Miskraam opwekken

Plaats reactie
Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 18 september 2019, 8:58

Hallo iedereen

We hadden het geluk om na de 2de TP zwanger te zijn. De eerste was een biochemische zwangerschap dus ook daar innesteling. Het hartje horen op 7 weken was zo fantastisch. Gisteren een nieuwe echo (9W) en de grootste angst kwam uit: geen hartje meer. Ik ben zo verdrietig en stel me veel vragen. Is het toeval ? Aan wat ligt het? Ik voel me gefaald en wantrouw mijn lichaam.

Ik moet nu niet meer nadenken over namen, geboortekaartje,... maar over de miskraam: pillen, spontaan of curretage. Ik neig om die pillen te nemen. Iemand die ervaringen wil delen?
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Miskraam opwekken

Bericht door tengeltje » 18 september 2019, 13:10

Hier altijd alles spontaan laten gebeuren, was wel vaak langer zwanger en dan duurt het +/- 2 weken alvoor alles begon....

Veel sterkte alvast....

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 19 september 2019, 8:14

tengeltje schreef:
18 september 2019, 13:10
Hier altijd alles spontaan laten gebeuren, was wel vaak langer zwanger en dan duurt het +/- 2 weken alvoor alles begon....

Veel sterkte alvast....
Bedankt voor je reactie. Het spijt me dat je dit meerdere keren hebt moeten meemaken... hebben ze een reden gevonden? Ik weet niet of die biochemische zw ook meetelt als miskraam en ik me zorgen moet maken voor herhaalde miskramen... ik doe het natuurlijk wel. Had het echt niet verwacht na een goede eerste echo 😞 Ik neig om de pillen te nemen dat ik het toch achter de rug heb.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Miskraam opwekken

Bericht door tengeltje » 19 september 2019, 11:24

hier is nooit een reden gevonden,maar tussen alle miskramen heen,ook al 3 goeie zwangerschappen gehad.

dus zeker de moed niet opgeven!
nu,ik geloof bv van mezelf wel dat er wel ergens een oorzaak moet zijn,je kan pech hebben,maar tja,tot wanneer gaat de pech natuurlijk?
(bv laatste mk op 19w was er uit alles enkel een beginnende ontstekingswaarde gevonden bij het overleden kindje,maar gyn zei dat dit al kon omdat mijn water 's morgens gebroken was en het uren duurde voor alles geboren was....dus tja....)

hier bv:
-mk op 6w
-zoontje
-mk op 16w
-dochter
-mk op 8w
-mk op 6w
-mk op 7w
-mk op 13w
-mk op 16w
-dochter
-mk op 19w
-nu opnieuw 13w zwanger

hier altijd in mijn hoofd gehouden dat er maar 1 weg is naar een kind(of nog een kind,maakt niet veel uit),er gewoon blijven in geloven en verder proberen. een andere manier is er gewoon niet.

en qua de natuur afwachten of pillen nemen,dat moet je gewoon echt zelf beslissen en doen waar je je goed bij voelt en laat je daar ook niet in pushen door eender wie.

biochemisch en je mk nu zou ik niet aan elkaar linken.
de eerste keer is er nooit een kloppend hartje geweest,nu wel,dat is een wereld van verschil!

en snap helemaal dat je zoiets niet meer verwacht na een kloppend hartje....
dat is het ook net,meestal is het dan ook ok,je hoort amper dat het dan ook nog echt wel fout kan gaan.

nogmaals heel veel sterkte,snap precies hoe je je voelt....

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 19 september 2019, 12:54

Amai, ik sta vol bewondering naar je te kijken. Dat zijn er echt heel wat... wat vreselijk voor je. Super dat je toch al 2 kindjes hebt en nu op de weg naar een derde. Ik kan me voorstellen dat je ook nu nog ongerust blijft... Er blijven in geloven is inderdaad de weg vooruit.

De gynaecoloog heeft vandaag nog eens gekeken en gezien dat er toch al redelijk wat vocht zat op nek en rug, van 2,2 mm (zogenaamde nekplooimeting maar liep verder). Ze zei dat dat echt al veel is voor 9 weken. Zal dus waarschijnlijk geen gezond kindje geweest zijn. Dat helpt wel om het een plaatsje te geven.

Nogmaals chapeau voor je moed (al weet ik dat je wel erdoor heen moet en je misschien niet speciaal je moedig voelt). Maar echt, getuigt van veel veerkracht en doorzettingsvermogen. Ik zal er een voorbeeld aan trachten te nemen 😊
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Billy78 » 25 september 2019, 11:01

Hoi,

ik heb 2 maal een curettage gehad en 1x de pillen genomen.
Ik vond persoonlijk de curettages veel gemakkelijker.
Bij de pillen wist ik niet wat te verwachten en dat is dan de eerste keer niet gelukt, dus een week later opnieuw pillen en dan was het nog niet weg en dan moest ik maar blijven wachten.
Ondertussen heeft het 3 maand geduurd vooraleer ik helemaal ontzwangerd was.
Bij de curettage ben je 15min onder verdoving, je voelt er niets van, je neemt 1m de pil nadien en hup klaar.

Succes met je beslissing !
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 25 september 2019, 11:33

Billy78 schreef:
25 september 2019, 11:01
Hoi,

ik heb 2 maal een curettage gehad en 1x de pillen genomen.
Ik vond persoonlijk de curettages veel gemakkelijker.
Bij de pillen wist ik niet wat te verwachten en dat is dan de eerste keer niet gelukt, dus een week later opnieuw pillen en dan was het nog niet weg en dan moest ik maar blijven wachten.
Ondertussen heeft het 3 maand geduurd vooraleer ik helemaal ontzwangerd was.
Bij de curettage ben je 15min onder verdoving, je voelt er niets van, je neemt 1m de pil nadien en hup klaar.

Succes met je beslissing !
Bedankt voor je reactie. De pillen doen hier helaas ook niet zo goed zijn werk dus het zal wellicht nog een curretage worden. Morgen opnieuw naar gynaecoloog en zal ik het wel horen...
Jij mocht na een maand opnieuw verder doen met de behandeling? Zit je ook in Jette? Ik vroeg het daarnet aan vroedvrouw maar ze wist het niet zeker en zei min 1 maand maar ze dacht dat het meer was: 2/3 maand. Dat vind ik dan wel weer superlang... :(
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Miskraam opwekken

Bericht door mich75 » 25 september 2019, 13:00

Bloempje, wat jammer om te lezen.

Misschien dan toch vragen om ineens curettage te doen. Hopelijk is het allemaal snel achter de rug zodat je verder kan.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Billy78 » 25 september 2019, 14:00

Yep, ook in Jette.
De curettages was 1x voor ik in jette begonnen was en was een spontane miskraam maar was zo hevig dat ze onmiddellijk alles hebben leeggezogen.
De 2e curettage was bij de bevalling op 18w en dan bleek 2m later dat er nog resten vast zaten die waren beginnen ontsteken (dus spoed curettage). Dat was in Leuven.

In Jette zelf zijn ze tegen curettages en zullen ze eerst allerlei pogingen doen om toch via de pillen op te wekken.
Mijn pilinname dateert van eind juni en ik mag nu weer starten.
Ze willen toch wel 2 normale cyclussen alvorens terug te starten met ICSI.
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Miskraam opwekken

Bericht door tengeltje » 25 september 2019, 15:56

Persoonlijk zou ik ook nooit opteren voor curretage als het anders kan hoor, brengt toch een hoop extra risico’s met zich mee, en hoe meer curretage’s, hoe groter de kans op verklevingen( en daarna dan niet meer zwanger raken)(zelf ken ik bv ook een vrouw die niet meer zwanger raakte na curretage doordat per ongeluk haar baarmoeder geperforeerd was).

Dus idd, Jette heeft gelijk, zolang het anders kan, zou ik ook zeker geen curretage opperen.

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 26 september 2019, 11:02

De miskraam zelf wordt niet opgevolgd door Jette bij mij. Mijn gynaecoloog zag dat het vruchtje nu net boven de baarmoederhals zit en ze denkt dat de kans groot is dat het voor maandag komt. Heb nu nog 2 cytotec pillen voor vandaag.

Maandag bekijkt ze het opnieuw en als het er nog is zou ze toch curretage doen. Ze zei wel dat omdat alles al goed losgekomen is, het risico op verklevingen echt miniem is. Zij zuigt ook alleen op, ze snijdt niet. Maar goed, hopelijk is het dus niet nodig.

Succes voor volgende poging Billy! Ik hoop heel erg dat het goed loopt voor je. 🍀

Bedankt voor de input allemaal.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Billy78 » 30 september 2019, 11:09

Hoi Bloempje,

ik moest telkens 4 pillen opsteken en dan de dag nadien terug 4 pillen.
Toen dan nog niet alles weg was, de week nadien opnieuw 4 pillen en nog eens 4 pillen.
Ze hebben dit wel goed opgevolgd in Jette met echo's en bloedafnames.
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 9 oktober 2019, 15:34

Mocht ik iemand ooit kunnen helpen, toch nog het vervolg meegeven.

Uiteindelijk is het vruchtje gekomen op maandag (nog 1 week nadat de gynaecoloog dacht dat het zou komen)- twee weken nadat we het te weten gekomen zijn. Dit na cytotec (2de of 3de maal, ben niet meer zeker).

Ik ben toch blij dat ik de curretage heb kunnen vermijden maar het heeft wel lang geduurd naar mijn gevoel. Ik had ook veel bloed verloren en heb bloed moeten krijgen.

Nu moet ik 1 cyclus wachten (bij curretage zouden dat er twee zijn).

Emotioneel en fysiek gaat het al veel beter maar de angst blijft.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

tengeltje
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 september 2016, 15:37

Re: Miskraam opwekken

Bericht door tengeltje » 9 oktober 2019, 18:39

goed dat alles idd zo is afgekomen.

had het reeds gezegd,bij mijn spontane miskramen duurde het ook telkens +/- 2 weken voor alles spontaan kwam.
bij de laatste ook bloed moeten krijgen.

nu vooral rustig herstellen en als je geen vitamines neemt,zou ik dat doen,vooral door het vele bloedverlies kreeg ik hier telkens lichamelijk een enorme klap zo'n 1-2 weken na het miskraam en duurde altijd behoorlijk tegen dat alles terug wat stabiel was(van plotse erge allergische reacties(nooit allergisch anders,dus ook geen idee op wat),tot griep,verkoudheid,....alles die erop wijst dat je weerstand een hele deuk kreeg)

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Miskraam opwekken

Bericht door Bloempje08 » 10 oktober 2019, 10:19

tengeltje schreef:
9 oktober 2019, 18:39
goed dat alles idd zo is afgekomen.

had het reeds gezegd,bij mijn spontane miskramen duurde het ook telkens +/- 2 weken voor alles spontaan kwam.
bij de laatste ook bloed moeten krijgen.

nu vooral rustig herstellen en als je geen vitamines neemt,zou ik dat doen,vooral door het vele bloedverlies kreeg ik hier telkens lichamelijk een enorme klap zo'n 1-2 weken na het miskraam en duurde altijd behoorlijk tegen dat alles terug wat stabiel was(van plotse erge allergische reacties(nooit allergisch anders,dus ook geen idee op wat),tot griep,verkoudheid,....alles die erop wijst dat je weerstand een hele deuk kreeg)
Bedankt voor de tip! Ik voelde me enorm slap en draaierig (hemoglobine stond dan ook echt laag) maar na het bloed wel veel beter. Ga je raad wel opvolgen en nog vitaminen nemen.
Ja, ik had het gevoel dat het meer was dan 2 weken, leeg langer te duren in mijn beleving.
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten