Eerste IUI poging afgebroken

IUI Forum
Plaats reactie
hhjj
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 augustus 2019, 13:42

Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door hhjj » 12 augustus 2019, 13:46

hoi,

Ik kom net uit het ziekenhuis en ik merk dat ik het even van me af moet schrijven.

Vorige week vrijdag, na 5 dagen 1 tablet Chlomid per dag te hebben geslikt, voor de eerste echo. Een paar eitjes te zien, maar allemaal nog te klein. Vanmorgen weer geweest en helaas 4 follikels, allemaal rond de 16cm en dus de poging gestopt. Geadviseerd om anticonceptie te gebruiken en deze poging op te geven.

Ik voelde gelijk veel emotie op komen en kon dan ook mijn tranen niet bedwingen. Na 1,5 jaar zelf proberen had ik veel hoop op het traject, alleen mocht het nu niet zo zijn. Deze maand gezond eten, geen alcohol, en met alles en nog wat rekening gehouden, wat een teleurstelling.

Ik heb nu 8 tabletten Provera gekregen om de groei te stoppen en het tweede gedeelte van de cyclus te gaan inzetten. Wie heeft hier ervaring mee? Zouden jullie ook deze maand anticonceptie gebruiken? Of het toch zelf proberen? We zitten zeker niet op een vierling te wachten, maar het voelt allemaal zo verloren nu…

Zucht.. Wat een lange weg. Iedereen om je heen zwanger binnen een korte periode, het voelt zo oneerlijk.

XXX

Lien1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 augustus 2019, 11:38

Re: Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door Lien1992 » 12 augustus 2019, 14:26

Hey!
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie (ook Clomid/ IUI na 1,5 jaar en het extreem gezond proberen leven zonder resultaat) en ook vandaag slecht nieuws gehad bij de echo..
Het zelf proberen zou ik niet durven, een tweeling is ergens haalbaar, maar risico op vier lieverds tegelijk lijkt me toch een brug te ver. Heb hier op het forum wel nog gelezen dat sommigen de optie krijgen om er enkele te laten wegprikken? Misschien doen ze dat niet overal...

Niets aan al deze verhalen is eerlijk helaas, ik moet zelf geregeld op mijn tanden bijten als een of andere nog-niet-zwangere vriendin erover praat alsof ze het morgen zou kunnen zijn moest ze willen. Ze moesten eens weten wat sommigen ervoor moeten doen...

hhjj
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 augustus 2019, 13:42

Re: Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door hhjj » 12 augustus 2019, 14:38

Bedankt voor je bericht Lien. Hoe stom ook, maar het voelt altijd wel fijn om te weten dat je niet de enige bent.. Ik heb het nog gevraagd, maar ze doen ze helaas bij dit ziekenhuis niet wegprikken.

Ik denk ook dat we deze poging maar moeten vergeten. Wat ging er bij jou mis?
Ik heb dan nu die provera gekregen en moet dan een uitgangsecho als me menstruatie er is om te kijken of alle eitjes ook echt weg zijn.. Hierna moet ik het met een half pilletje Chlomid per dag doen.

Je hebt ook gelijk.. Het zal ook wel de emotie van vandaag zijn maar man man.. wat een weg.
Succes ook voor jou!

X

Lien1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 augustus 2019, 11:38

Re: Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door Lien1992 » 12 augustus 2019, 15:44

Hey
Ja het helpt inderdaad om te weten dat je hier niet alleen in bent:) Ondanks het feit dat mijn huisarts bleef waarschuwen om geen medische zaken online op te zoeken.. Soms zit je daar met weinig uitleg/duidelijkheid- waarom ben ik nog steeds niet zwanger, waarom werd dit een miskraam, is dit of dat normaal? - en weinig ervaring en kan je je zorgen of vragen niet zomaar bij iedereen kwijt hé.
Bij mij groeien ze niet (/ niet meer?) wat zowel voor mij als de gynaecoloog een verrassing was aangezien een semi-regelmatige cyclus er volgens hem op wees dat ik wel degelijk ovuleer. Maar net de maand dat er hulp komt is het gedaan met de medewerking.

Met 25mg gaat de kans gelukkig wel kleiner zijn dat je nog eens 4 follikels zou klaarstomen. Als je ms vrij snel na die 8ste tablet volgen heb je hopelijk enkele dagen tijd gewonnen tov een gewone cyclus en kan je weer focussen op een nieuwe kans! Hopelijk met minder actieve follikeltjes!
Succes!
X

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door Cdj » 15 augustus 2019, 10:20

Hey,

Ik heb zelf ook een ronde moeten overslaan wegens 3 rijpe follikels (en een heleboel nog net niet) na het nemen van clomid.
Het kwam ook hier hard aan. Je kijkt wel uit naar een inseminatie. Ik zou normaal na de echo gaan werken, maar heb maar snel verlof genomen, want zou mij toch niet kunnen concentreren.

Anticonceptie was hier niet aan de orde (lesbisch koppel). Ik moest enkel pregnyl inspuiten om alles te doen springen en daardoor minder risico op cysten.

De volgende ronde was het hier wel prijs, en dan is die ene maand dat het langer duurde maar niets. Maar op het moment zelf was het toch een slag in het gezicht.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

yulie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 0:49

Re: Eerste IUI poging afgebroken

Bericht door yulie » 17 augustus 2019, 0:56

Hey,

Hier ook hetzelfde verhaal onze eerste IUI poging geannuleerd wegens 4 follikels.
De arts heeft nooit iets gezegd van anticonceptie dus hebben we toch geprobeerd op de normale manier.
Deze poging was niet gelukt.
0.5 Clomid beginnen nemen en nu de 4de poging IUI terug afgebroken wegens 3 follikels.
Blijkbaar na een tijdje begint Clomid zich op te stapelen.
Nu moet ik starten met Femara.
Onze arts heeft nooit iets gezegd van anticonceptie en de laatste keer zei ze ook niet dat we niet spontaan mochten proberen.

Veel succes!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten