Uitgerekend februari 2020

Plaats reactie
Dadeke
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 juni 2018, 8:52

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Dadeke » 6 augustus 2019, 15:21

Waauw heel wat nieuwe mensen in de groep zeg! Leuk!

Ik ga denk ik wat moeten bijlezen om te zien wie wie is :-)

Hier nog 6keer slapen tot NIPtest en termijn echo. Vorige week wel bloeding gehad dus voor de zekerheid naar Jette gegaan en daar hebben ze mij gelukkig wel gerustgesteld met een echo waar nog alles in orde was. Ik heb onze kleine lieverd kunnen zien rond spartelen wat ook weer een leuke ervaring was.

Qua kwaaltjes begint het bij mij ook iets of wat te beteren. Vorige week was de piek qua mij mottig voelen en moe zijn. Nu word ik precies enkel heel laat op de avond misselijk waardoor ik rechtop zittend in slaap moet vallen. Maar doorheen de dag bijna niets meer. En dan zoals bij de vriendin van Nieuweling, die vermoeidheid of zo geen energie hebben om iets te doen of te beginnen en die pijnlijk borsten/tepels maar dat is eigenlijk ook vooral 's avonds voor het slapengaan als ik mijn bh uitdoe. En dan 's nachts word ik ook soms wakker als ik verkeerd lig ofzo.

leden in deze chat en geschatte bevallingsdatum (denk ik) - sorry had dit precies wat nodig voor het overzicht :-D
Princessjesliefde - begin feb - 12w Echo en NIPT midden juli
Magnolia87 17/2 -12w echo &NIPT 7/8
Ylkyway 20/2 - 12w echo & NIPT 8/8
Dadeke 23/2 - 12w echo&NIPT 12/8
Nieuweling 26/2 Echo & NIPT 16/8
wens2020 eind feb - 12w Echo en NIPT?
Imera 2/3 - 12w Echo en NIPT?

Hoop dat het wat klopt.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 6 augustus 2019, 15:23

14/8 heb ik de 12-weken echo.

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Imera » 6 augustus 2019, 19:23

20 augustus 12 weken echo en pas op 10/09 nipt test gezien ik in verlof ben (over de grens heen).

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Magnolia87 » 8 augustus 2019, 14:15

Gisteren hebben wij een zeer mooie uitgebreide 12weken echo gehad. Het was bij een assistent, mijn eigen gyn heb ik nog niet gehad tijdens deze zwangerschap (en ik ben dan ook nog eens veranderd van gyn, dus eigenlijk ken ik ze helemaal niet). Maar ik heb echt nog nooit zoveel en duidelijke informatie gekregen tijdens de echo.

Daarna bloedafname gehad en normaal binnen de 7 dagen hebben we al de resultaten van de NIPT. Had echt niet gedacht dat dat zo snel zou zijn. Maar in mijn hoofd hou ik wat rekening met vertraging.

Mijn vriend had een halve dag verlof en na het ziekenhuisbezoek zijn we doorgereden naar dreambaby en hebben onze lijst al geopend. Zo kunnen we op't gemak die wat aanvullen. En ik wou al graag zo'n zwangerschapskussen om alvast wat te wennen om in die houding te slapen aangezien ik een buikslaper ben en dit binnenkort een probleem zal worden :-)

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 8 augustus 2019, 15:24

Wat leuk Magnolia87!! Hier vanavond 12 weken echo, ben super benieuwd. Al de hele dag nerveus. Tis ook niet bij eigen gyn, ze is met verlof. Het is bij een arts waarmee ik als vroedvrouw samen werk dus ik verwacht wel dat het ok zal zijn.

Dat kussen is het eerste wat ik gekocht heb, beste idee ooit! Ligt heerlijk langs alle mogelijke kanten en ik slaap veel beter nu mijn hoofd wat hoger ligt. Wij wachten ook tot de echo van straks om te beginnen kopen, en vooral om het aan iedereen te vertellen. Spannend! Ik zal toch weer wat geruster zijn en mij wat beter voelen na de echo. Heb vannacht gedroomd dat de baby 4 benen had en 3 armen :D :D

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 augustus 2019, 14:05

Ylkyway, hoe is de echo verlopen? Gaan jullie het al vertellen of wachten op de niptest?

Hier loopt alles rustig verder. Wel beginnen we beetje te plannen wanneer we het aan wie gaan vertellen, op welke manier... toch heb ik soms bang dat de bubbel kapot zal worden geprikt.

Vandaag iets heel speciaal meegemaakt. We liggen aan het strand op een ligstoel en vriendin zegt plots, ik Vorl kleine vlindertjes vanonder in mijn buik net boven haar schaamstreek. Dat heeft ze nog 2 keer gevoeld en toen was het weg. Ze herkent het echt van vorige keer en was bijzonder enthousiast. Maar ergens denk ik dat het wel nog heel heel erg vroeg is. Uiteindelijk is ze nog maar 12 weken.

Heeft er iemand van jullie een doppler/ angelsound? Wat denken jullie daarover?

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 augustus 2019, 14:06

Magnolia87 schreef:
8 augustus 2019, 14:15
Gisteren hebben wij een zeer mooie uitgebreide 12weken echo gehad. Het was bij een assistent, mijn eigen gyn heb ik nog niet gehad tijdens deze zwangerschap (en ik ben dan ook nog eens veranderd van gyn, dus eigenlijk ken ik ze helemaal niet). Maar ik heb echt nog nooit zoveel en duidelijke informatie gekregen tijdens de echo.

Daarna bloedafname gehad en normaal binnen de 7 dagen hebben we al de resultaten van de NIPT. Had echt niet gedacht dat dat zo snel zou zijn. Maar in mijn hoofd hou ik wat rekening met vertraging.

Mijn vriend had een halve dag verlof en na het ziekenhuisbezoek zijn we doorgereden naar dreambaby en hebben onze lijst al geopend. Zo kunnen we op't gemak die wat aanvullen. En ik wou al graag zo'n zwangerschapskussen om alvast wat te wennen om in die houding te slapen aangezien ik een buikslaper ben en dit binnenkort een probleem zal worden :-)

Dikke proficiat! Jullie zijn zeker opgelucht?
Wij hebben hier ook een datum geprikt om de lijst open te leggen. Zal ongeveer over 6 weken zijn. Al zullen we vroeger wel eens gaan piepen.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 augustus 2019, 14:09

Dadeke schreef:
6 augustus 2019, 15:21
Waauw heel wat nieuwe mensen in de groep zeg! Leuk!

Ik ga denk ik wat moeten bijlezen om te zien wie wie is :-)

Hier nog 6keer slapen tot NIPtest en termijn echo. Vorige week wel bloeding gehad dus voor de zekerheid naar Jette gegaan en daar hebben ze mij gelukkig wel gerustgesteld met een echo waar nog alles in orde was. Ik heb onze kleine lieverd kunnen zien rond spartelen wat ook weer een leuke ervaring was.

Qua kwaaltjes begint het bij mij ook iets of wat te beteren. Vorige week was de piek qua mij mottig voelen en moe zijn. Nu word ik precies enkel heel laat op de avond misselijk waardoor ik rechtop zittend in slaap moet vallen. Maar doorheen de dag bijna niets meer. En dan zoals bij de vriendin van Nieuweling, die vermoeidheid of zo geen energie hebben om iets te doen of te beginnen en die pijnlijk borsten/tepels maar dat is eigenlijk ook vooral 's avonds voor het slapengaan als ik mijn bh uitdoe. En dan 's nachts word ik ook soms wakker als ik verkeerd lig ofzo.

leden in deze chat en geschatte bevallingsdatum (denk ik) - sorry had dit precies wat nodig voor het overzicht :-D
Princessjesliefde - begin feb - 12w Echo en NIPT midden juli
Magnolia87 17/2 -12w echo &NIPT 7/8
Ylkyway 20/2 - 12w echo & NIPT 8/8
Dadeke 23/2 - 12w echo&NIPT 12/8
Nieuweling 26/2 Echo & NIPT 16/8
wens2020 eind feb - 12w Echo en NIPT?
Imera 2/3 - 12w Echo en NIPT?

Hoop dat het wat klopt.
De geschatte datum is trouwens verschoven naar 23/2 voor ons :-).
Niet dat het zoveel uitmaakte :-).

Qua kwaaltjes zijn ze toch wel minder. Al is vriendin er niet rouwig om. Borsten nog steeds goed aanwezig alsook vermoeidheid maar misselijkheid is minder/ weg

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 9 augustus 2019, 16:29

nieuweling schreef:
9 augustus 2019, 14:05
Ylkyway, hoe is de echo verlopen? Gaan jullie het al vertellen of wachten op de niptest?

Hier loopt alles rustig verder. Wel beginnen we beetje te plannen wanneer we het aan wie gaan vertellen, op welke manier... toch heb ik soms bang dat de bubbel kapot zal worden geprikt.

Vandaag iets heel speciaal meegemaakt. We liggen aan het strand op een ligstoel en vriendin zegt plots, ik Vorl kleine vlindertjes vanonder in mijn buik net boven haar schaamstreek. Dat heeft ze nog 2 keer gevoeld en toen was het weg. Ze herkent het echt van vorige keer en was bijzonder enthousiast. Maar ergens denk ik dat het wel nog heel heel erg vroeg is. Uiteindelijk is ze nog maar 12 weken.

Heeft er iemand van jullie een doppler/ angelsound? Wat denken jullie daarover?
Echo was een beetje teleurstellend, tlag niet goed en was dus niet zo duidelijk. Ikzelf heb wel gezien wat ik wou zien, babytje flink gegroeid en mooie hartslag, 2 armpjes zn 2 lange beentjes en een neusbeen. Mijn vriend kon er helaas niks van maken dus dat was jammer. Ik moet woensdag teruggaan, dan doet ze inwendige echo samen met nipt test. Ze wou dit maar 1x doen i.p.v. ze nu al te doen en miss een twijfelachtig resultaat te hebben. Lag ook wat aant toestel denk ik. Ik hoop dat de echo toch nog abdominaal kan woensdag, kheb het wat gehad met de inwendige echo’s 😃nog steeds goed misselijk dus alles zit wel snor.
22/8 gaan we bij onze eigen Gyn. We hebben het gisteren bekend gemaakt!

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 9 augustus 2019, 18:38

Ylkyway schreef:
9 augustus 2019, 16:29
nieuweling schreef:
9 augustus 2019, 14:05
Ylkyway, hoe is de echo verlopen? Gaan jullie het al vertellen of wachten op de niptest?

Hier loopt alles rustig verder. Wel beginnen we beetje te plannen wanneer we het aan wie gaan vertellen, op welke manier... toch heb ik soms bang dat de bubbel kapot zal worden geprikt.

Vandaag iets heel speciaal meegemaakt. We liggen aan het strand op een ligstoel en vriendin zegt plots, ik Vorl kleine vlindertjes vanonder in mijn buik net boven haar schaamstreek. Dat heeft ze nog 2 keer gevoeld en toen was het weg. Ze herkent het echt van vorige keer en was bijzonder enthousiast. Maar ergens denk ik dat het wel nog heel heel erg vroeg is. Uiteindelijk is ze nog maar 12 weken.

Heeft er iemand van jullie een doppler/ angelsound? Wat denken jullie daarover?
Echo was een beetje teleurstellend, tlag niet goed en was dus niet zo duidelijk. Ikzelf heb wel gezien wat ik wou zien, babytje flink gegroeid en mooie hartslag, 2 armpjes zn 2 lange beentjes en een neusbeen. Mijn vriend kon er helaas niks van maken dus dat was jammer. Ik moet woensdag teruggaan, dan doet ze inwendige echo samen met nipt test. Ze wou dit maar 1x doen i.p.v. ze nu al te doen en miss een twijfelachtig resultaat te hebben. Lag ook wat aant toestel denk ik. Ik hoop dat de echo toch nog abdominaal kan woensdag, kheb het wat gehad met de inwendige echo’s 😃nog steeds goed misselijk dus alles zit wel snor.
22/8 gaan we bij onze eigen Gyn. We hebben het gisteren bekend gemaakt!
Is inderdaad wel jammer. Gelukkig mag je volgende week woensdag terug gaan. Gaat je vriend dan ook weer mee? Blij te horen dat alles wat je kon zien, tiptop in orde was!

Ste1992
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 januari 2019, 15:07

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ste1992 » 9 augustus 2019, 18:56

nieuweling schreef:
9 augustus 2019, 14:05
Ylkyway, hoe is de echo verlopen? Gaan jullie het al vertellen of wachten op de niptest?

Hier loopt alles rustig verder. Wel beginnen we beetje te plannen wanneer we het aan wie gaan vertellen, op welke manier... toch heb ik soms bang dat de bubbel kapot zal worden geprikt.

Vandaag iets heel speciaal meegemaakt. We liggen aan het strand op een ligstoel en vriendin zegt plots, ik Vorl kleine vlindertjes vanonder in mijn buik net boven haar schaamstreek. Dat heeft ze nog 2 keer gevoeld en toen was het weg. Ze herkent het echt van vorige keer en was bijzonder enthousiast. Maar ergens denk ik dat het wel nog heel heel erg vroeg is. Uiteindelijk is ze nog maar 12 weken.

Heeft er iemand van jullie een doppler/ angelsound? Wat denken jullie daarover?
12 weken is idd wel heel vroeg lijkt me. Maar bij een 2de kindje voelen ze het blijkbaar sneller. Ik ben nu 20 weken en heb hem 2 dagen duidelijk voor het eerst gevoeld en nu je weet hoe het voelt ben je zeker dat het de baby is, zalig! Ik had ook een angelsound aangekocht. Ik ben hier heel blij mee. Het gaf me tussen de echo's door toch een veiliger gevoel. 😊
2015; 2 ICSI pogingen gehad - jammer genoeg negatief
27/3/19 start 3de poging ICSI
8/4/19: Pick-up
13/4/19: terugplaatsing
23/4/19: zwangerschapstest positief!
13/5/19: eerste echo. Hartje gehoord!
27/5/19: Echo 9 weken

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 13 augustus 2019, 21:54

Hier een gelukje bij een ongeluk.
Er hebben mensen afgezegd bij de dokter en we mogen morgenavond al gaan. We zijn zo benieuwd! Hopelijk is alles in orde bij ons.🍀 Net zoals bij iedereen 🍀

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 14 augustus 2019, 7:56

Wat goed nieuweling!
Hier vandaag ook echo, hopelijk beter dan de vorige :D
En HALELUJA; De misselijkheid begint hier toch wat af te nemen! Wat een opluchting! Hopelijk blijft het zo verder gaan. We duimen voor goede echo’s he!

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 14 augustus 2019, 8:00

Imera schreef:
6 augustus 2019, 19:23
20 augustus 12 weken echo en pas op 10/09 nipt test gezien ik in verlof ben (over de grens heen).
Amai is ook nog lang wachten op de niptest. Kunnen ze geen bloed trekken bij de echo?

Ik ga blij zijn als die 2 dingen achter de rug zijn. 😁.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 14 augustus 2019, 8:42

Ylkyway schreef:
14 augustus 2019, 7:56
Wat goed nieuweling!
Hier vandaag ook echo, hopelijk beter dan de vorige :D
En HALELUJA; De misselijkheid begint hier toch wat af te nemen! Wat een opluchting! Hopelijk blijft het zo verder gaan. We duimen voor goede echo’s he!
Ik kan mij voorstellen dat dat een verademing is
Om hoe laat hebben jullie de echo? Wens2020 heeft vandaag ook haar echo dacht ik. Kijk er wel naar uit🤞🏼

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten