Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

ICSI Forum
Plaats reactie
Waitingandwaiting
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 16:44

Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

Bericht door Waitingandwaiting » 15 oktober 2019, 17:10

Hey!

Ik zie heel veel groepen die actief zijn sinds jaren of nieuwe topics waarop geen antwoorden komen.
Zelf word ik vaak ontmoedigd door de reacties over alle andere ziekenhuizen dan Jette (UZ Brussel).
Hier hoop ik dus een groep te starten voor ICSI/IVF voor patiënten die op dit moment in behandeling zijn in een Gents ziekenhuis.
Even mijn geschiedenis:
Zelf ben ik in behandeling in het AZ Jan Palfijn.
Vorige 3 ICSI's bij dr. Laureys, maar draaiden nooit ergens op uit. Telkens 3 à 4 bevruchte eicellen, altijd per 2 teruggeplaatst.
Deze keer zijn we overgestapt naar dr. Decleer voor ICSI 4: resultaat pick-up: 7 bevruchte eicellen (voorlopig, nog niet ingevroren).
Morgen terugplaatsing van 2 van de 7, deze keer ook met de pokkedure Coronatest.
Mijn echtgenoot en ik hebben lang getwijfeld om deze test van 1400 euro uit te voeren, maar na een klein jaar elke maand het ziekenhuis en uit waren we ten einde raad, en hebben we ons spaargeld geïnvesteerd in iets meer hoop.

Ik kijk uit naar andere Palfijnverhalen (of UZ, St Lucas, Maria Middelares)

Even geen nood meer aan lotgenoten die alleen maar slaagkansen zien in Jette - wil even gewoon ons traject hier volhouden en er opnieuw in beginnen geloven.

Liefs en heel veel sterkte voor iedereen die net slecht nieuws kreeg, een maand moet overslaan, lastig is van de hormonen of in de rotwachtweken zit.
Laatst gewijzigd door Waitingandwaiting op 17 oktober 2019, 8:40, 1 keer totaal gewijzigd.
ICSI 1: dec 18: zoontje vorige relatie

ICSI 2: april 19: 2 bij verse: neg
2 cryo's: neg

ICSI 3: aug 19: 2 bij verse: neg
1 cryo: neg

ICSI 4: okt 19: 7 bevruchte follikels, Coronatest uitgevoerd, terugplaatsing 2 verse embryo's op 16/10

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: Op dit moment in behandeling in Gent

Bericht door 4lotje » 16 oktober 2019, 12:10

Waitingandwaiting schreef:
15 oktober 2019, 17:10
Hey!

Ik zie heel veel groepen die actief zijn sinds jaren of nieuwe topics waarop geen antwoorden komen.
Zelf word ik vaak ontmoedigd door de reacties over alle andere ziekenhuizen dan Jette (UZ Brussel).
Hier hoop ik dus een groep te starten voor ICSI/IVF voor patiënten die op dit moment in behandeling zijn in een Gents ziekenhuis.
Even mijn geschiedenis:
Zelf ben ik in behandeling in het AZ Jan Palfijn.
Vorige 3 ICSI's bij dr. Laureys, maar draaiden nooit ergens op uit. Telkens 3 à 4 bevruchte eicellen, altijd per 2 teruggeplaatst.
Deze keer zijn we overgestapt naar dr. Decleer voor ICSI 4: resultaat pick-up: 7 bevruchte eicellen (voorlopig, nog niet ingevroren).
Morgen terugplaatsing van 2 van de 7, deze keer ook met de pokkedure Coronatest.
Mijn echtgenoot en ik hebben lang getwijfeld om deze test van 1400 euro uit te voeren, maar na een klein jaar elke maand het ziekenhuis en uit waren we ten einde raad, en hebben we ons spaargeld geïnvesteerd in iets meer hoop.

Ik kijk uit naar andere Palfijnverhalen (of UZ, St Lucas, Maria Middelares)

Even geen nood meer aan lotgenoten die alleen maar slaagkansen zien in Jette - wil even gewoon ons traject hier volhouden en er opnieuw in beginnen geloven.

Liefs en heel veel sterkte voor iedereen die net slecht nieuws kreeg, een maand moet overslaan, lastig is van de hormonen of in de rotwachtweken zit.
Hey,
Ik ben net zoals jou in behandeling in Gent maar dan wel in Sint Lucas. Tot hiertoe ook zonder succes.

In augustus hadden we een eerste tegenslag, ze hadden in Sint Lucas gezegd dat alles met ICSI zou zijn gezien de povere zaadkwaliteit. Uiteindelijk hebben ze met 4 IVF gedaan en met 3 ICSI. Je raadt het al, de 4 met IVF waren niet bevrucht. Met ICSI alle 3 en eentje doorgegroeid tot blastocyst en terugplaatsing op dag 5. Jammer genoeg niet gelukt.

Deze maand poging 2 maar deze keer had ik maar 4 eicellen en waren we ook nog eens te laat voor de PU. Blijkbaar heeft de medicatie mij eisprong niet onderdrukt en heb ik deze te vroeg gekregen waardoor maar 2 overrijpe eicellen meer. Eentje daarvan is bevrucht geraakt, morgen weet ik of deze in aanmerking komt voor terugplaatsing. Ik heb er alleszins geen hoop in, zeker niet gezien er sowieso maar 30% kans is dat ze doorgroeien gezien mijn leeftijd, en dan nog wel met een overrijpe eicel. Ik las op het internet trouwens dat indien hier toch een zwangerschap uit voorkomt dit zou kunnen leiden tot afwijkingen? Ik weet dus even niet wat te denken... :cry:

Ondanks het overheersende negatieve gevoel dat ik nu heb zal ik toch ook poging 3 daar doen denk ik. Wat geeft voor jou de doorslag om in Gent te blijven? Ik vind de vrouwelijke gyn's in Sint Lucas zeer meelevend, dr. coetsier is iets ernstiger, meer zakelijk, dus ik prefereer de dames :-) Ook al passeren er dagelijks zoveel vrouwen de revue, ze geven mij daar nooit het gevoel een nummer te zijn en de tegenslagen die ik nu heb meegemaakt, hadden die op een ander anders geweest? Waarschijnlijk niet denk ik dan...

Veel succes met je terugplaatsing vandaag! Ik duim met je mee
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

Waitingandwaiting
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 oktober 2019, 16:44

Re: Op dit moment in behandeling in Gent

Bericht door Waitingandwaiting » 17 oktober 2019, 8:38

Ik blijf hier omdat ze in Jette elke keer een nieuw administratief probleem hadden en we plots 8 maanden verder waren en er toch nog een bloedproef diende te gebeuren en en 2 maanden later toch nog een afspraak met een psy (ookal is het ons 2de kindje) en die afspraak kan pas over een aantal maanden + ik heb een goef gevoel bij Palfijn.

Gisteren een verse terugplaatsing van 2 embryo’s gekregen.
Nu 10 lange wachtdagen...

Zaterdag 26/10 bloedafname.
Al ben ik altijd wel al een vroegtester geweest en zal ik er vanaf woensdag 23/10 wel dagelijks een plastestje tegenaan gooien uit ongeduld ;)

Ik duim mee voor een terugplaatsing bij jou. Hou je me op de hoogte?

Liefs
waiting
ICSI 1: dec 18: zoontje vorige relatie

ICSI 2: april 19: 2 bij verse: neg
2 cryo's: neg

ICSI 3: aug 19: 2 bij verse: neg
1 cryo: neg

ICSI 4: okt 19: 7 bevruchte follikels, Coronatest uitgevoerd, terugplaatsing 2 verse embryo's op 16/10

4lotje
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 juli 2019, 11:02

Re: Op dit moment in behandeling in Gent

Bericht door 4lotje » 17 oktober 2019, 10:27

Waitingandwaiting schreef:
17 oktober 2019, 8:38
Ik blijf hier omdat ze in Jette elke keer een nieuw administratief probleem hadden en we plots 8 maanden verder waren en er toch nog een bloedproef diende te gebeuren en en 2 maanden later toch nog een afspraak met een psy (ookal is het ons 2de kindje) en die afspraak kan pas over een aantal maanden + ik heb een goef gevoel bij Palfijn.

Gisteren een verse terugplaatsing van 2 embryo’s gekregen.
Nu 10 lange wachtdagen...

Zaterdag 26/10 bloedafname.
Al ben ik altijd wel al een vroegtester geweest en zal ik er vanaf woensdag 23/10 wel dagelijks een plastestje tegenaan gooien uit ongeduld ;)

Ik duim mee voor een terugplaatsing bij jou. Hou je me op de hoogte?

Liefs
waiting
Vervelend dat wachten hé! Maar heb je nu niet meer goede hoop door die Corona test? Ik duim alleszins voor je👍👍

Ik kreeg zoals verwacht telefoon deze morgen dat het embryo dus niet goed genoeg was en geen terugplaatsing dus. Hoewel ik het verwacht had was ik toch van mijn melk hoor. Tot de moment dat je absolute zekerheid hebt blijf je toch hopen hé!
01/18: spiraaltje eruit
04-06/19: 3x IUI neg
08/19: IVF/ICSI1: 7 eitjes, 4 IVF: 0 bevrucht , 3 ICSI: 3 bevrucht, 1 TP, neg, gn cryo's
10/19: ICSI2: 2 eitjes, 1 bevrucht, gn TP
11/19: ICSI3: 2 eitjes, 1 bevrucht, TP 8/12, Zwanger ❤️

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

Bericht door Hope88 » 17 oktober 2019, 10:42

Op dit moment niet in behandeling, maar wou je wel even een hart onder de riem steken.
Wij hebben ons dochtertje gekregen via Dr. Decleer in het Jan Palfijn.

1ste ICSI: 1 verse tp (neg)
2de ICSI: 1 verse tp (neg) en een hele hoop cryo's. De eerste cryo hebben we een positieve bloedafname van gehad, maar nadien is het misgegaan. Tweede cryo heb ik zelf een fout gemaakt met mijn medicatie (dacht dat ik na de tp moest stoppen met progynova omdat daar niets meer over werd gezegd, niet dus). Derde cryo is onze dochter.
Over een maand of 2 zouden we opnieuw naar het JP gaan om daar te herstarten voor een brusje.Heb wel gehoord dat ze daar nu zo veel mogelijk werken met terugplaatsing in natuurlijke cyclus bij cryo's, dus minder hormonen nemen in vergelijking met vorige keer.

Geeft het dus zeker niet op, het is echt wel mogelijk.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Ax123
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 januari 2019, 17:02

Re: Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

Bericht door Ax123 » 19 oktober 2019, 18:19

Op dit moment ook niet meer in behandeling bij dokter Decleer, maar wou hier toch op reageren.

Na meerdere miskramen en meer dan een jaar in behandeling te zijn bij een fertiliteitsarts (!) die bleef zeggen: alles komt goed, gewoon wat geduld hebben, je bent nog zo jong (ik was dan 25 jaar) en blablabla voelde ik mij bij dokter Decleer eindelijk begrepen.
Bij de eerste afspraak deed ik mijn verhaal en ondanks mijn jonge leeftijd kreeg ik de reactie: 'Het wordt tijd dat we eens onderzoeken waarom alles zo lang duurt en waarom je die miskramen kreeg.'
Alleen al het feit dat hij wel moeite deed om te luisteren en niet enkel naar mijn leeftijd keek, deed me enorm goed.

Na twee maanden opvolging en stimulatie met hormonen deed dokter Decleer een laprascopie, waaruit duidelijk werd dat mijn eileiders door de miskramen wat beschadigd zijn (maar ik in principe wel natuurlijk zwanger kan worden).
Toch gaf hij mij de kans om over te gaan tot ICSI, aangezien we al een lang traject achter de rug hadden (voor dat jaar bij die fertiliteitsarts waren we al een hele tijd aan het 'proberen').

ICSI 1 met 1 teruggeplaatste embryo (en nog 2 cryo's in de diepvries) zorgde voor een zwangerschap, van een tweeling. Een hele verrassing, maar o zo welkom.
Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en nog iedere dag bang dat het fout zal lopen.
Maar 1 ding weet ik zeker: willen we nog kindjes of loopt deze zwangerschap toch nog fout, ik ga meteen terug naar dokter Decleer.

Dokter Decleer en zijn team gaven mij nooit het gevoel een 'nummer' te zijn. Ik kon altijd alle vragen stellen, hoe genant ook. Ze zijn vlot bereikbaar en luisteren echt.
Ik vind het gek hier soms heel negatieve zaken te lezen over hem en zijn team. Ik ben er ook van overtuigd dat hij steeds heel oprecht en eerlijk zijn visie en mening over de situatie zal vertellen.
Bovendien zette hij mij 27 jaar geleden zelf op de wereld en vind ik dat wel heel speciaal :-).

Hopelijk kan je hetzelfde positieve gevoel behouden bij het team van Jan Palfijn en kan je heel snel overschakelen naar andere pagina's op deze site. Ik duim mee! Uiteindelijk wordt er vaak te weinig stilgestaan bij zowel de fysieke als de mentale zwaarte van zo'n medisch traject.

Steffie1990
Berichten: 5
Lid geworden op: 6 februari 2020, 6:53

Re: Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

Bericht door Steffie1990 » 6 februari 2020, 7:12

Hallo ik ben nieuw hier, ben 30jaar bijna en ik ben momenteel in behandeling in Jan palfijn bij Dr van Turnhout.

Bij mij is het mijn tweede poging geweest nu even pauze nemen want het is enorm zwaar altijd die teleurstelling :(

Eerste keer was een hel, lange cyclus en veel pijn n'a punctie.. Had ik 3 embryo's geen cryo en negatief.
2de keer 7 embryo's, 2 goede teruggeplaatst geen ingevroren embryos wat ik ook raar vind.. En het is niks geworden want heb mijn regels nu doorgekregen. Pff ommenduur geef je de hoop op...

Ik ben niet zo tevreden over van turnhout. Ze neemt geen tijd voor haar patiënten en is koel. Kan iemand wel een goede fertiliteit arts aanraden in gelijk welk ziekenhuis in Gent? En kun je zomaar overstappen tijdens het project?

Veel succes iedereen en vind fijn om hier te praten met anderen die in hetzelfde schuitje zitten.

Fey1708
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 maart 2019, 8:56

Re: Op dit moment in behandeling in Gent (Palfijn)

Bericht door Fey1708 » 6 februari 2020, 10:34

Hey Allemaal,

Ik ben 'terug' in behandeling in het UZ van Gent ben er altijd zee tevreden geweest want ik werd fantastisch geholpen. Ik zeg terug want heb door mijn endometriose een lange helse weg afgelegd en morgen hebben we een nieuwe afspraak om verder te kunnen. Hierbij wat ik al heb meegemaakt:

Wij proberen al 3 jaar zwanger te geraken. Omdat ik endometriose heb raadde de dokter aan om via IVF te gaan om zwanger te worden. Ervoor had ik al 2 kijkoperaties gehad waarvan 1 bij professor Weyers in Gent. Hier hadden ze gezien dat mijn linker eileider vol endometriose was en hebben ze die dan verwijderd maar wel de eierstok gelaten. Toen alles goed was zijn we dus begonnen met IVF. 1 ste pick up was niet zo een succes. Had 1 eitje werd ook teruggeplaatst maar uiteindelijk niet zwanger. Bij de 2 de wel meer succes. Had 9 eitjes waarvan 6 werden bevrucht en 3 effectief gelukt waren maar tijdens de pick up zag de arts een massa in mijn urineblaas en mocht ik niet verder met het terugplaatsen. Ik werd doorverwezen naar een uroloog die dan met een camera ontdekte heeft dat het een endometriose massa was en moest verwijderd worden maar het ergste was dat de endometriose ook naar mijn linker nierleider was gegaan en waardoor mijn nier aan het afsterven was. Hierdoor moest ik onder het mes (was in oktober vorig jaar) om deze door de uroloog te laten verwijderen samen de massa op mijn blaas. Tijdens deze ingreep heeft professor Weyers alle endometriose haarden en mijn linker eierstok ook weggehaald. Ik was wel 4 weken thuis wegens het verwijderen van mijn nier maar als dat niet had gemoeten dan was ik vroeger terug op been want ze doen dit met een laparoscopie waardoor je bijna geen grote wonden hebt die lang moeten helen. Ik voel me goed nu. Heb mijn 1ste maandstonden achter de rug zonder die hevige pijnen die ik altijd had en de weenbuien van de pijn op het toilet. Ik kijk uit naar morgen want dan weten we eindelijk wat de volgende stappen zijn en ik hoop echt dat het nu lukt zonder tegenslagen.

Ik wens de andere veel succes in hun traject en hopelijk binnenkort een kindje voor iedereen

Groetjes
Fey
02/20: TP van 1ste Cryo in natuurlijk cyclus ==> POS - 💙
19/11/20: 💙 Geboorte zoontje 💙
05/21: opstart traject brusje
02/23: Start stimulatie 4
05/23: Start Stimulatie 5
06/23: ZWANGER 💙 ==> 24.02.2024

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten