IUI-clubje

IUI Forum
Eefje9
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 december 2018, 16:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Eefje9 » 18 juli 2019, 21:06

Het is inderdaad moeilijk om telkens weer de moed te vinden en te (blijven) geloven dat het ooit eens zal lukken met IUI. Wij zijn sinds januari 2018 bezig en vorige week is onze 3e IUI mislukt. Ik heb er ook over nagedacht om naar de psychologe van het ziekenhuis te gaan omdat het emotioneel heel zwaar is, maar heb het voorlopig nog niet gedaan. Ik ben vorige maand wel begonnen met yoga en voetreflexologie. Dat helpt wel om er beter mee te kunnen omgaan, hoewel er natuurlijk nog altijd moeilijke momenten zijn.
VickyV schreef:
18 juli 2019, 14:55
VickyV schreef:
8 juli 2019, 13:05

Ik duim alsnog voor een positief resultaat!

Bij mij is't eventjes afwachten... Op dag 10 (donderdag) moest ik op controle, maar nog geen follikels te zien :? . Gisterenmorgend terug (dag 13) en wel één follikel van 16mm te zien, maar mijn bloedwaarden waren nog niet zover, dus moet ik vanavond om 19u terug op controle. Mijn gynae zei dat het hoogstwaarschijnlijk een langere cyclus is, dus ik ben wat nerveus om vanavond.
In mei heb ik mijn eerste IUI ronde gehad met helaas negatief resultaat, toen werd de inseminatie op dag 13 gedaan, vond ik toen wel heel erg vroeg, maar ze weten wel wat ze doen neem ik aan :) .

Ging de tijd soms toch wat sneller :roll:
Eén dag later was die follikel maar nauwelijks gegroeid, 17mm... maar mocht toch diezelfde avond (dag 14) pregnyl spuiten en de IUI ging 2 dagen later door, dus op dag 16. Nu zijn we een dikke week verder en ik heb de gewoonte om ook te temperaturen, mijn temperatuur steeg eventjes, maar is sinds gisteren weer gedaald.

Zware domper, 't is nog 'maar' onze 2de IUI poging, maar we proberen al sinds maart 2018 en ik begin wat moedeloos te worden om eerlijk te zijn. Ik denk dat IVF voor ons ook geen oplossing is gezien er kennelijk nooit echt een innesteling bij mij plaatsvindt :-(. Ik hoop dat ik de moed terug vind, we gaan eerst nog op reis (weekje Barcelona) en zullen nadien onze 3de poging IUI ondernemen.

Ik overweeg sterk om contact op te nemen met de psychosociale dienst om er over te praten :-\ - heeft iemand hier al ervaring mee?
01/2018: start
11/2018: vaststelling PCOS
01/2019: laparoscopie (verwijderen endometriose, ovariële drilling)
03-09/2019: 4 x IUI (negatief)
11/2019: IVF 1

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 19 juli 2019, 10:47

Bedankt voor je reactie Eefje9, ook al zegt ons verstand dat het wel goed komt, 't is toch moeilijk om uw emoties 'onder controle' te houden met momenten.
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Belgiangirl
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2019, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Belgiangirl » 22 juli 2019, 15:22

Hey ladies, ik wil me graag aansluiten bij het clubje. Doe ik dan best eerst een kort voorstel van mezelf en onze situatie?

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 23 juli 2019, 0:30

Belgiangirl schreef:
22 juli 2019, 15:22
Hey ladies, ik wil me graag aansluiten bij het clubje. Doe ik dan best eerst een kort voorstel van mezelf en onze situatie?
Hoi, je mag altijd wat vertellen.
Maar dit moet zeker niet als je dat niet wilt.
Wij zijn er om te luisteren (lezen) en ook om je een hart onder de riem te steken indien nodig ;-)

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 23 juli 2019, 0:32

Beetje moedeloos...
Waarom moeten die persé nu in verlof zijn! Oh zo gefrustreerd :cry:

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 23 juli 2019, 8:36

JustmeKathy schreef:
23 juli 2019, 0:32
Beetje moedeloos...
Waarom moeten die persé nu in verlof zijn! Oh zo gefrustreerd :cry:
Oei, da's minder. En ik kan mij levendig voorstellen dat dat heel frustrerend is...

Wij zijn de volgende ronde op vakantie... Wat op zich niet slecht is, maar zo zit er natuurlijk telkens een maand tussen :roll: . Morgen moet ik testen, maar ik voel dat ik mijn regels moet krijgen en mijn temperatuur daalt elke dag een beetje, dus ik heb eigenlijk geen zin om te testen :| .

Ik heb dit al wel aan mijn moeder verteld en soms hoopte ik dat ik dat niet had gedaan, maar ja... soms heb je wel een luisterend oor nodig :-) behalve dan je vriend/man. Alleen de "je moet er zo niet mee bezig zijn"-preek heb ik nu wel voldoende gehad.

Vertellen jullie je omgeving over deze behandelingen?
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Belgiangirl
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2019, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Belgiangirl » 23 juli 2019, 10:43

@JustmeKathy, niet fijn :( tot wanneer zijn ze gesloten? Elke dag wachten is er 1 te veel he...

@VickyV, hopelijk krijg je toch nog goed nieuws één van de dagen... Ik heb het heel open verteld, niet enkel op mijn werk, aan vriendinnen en familie maar zelfs op mijn blog en instagram. Wil het taboe hierrond echt wat doorbreken. Maar zorgt er ook voor dat je veel goedbedoelde maar kwetsende reacties krijgt natuurlijk...

Kort mezelf ook even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben. Exact 1 jaar geleden gestopt met de pil. Na 4 maanden nog geen regels dus afspraak bij gynaecoloog gemaakt. Verdict: PCOS. Opeens zat ik in de medische mallemolen. Ik heb 7 rondes clomid gedaan van november-juli met Pregnyl, waarvan 6 eisprongen. Echter was er elke maand wel een complicatie, of ik kreeg geen rijp ei, of mijn regels kwamen er niet door ondanks geen zwangerschap, of ik had pijnlijke cysten,... Omdat mijn vriend zijn zaad ok was (enkel morfologie van 1%) probeerden we nog 'natuurlijk'. Na de 6de ronde clomid wilde ik overstappen op IUI (hadden ze in mijn ziekenhuis altijd gezegd dat ze deden) maar opeens wilden ze mij nog eens 4 (!) rondes clomid laten doen. Zo respectloos dat ze waren, het was te veel papierwerk... Die dag nog naar Jette gebeld. In Jette bleek mijn vriend zijn 1% morfologie toch een groter probleem te zijn volgens hen. Dokter gaf aan dat we dus best meteen IVF deden. Wel eerst beiden onderzocht en de resultaten na een maand verbaasden ons ten zeerste. Mijn AMH waarde, die nog nooit was getest en typerend is voor PCOS patienten, was perfect normaal. Ik had volgend hem geen PCO maar een PCO like beeld... Je hebt dan wel dezelfde symptomen maar deze komen eerder door een hormooninbalans, heel veel vrouwen zouden zo fout gediagnosticeerd zijn. Mijn vriend zijn morfologie was nu 4% maar er was toch nog een andere lichte afwijking aan de vorm. De dokter wilde dus graag eerst nog even IUI proberen samen met Puregon. Normaal begon ik vorige maandag met spuiten maar ik bleek 2 cysten te hebben van 6 en 8 cm.... Ik zit dus nu een maand op de pil en dat is zoooo hatelijk. Dit parcours is al zo een rollercoaster geweest en ik ben emotioneel echt op. Na 6 succesvolle eisprongen maak ik me toch ook wat zorgen dat er nog altijd geen zwangerschap is opgetreden... Zijn er nog vrouwen die dit voor hebben gehad? Of hebben we gewoon pech?

Ik heb trouwens ook de afgelopen maandag acapunctuur gedaan, voedingssupplementen genomen en een aangepast dieet gevolgd... Momenteel allemaal even mee gestopt omdat het toch niet lijkt op te leveren.

Ik heb momenteel veel moeite om te geloven dat IUI gaat lukken omdat de slaagkansen wel erg laag zijn nog. Mochten er dus succesverhalen zijn hoor ik het graag. Ik heb wel al een afspraak in Jette geboekt 3 september om IVF al te bespreken, zeker als ik weer cysten ga hebben wil ik gewoon meteen met IVF starten van zodra dat mogelijk is. Fysiek ben ik nog ok maar emotioneel ben ik echt op...

Dikke knuffel aan jullie allemaal

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 23 juli 2019, 15:50

Pfff, het kan soms zo'n gedoe zijn allemaal hè!
Dat het toch gewoon eens goed mag gaan zal teveel gevraagd zijn :)
Heel veel sterkte, en ooit zal het toch wel een gaan lukken hè! Jette is een goed ziekenhuis met een hele goede naam!
knuffel xx

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 24 juli 2019, 22:12

De natuur is toch een raar wezen hé...
Bij ons is alles normaal, perfecte cyclus, zeer goede zaadkwaliteit, maar toch zijn we ook al 2 jaar bezig met proberen!

Jammer genoeg hebben de IUI bij ons niet gebaat, maar hopelijk hebben jullie meer geluk!
Ik ben ook in behandeling in Jette en vind dat enorm geruststellend, ze zitten aan de top van Europa en ik prijs me gelukkig dat dit centrum niet al te ver af is van bij ons. Er komen verschillende mensen vanuit de andere kant van Europa naar daar om hun zwangerschapswens te vervullen.
Daar heb je ook geen probleem met vakantie/verlof van dokters..., dat moet zo enorm frustrerend zijn, Kathy!
Zo jammer dat jouw 3e poging niet gelukt is :-( Weet je nu hoe je verder moet? Kan je nog een poging ondergaan of moet je wachten tot je op consult kan?


Mijn wachtmaand zit er intussen op (zelfs dit vond ik al frustrerend om zo te moeten wachten!) En vandaag ben ik begonnen met de eerste inspuiting om te starten met ICSI. Ik vind het nu al énorm spannend, wat gaat dat zijn als er binnen een kleine 2 weken embryo's in ontwikkeling zullen zijn? Hopelijk zal ik die dagen genoeg afleiding vinden :D

Ik voel me nu psychologisch weer heel wat beter omdat we deze verdere stap genomen hebben, nu gaan we meer te weten kunnen komen over de kwaliteit van mijn eicellen, bevruchtingen, ontwikkeling... Waar je bij IUI nooit zeker kan weten of er zelfs bevruchting heeft plaatsgevonden! Het voelt toch een stap vooruuit... Maar hopelijk mag het nu eindelijk eens baten!

Veel succes verder, iedereen!!!
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 25 juli 2019, 9:45

Heel veel succes met je icsi behandeling. Ik duim voor jou mee dat het nu eindelijk goed mag gaan!! <3

Het was mijn 4de poging al... Ik begin me serieus af te vragen of het nu aan mij ligt.
Alles was zo goed baarmoederslijmvlies, 1 follikel aan elke kant. Ik voelde me super en toch...
Ik ben vrij zwaar gebouwd, misschien nog een beetje meer mijn best doen om af te vallen?
Ik werk in een creche, doordat ik klein ben moet ik mezelf altijd over de bedrand hangen op mijn buik om de kindjes op te nemen... Misschien dat dat niet goed is tijdens de wachtperiode. Maar ik kan toch niet zeggen dat ik 2 weken niet kom werken hè! Ik sport veel met mijn hondjes op competitie niveau, tijdens de wachtweken probeer ik dat toch minder te doen je weet maar nooit. Maar op de hondenschool beginnen ze mij ook alweer vies te bezien omdat ik te weinig kom.
Pfff... Ik weet het allemaal niet meer voor het moment!

De dokter is tot eind augustus! in verlof... Maar ik mag de eerste dag van mijn regels in augustus een mail sturen, vermoedelijk voor weer medicatie op te starten.
Ik probeer mezelf bezig te houden in tussen tijd. Ik ben weer veel aan het lezen, ik heb nog uitstapjes op de planning staan. Maar de momenten dat ik niets te doen heb (verlof nu) pieker ik en ik kan het niet helpen.
Ik ben nog bijlange niet zo lang bezig met het traject als sommige hier, dus heb ik het recht niet me zo te voelen. Maar toch!

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: IUI-clubje

Bericht door LeenBr » 25 juli 2019, 11:27

Kathy, dat je het recht niet hebt je zo te voelen, vind ik helemaal niet waar!
De allereerste 3 maanden dat wij startten voor een kindje, had ik ook steeds huilbuien toen mijn regels begonnen. Ook al was het toen nog doodnormaal dat het niet onmiddellijk prijs was. Het gehele traject is zwaar, of je nu 3 maanden, 2 jaar of 5 jaar bezig bent!
Ikzelf had mijn zwaarste klop toen we een jaar aan het proberen waren, ik had het me allemaal zo romantisch voorgesteld en dat lukte maar niet. Intussen heb ik het geaccepteerd dat ons kindje niet uit een romantische vrijbeurt zal ontstaan...
Natuurlijk heb ik nu nieuwe hoop en kan ik actief iets ondernemen met de ICSI, waardoor het psychisch wat beter gaat.

Ik moest de dag van de IUI ook eens een vrij zware inspanning leveren (stapconcert) en had er dan naar gevraagd of dit kwaad kon. Ze antwoordden mij dat het zelfs beter was om te bewegen, aangezien dit de doorbloeding naar je baarmoeder verbetert (heel lichte verhoging kans op innesteling!). Dus stilzitten kan zelfs nog meer kwaad doen!
Je baarmoeder zit ook goed beschermd achter je schaambeen tot 3 maanden zwangerschap, dus volgens mij kan het niet zo veel kwaad om die kindjes op te tillen.
Het moet wel heel moeilijk zijn om dag in dag uit geconfronteerd te worden met die baby's en peuters. Ik heb er al last van als ik gewoon een crèche voorbijrijd! Dan wou ik dat ik daar ook al mocht gaan om mijn kindje op te halen!

Ze zeggen inderdaad dat een te hoog BMI je zwangerschapskansen doet verminderen, maar kijk mijn BMI is normaal en om een of andere onbekende reden wil het bij mij ook maar niet lukken. Dus je moet de schuld niet te veel op jezelf steken :wink: al is het wel een goede motivatie om er wat meer op te letten!

Hopelijk is het snel augustus en kan je snel weer in actie schieten.
De voorbije wachtmaand heb ik een aantal dingen gedaan die ik zou doen als ik zwanger was (gaan duiken, TML, alcohol drinken...) En dat deed me psychologisch eventjes heel erg deugd om niet te moeten denken aan die fertiliteit, maar terug even te kunnen genieten zoals andere jongeren!
Nu is stimulatie weer begonnen en gaan we er weer voor! :D
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 25 juli 2019, 11:29

VickyV schreef:
18 juli 2019, 14:55

Zware domper, 't is nog 'maar' onze 2de IUI poging, maar we proberen al sinds maart 2018 en ik begin wat moedeloos te worden om eerlijk te zijn. Ik denk dat IVF voor ons ook geen oplossing is gezien er kennelijk nooit echt een innesteling bij mij plaatsvindt :-(. Ik hoop dat ik de moed terug vind, we gaan eerst nog op reis (weekje Barcelona) en zullen nadien onze 3de poging IUI ondernemen.

Ik overweeg sterk om contact op te nemen met de psychosociale dienst om er over te praten :-\ - heeft iemand hier al ervaring mee?
Bij IUI geven ze na 6 pogingen 40% kans op een zwangerschap, 60% indien er gewerkt wordt met donorzaad.

Bij IUI wordt het zaadstaal "opgewerkt" zodat dit een beter kwaliteit heeft en bij de dames wordt alles opgevolgd, al dan niet met extra medicatie, om zo op het juiste moment de inseminatie te doen.

MAAR een inseminatie wil niet zeggen een bevruchting en zonder bevruchting geen innesteling en ook geen zwangerschap.
Bij IVF/ICSI wordt er een embryo teruggeplaatst, dus is er zeker een bevruchting geweest.

Wat ik heb ondervonden na al die jaren in de mmm is dat koppels waar men geen oorzaak vindt, vaak meer pogingen nodig hebben om zwanger te geraken. Maar een aantal van deze koppels geraakt spontaan zwanger tussen de pogingen door of nadat ze gestopt zijn met de behandelingen.

Koppels waar men wel een probleem vindt hebben doorgaans minder pogingen nodig om zwanger te geraken, eens men weet wat de problemen zijn, en vaak is het meer dan 1 probleem.
Maar een 2de of 3de probleem komt dikwijls pas aan het licht na een aantal mislukte pogingen omdat men verder gaat zoeken waarom het niet lukt.
Er is 1 probleem gevonden en men gaat er vanuit als dit opgelost wordt dan lukt het wel, en dit kan ook, maar de wetenschap heeft nog veel te leren op gebied van fertiliteit en dus is het soms een beetje gokken.

Wij zijn na een dikke 3 jaar de mmm ingestapt, het heeft 4 ICSI pogingen, een jaar tijd en een overstap naar een ander centrum gekost om te weten wat het echt was dat er mis was.
Toen was ik bij de 2e poging zwanger, maar dit was 5,5 jaar na de start van onze kinderwens. Het heeft ook iets langer geduurd omdat we af en toe een rustpauze hebben ingelast.

Toen wij in de mmm stapten wist ik hier 0,0 van. Ik dacht dat het de oplossing was voor ons probleem, het lukt niet op de natuurlijke manier, dan gaan we even naar fertiliteit en het is in orde.
Ondertussen weet ik wel beter en het is belangrijk om realistisch te zijn in je verwachtingen.

Als men bij IUI 40% kans geeft na 6 pogingen, wil dit zeggen dat meer dan de helft niet zwanger is en dus richting IVF moet gaan. Uiteraard zijn er dames die wel zwanger geraken en zelfs van de eerste IUI, maar realistisch gezien is de kans groter dat het niet lukt dan wel.

Met dit gegeven is het soms moeilijk om de moed er in te houden. Maar er zijn andere oplossingen die meer kansen geven, maar die ingrijpender zijn en voor sommigen gaat dit te ver.

Ik wil iedereen hier nog veel succes wensen, maar bespreek het met je dr als je vindt dat het allemaal te lang duurt. Ook al stellen ze 6 IUI pogingen voor, als dit niet de oplossing is, is het stom om ze toch te doen, dan stap je beter over naar IVF.

Belgiangirl
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2019, 15:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Belgiangirl » 26 juli 2019, 9:17

@LeenBr, zo frustrerend als je niet eens weet wat er mis is... Bij ons doen ze ook alsof er geen grote problemen zijn maar vind het dan toch raar dat ik na 6 perfect getimede eisprongen nog niet zwanger ben. En heb inderdaad wel een goed gevoel bij Jette, ik hoop dat ze ons hier beter gaan kunnen helpen. Zo spannend je eerste spuiten voor ICSI! Ik hoop dat dit jullie meer geluk brengt... Had je ook gespoten bij de iui altijd?

En wat je zegt over dat je bij ivf tenmiste weet of bevruchting etc lukt, dat heb ik ook superhard. Bij iui heb je daar nog altijd geen idee van... Daarom dat ik ook niet te lang bij IUI wil blijven hangen.

@Kathy, ik denk dat gezond eten sowieso altijd wel helpt. Koolhydraten en suikers mijden zou heel effectief zijn blijkbaar. Maar het moet natuurlijk ook leefbaar blijven he. We doen er al zoveel voor. Heb je al gesproken over ivf? Wat zeiden ze hierover? Heb je iui met clomid of spuitjes gedaan?

@Mich, wow 5,5 jaar... Maar ondertussen zwanger/mama? Ik wil dus inderdaad sneller aan arts vragen om over te stappen op ivf. Fysiek gaat het allemaal nog wel maar emotioneel ben ik zo op. Ik ben ook echt bang dat er meer aan de hand is omdat ik toch al verschillende eisprongen heb gehad. En de spuitjes zijn voor mij de grootste drempel dus dan maakt iui of ivf al niet meer uit vind ik.

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 26 juli 2019, 9:46

Belgiangirl schreef:
26 juli 2019, 9:17
@LeenBr, zo frustrerend als je niet eens weet wat er mis is... Bij ons doen ze ook alsof er geen grote problemen zijn maar vind het dan toch raar dat ik na 6 perfect getimede eisprongen nog niet zwanger ben. En heb inderdaad wel een goed gevoel bij Jette, ik hoop dat ze ons hier beter gaan kunnen helpen. Zo spannend je eerste spuiten voor ICSI! Ik hoop dat dit jullie meer geluk brengt... Had je ook gespoten bij de iui altijd?

En wat je zegt over dat je bij ivf tenmiste weet of bevruchting etc lukt, dat heb ik ook superhard. Bij iui heb je daar nog altijd geen idee van... Daarom dat ik ook niet te lang bij IUI wil blijven hangen.

@Kathy, ik denk dat gezond eten sowieso altijd wel helpt. Koolhydraten en suikers mijden zou heel effectief zijn blijkbaar. Maar het moet natuurlijk ook leefbaar blijven he. We doen er al zoveel voor. Heb je al gesproken over ivf? Wat zeiden ze hierover? Heb je iui met clomid of spuitjes gedaan?

@Mich, wow 5,5 jaar... Maar ondertussen zwanger/mama? Ik wil dus inderdaad sneller aan arts vragen om over te stappen op ivf. Fysiek gaat het allemaal nog wel maar emotioneel ben ik zo op. Ik ben ook echt bang dat er meer aan de hand is omdat ik toch al verschillende eisprongen heb gehad. En de spuitjes zijn voor mij de grootste drempel dus dan maakt iui of ivf al niet meer uit vind ik.
Nee, nog niet gesproken over ivf. Bij mijn intake waren ze daar vrij duidelijk over dat ze eerst die 6 pogingen iui doen. En pas dan gaan verder kijken.
Nu telkens met clomid gedaan, de laatste keer hadden ze de clomid verdubbeld.
Nu afwachten wat het gaat worden...

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 26 juli 2019, 11:59

Belgiangirl schreef:
26 juli 2019, 9:17

@Mich, wow 5,5 jaar... Maar ondertussen zwanger/mama? Ik wil dus inderdaad sneller aan arts vragen om over te stappen op ivf. Fysiek gaat het allemaal nog wel maar emotioneel ben ik zo op. Ik ben ook echt bang dat er meer aan de hand is omdat ik toch al verschillende eisprongen heb gehad. En de spuitjes zijn voor mij de grootste drempel dus dan maakt iui of ivf al niet meer uit vind ik.
Yep, mama geworden :)
Ondertussen is onze dochter bijna 2,5j en sinds 7 weken hebben we er een tweeling bij.

Het is emotioneel heel zwaar, zeker als het lang duurt en je elke keer heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en teleurstelling. Eens het lukt vergeet je dat vrij vlug.

Maar ook al ben je emotioneel op, je moet proberen van toch ergens rationeel te blijven en je vragen stellen of je met de juiste behandeling of dr bezig bent.

De meeste drs doen tegenwoordig wel wat vooronderzoeken, maar je leest soms toch vreemde dingen. Na 6 IUI blijkt dat de man zo goed als onvruchtbaar is of de vrouw fysiek iets mankeert waardoor er geen eisprong mogelijk is.

Waar ik eerst ging voor ICSI deden ze alles via echo, ze deden ook wel bn, maar daar gebeurde niets mee. Dan overgestapt naar Jette, wat een wereld van verschil, amper echo's en het bloed is daar het belangrijkste.
Zo heb ik ook ontdekt hoeveel fouten ze eerst gemaakt hebben, maar je beseft dat op die moment niet omdat je er zo weinig van weet.

Klein vb: in Jette is eerste dag van je ms de de ochtend met rood bloed en dan wordt aan de hand van bn beslist of de hormoonwaarden goed staan om te beginnen. Waar ik eerst ging was een beetje bruin al genoeg als start van ms, bijgevolg ben ik zo een keer 4 dagen te vroeg gestart met spuiten.
In Jette had ik 2 pogingen waarbij mijn startwaarden niet goed waren, andere medicatie spuiten gedurende enkele dagen en terug bn. De eerste keer moest ik stoppen omdat de waarden nog steeds niet goed waren. Bij de andere poging waren de waarden na enkele dagen wel goed en dus mogen verder doen en daarvan was ik zwanger van onze dochter.

Ik ben ook geen fan van spuitjes en ik heb er behoorlijk wat moeten zetten en ik doe telkens mijn ogen dicht als ik prik en dan open om in te spuiten.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten