Bloedafname buitenland Jette

ICSI Forum
Plaats reactie
Lalalala
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 januari 2017, 13:49

Bloedafname buitenland Jette

Bericht door Lalalala » 2 augustus 2019, 22:01

Hallo,

Ik heb donderdag een terugplaatsing gehad na mijn 7de poging (1ste zelfbetaalde).
Wij zijn tot en met 22 augustus op reis en moet dus de 1ste bloedafname (13 augustus) in het buitenland doen. Nu vroeg ik mij af of er dit nog iemand moest doen. Ik kreeg formulieren mee voor externe bloedafname maar vraag me vooral af:
- hoe leg ik dit aan boord in een buitenlands ziekenhuis?
- moet ik dit laten weten aan mijn ziekenfonds?
- wat met de betaling in het buitenland?

Groetjes!

L91
Berichten: 99
Lid geworden op: 3 februari 2019, 13:35

Re: Bloedafname buitenland Jette

Bericht door L91 » 3 augustus 2019, 8:00

Ik was ook op reis toen ik bloedname mocht doen. Ik heb dit niet gedaan en enkel urinetest. Een paar dagen later nog ene om te zien of het donkerder werd. Pas bij terugkomst heb ik bij de huisarts laten prikken. Succes!!!
01/2018: pilstop
11/2018: doorverwijzing feritiliteit
04/2019 : ICSI niet doorgegaan, maar 2 follikels
06/2019 : ICSI 1 - zwanger

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Bloedafname buitenland Jette

Bericht door Anqui » 3 augustus 2019, 9:20

Ik zou persoonlijk ook gewoon een urine test kopen of er een meenemen ( ik weet natuurlijk niet naar waar je gaat ) Als je alles op vakantie moet gaan uitzoeken, uitleggen en er dan vanuit moet gaan dat het niet misloopt. Eens op vakantie gaan is top om even te ontstressen en los te laten maar ik denk dat je dan toch een stress dagje tegemoet gaat.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Bloedafname buitenland Jette

Bericht door wens2020 » 3 augustus 2019, 15:22

Ik was enkele maanden geleden lang op reis en kon daarom pas 2 weken later bloed laten nemen.
Ik heb dan 2 zwangerschapstestjes gedaan op reis. Toen deze allebei negatief waren gestopt met de medicatie en voor de formaliteit na de reis nog een bloedname laten doen.
Ik had ook geen zin om veel tijd kwijt te zijn om in het buitenland naar een ziekenhuis te gaan en dan in een andere taal de hele uitleg te doen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten