd veel embryo's over zal houden . Maar wel positief is dat je minder hormonen moet spuiten voor een goed resultaat, wat bij pcos idd goed is. Mss eens proberen een afspraak te krijgen bij prof Devos? Let wel dat er meestal een wachttijd is van 6-8 weken. Als je dus nu belt kan je mss in oktober gaan.
Ik ben momenteel in behandeling in het Middelheim maar van zodra mijn laatste cryo is terug geplaatst stap ik over naar Jette. Ik heb daar twee weken geleden al een gesprek gehad met dr. Roelens en zij ging eerst mijn dossier opvragen en dan afhankelijk van mijn bloedresultaten zou ik mogen starten met IVM of opnieuw IVF. Dus buiten de waarden van bloed en feit van dat ik pcos heb, is er nog iets waar ze rekening meebouwen?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 24 juli 2019, 18:16

Noi88 schreef:
24 juli 2019, 13:06
Hey DBJ,

Ikzelf heb ook het IVM traject gevolgd. Ik weet niet waar jij gaat in het ziekenhuis, was dat ook Jette? Prof Devos doet meestal alles wat IVM aangaat. En beslist dan ok of je ervoor in aanmerking komt. Bij mij hebben ze dit direct gedaan omdat ik ferme pcos heb. Bij mij waren mijn pickups telkens meer dan 50 eicellen waarvan er meestal 6 goeie embryo's uit komen. Het is niet omdat je IVM doet dat je altijd veel embryo's over zal houden . Maar wel positief is dat je minder hormonen moet spuiten voor een goed resultaat, wat bij pcos idd goed is. Mss eens proberen een afspraak te krijgen bij prof Devos? Let wel dat er meestal een wachttijd is van 6-8 weken. Als je dus nu belt kan je mss in oktober gaan.
Ben jij met IVM zwanger geraakt?

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 24 juli 2019, 23:28

DBJ schreef:
24 juli 2019, 18:14
Noi88 schreef:
24 juli 2019, 13:06
Hey DBJ,

Ikzelf heb ook het IVM traject gevolgd. Ik weet niet waar jij gaat in het ziekenhuis, was dat ook Jette? Prof Devos doet meestal alles wat IVM aangaat. En beslist dan ok of je ervoor in aanmerking komt. Bij mij hebben ze dit direct gedaan omdat ik ferme pcos heb. Bij mij waren mijn pickups telkens meer dan 50 eicellen waarvan er meestal 6 goeie embryo's uit komen. Het is niet omdat je IVM doet dat je altijd veel embryo's over zal houden . Maar wel positief is dat je minder hormonen moet spuiten voor een goed resultaat, wat bij pcos idd goed is. Mss eens proberen een afspraak te krijgen bij prof Devos? Let wel dat er meestal een wachttijd is van 6-8 weken. Als je dus nu belt kan je mss in oktober gaan.
Ik ben momenteel in behandeling in het Middelheim maar van zodra mijn laatste cryo is terug geplaatst stap ik over naar Jette. Ik heb daar twee weken geleden al een gesprek gehad met dr. Roelens en zij ging eerst mijn dossier opvragen en dan afhankelijk van mijn bloedresultaten zou ik mogen starten met IVM of opnieuw IVF. Dus buiten de waarden van bloed en feit van dat ik pcos heb, is er nog iets waar ze rekening meebouwen?
Hmm niet dat ik weet. Daarover is er niet bij mij gesproken geweest. Bij mij was het snel duidelijk dat IVF geen optie was door de echo van mijn eierstokken.

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 24 juli 2019, 23:31

DBJ schreef:
24 juli 2019, 18:16
Noi88 schreef:
24 juli 2019, 13:06
Hey DBJ,

Ikzelf heb ook het IVM traject gevolgd. Ik weet niet waar jij gaat in het ziekenhuis, was dat ook Jette? Prof Devos doet meestal alles wat IVM aangaat. En beslist dan ok of je ervoor in aanmerking komt. Bij mij hebben ze dit direct gedaan omdat ik ferme pcos heb. Bij mij waren mijn pickups telkens meer dan 50 eicellen waarvan er meestal 6 goeie embryo's uit komen. Het is niet omdat je IVM doet dat je altijd veel embryo's over zal houden . Maar wel positief is dat je minder hormonen moet spuiten voor een goed resultaat, wat bij pcos idd goed is. Mss eens proberen een afspraak te krijgen bij prof Devos? Let wel dat er meestal een wachttijd is van 6-8 weken. Als je dus nu belt kan je mss in oktober gaan.
Ben jij met IVM zwanger geraakt?
Ik ben idd zwanger geraakt met IVM. Heeft wel een paar pogingen geduurd (3 pickups) en ook wel 4 miskramen gehad waarvan 1 voor ik met IVM gestart was. Maar bij mij is het zo dat ik nog andere risicofactoren heb, diabetes type 1, slecht werkende schildklier en hoog testosteron gehalte. Eens dit allemaal ok was en precies echt precies afgestemd was ben ik zwanger geworden en momenteel ben ik 15 weken 4 dagen. 💙

KlavertjVier
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 augustus 2018, 19:08

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door KlavertjVier » 25 juli 2019, 14:01

Hoi DBJ,

Ik zat zo'n beetje in dezelfde situatie als Noi88. Ik heb ook PCOS (denk toch ook wel serieus) en mij werd ook door Prof. Devos onmiddellijk IVM voorgesteld. Nog geen spijt van gehad! Het is inderdaad minder hormonen spuiten dus minder belastend voor je lichaam. Ikzelf ben zwanger geraakt na 2 pickups, 5 terugplaatsingen. Had altijd top embryo's dus weet eigenlijk ook niet waarom het pas bij de 5de tp gelukt is. Ze hebben bij mij na de 4de tp een hysteroscopie gedaan + biopsie en de volgende tp was ik zwanger.

Ondertussen al 29wk3dg :wink:

Ik wens je heel veel succes toe!! En als je vragen hebt, shoot!
IVM 1: 3 cryo's
1.1: negatief
1.2: negatief
1.3: negatief
IVM 2: 7 cryo's
2.1: negatief
2.2: Zwanger!

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 18 september 2019, 21:02

Het is hier stil, maar ik waag toch maar een poging om steun te vinden bij lotgenoten.

Vorig jaar ben ik bevallen van ons zoontje na IVM (Jette). Ik was zwanger van de eerste poging. Nu zitten we weer in de mallemolen. Onze eerste poging tot broer of zus is mislukt. Aangezien het momenteel erg druk is op het werk (nieuwe job, vaak opleidingen dus moeilijk combineerbaar met alles rond IVM), privé en in mijn hoofd heb ik overwogen om er momenteel niet mee verder te gaan, maar na een gesprek met Linde heb ik toch besloten om er voor te gaan. We hebben nog één embryo in de vriezer, dus als het deze keer niet lukt moeten we weer helemaal opnieuw beginnen. Maandag echocontrole en bloedname, als alles goed verloopt 30/9 terugplaatsing. Spannende tijden dus!

Groeten,

Kaatje

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 25 september 2019, 15:32

Dag Kaatje.

Amai is dat al zo lang geleden. Waaw. Ik ben momenteel 24 weken zwanger na onze 3de pick up en ik denk 9de tp ongeveer. Nu deze pickup werden er telkens 2 terug geplaatst en ik had hiermee meer succes. De vorige tp was ik zwanger maar is het snel misgegaan. Deze tp wordt er gedacht dat het een tweeling was waarvan ik 1 ben verloren door het hevige bloedverlies. Je moet ervoor gaan als je dat zelf wilt absoluut. Wij gaan na ons mannetje nu ook geen jaar of jaren wachten om het terug te proberen. Ik zal 32 zijn als ik beval van ons 1ste zoontje. Wij hebben er nu nog 2 in de vriezer. Ik wens je heeeel veel succes. En hopelijk ook van deze keer weer prijs 😘😉

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 26 september 2019, 19:47

Hey Noi!

Eerst en vooral: een dikke proficiat met jouw zwangerschap! Het is jullie na al die tijd en pogingen zo hard gegund! Ik ben wel blij van jou hier weer tegen te komen! Heb je niet teveel last van kwaaltjes? Hoewel je dat na een lange lijdensweg amper nog 'last' kan noemen vind ik!

Jammer te horen dat jullie kindjes verloren hebben... Dat moet erg zwaar zijn! Was je al ver?

We hebben besloten er toch voor te gaan. Dinsdag 1/10 is mijn terugplaatsing als de dooi goed verloopt. We hebben dan allebei vrij genomen op het werk, heel wat minder stressvol als vorige keer, toen ben ik heel snel op en afgereden van het werk en terug. Inderdaad, niet te veel tijd tussen de kinderen! Maar mijn totale lichamelijke herstel heeft langer geduurd na mijn bevalling als gedacht.

Heel veel succes nog Noi, ik hou je wel op de hoogte 😊

😘

Noi88
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 oktober 2017, 18:43

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noi88 » 26 september 2019, 20:07

Kaatje85 schreef:
26 september 2019, 19:47
Hey Noi!

Eerst en vooral: een dikke proficiat met jouw zwangerschap! Het is jullie na al die tijd en pogingen zo hard gegund! Ik ben wel blij van jou hier weer tegen te komen! Heb je niet teveel last van kwaaltjes? Hoewel je dat na een lange lijdensweg amper nog 'last' kan noemen vind ik!

Jammer te horen dat jullie kindjes verloren hebben... Dat moet erg zwaar zijn! Was je al ver?

We hebben besloten er toch voor te gaan. Dinsdag 1/10 is mijn terugplaatsing als de dooi goed verloopt. We hebben dan allebei vrij genomen op het werk, heel wat minder stressvol als vorige keer, toen ben ik heel snel op en afgereden van het werk en terug. Inderdaad, niet te veel tijd tussen de kinderen! Maar mijn totale lichamelijke herstel heeft langer geduurd na mijn bevalling als gedacht.

Heel veel succes nog Noi, ik hou je wel op de hoogte 😊

😘
Dag Kaatje,

Bedankt 😁 we zijn heel blij dat het eindelijk gelukt is. Nee ik verloor mijn zwangerschappen telkens tegen 7weken. Er is nooit een reden voor gevonden eigenlijk. Dus we zijn heel blij met ons supermannetje. 💙 Super dat is al dinsdag zeg!! Spannend. Mijn man wil er ook snel weer voor gaan na deze zwangerschap. Maar het zit ze dik in dat ik mogelijks een keizersnede zal hebben door een drukprobleem in mijn oog. Waardoor ik geen druk mag zetten (lees; persen) als het niet opgelost is tegen 21 oktober. Ik moet wel maar in januari bevallen maarja als het dan niet opgelost is dan zal het niet opgelost zijn tegen de bevalling. Nuja. Zolang ik mijn mannetje maar goed en wel in mijn armen mag sluiten is het al goed. Ja ik ben heel ziek geweest. Nu pas kan ik wat normaal eten. Ik was continue misselijk. Kon heel weinig eten. Ben tot nu toe nog maar 2kg ongeveer bij. Omdat ik amper kon eten. Nu is het weer wat normaal gelukkig. 😁 Maar idd ik vind dat allemaal niet erg. Ik neem alles er graag bij 😉. Hou me zeker op de hoogte. Ik duim voor je dinsdag!!

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 30 september 2019, 17:40

Hallo allemaal. Mag ik hier meepraten voor wat steun. Ik ben nieuw hier en zal me eventjes kort voorstellen. Mijn naam is evi en ik en mijn vriend zijn sinds oktober 2018 aan het proberen onze grootste droom waar te maken. Al snel wist ik dat er iets niet klopte doordat mijn maandstonden er maar niet doorkwamen. Ik heb 3 maand gewacht vooraleer ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog ging. Daar werd via een echo gezien dat ik pcos had. Heel veel eicellen waar er geen ééntje van wilt rijpen. Ik ben eerst begonnen met duphaston en clomid maar op de clomid reageerde mijn lichaam heel slecht ik was er echt ziek van, dus heeft de gynae me doorverwezen naar een fertiliteitarts. Ik en mijn vriend hebben gekozen voor naar jette te gaan omdat we daar veel goede verhalen van hebben gehoord. Ik ben vrij snel kunnen beginnen met het spuiten van puregon voor de rijping van de eicel. Ik moest niet wachten op mijn maandstonden want die komt er toch niet van zelf. Het was serieus wat zoeken naar de juiste dosis met als gevolg dat ik opeens te veel rijpe eicellen had waardoor ik de meeste heb moeten laten wegprikken. Ze hebben er toen 1 laten zitten van 19mm. Nadien moest ik een pregnyl spuit zetten en vervolgens moesten we twee dagen na elkaar betrekking hebben zonder resultaat. Deze behandeling heb ik al twee keer gedaan de tweede keer moest ik er opnieuw laten wegprikken maar hadden ze er twee laten zitten ook zonder resultaat. Nu moet ik dit nog 1 keer doen en als dit niet lukt zouden ze willen overstappen naar ivm. Hiervoor heb ik al een afspraak gemaakt met de arts die mij behandeld, dokter Verpoest, maar ik kan pas twee december gaan. Ik had gehoopt dit jaar nog zwanger te worden maar die hoop is nu wel een beetje weg. Ik ga er namelijk van uit dat de behandeling waar ik nu mee bezig ben voor mij niet gaat werken. Ben enorm teleurgesteld en loop er een beetje down bij. Al doet het lezen van jullie verhalen wel deugt. Vraag me ook af of mijn kans met ivm groter is? Sorry voor het lange verhaal maar doet wel eens deugt.

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 30 september 2019, 21:15

Noi,

Dat geloof ik dat jullie ongelooflijk blij zijn met jullie supermannetje! Jullie hebben er lang genoeg op moeten wachten! Jammer dat er nooit een reden gevonden is voor de miskramen, anders konden ze het misschien verhelpen! Zo erg om na al die blijdschap zo'n klap te moeten krijgen, en dan nog verschillende keren!

Oei, een drukprobleem aan jouw oog? Als een keizersnede ervoor zorgt dat dat 'probleem' onder controle blijft, waarom niet he! Het belangrijkste is inderdaad om in januari een gezonde zoon op de wereld te zetten! Geniet maar van elke minuut van de zwangerschap! Maar 2kg bijgekomen, wow da's niet veel! Maar op het einde komen de kilo's er vlotjes aan hoor 😜

Evitjee,

Welkom op het forum! Wij hebben ook een aantal keren geprobeerd om zwanger te worden met clomid en pregnyl, helaas zonder resultaat. De laatste keren hielp de medicatie ook niet meer, zelfs een verhoogde dosis niet. Maar ik zou zeker gebruik maken van deze pogingen in afwachting van jouw vervolgafspraak in Jette! Jammer dat de eerste pogingen daar niet geholpen hebben, maar ze proberen uiteraard eerst de 'minder drastische dingen' als ze denken dat het zou kunnen helpen! Wij zijn trouwens heel tevreden van Jette en de ivm techniek! De dokters, studieverpleegkundigen, dagelijkse monitoring... Nooit een slechte ervaring gehad!

Als ik je één tip kan en mag geven: leg jezelf geen termijnen of deadlines op. Natuurlijk wil je dit jaar nog zwanger worden, en liefst nog deze ronde! Maar die druk helpt niet, frustreert na een tijdje en zorgt alleen maar voor verdriet!

Geen idee of ivm een verhoogde kans geeft, maar op de website kan je wel de kansen terugvinden! Ik dacht rond de 33%.

Als ons laatste embryo de dooi overleeft krijg ik morgen mijn terugplaatsing! Duimen voor dat laatste embryo dus! Om één of andere reden heb ik er deze keer een beter gevoel bij als vorige keer, maar ik zal maar niet teveel beginnen hopen! Als de statistieken kloppen heb ik bij de eerste terugplaatsing mijn 'chance' al gehad maar we blijven positief denken!

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 1 oktober 2019, 12:20

Bedankt voor je reactie. Tips zijn altijd welkom. Ik probeer me geen termijn meer op te leggen maar als ik da weer begin te dromen moet ik er toch weer aan denken. Ondertussen al wat opzoekingswerk gedaan over i.v.m. en weet nu toch iets meer wat het inhoud, al zal de arts ook nog wel voldoende info meegeven. Vandaag terug gaan werken en het is heel lastig. Ik werk ik een kinderdagverblijf dus zit dag dagelijks tussen de kindjes. Soms is het lastig zoals vandaag en soms krijg ik er dan ook weer meer energie van.
Ik duim mee voor jou dat de dooi goed verloopt en hopelijk vloeit er dan ook meteen iets moois uit. Ik duim mee voor jou.

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 1 oktober 2019, 17:09

Evitjee, Het is niet meer dan normaal dat je er veel aan denk. Het vergt ook wel heel wat van ons e! En als je al een hele tijd van iets droomt.. als je de hele dag tussen de kinderen zit kan ik me voorstellen dat het niet gemakkelijk is! Maar zoveel koppels die naar Jette gaan hebben uiteindelijk een kind, jullie dus ook! Mijn pad is nog vrij vlot verlopen (enfin, vanaf we in de ivm mallemolen gestapt zijn) en ik heb het ook vaak moeilijk gehad. Ik snap je dus maar al te goed! Heb je trouwens geen dvd mee gekregen? Daar leggen ze alles mooi uit vind ik. Gaat wel overwegend over IVF, maar het geeft toch al een idee! Tenzij je andere info wil natuurlijk!

Ons embryo is mooi ontdooid (ze hebben pas gebeld om 11.50u, ik ging dus al uit van slecht nieuws, nl. dat ze de mensen met de niet overlevende embryo's pas tegen de middag zouden bellen) en de terugplaatsing is goed verlopen. 14/10 bloedname. Nu kunnen we niets anders meer doen als hopen!
Laatst gewijzigd door Kaatje85 op 1 oktober 2019, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten