IUI-clubje

IUI Forum
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 24 september 2019, 18:34

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 24 september 2019, 19:27

Vicky, probeer idd een beetje te genieten van je tripje. Daarna terug met volle moed starten!! Ik begrijp dat het moeilijk is van je collega. Ik vind dit altijd heel moeilijk om mee om te gaan :/ je bent idd wel blij voor hen, maar zo ongelukkig voor jezelf.

Ik heb op vraag van fertiliteitsarts bloed nog laten nakijken op rubella. Ik ben nog imuum en kan dus volgende cyclus starten met iui! Ik verwacht dit weekend mijn regels en moet dan bellen.

Had dokter al laten checken op zwangerschap in mijn bloed, maar was negatief :(. Beetje dubbel gevoel, enerzijds blij dat we kunnen starten, anderzijds toch ook wel moeilijk te bevatten dat ik waarschijnlijk niet meer op de ‘normale’ manier zwanger zal worden. Ach ja!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 24 september 2019, 20:02

@Mitte ok. Goed om dat nog eens bevestigd te krijgen. Ik zou het inderdaad nog eens navragen ad gynae (moest het deze keer niet raak zijn). Want onnodige pillen pakken is ook niet nodig... het is zo allemaal al ingrijpend genoeg.

@Saar95: jammer Saar! :(
Ik was blij toen we aan de iui begonnen. Ik hou van de begeleiding en zeker zijn dat je op de juiste moment zit.
Het is wel zwaar, maar dat vond ik ook van de natuurlijke manier van proberen na 1 jaar.
veel succes ermee.

Ik hoop dat we snel nog een succesverhaal iui krijgen!
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 24 september 2019, 21:45

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en zoek eigenlijk een plek om mijn verhaal eens kwijt te kunnen en wat verse moed te vinden bij mensen die begrijpen wat het is.
Mijn vriend en ik zijn vanaf juli 2018 gaan proberen zwanger te worden. Ik ben 31, hij 36. Vanaf het begin hadden we (achteraf bekeken niet slim) de verwachting heel hoog liggen, er vanuitgaand dat we heel snel zwanger zouden zijn, continu grapjes erover maken bij alles wat ik voelde of dacht te voelen. Soms dachten we ook dat het zover was, bijvoorbeeld december vorig jaar, toen was ik bijna een week overtijd en hadden we de naam vd baby zelfs al gekozen 🙄 Bleek ik die cyclus gewoon wat later m'n eisprong gehad te hebben en werd ik kerstavond ongesteld. Dompertje. Intussen zijn we een hele reeks teleurstellingen verder en zakt de moed me elke maand toch wat dieper in de schoenen. Mensen zeggen dat je er niet zo mee bezig mag zijn, en dat probeer ik ook, maar je gaat van je Ovulatie testjes naar je 2 weken hopen naar je ontgoocheling en weer naar moed verzamelen voor de nieuwe ronde. Dus hoe kan je er niet mee bezig zijn.. Ieder feestje of etentje wat in die periode van wachten /hopen valt laat ik de alcohol netjes staan uiteraard, telkens voor niks, en telkens smoesjes verzinnen naar je omgeving: ja ik ben Bob vanavond en de maand erop voel ik me toevallig niet lekker en de keer daarop mag ik geen wijn bij m'n antibiotica kuur... Ben dat beu. Daarom begin ik het nu maar gewoon steeds vaker te vertellen aan mensen. Soms fijne, helpende reacties, soms ook niet.
Mijn vriend had het op zijn werk ook verteld maar dat resulteert nu in de constante vragen van collega's van "En, is je vriendin nog niet zwanger?" en allerlei grapjes die daarop volgen van de mannen...
Zijn dan onderzoeken gaan laten doen in de fertiliteitskliniek van Genk. Bij ons beide is alles helemaal oké blijkbaar. Dat is fijn, anderzijds snap ik dan niet waarom het niet lukt. Iui werd voorgesteld, volgende maand gaan we ermee beginnen. Vanmorgen heel de uitleg gekregen.. Ik maak me wat zenuwen. Ga ik bijwerkingen voelen van die hormoon pilletjes, ga ik al die ziekenhuis bezoekjes wel makkelijk gecombineerd krijgen met m'n werk, en vooral wat gaat dit brengen... Net zoals vorig jaar leggen we er onbewust teveel druk op denk ik. Al onze hoop is precies al gevestigd op die 3 iui pogingen die eraan komen. Mijn vriend zegt dan "ja nu alles op alles zetten zodat we met kerst het goede nieuws misschien al kunnen delen". Maar wat als het allemaal niet loopt!? Voel me best verdrietig. Had nooit gedacht dat we die medische molen überhaupt in zouden moeten. Dacht altijd dat het wel vanzelf zou komen, ik stond er niet eens bij stil dat het anders zou lopen.. En kan het niet altijd even goed accepteren denk ik. Het verandert ook voor een stukje ons seksleven, mijn zelfvertrouwen,... En dan zoveel mensen in m'n omgeving die allemaal zwanger worden. Vrienden die na ons zijn beginnen te proberen en waar de baby intussen gewoon al geboren is zelfs. En ik ben heel blij voor ze en snap alle babyfoto-appjes ook helemaal want ik ga precies hetzelfde zijn waarschijnlijk. Maar het doet ook pijn soms. Ik kijk nu dat programma One born every minute vaker op TV en dan rollen de tranen over m'n gezicht. Het is idioot waarschijnlijk, er zijn mensen die al veel langer geduldig moeten zijn, of die veel ergere problemen hebben dan dit, maar toch, het weegt op me.. 🙁
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 24 september 2019, 22:16

Pindanootje

Ik begrijp echt alles wat je zegt. Het denken dat het zover is, de excuses voor het niet drinken, de irritante opmerkingen van mensen die er van weten, de teleurstellingen...
Maar bekijk het positief, nog geen iui poging gehad dus het kan zomaar raak zijn dit jaar. Probeer niet te denken aan “wat als het niet lukt in die drie pogingen” dat is niet goed voor de moraal. Maar ik doe het zelf ook wel constant. :) tis moeilijk hé!
Krijgen jullie 3 iui pogingen? Waarom maar 3 als ik vragen mag? Ik kreeg er 6. Heb er nog 2 te Gaan.
Welke hormonen moet je nemen? Ikzelf heb best veel bijwerkingen gehad van clomid, dus krijg bij de volgende iui poging iets anders denk ik. De bijwerkingen zijn voor iedereen anders, voor hetzelfde geld heb je er geen
Last van.
Heel veel goede moed gewenst.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 24 september 2019, 22:47

Dank je wel dames! Ik dacht dat ik er op voorbereid was, maar toch weer even emotionele momentjes gehad vandaag. Dan ben ik blij dat ik met mijn vriend en mijn moeder hier over kon bellen om wat stoom af te blazen.

Welkom Pindanootje :-)! Vraag me nu eigenlijk ook wel af waarom je 3 IUI pogingen hebt gekregen? Ik heb er ook 6 gekregen, maar heb wel telkens een maand pauze gehouden tussen de pogingen door.
Veel succes alleszins!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

meandus
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 september 2019, 20:11

Re: IUI-clubje

Bericht door meandus » 24 september 2019, 22:51

Hallo dames

Pijn aan Mn stuit verergerd met de dag. Ik schreeuw het uit als ik van zittend positie verander. Ik heb de fertiliteitsarts gevraagd of dit kan komen door utro of pregnyl. Dat is uitgesloten . Dat betekent dat zwangerschap de enige reden kan zijn( heb het gehad bij alleen Mn zwangerschappen. Fietsen was een hel bv) ineens had ik het ik ben niet gevallen oid. Maargoed ik denk dus dat ik zwanger ben. Ga pas 2 oktober testen.

Verder ben ik sinds vandaag misselijk na het avondeten en geurtjes

Hoofdpijn en duizelig bij opstaan

Ben zo benieuwd!

Wie zit er ook in de wachtweken? Wat zijn jullie symptomen?

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 24 september 2019, 23:01

Wat fijn dat je zo zeker bent! Zo spannend meandus!!
:D

Ik zit in de wachtdagen, maar ben zeker dat mijn menstruatie er door zal komen. Zelfde klachten als elke andere cyclus waarin het niks was. Helaas!
Volgende ronde hopelijk meer geluk.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 25 september 2019, 8:43

Tiny22 schreef:
24 september 2019, 22:16
Pindanootje

Ik begrijp echt alles wat je zegt. Het denken dat het zover is, de excuses voor het niet drinken, de irritante opmerkingen van mensen die er van weten, de teleurstellingen...
Maar bekijk het positief, nog geen iui poging gehad dus het kan zomaar raak zijn dit jaar. Probeer niet te denken aan “wat als het niet lukt in die drie pogingen” dat is niet goed voor de moraal. Maar ik doe het zelf ook wel constant. :) tis moeilijk hé!
Krijgen jullie 3 iui pogingen? Waarom maar 3 als ik vragen mag? Ik kreeg er 6. Heb er nog 2 te Gaan.
Welke hormonen moet je nemen? Ikzelf heb best veel bijwerkingen gehad van clomid, dus krijg bij de volgende iui poging iets anders denk ik. De bijwerkingen zijn voor iedereen anders, voor hetzelfde geld heb je er geen
Last van.
Heel veel goede moed gewenst.
Dank je wel :) Goede vraag, ik heb zelf die 3 ergens in m'n hoofd gezet maar kan nu inderdaad niet terugvinden in onze papieren dat het daadwerkelijk maar 3x is.. Heb dat wellicht zelf verkeerd onthouden uit het gesprek gister. Mogelijk zijn het er dan toch gewoon ook 6. We starten iig met clomid pilletjes en een pregnyl inspuiting. Ik geloof dat dat misschien 3x zo gaat en daarna met spuitjes. Moeten het moraal goed houden en de moed erin, wie weet lukt het inderdaad gewoon.. Zou erg fijn zijn :) Voor iedereen hier goede moed!
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 25 september 2019, 10:29

Pindanootje schreef:
25 september 2019, 8:43
Tiny22 schreef:
24 september 2019, 22:16
Pindanootje

Ik begrijp echt alles wat je zegt. Het denken dat het zover is, de excuses voor het niet drinken, de irritante opmerkingen van mensen die er van weten, de teleurstellingen...
Maar bekijk het positief, nog geen iui poging gehad dus het kan zomaar raak zijn dit jaar. Probeer niet te denken aan “wat als het niet lukt in die drie pogingen” dat is niet goed voor de moraal. Maar ik doe het zelf ook wel constant. :) tis moeilijk hé!
Krijgen jullie 3 iui pogingen? Waarom maar 3 als ik vragen mag? Ik kreeg er 6. Heb er nog 2 te Gaan.
Welke hormonen moet je nemen? Ikzelf heb best veel bijwerkingen gehad van clomid, dus krijg bij de volgende iui poging iets anders denk ik. De bijwerkingen zijn voor iedereen anders, voor hetzelfde geld heb je er geen
Last van.
Heel veel goede moed gewenst.
Dank je wel :) Goede vraag, ik heb zelf die 3 ergens in m'n hoofd gezet maar kan nu inderdaad niet terugvinden in onze papieren dat het daadwerkelijk maar 3x is.. Heb dat wellicht zelf verkeerd onthouden uit het gesprek gister. Mogelijk zijn het er dan toch gewoon ook 6. We starten iig met clomid pilletjes en een pregnyl inspuiting. Ik geloof dat dat misschien 3x zo gaat en daarna met spuitjes. Moeten het moraal goed houden en de moed erin, wie weet lukt het inderdaad gewoon.. Zou erg fijn zijn :) Voor iedereen hier goede moed!
Pindanootje, ik begrijp het ook volledig! zitten ongeveer in hetzelfde verhaal. Ik dacht ook altijd dat ik heel vruchtbaar was en meteen zwanger ging zijn, alsof het op mijn lijf geschreven was om (jong) mama te worden. Maar helaas. Bij ons tot op heden ook nog niets gevonden waar aan het kan liggen. We starten in oktober ook met onze eerste iui poging. Ook wij beginnen met 3 rondes, daarna moeten we opnieuw afspraak maken om te evalueren en te bekijken wat we daarna doen. Zo zal het bij jou waarschijnlijk ook zijn.

Wij starten wel natuurlijk + pregnyl en dus zonder clomid.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 25 september 2019, 10:45

Ahja zo is het bij mij ook gegaan. Drie keer iui, kijkoperatie gehad en dan opnieuw drie kansen maar dan met andere Hormonen.
Is normaal dat je de helft vergeet, heb ik ook altijd voor.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

meandus
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 september 2019, 20:11

Re: IUI-clubje

Bericht door meandus » 25 september 2019, 12:53

Ik ben idd zwanger! Duidelijks 2de streep! Tis Eem dag of 8 te vroeg maar de symptomen waren zo duidelijk em identiek aan Mn zwangerschap in juni. En sinds vandaag trekking aan Mn lies(banden pijn) toen dacht ik ja ik ben gewoon zwanger ! :D

Mijn vraag is wel of ik geen tweeling draag. Het s erg vroeg begonnen na Mn terugplaatsing . Ik mag 3 oktober pas testen. . Ik had 2 eicellen

En meiden....
Geen bloed geeft moed he? Ook ik voel menstruatie krampjes zo nu en dan

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 25 september 2019, 13:01

Proficiat Meandus! :D :D

Spannend mss een tweeling!!

Menstruatie is licht begonnen, dus mag doorkomen zodat we aan de volgende ronde kunnen beginnen.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 25 september 2019, 13:04

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 25 september 2019, 13:14

Proficiat Meandus! :) De aanhouder wint :)

En Saar, spannend dat je inderdaad wat in dezelfde situatie zit als wij hier, ivm oktober de IUI start maken. Welk ziekenhuis zit je? Ben erg benieuwd wat het zal geven allemaal. Voelt wel fijn om die zorgen ergens neer te kunnen leggen en te zien dat anderen hetzelfde ervaren.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast