Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 30 juli 2019, 20:48

Dank jullie wel voor de steun 😘😘
K vrees dat de gyne gelijk had. Hij bewoog niets en ze heeft ook de bloeddoorstroming opgezet en deze was ook bijna verdwenen. Bij de andere zag je volop vlekken rood en blauw en die was zn armpje aan t bewegen en zo.
Nee tis wel degelijk maandag, ik had het eerst verkeerd voor maar vriend zei dat het maandag was.
Jef zal voor altijd in onze harten blijven. We houden het bij de fictieve naam (die hebben ze bij t begin gekregen...Pol en Jef) i.p.v. het een naam te geven die we zouden willen.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 5 augustus 2019, 20:56

Net terug v d echo 10w1.
Met de Pol is alles in orde. Hij zit voor op schema 10w5 volgens de meting. Volgende week vrijdag de 12w echo en nipt test.
Mss zal ik vanaf dan een beetje kunnen genieten? Afwachten 😉
Ben toch al iets geruster maar alles behalve op mn gemak.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 6 augustus 2019, 0:01

Dag Kate

Super leuk om dit te lezen. Na de nip test kon ik een beetje genieten. Heb er vaak aan gedacht ondanks dat ik je niet ken. Heb jij ook last van misselijkheid zn overgeven?
Laat het hier zeker weten als je de echo gehad hebt.
Ik duim mee! Hoe gaat het met de rest van de dames?
Mich? Hoe gaat het met de twins? Niet moeilijk? Er komt heel wat kijken met 2 ineens denk ik.

Tot gauw

Groetjes Nadia
Laatst gewijzigd door nadia1980 op 22 augustus 2019, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 6 augustus 2019, 0:04

Dag Kate

Super leuk om dit te lezen. Na de nip test kon ik een beetje genieten. Heb er vaak aan gedacht ondanks dat ik je niet ken. Heb jij ook last van misselijkheid zn overgeven?
Laat het hier zeker weten als je de echo gehad hebt.
Ik duim mee! Hoe gaat het met de rest van de dames?
Mich? Hoe gaat het met de twins? Niet moeilijk? Er komt heel wat kijken met 2 ineens denk ik.

Tot gauw

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 7 augustus 2019, 10:34

Kate, fijn om te lezen dat Pol het goed doet, nog enkele weken en dan weet je of Pol Pol blijft of Pola wordt :lol:

Nadia, het gaat goed met de kids, we zijn ondertussen naar K&G geweest en ze zitten helemaal op schema, ook hebben ze hun eerste spuitjes gekregen.

Ik krijg overal te horen dat ik mijn handen nu wel vol heb of dat het zwaar is, maar ik vind het best wel meevallen. De combinatie met de dochter maakt het wel wat zwaarder, maar die gaat vanaf september normaal gezien naar school, dus dat scheelt dan ook wel.

En hoe is met jou?

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 14 augustus 2019, 10:34

Wat interessant om al jullie vragen en ervaringen te lezen, dankjewel daarvoor!!
Nog een paar vraagjes aan de dames met ervaring met ECD en IVF bij dr. De Brucker of dr. Platteau.
Misschien kan iemand op één of meerdere van de vragen antwoorden:
- zijn er psychologische gesprekken nodig? moet een psycholoog toestemming geven voordat je eraan mag beginnen?
- weet iemand toevallig of ze ook draagmoeders willen helpen (ik zou het doen voor een homo-vriend van me)?
- kan iemand (voel je vrij) een grootteorde geven van de kostprijs (ECD nodig, spermadonatie niet nodig)? Er staat nogal weinig info op hun sites ;-)
Dank voor jullie hulp!

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 14 augustus 2019, 11:20

Ha ja, en nog een vraagje: wordt er een deel terugbetaald door het Ziekenfonds (consult? ivf?) of niet? Ik weet dat dat wél zo is als je in een ziekenhuis gaat, maar wat als je privé bij zo een dokter gaat?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 14 augustus 2019, 16:49

Ik ben niet bij de psycholoog moeten passeren.
Of ze draagmoeders willen helpen weet ik niet, mogelijks wel en misschien dat je dan wel bij de psycholoog moet passeren.

ECD kost €4600 bij Dr P en €5000 bij dr DB. De labokosten bedragen €1600, deze worden terugbetaald door het ziekenfonds bij de eerste 6 pogingen, eerst wel goedkeuring vragen, maar dit is een formaliteit.

Verdere kosten zijn consulten en bloednames, maar die heb ik amper gehad en de tp.

Ik denk dat je best eens kan bellen en eventueel een afspraak maken om de vragen beantwoord te krijgen.

Ik ben niet zeker maar ik denk dat beide dokters momenteel in verlof zijn en dat ze in september er terug zijn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 14 augustus 2019, 16:57

Waw, dankjewel voor alle info, mich75!! Wat kost een terugplaatsing (ongeveer)?

Begrijp ik het goed dat bij ECD voor 4600 à 5000 euro een aantal eitjes krijgt, bvb. 5. En dat die dan allemaal bevrucht worden en dat er dan bvb. 3 embryo's overblijven. En dat je dan (als je er 1 per keer terugplaatst) 3 keer een terugplaatsing betaalt (tenzij je sneller zwanger bent natuurlijk :P )?
En dat je soms meer en soms minder eitjes hebt, dus soms ook een tweede keer betaalt voor ECD.

Ik heb 2 eigen kinderen (10 en 12) op natuurlijke wijze gekregen, ik geraakte telkens heel snel zwanger (dat is waarschijnlijk goed nieuws voor de ivf). Maar nu wil ik geen draagmoeder zijn met eigen eitjes, anders zou het aanvoelen alsof het een eigen kindje is...

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 14 augustus 2019, 18:26

Ik ben/was bij dr DB in behandeling en kan alleen voor hem spreken.

Je krijgt alle eicellen van de doneuse met een minimum van 6, anders krijg je een nieuwe pu. Ik denk dat je gemiddeld 12-15 eitjes hebt, hoeveel er uiteindelijk bevrucht geraken en goede embryo's worden is niet te voorspellen.

Mijn doneuse had er 17 waarvan 13 rijp en 11 embryo's, een zeer goed resultaat, maar wij werken ook met donorsperma wat ook een goede kwaliteit heeft.

Wij hebben dus nog 9 cryo's over, die we niet meer gaan laten terugplaatsen hoogst waarschijnlijk, want voor mijn man hebben we nu genoeg kinderen.

Maar in theorie heb ik nog 9 kansen over, dus allemaal voor die €5000.

Een tp kost iets van een € 100 (eigen aandeel) denk ik, niet veel tov de totaalprijs.

Dat je zelf zo gemakkelijk zwanger geraakte wil zeggen dat je geen problemen had én goede eitjes. Dus zou het in principe nu ook heel vlotjes moeten verlopen op voorwaarde dat jouw vriend zijn sperma in orde is.

Maar als dit het geval is kan hij meerdere kindjes hebben uit 1 poging, op voorwaarde dat jij of iemand anders een 2de of 3de maal draagmoeder wil zijn.

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 14 augustus 2019, 20:33

Waw, zó veel goede cryo's zeg, zalig! Kan je die ook verkopen :idea:
En zalig dat het allemaal zo goed uitdraait voor jou! Ik zie dat jij 43 bent, ik ben zelf 41. Ik lees dat de kans op een zwangerschap bij het terugplaatsen van 2 embryo's groter is, maar mijn schoonzus (die gynacologe is) vindt niet dat ik het mag riskeren een tweeling te krijgen nu ik voorbij de 40 ben. Jij bent ook de 40 voorbij en verwacht een tweeling. Blijkbaar is het risico toch niet zo groot dan?

Dank voor al je info hoor, waw! Ik wist ook niet dat er delen terugbetaald kunnen worden door het ziekenfonds, ik dacht dat dat énkel kon als je het in een ziekenhuis liet doen en niet als het in een privé-kliniek gebeurde. Want jij ging toch privé naar Dr DB hé? Of is het labo en de TP sowieso in een erkend ziekenhuis en dus terugbetaalbaar?

Suuuuuper bedankt voor alle hulp, Mich!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 14 augustus 2019, 21:26

Zowel dr DB als dr P werken samen met Jette, dus pu, labo, tp, bewaring...gebeuren allemaal in het ziekenhuis.

De kansen op een tweeling bij 40+ liggen hoger, maar vooral omdat de meeste zwangerschappen het gevolg zijn van medische hulp en dat er vaak 2 worden teruggeplaatst.

Als je via ecd gaat is de kans groter dat het lukt en dus ook groter op een tweeling als er 2 worden teruggeplaatst.

Ik heb heb met eigen eicellen 6x een tp gehad; 5x2 en 1x1 en daar hebben we enkel een dochter aan overgehouden. Met ecd 1x2 en gelijk een tweeling.

De keuze om er 2 te laten terugplaatsen was wel overwogen en in samenspraak met dr DB.

Onze tweeling is ondertussen 10 weken, maar het blijft een risicozwangerschap. Je hebt verhoogde kans op pre-eclampsie en op vroeggeboorte. Ook ecd verhoogt de kans op pre-eclampsie.

Je hebt zelf 2 kids en misschien waren beide zwangerschappen ook verschillend. Mijn eerste was een droomzwangerschap, die van de tweeling was zwaarder, maar ik mag zeker niet klagen als ik sommige verhalen lees. Ik was veel meer vermoeid en een pak minder mobiel. Ik moest een buikband dragen vanaf 16w ofzo omdat ik anders niet kon stappen van de pijn, maar dat zijn allemaal kleine ongemakken.
Vanaf 30w is het ook nog lastig geworden omdat ik heel veel harde buiken had, in overleg met de gyn terug Utrogestan beginnen nemen en de harde buiken waren weg. Maar ik mocht dit maar nemen tot 35w en ik ben dan ook gestopt, maar 4 dagen later is mijn water gebroken.

Dus ze zijn iets te vroeg geboren maar stellen het super.

Ik vind het heel mooi dat je draagmoeder wil zijn, maar ik weet niet of je het risico moet nemen om er 2 te laten terugplaatsen. Er zijn risico's voor zowel de moeder als de kinderen, zeker als ze extreem prematuur zijn.

Mijn man zou de cryo's willen verkopen en zo een deel van de kosten recupereren, maar ik weet niet of dit kan en mag. Zelf vind ik het een rare gedachte omdat het toch potentiële broertjes en zusjes zijn van onze kids.

Een tp kan tot de 47e verjaardag, daarna kan ik ze zelf niet meer gebruiken en ligt het misschien anders, maar nu...

Daarbij worden cryo's 5 jaar bewaard en pas daarna kunnen ze worden vernietigd, geschonken aan de wetenschap of dienen voor embryodonatie.

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 15 augustus 2019, 18:33

Dankjewel voor alle info, Mich! Het maakt het een stuk helderder voor me!
We weten wat ons te doen staat. Het medische plaatje is helder nu. Nu het draagmoederschap juridisch uitklaren.
Ik hou jullie op de hoogte als we eraan zouden beginnen! Spannend...
Succes aan iedereen!!

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 16 augustus 2019, 19:25

Hoi allen
Vandaag eindelijk nog eens echo mogen doen.
Met Pol gaat alles goed 😍
Resultaten van de nipt test zijn pas voor binnen 10 dagen ongeveer. Als die in orde is, zal ik iets geruster zijn.
Zelf wel nog wat last van mn maag af en toe maar misselijkheid is toch bijna weg.

Nadia, hoe gaat het bij jou ondertussen?

Mich, dat gaat allemaal snel zeg 😊

Zontje... succes met de behandeling als het juridische is opgelost.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 22 augustus 2019, 10:36

Dag allemaal:)

Nu is het even geleden. Ik weet niet wat er mis is maar krijg geen meldingen van dit forum via mail😡
Leuk om alles zo te lezen.
Zontje welkom trouwens. Van Dr De Brucker weet ik zeker dat hij ook met draagmoeders werkt. Je zou moeten bellen voor een afspraak.
Kate, leuk om te horen dat Polleke het goed doet.
Je gaat idd na de resultaten van de NIP test wat geruster zijn. Met ons gaat het goed. Heb nergens landt van en voel me TOP. Ben nu bijna 6 maand en nu pas begin je het te zien.
Sameen? Is alles oke met je?
Mich, altijd leuk om u verhalen te lezen. Je weet daar wel veel over.👍🏻

Groetjes Nadia

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten