ICSI-clubje

ICSI Forum
wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 8 augustus 2019, 10:57

Heel raar dat dat nog niet getest is. Maar in Jette gebruiken ze sowieso ICSI, dus dan wordt toch al het beste zaad geselecteerd, niet?
Ik had het hele verloop altijd een grote afvalrace.
Van 9-13 goede eicellen bleef er max 1 goede over op dag 3 of 5. Nooit een reden gevonden.
In Jette had ik er 14 denk ik bij de pick-up en dan 4 over op dag 5.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 8 augustus 2019, 15:55

jillvdw schreef:
8 augustus 2019, 7:33
Hoi hoi allemaal,

Ik heb getest vanochtend en helaas was het resultaat negatief...
nu begint natuurlijk mijn voorgevoel te zeggen dat er ook geen enkele cryo’s zijn 😥 met ons parcours tot hiertoe en ons portie geluk, acht ik die kans groot 🙁

Dat wilt zeggen dat onze 5de poging er al aankomt... zo vliegen de pogingen wel voorbij natuurlijk 😥😥😥

Ik denk dat mijn man vanaf nu ook best proxeed begint te slikken... ik vraag me gewoon af waarom niemand kan zeggen waar het probleem ligt terwijl dat dat er voor mij wel degelijk moet zijn. Tot dag 3 verloopt het altijd wel goed- nadien zie je steeds dat het slechter loopt... ligt dit aan de zaadcellen eventueel? Mijn man rookt 🙁 ik denk dat dat een grote impact heeft op de kwaliteit maar het is hem nog nooit echt meegedeeld... ze zeggen beter van niet te roken maar zolang ze niet zeggen dat hij moet stoppen, gaat dit ook niet gebeuren 😥😥😥

Dat hij drinkt tijdens een feestje of dinertje denk ik op zich dat dit nog niet zo’n kwaad kan.

Pfff, iemand ervaringen en is het een plan dat mijn man start met proxeed?!?

Groetjes, Jill
Hey Jill

Hopelijk is het een vals negatief resultaat en was het gewoon nog te vroeg 😕
Wat de cryo’s betreft. Is het geen optie om al eens te bellen naar Jette? Zij moeten dat toch begrijpen dat die onzekerheid doorweegt...
Je had toch een paar goeie bevruchtingen, dus de kansen zijn er nog volop! 🤞🏻🍀🤞🏻🍀

Ik zou bij negatief resultaat toch eens met al je vragen bij de dokter gaan zodat je eerst eens alles kan bespreken en eventueel nog testen voor je een andere poging zou starten.

Moed houden hé meid!!
Xxx
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: ICSI-clubje

Bericht door jillvdw » 9 augustus 2019, 7:48

Hey,

Heb gisteren nog gebeld met Jette maar er mag niets gelost worden over telefoon of mail e.d. Het kan en mag enkel oer brief en die volgt 2 tot 3 weken na PU 🙄🙄🙄

@wens2020: ik denk dat ze nog geen testen hebben gedaan want het staal is altijd oké voor gebruik, bij ICSI blijven idd de sterkste over & we zijn al zwanger geweest (miskraam).
Dus ik denk dat ze medisch geen alarmbellen zien maar voor ons lort er wel degelijk iets zijn om te kunnen verklaren waarom we zo weinig uit onze kansen halen.
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jido » 9 augustus 2019, 8:06

Stom!! 😕 Hopelijk krijg je wel snel die brief dan.
Veel succes met de bloedafname vandaag, hoop toch nog dat het resultaat gisteren verkeerd was 🤞🏻🍀🤞🏻
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🤰🏻17/02/21 💙

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: ICSI-clubje

Bericht door ZonderZorgen » 9 augustus 2019, 10:23

Ik kreeg de dag na mijn punctie telefoon van het ziekenhuis met de melfing zoveel rijpe eicellen zoveel bevrucht. En de dag na de TP een mail we hebben er zoveel ingevroren.
14 dagen later een brief met alle cijfertjes op papier.

Op 19 augustus mogen we naar de prof maar ik heb het zo lastig en zoveel schrik voor wat nu komt!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 9 augustus 2019, 10:25

Oh Jill, wat jammer! :(
Vandaag heb je normaal gezien je bloedafname dan he? Ik hoop toch nog voor jou voor een goed resultaat, elk sprankeltje telt!
Krijg je bij terugplaatsing niets van informatie ivm je andere embryo's? Die vriezen ze dan toch in op dag5 zou ik denken, anders groeien die toch verder of net niet? Ik ben nog niet helemaal mee met dat invriezen en ga het zondag bij mijn terugplaatsing toch eens bevragen...
En je PU is ondertussen dan toch iets meer dan 2 weken geleden, nee? Dus zou je elk moment die brief moeten krijgen?
Alvast veel moed en sterkte!!!

@Lotje, is jou PU intussen gebeurd? Hoe is het gelopen?
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: ICSI-clubje

Bericht door Sannedv » 9 augustus 2019, 10:35

jillvdw schreef:
8 augustus 2019, 10:33
Anqui schreef:
8 augustus 2019, 9:22
Hallo, ik had ongeveer hetzelfde als jullie, niet erg veel follikels en van alle IVF - ICSI pogingen maar een terugplaatsing op dag vijf en nooit Cryo’s. We waren eerst in behandeling in Antwerpen en die plaatsen altijd terug op dag 3 dus dan was het probleem nog niet gekend. Bij mij wist men ook niet wat de oorzaak was maar waarschijnlijk de kwaliteit van de eicellen die door mijn leeftijd nog verder achteruit ging. Mijn man leeft wel heel gezond maar ook hij vond dat er te weinig naar oorzaken bij het zaad gezocht werd. Na de laatste ivf icsi pogingen ben ik terug overgetapt op IUI samen met Menopure ( omdat men soms ondervind dat de eicellen niet goed reageren op al de labo ingrepen ) en uiteindelijk ben ik nu zwanger van de 7 de IUI poging met Menopure, onze drie jarige dochter is er tussen twee ivf pogingen gekomen dus natuurlijk. Het heeft bijna negen jaar geduurd maar het is gelukt.
hey,

ik heb altijd voldoende follikels / rijpe eicellen - ook de bevruchtingen gaan vrij vlot
tot dag 3 loopt de deling ook vrij vlot maar nadien gaat het precies bergaf :(

Heel herkenbaar hier... En altijd even slikken als je hoort dat er 10 embryo's de vuilbak invliegen en je sowieso weer aan een nieuwe poging begint bij een negatief resultaat... En dan gaan de 6 pogingen snel 😕

Ik duim nog voor een positief resultaat!
En zo niet, voor veel moed voor poging 5.

Heel dikke knuffel 🍀😘
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 9 augustus 2019, 11:59

Ik had mijn pick-up (Jette) in februari en toen was het protocol dat je 6 dagen later telefoon kreeg met het aantal cryo's.
Mijn brief kwam pas 2 maanden later of zo :?

Ik had een freeze-all en was dus voor het telefoontje ongesteld en zou dan voor een bloedname moeten gaan om meteen voor een cryo poging te gaan.
Ik belde dan Jette ivm de cryo's, want het zou belachelijk zijn om bloed te laten nemen als er geen cryo's zijn.
De man aan de telefoon mocht dit niet telefonisch voor 6 dagen blablabla, toen zei ik dat ik geen aantal wou weten, enkel of er iets was ingevroren en daar kreeg ik een bevestigend antwoord op. Dat mocht hij dus wel doorgeven.

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: ICSI-clubje

Bericht door 4lotje » 9 augustus 2019, 17:01

LeenBr schreef:
9 augustus 2019, 10:25
Oh Jill, wat jammer! :(
Vandaag heb je normaal gezien je bloedafname dan he? Ik hoop toch nog voor jou voor een goed resultaat, elk sprankeltje telt!
Krijg je bij terugplaatsing niets van informatie ivm je andere embryo's? Die vriezen ze dan toch in op dag5 zou ik denken, anders groeien die toch verder of net niet? Ik ben nog niet helemaal mee met dat invriezen en ga het zondag bij mijn terugplaatsing toch eens bevragen...
En je PU is ondertussen dan toch iets meer dan 2 weken geleden, nee? Dus zou je elk moment die brief moeten krijgen?
Alvast veel moed en sterkte!!!

@Lotje, is jou PU intussen gebeurd? Hoe is het gelopen?
Ja, PU was gisteren. In Sint Lucas doen ze dus geen plaatselijke verdoving, enkel sedatie. Maar het viel best mee. Toen we naar huis gingen kreeg ik al te horen dat er 7 eitjes waren, dus dat was goed hé!

Deze morgen minder leuk nieuws gehad. Ze hadden gezegd dat het ICSI ging zijn door de slechte spermakwaliteit maar uiteindelijk heeft UZ Gent bij 4 eitjes IVF gedaan en bij 3 ICSI. Van de 4 met IVF is geen enkel bevrucht 😥 De drie met ICSI zijn alledrie bevrucht. Ik heb een heel dubbel gevoel nu
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 9 augustus 2019, 18:57

4lotje schreef:
9 augustus 2019, 17:01
LeenBr schreef:
9 augustus 2019, 10:25
Oh Jill, wat jammer! :(
Vandaag heb je normaal gezien je bloedafname dan he? Ik hoop toch nog voor jou voor een goed resultaat, elk sprankeltje telt!
Krijg je bij terugplaatsing niets van informatie ivm je andere embryo's? Die vriezen ze dan toch in op dag5 zou ik denken, anders groeien die toch verder of net niet? Ik ben nog niet helemaal mee met dat invriezen en ga het zondag bij mijn terugplaatsing toch eens bevragen...
En je PU is ondertussen dan toch iets meer dan 2 weken geleden, nee? Dus zou je elk moment die brief moeten krijgen?
Alvast veel moed en sterkte!!!

@Lotje, is jou PU intussen gebeurd? Hoe is het gelopen?
Ja, PU was gisteren. In Sint Lucas doen ze dus geen plaatselijke verdoving, enkel sedatie. Maar het viel best mee. Toen we naar huis gingen kreeg ik al te horen dat er 7 eitjes waren, dus dat was goed hé!

Deze morgen minder leuk nieuws gehad. Ze hadden gezegd dat het ICSI ging zijn door de slechte spermakwaliteit maar uiteindelijk heeft UZ Gent bij 4 eitjes IVF gedaan en bij 3 ICSI. Van de 4 met IVF is geen enkel bevrucht 😥 De drie met ICSI zijn alledrie bevrucht. Ik heb een heel dubbel gevoel nu
Hey,
Ik ga ook in sint-lucas. Zo raar dat ze bij jullie
dan geen volledige ISCI hebben gedaan? Misschien waren de resultaten beter? Toch bij ons 4 IVF en 5 met ISCI dus wrom doen ze dan bij jou meer IVF. Heb je al eens gebeld naar stlucas voor meer info? Zou ik toch doen hoor.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Stresskiekje92
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 juli 2019, 18:52

Re: ICSI-clubje

Bericht door Stresskiekje92 » 9 augustus 2019, 20:57

4lotje schreef:
9 augustus 2019, 17:01
LeenBr schreef:
9 augustus 2019, 10:25
Oh Jill, wat jammer! :(
Vandaag heb je normaal gezien je bloedafname dan he? Ik hoop toch nog voor jou voor een goed resultaat, elk sprankeltje telt!
Krijg je bij terugplaatsing niets van informatie ivm je andere embryo's? Die vriezen ze dan toch in op dag5 zou ik denken, anders groeien die toch verder of net niet? Ik ben nog niet helemaal mee met dat invriezen en ga het zondag bij mijn terugplaatsing toch eens bevragen...
En je PU is ondertussen dan toch iets meer dan 2 weken geleden, nee? Dus zou je elk moment die brief moeten krijgen?
Alvast veel moed en sterkte!!!

@Lotje, is jou PU intussen gebeurd? Hoe is het gelopen?
Ja, PU was gisteren. In Sint Lucas doen ze dus geen plaatselijke verdoving, enkel sedatie. Maar het viel best mee. Toen we naar huis gingen kreeg ik al te horen dat er 7 eitjes waren, dus dat was goed hé!

Deze morgen minder leuk nieuws gehad. Ze hadden gezegd dat het ICSI ging zijn door de slechte spermakwaliteit maar uiteindelijk heeft UZ Gent bij 4 eitjes IVF gedaan en bij 3 ICSI. Van de 4 met IVF is geen enkel bevrucht 😥 De drie met ICSI zijn alledrie bevrucht. Ik heb een heel dubbel gevoel nu


Super dat je al weet dat je 7 eitjes hebt! Bij ons ook ICSI volledig. Jammer dat ze niet voor allemaal ICSI gebruikt hebben... Nu is het te laat en kunnen we enkel duimen voor mooie embryo's!! Je hebt maar 1 plakkertje nodig!! 🤞🤞🤞
* Kinderwens sinds januari 2018
* 19/7/ 2019 : start ICSI 1
* 1/8/2019: PU
* 6/8/2019 : tp
* 16/8/2019: bloedafname 🍀 => positief!
* 20/8/2019: echo met 2mm vruchtzakje 😊
* 31/8/2019: echo: hartje gehoord, uitgerekend 22/4/2020

Krisnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 augustus 2019, 7:30

Re: ICSI-clubje

Bericht door Krisnl » 10 augustus 2019, 7:48

Hallo!

Ik ben nieuw hier, maar helaas niet nieuw in de trajecten.
Kort mijn verhaal: 2014 gestopt met de pil, 2015 doorwijzing naar het ziekenhuis. Bij mijn vriend is de zaadkwaliteit lager. Toen was het goed voor iui. Na 3 pogingen iui zonder resultaat een pauze ingelast. Ik had geen vertrouwen in mijn eigen lichaam ivm tussentijdse bloedingen, maar naar onderzoek is hier niks afwijkende in gevonden. 3 iui verder en lager zaadresultaar overgestapt op ICSI. 1e keer 5 follikels, 4 eitjes, 1 bevrucht, zwanger, ma 6w3d, uiteindelijk gecurreteerd. ICSI 2 8 follikels, 5 eitjes, 2 bevrucht, 1 TP, geen cryo en niet zwanger.

Nu overgestapt naar UZgent ipv Nederland. Vorige week zaterdag begonnen met Puregon, gister echo in NL gehad. Dit was teleurstellend... maar 4 follikels :( . Maandag naar Gent om te kijken wat ze zeggen en of we doorgaan met de punctie. Blijkbaar heb ik gewoonweg niet meer eitjes klaarliggen. Ze groeien wel mooi gelijk op en her bms is ook mooi. Dat is dan wel weer positief. Het grote verschil is dat mijn vriend is gestopt met roken. In NL zeggen ze dat je met roken 30% van je kansen vergooid. Ook in Gent is hier duidelijk op gewezen: het is van invloed op de bevruchting, het doordelen en goed blijven doorgroeien bij de zwangerschap. Gek dat ze bij jullie er niet zoveel mee doen jillvdw... het DNA van de zaadcel wordt door roken flink aangetast. Voor mijn vriend was en blijft het lastig. Het heeft veel frustraties van beide kanten opgeleverd. Ik ben zo blij dat het hem wel gelukt is!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: ICSI-clubje

Bericht door GDN » 10 augustus 2019, 8:42

Krisnl schreef:
10 augustus 2019, 7:48
Hallo!

Ik ben nieuw hier, maar helaas niet nieuw in de trajecten.
Kort mijn verhaal: 2014 gestopt met de pil, 2015 doorwijzing naar het ziekenhuis. Bij mijn vriend is de zaadkwaliteit lager. Toen was het goed voor iui. Na 3 pogingen iui zonder resultaat een pauze ingelast. Ik had geen vertrouwen in mijn eigen lichaam ivm tussentijdse bloedingen, maar naar onderzoek is hier niks afwijkende in gevonden. 3 iui verder en lager zaadresultaar overgestapt op ICSI. 1e keer 5 follikels, 4 eitjes, 1 bevrucht, zwanger, ma 6w3d, uiteindelijk gecurreteerd. ICSI 2 8 follikels, 5 eitjes, 2 bevrucht, 1 TP, geen cryo en niet zwanger.

Nu overgestapt naar UZgent ipv Nederland. Vorige week zaterdag begonnen met Puregon, gister echo in NL gehad. Dit was teleurstellend... maar 4 follikels :( . Maandag naar Gent om te kijken wat ze zeggen en of we doorgaan met de punctie. Blijkbaar heb ik gewoonweg niet meer eitjes klaarliggen. Ze groeien wel mooi gelijk op en her bms is ook mooi. Dat is dan wel weer positief. Het grote verschil is dat mijn vriend is gestopt met roken. In NL zeggen ze dat je met roken 30% van je kansen vergooid. Ook in Gent is hier duidelijk op gewezen: het is van invloed op de bevruchting, het doordelen en goed blijven doorgroeien bij de zwangerschap. Gek dat ze bij jullie er niet zoveel mee doen jillvdw... het DNA van de zaadcel wordt door roken flink aangetast. Voor mijn vriend was en blijft het lastig. Het heeft veel frustraties van beide kanten opgeleverd. Ik ben zo blij dat het hem wel gelukt is!
Hey, bedankt om je verhaal hier te delen.
Mijn vriend is ook een roker. Ze hadden bij ons ook gezegd dat het niet goed is voor zijn zaad maar als ze zijn resultaten kregen waren die gewoon goed. Ze zijn er nooit verder op ingegaan dat het wel iets kan betekenen voor de embryo’s. We hebben er nu 3 in ronde 1...
Ook ik heb last van die bloedingen maak er me ook steeds zorgen in.
Ik wens je alvast heel veel succes. Je hebt maar 1 goedje en plakkertje nodig he!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

LeenBr
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 april 2019, 20:20

Re: ICSI-clubje

Bericht door LeenBr » 10 augustus 2019, 9:45

4lotje schreef:
9 augustus 2019, 17:01


Ja, PU was gisteren. In Sint Lucas doen ze dus geen plaatselijke verdoving, enkel sedatie. Maar het viel best mee. Toen we naar huis gingen kreeg ik al te horen dat er 7 eitjes waren, dus dat was goed hé!

Deze morgen minder leuk nieuws gehad. Ze hadden gezegd dat het ICSI ging zijn door de slechte spermakwaliteit maar uiteindelijk heeft UZ Gent bij 4 eitjes IVF gedaan en bij 3 ICSI. Van de 4 met IVF is geen enkel bevrucht 😥 De drie met ICSI zijn alledrie bevrucht. Ik heb een heel dubbel gevoel nu
Zo raar dat ze zowel ICSI als IVF uitvoeren, ik snap de redenering hierachter niet zo goed... Misschien is IVF een goedkopere procedure, maar als je hiermee minder succes boekt heb je toch meer PU nodig waardoor het toch allemaal veel duurder wordt? 🤔

Het zal geen leuk nieuws geweest zijn om te vernemen, maar focus je nu maar op de 3 die wel bevrucht zijn. Ik hoop dat ze alledrie tot een mooi embryo uitgroeien! 🍀

Morgen normaal gezien terugplaatsing voor mij! Enorm spannend, buiten het feit dat ze 10 eicellen hebben weggenomen, weet ik van niets! Waren zij alle 10 rijp? Hoeveel zijn er bevrucht? Hoeveel delen er zich verder? Die onzekerheid is killing me!
Ik ga het morgen toch uitgebreid bevragen hoe het zit met de embryo's, das toch geen doen dat ze u zo lang in onzekerheid houden (ik bedoel dan een brief zoveel weken later...)? Ik vind dat niet kunnen... Zeker voor zo een gerenomeerde instelling als Jette...
09/'17: We gaan ervoor!
04-06/'19: 3x IUI neg
08/'19: Start ICSI
06/08: PU
11/08: Terugplaatsing 1 embryo
23/08: HCG 353, 29/08 3500
11/09: eerste echo 🍀

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: ICSI-clubje

Bericht door wens2020 » 10 augustus 2019, 10:34

Bij mij deden ze dat de eerste poging, om te zien waarmee ik het beste resultaat had.
Bij mij waren de bevruchtingen bij beide hetzelfde en dan gingen ze de pogingen daarna voor ivf (bij zelfde resultaat heeft ivf voorrang).
Toen ik overschakelde naar Jette gebruikte ze enkel ICSI, dat vond ik raar, maar had al gelezen dat Jette vooral ICSI toepast.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten