IUI-clubje

IUI Forum
Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 9 oktober 2019, 13:28

@saar ik denk dat dat geen probleem is. Mijn ei is altijd snel groot, maar dat heeft tot nu toe ook nog geen succes gebracht dus...
elk vrouwenlichaam is anders.

Wachten is inderdaad vreselijk Jesh. Mijn wachtperiode van twee weken is weer in gegaan. 5de keer goeie keer hopelijk :shock: .
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Jesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 oktober 2019, 20:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Jesh » 9 oktober 2019, 14:17

@Tiny: heel veel succes! Ik hoop echt mee voor je. Wanneer mag je testen?

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 9 oktober 2019, 19:12

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 9 oktober 2019, 21:38

Dank u wel Jesh! Ik mag 22/10 testen.

@ Mitte: ik had gisteren mijn inseminatie op dag 12. Ook zonder pregnyl of clomid. Utro hebben ze mij nog nooit gegeven.
Weer spannende tijden :o
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Elkie3
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 juli 2019, 20:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Elkie3 » 10 oktober 2019, 7:11

Dag allemaal,

wij zijn nieuw hier en op zoek naar iets meer informatie aangezien we gisteren bij de dokter met meer vragen naar buiten zijn gekomen dan we voor onze afspraak hadden.

We zijn een lesbisch koppel en we hadden gisteren ons 2de gesprek bij de dokter in Jette en daarna bij de councelor/vroedvrouw. Na alle testen is lichamelijk alles in orde met mijn vriendin en zouden we dus met alles mogen beginnen. We hadden enkel iets duidelijkere informatie van de vroedvrouw verwacht. Eerst wou ze ons niet verder helpen en ons dossier al blokkeren aangezien we nog geen psychologische testen hadden gedaan, maar volgens onze dokter was dat helemaal niet nodig. Hier hadden we zelf tijdens het eerste gesprek enkele keren achter gevraagd aangezien we zelf ook dachten dat dat verplicht was, maar dat was dus absoluut niet nodig volgens de dokter. Ze had duidelijk de papieren nog nooit ingevuld daar we haar een paar keer hebben moeten wijzen dat ze het verkeerde bolletje kleurde bij toch heel belangrijke zaken zoals wat voor donor we wilden gebruiken. Toen ze bij een document niet wist wat ze ermee moest doen, ging ze info vragen bij de dokter en kwam ze inderdaad terug met de informatie dat een psychologisch gesprek dan toch niet nodig was voor ons. Hierdoor waren we al redelijk de kluts kwijt waardoor we niet alle vragen hebben kunnen stellen en aangezien ze niet erg duidelijk was, met nog meer vragen zitten.

- mijn vriendin zal het kindje dragen en ze hebben enkel mijn haarkleur, kleur van mijn ogen en bloedgroep genoteerd bij het matchen voor de donor. Is dit normaal? Ik had verwacht dat ze ook het gewicht, lengte etc. zouden gebruiken? We hebben hier ook geen document van ontvangen en hebben zelf niet kunnen zien wat ze in haar pc heeft aangeklikt, dus kan ze eender wat hebben aangeklikt en we hebben bang dat ze ook daar een fout zou gemaakt hebben.

- we hebben dus gekozen voor een Scandinavische donor, de wachttijd zou hiervan zou 0-2 maanden zijn, bellen ze je dan op wanneer ze iemand gevonden hebben of bestellen ze dit dan meteen of moeten we hier verder nog iets voor doen? We hebben aangegeven dat we sowieso tot januari willen wachten om te beginnen en dus zouden ze sowieso buisjes kunnen hebben tegen dan, maar bestellen ze die dan automatisch of moeten wij verder nog iets doen? We hebben alle documenten gisteren getekend.

- volgens haar zou het 400 euro zijn per buisje en 400 euro voor het transport per buisje + de andere kosten zou het dus ongeveer om 950 euro per keer uitkomen. Klopt dit? Is het dan niet beter om enkele buisjes tegelijk te laten komen aangezien het meestal niet van de eerste keer lukt? Of zie ik dit verkeerd?



Alvast heel erg bedankt, alle informatie en tips zijn welkom!

Loentje
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 april 2017, 20:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Loentje » 10 oktober 2019, 8:51

Elkie3 schreef:
10 oktober 2019, 7:11
Dag allemaal,

wij zijn nieuw hier en op zoek naar iets meer informatie aangezien we gisteren bij de dokter met meer vragen naar buiten zijn gekomen dan we voor onze afspraak hadden.

We zijn een lesbisch koppel en we hadden gisteren ons 2de gesprek bij de dokter in Jette en daarna bij de councelor/vroedvrouw. Na alle testen is lichamelijk alles in orde met mijn vriendin en zouden we dus met alles mogen beginnen. We hadden enkel iets duidelijkere informatie van de vroedvrouw verwacht. Eerst wou ze ons niet verder helpen en ons dossier al blokkeren aangezien we nog geen psychologische testen hadden gedaan, maar volgens onze dokter was dat helemaal niet nodig. Hier hadden we zelf tijdens het eerste gesprek enkele keren achter gevraagd aangezien we zelf ook dachten dat dat verplicht was, maar dat was dus absoluut niet nodig volgens de dokter. Ze had duidelijk de papieren nog nooit ingevuld daar we haar een paar keer hebben moeten wijzen dat ze het verkeerde bolletje kleurde bij toch heel belangrijke zaken zoals wat voor donor we wilden gebruiken. Toen ze bij een document niet wist wat ze ermee moest doen, ging ze info vragen bij de dokter en kwam ze inderdaad terug met de informatie dat een psychologisch gesprek dan toch niet nodig was voor ons. Hierdoor waren we al redelijk de kluts kwijt waardoor we niet alle vragen hebben kunnen stellen en aangezien ze niet erg duidelijk was, met nog meer vragen zitten.

- mijn vriendin zal het kindje dragen en ze hebben enkel mijn haarkleur, kleur van mijn ogen en bloedgroep genoteerd bij het matchen voor de donor. Is dit normaal? Ik had verwacht dat ze ook het gewicht, lengte etc. zouden gebruiken? We hebben hier ook geen document van ontvangen en hebben zelf niet kunnen zien wat ze in haar pc heeft aangeklikt, dus kan ze eender wat hebben aangeklikt en we hebben bang dat ze ook daar een fout zou gemaakt hebben.

- we hebben dus gekozen voor een Scandinavische donor, de wachttijd zou hiervan zou 0-2 maanden zijn, bellen ze je dan op wanneer ze iemand gevonden hebben of bestellen ze dit dan meteen of moeten we hier verder nog iets voor doen? We hebben aangegeven dat we sowieso tot januari willen wachten om te beginnen en dus zouden ze sowieso buisjes kunnen hebben tegen dan, maar bestellen ze die dan automatisch of moeten wij verder nog iets doen? We hebben alle documenten gisteren getekend.

- volgens haar zou het 400 euro zijn per buisje en 400 euro voor het transport per buisje + de andere kosten zou het dus ongeveer om 950 euro per keer uitkomen. Klopt dit? Is het dan niet beter om enkele buisjes tegelijk te laten komen aangezien het meestal niet van de eerste keer lukt? Of zie ik dit verkeerd?



Alvast heel erg bedankt, alle informatie en tips zijn welkom!

Dag Elkie,

Ik heb je een privéberichtje gestuurd :)
Pcos
17/08/‘17: IUI-D 1 pos
25/04/‘18: zoontje is geboren ❤️
IUI-D 1+2 neg
01/11/‘19: IUI-D 3 —> pos 13/07/‘20: zoontje is geboren ❤️
15/11/‘23: IUI-D 1 —> neg
19/12/‘23:IUI-D 2 pos ♥️

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 11 oktober 2019, 11:07

Vandaag voor de 4e keer geweest voor bloed en echo. Follikel is nog steeds te klein, op dag 15 vandaag 17,5mm. Morgen weer terugkomen. Het gaat zo traag pfff :( maakt me echt wel ongerust. Iemand tips om de groei te verbeteren? Positieve verhalen over toch een lange natuurlijke cyclus?
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 11 oktober 2019, 14:04

Saar95 schreef:
11 oktober 2019, 11:07
Vandaag voor de 4e keer geweest voor bloed en echo. Follikel is nog steeds te klein, op dag 15 vandaag 17,5mm. Morgen weer terugkomen. Het gaat zo traag pfff :( maakt me echt wel ongerust. Iemand tips om de groei te verbeteren? Positieve verhalen over toch een lange natuurlijke cyclus?
Ik wil je een hart onder de riem steken. Je kan je follikel op geen enkele manier stimuleren om sneller te groeien. Gelukkig zegt de snelheid waarmee hij groeit niets over de kwaliteit. Op dag 14 had ik enkel follikels die kleiner dan waren dan 7 mm. Uiteindelijk heb ik de inseminatie gehad op dag 25. Het bleek wel de goede poging. Ondertussen ben ik 29 weken zwanger.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 11 oktober 2019, 16:09

malu schreef:
11 oktober 2019, 14:04
Saar95 schreef:
11 oktober 2019, 11:07
Vandaag voor de 4e keer geweest voor bloed en echo. Follikel is nog steeds te klein, op dag 15 vandaag 17,5mm. Morgen weer terugkomen. Het gaat zo traag pfff :( maakt me echt wel ongerust. Iemand tips om de groei te verbeteren? Positieve verhalen over toch een lange natuurlijke cyclus?
Ik wil je een hart onder de riem steken. Je kan je follikel op geen enkele manier stimuleren om sneller te groeien. Gelukkig zegt de snelheid waarmee hij groeit niets over de kwaliteit. Op dag 14 had ik enkel follikels die kleiner dan waren dan 7 mm. Uiteindelijk heb ik de inseminatie gehad op dag 25. Het bleek wel de goede poging. Ondertussen ben ik 29 weken zwanger.
Wauw proficiat! Idd leuk om zo'n verhaal te horen :-). Het is soms de stress die het wat overneemt denk ik. Ze hebben mij wel vanmiddag gebeld dat ik vanavond pregnyl mag spuiten en zondag inseminatie heb!! Op dag 17 dus. Nu stressy natuurlijk omdat ik het nog niet verwacht had. Maar blij dat het op een zondag is, kunnen we rustig met ons twee gaan :-)!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

SongbirdSally
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 oktober 2019, 18:16

Re: IUI-clubje

Bericht door SongbirdSally » 11 oktober 2019, 18:22

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben 29 en single en zou graag single-mama worden. Ik speel hier al lange tijd mee en had vandaag mijn eerste consultatie in het fertiliteitscentrum in UZ Gent. Ze deden een echo en zagen dat alles goed was. Volgende stap is dus consultatie met psychologe om goedkeuring te krijgen om van start te gaan, spanned allemaal!

Nu had ik wel wat vragen. Ik heb een kostenraming meegekregen en daarop staat de prijs per inseminatie van 335€. Weet iemand hoeveel je hier dan precies van terugkrijgt van je mutualiteit? Ik wil graag ook op financieel vlak goed voorbereid zijn :)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en succes allemaal bij jullie traject!

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: IUI-clubje

Bericht door malu » 11 oktober 2019, 18:26

SongbirdSally schreef:
11 oktober 2019, 18:22
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik zal me even kort voorstellen. Ik ben 29 en single en zou graag single-mama worden. Ik speel hier al lange tijd mee en had vandaag mijn eerste consultatie in het fertiliteitscentrum in UZ Gent. Ze deden een echo en zagen dat alles goed was. Volgende stap is dus consultatie met psychologe om goedkeuring te krijgen om van start te gaan, spanned allemaal!

Nu had ik wel wat vragen. Ik heb een kostenraming meegekregen en daarop staat de prijs per inseminatie van 335€. Weet iemand hoeveel je hier dan precies van terugkrijgt van je mutualiteit? Ik wil graag ook op financieel vlak goed voorbereid zijn :)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en succes allemaal bij jullie traject!
Heel veel succes met je traject! Spannend allemaal. Ik denk dat je best rekent dat je van die 335 euro per cyclus niet al te veel zal terugkrijgen van de mutualiteit. Voor een donorstaal betaal je 250 euro en daar krijg je niets van terug. Verder betaal je best veel aan supplementen voor het labo en de gynaecoloog. Wij kwamen maandelijks uit tussen de 300 en 350 euro eigen opleg.

Stef48
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 augustus 2019, 19:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Stef48 » 13 oktober 2019, 14:59

Hoi ,
Ik ben Stef , 28 jaar & gelukkig getrouwd met de man van mijn leven .. spijtig genoeg , wij zijn aangewezen op IUI -D.
Kan iemand ons hier wat meer info over geven ?
Want vind zo weinig info en zit toch wel met wat vragen :(
22 oktober moeten we naar de pshygologe .. standaard procedure zeker ?

Jesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 oktober 2019, 20:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Jesh » 15 oktober 2019, 11:48

Goedemiddag iedereen,

Hoe lukt het met de wachttijd? Ik begin nu wel ongeduldig te worden 😊.
Ik heb wel al 2 dagen last van bruinig verlies, terwijl ik dit nooit heb gehad, ik heb ook nergens 'last' van, dus geen krampjes of niets. Nog iemand die dit gehad heeft na IUI? Aanstaande vrijdag ben ik op dag 14.

Groetjes!

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 15 oktober 2019, 21:23

Spannend Jesh, zeker als je dat bruinverlies nooit hebt! Ik hoop op het beste voor je!
Hier wat Last van zware borsten, last van darmen, pijn in onderrug... enkel pijn id onderrug is een beetje nieuw dus ik begin weer wat negatief te denken. Ik weet pas volgende week iets meer, dus nog LANG! :)
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Jesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 8 oktober 2019, 20:28

Re: IUI-clubje

Bericht door Jesh » 16 oktober 2019, 13:38

Dag Tiny,

Ja spannend afwachten. Ik vrees dat het voor mij niets gaat zijn.
Heel veel succes nog en een weekje doorbijten. Ik duim mee!

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten