Uitgerekend februari 2020

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 8 september 2019, 20:15

Hier ook nog niks gevoeld. Ik wacht vol spanning! Kwaaltjes vallen mee, misselijkheid is bijna verdwenen. Nu wel pijnlijke borsten en rugpijn maar das doort werk denk ik. Als ik slaap met zwangerschapskussen gaat het beter.

Wij hebben al vrij veel in orde. Kamer en kinderwagen zijn besteld, crèche in orde en geboortekaartjes ook in de maak😃

Tis nog vroeg maar we (vooral mijn vriend) nemen vanaf eind december een café bij ons int dorp over dus alles wat daarvoor gedaan is, is werk gespaard voor mij dan.

20/9 hebben we nieuwe echo, spannend!

Buikje begint nu goed zichtbaar te zijn. Nog niet veel bijgekomen, maar ik ben nu pas terug op mijn gewicht van voor zws dus had wat reserve. Nu ga ik wel wat opletten.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 8 september 2019, 21:40

wens2020 schreef:
8 september 2019, 20:08
Ik had tot 12 weken elk kwaaltje die er bestond. Weken ziek in bed gelegen, maar nu sinds 14 weken ongeveer 0,0 symptomen. Ik kijk dus uit naar de echo aanstaande woensdag. 16 weken dan.
Als deze in orde is leggen we de crèche vast, beginnen we aan de babykamer en bestel ik alle materialen voor de doopsuiker in China :P
De laatste week heel wat ideetjes opgedaan en weet exact wat ik wil nu.
Een kladlijst voor een geboortelijst heb ik ook al, maar dit zal een klein lijstje worden en leg ik pas last-minute vast als ik zeker ben van wat ik nog kan gebruiken.
Een naam hebben we nog niet trouwens.
Ik heb de baby nog geen enkele keer gevoeld, maar kom wel aan in gewicht helaas :oops:
Hier Door zeer weinig plaatsen moet je met de crèche al heel vroeg zijn. We hebben onze plaats al vanaf week 5 moeten vastleggen. Gelukkig wel de crèche dat wij willen. Voor het doopsuiker hebben we nog geen enkel idee, idem kaartje.
Onze lijst gaat deze keer ook kleiner zijn. We hebben al redelijk wat. De naam hebben we wel al. Zowel voor een jongen als voor een meisje. Het gewicht valt hier voorlopig nog mee. Maar we weten van vorige keer dat dat plots snel kan gaan. Denk dat het nu 2 kg is, maar normaal weegt ze haar s morgens en nu was het s avonds. Het is nu ook niet dat je het kan gaan tegen houden.
Baby is ook heel erg bewegelijk hier. We zijn benieuwd of dat zo gaat blijven.

Ik ben wel benieuwd hoe groot hij nu gaat zijn. Vorige keer was hij 6 cm maar dat is bijna 4 weken geleden. Ik ga wel niet mee kunnen gaan. Dat vind ik echt wel heel erg jammer... heb zelf wel wat stress of alles in orde is. Maar denk dat dat bij elke echo zo gaat zijn 😁

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Magnolia87 » 9 september 2019, 9:42

Ik voel ze ook al heel veel. Vanaf het moment dat ik mij in de zetel leg of in bed, voel ik ze een paar keer. Gisteren legde mijn vriend zijn hand op mijn buik en ik voelde ze echt tegen zijn hand. Hij voelt het wel nog niet, hij zal nog wat geduld moeten hebben. Hij kijkt er enorm naar uit en was al gelukkig toen ik zei dat ik ze echt naar zijn hand voelde gaan.

Wij hebben ook al redelijk veel in orde. Net omdat de voorbije maanden zeer rustig waren bij mij op het werk en er nu 4 zeer drukke maanden aan komen. Een buggy hebben we in solden gekocht, geboortekaartje is af en sinds dit weekend heb ik het doopsuiker ook gekozen. Mijn metekindje gaat mij helpen om heel wat pomponnetjes te maken als versiering en zij is daar enorm enthousiast over. Meter en peter werden gevraagd en een deel van de geboortelijst ligt ook al.

In de herstvakantie, gaan we de logeerkamer/stort opruimen en beginnen aan de inrichting. Deze zomer hebben we onze meisjes hun kamer geverfd en behangen. Ik vond niet dat ik de babykamer kon in orde zetten, vooraleer hun kamer in orde was. Dat vond ik niet zo eerlijk tegenover hen :oops:

Een naam hadden we, maar ik begin toch wel weer te twijfelen. Dat vind ik echt het moeilijkste om vast te leggen.

Vermoeidheid is redelijk over, maar hier begint de rugpijn toch ook wel wat op te komen. En het straalt meteen uit naar mijn been. Een warm bad en een zwangerschapskussen zijn mijn redding voorlopig. Misselijkheid nog niet volledig over, de vaatwas kan ik nog steeds niet openen zonder naar het toilet te moeten lopen. Ik vrees dat dat de hele zwangerschap zal blijven :lol:

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 9 september 2019, 10:43

Hey iedereen! Net even bij gelezen, veel meisjes precies heb ik de indruk :D
Hier ondertussen 19w3d, komende vrijdag de 20w echo! Zo spannend! Ben echt benieuwd of alles goed is met ons boeleke.. tegelijkertijd is dat ook de eerste bmh meting na de operatie, heb toch een beetje stress.. dit weekend toch redelijk wat harde buiken gehad. Gebruik nog steeds dagelijks 1 utro, en heb die dit weekend even opgedreven naar 2. Ik ben nu al 4 weken thuis van het werk, en voel toch dat de rust nodig is..
Als de echo vrijdag goed is, gaan we ook beginnen voorbereiden. Crèche ligt ook al vast van week 5, hier ook beperkte plaatsen.
De basis van de lijst is al gelegd. Volgende week komt iemand langs om geboortekaartje te bespreken. Namen twijfelen we nog tussen 2, we hebben elk een favoriet. :D
Hier begint nu het spannendste deel.. het is echt al een mentale strijd met mezelf.. wil zoooo graag een voldragen zwangerschap deze keer.. maar ga nu al blij zijn als we de 26w grens halen en dan per 2 weken verder.

Ik voel ze sinds 16 weken bewegen, het is echt een actieve baby. Voel ze meermaals per dag, en je kan mn buik echt al zien bewegen. Mn man heeft ze ook al gevoeld.

Las dat er vandaag iemand echo had, en dan 11/9 ook nog iemand? (Namen even vergeten sorry!) spannend!! Vrijdag na bijna 5 weken eindelijk terug aan ons dan!

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 9 september 2019, 10:44

Hier ook trouwens nog iedere ochtend overgeven. Zal ook tot het einde vd zwangerschap zijn vrees ik. T is vr de goeie zaak zeker ;)

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 11 september 2019, 6:57

De echo was perfect! Hij zou nu iets meer dan 13 cm zijn. Met beentjes bij, zou het rond de 20 cm zijn. Verder bewoog hij heel erg goed. De dokter blijft hem heel erg beweeglijk vinden :).

19/10 mogen we voor de belangrijke 20 weken echo gaan. Wel op 22 weken pas. Had vroeger gehoopt. Dit is niet bij hem, maar bij iemand dat dit heel erg vaak doet. Hij gaat ons op 21/10 nog eens zien. Vonden we wel wat raar en gaf ons het gevoel dat er iets mis zou zijn. Maar de dokter verzekerde ons dat dit nu altijd zo is en dat dit door tijdsgebrek van zijn kant uit komt. Hij was heel enthousiast. Ik heb wat meer schrik ervoor, vriendin totaal niet.

Binnen 1/2 weken gaan we aan alles beginnen. In de herfstvakantie wordt het kamertje in orde gezet, samen met de garage opruimen. De geboortelijst gaan we aanleggen en dan de kaartjes en doopsuiker.
We hebben het aan 1 meter al gevraagd. De andere meter moet nog gebeuren. Maar denk wel dat dat goed gaat komen.

Ik denk dat ik gisterenavond baby voor het eerst heb gevoeld. Het was iets tussen stapjes/ wrijven tegen hand. Vriendin sliep dus kon niet vragen of hij het was.

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 11 september 2019, 18:30

Hier ook de echo helemaal in orde. Baby weegt al 155 gram en is 15 centimeter.
Over exact 4 weken de 20 weken echo.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 11 september 2019, 21:44

wens2020 schreef:
11 september 2019, 18:30
Hier ook de echo helemaal in orde. Baby weegt al 155 gram en is 15 centimeter.
Over exact 4 weken de 20 weken echo.
Wat een geluk. Wij hadden ook gehoopt op 20 weken. Maar het is 22 weken geworden. Dat lijkt echt nog oneindig ver!

princessjesliefde
Berichten: 23
Lid geworden op: 6 mei 2019, 11:25

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door princessjesliefde » 28 september 2019, 13:54

Alles nog ok met iedereen? Hier nu 22 weken ver.. al over de helft, het gaat snel!!

Heb sinds kort redelijk wat pijn aan bekken waarvoor ik nu naar de kine ga.

De baby is zooo actief, mijn man kan het ook al goed voelen. 9 oktober ben ik bijna 24 weken en dan nog eens echo, en ook suikertest

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 28 september 2019, 14:12

Bijna 19 weken hier, maar nog steeds geen baby gevoeld.

Magnolia87
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 december 2018, 10:32

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Magnolia87 » 1 oktober 2019, 13:15

Hier ook alles 'dik' ok!

Baby voel ik meerdere keren en mijn vriend heeft ze ook al eens gevoeld als ze in form was :-) Ik heb wel al twee keer gehad dat als ik mij al zittend omdraai of ik leun naar achteren, dat ze precies niet mee wilt en dit doet niet echt pijn (al doet het ook geen deugd) maar het verschiet enorm. Daarnet had ik het aan tafel met mijn collega's en ik sprong echt omhoog. Mijn collega's waren even hard geschrokken als ik.

Ik heb ook de gewoonte om met een collega over de middag een wandelingetje te doen hier in Brussel. We liepen door de Nieuwstraat en opeens had ik echt heel veel last en geraakte ik amper nog vooruit. Echt amper 20 weken en ik liep alsof ik alle momenten kon bevallen. Gyn steekt het op bandenpijn.. Bij de vorige twee zwangerschappen echt nooit gehad, maar geen enkele zwangerschap is natuurlijk hetzelfde.

Volgende week 20w weken echo, sinds gisteren zijn we halfweg en het mag voor mijn part wat sneller gaan. Ik merk dat het toch lastiger zal worden met die twee andere meisjes die hier al rondlopen. De kleinste is echt nog van mamatijd aan't profiteren voor ze haar plaatsje als jongste wilt afstaan..

Gisteren heb ik met de oudste alle kleertjes die we nog hadden en al gekocht hebben eens uitgestald om te kijken welke maat we wel nog nodig hebben. Dat vond ze wel heel leuk om te doen. Maar die body's zijn zoooo klein, ik kan mij amper inbeelden dat de andere twee die aangehad hebben.

Ik ben echt zoooooo benieuwd naar hoe dit meisje zal zijn!!

Ylkyway
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 maart 2019, 17:39

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Ylkyway » 1 oktober 2019, 14:07

Dag allemaal!

Hier voorlopig ook alles ok. Ik voel ze ook goed bewegen, de ene dag wat vaker dan de andere. Mijn vriend heeft ze nog niet gevoeld, ik wacht vol spanning :-) mijn placenta ligt wel aan de voorkant dus vandaar dat het niet altijd even duidelijk is.

We hebben al een premorfologische echo gehad op 17 weken en daar was alles ok. 20w echo is 16 oktober.
Ik merk wel dat ik het fysiek al wat zwaarder krijg. Snel buiten adem en vaker rugpijn, het werk heeft ook echt invloed. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten tussendoor want ik ben nog “maar” 20 weken zwanger, ik moet nog wat verder kunnen :-) natuurlijk was ik wel helemaal uitgeput van 4 maanden constant over te geven dus nu moeten we terug wat conditie kweken.

Buikje begint nu echt goed zichtbaar te worden, ik kan het niet meer wegsteken. Ik geniet wel volop nu, nu de misselijkheid over is en ik ze viel begint het echt leuk te worden.

De grootste dingen zijn hier eigenlijk al geregeld, volgende week komt het kamertje toe. Gek dat we al bijna allemaal in de helft zitten!

Imera
Berichten: 520
Lid geworden op: 7 juni 2018, 1:48

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door Imera » 2 oktober 2019, 21:15

Ylkyway schreef:
1 oktober 2019, 14:07
Dag allemaal!

Hier voorlopig ook alles ok. Ik voel ze ook goed bewegen, de ene dag wat vaker dan de andere. Mijn vriend heeft ze nog niet gevoeld, ik wacht vol spanning :-) mijn placenta ligt wel aan de voorkant dus vandaar dat het niet altijd even duidelijk is.

We hebben al een premorfologische echo gehad op 17 weken en daar was alles ok. 20w echo is 16 oktober.
Ik merk wel dat ik het fysiek al wat zwaarder krijg. Snel buiten adem en vaker rugpijn, het werk heeft ook echt invloed. Ik probeer zoveel mogelijk te rusten tussendoor want ik ben nog “maar” 20 weken zwanger, ik moet nog wat verder kunnen :-) natuurlijk was ik wel helemaal uitgeput van 4 maanden constant over te geven dus nu moeten we terug wat conditie kweken.

Buikje begint nu echt goed zichtbaar te worden, ik kan het niet meer wegsteken. Ik geniet wel volop nu, nu de misselijkheid over is en ik ze viel begint het echt leuk te worden.

De grootste dingen zijn hier eigenlijk al geregeld, volgende week komt het kamertje toe. Gek dat we al bijna allemaal in de helft zitten!
Wat fijn dat de misselijkheid eindelijk over is! Ik wacht mijn beurt af, hopelijk is het ook voor binnenkort ;)

wens2020
Berichten: 153
Lid geworden op: 14 mei 2019, 11:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door wens2020 » 5 oktober 2019, 15:14

Woensdag de 20-weken echo. Ik kijk er naar uit, want heb nog steeds geen teken van leven gevoeld in mijn buik. De moederkoek zit achteraan en aangezien dit onze tweede is zou dit ondertussen toch wel mogen.

nieuweling
Berichten: 274
Lid geworden op: 11 december 2015, 16:42

Re: Uitgerekend februari 2020

Bericht door nieuweling » 5 oktober 2019, 17:32

Hier was het een productieve dag.
Zijn er bijna uit ivm de suikerbonen. De kaartjes worden ontworpen. Daar kijken we wel naar uit!
We zijn onze lijst aan het samenstellen en gaan volgende week stilletjes aan de kamer beginnen.

Pfff hier nog heel lang wachten. Pas 22/10 echo... al twijfelen we om vroeger ergens anders te gaan.

Ik snap wel als je nog nx voelt dat het extra hard uitkijken is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 21 gasten