START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 21 oktober 2019, 10:57

Hey Emma,

Je mag zéker trots zijn op je lichaam. Of je lichaam nu veel of weinig eitjes produceert, het is toch allemaal heel zwaar. Zowel mentaal als fysiek. Nog niet de hoop opgeven hoor. Dat je nu na 5 dagen nog geen verschil voelt hoeft nog geen slecht nieuws te betekenen :). Die wachtweken zijn hard en het is normaal dat je elk (gebrek aan) symptoom wil interpreteren, maar na die periode weet je pas écht of je positief of negatief nieuws hebt. Nog eventjes geduld dus. Staat je bloedname al gepland?

En de andere dames, hoe vlot de zwangerschap bij jullie? Het tweede trimester vlot gestart?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 23 oktober 2019, 13:29

Hey,

vandaag mijn pick-up gehad en deze was heel teleurstellend.
Ik heb maar twee eitjes.
Ik zei tegen mijn vriend dat ik men best moest doen om mijn tranen te verbijten.
Ik had mij al voorbereid ergens, ik had vijf follikels, maar ik wist ergens dat ik er niet op moest rekenen.
Dus nu is het zenuwachtig afwachten eigenlijk, de ICSI kan nog mislopen. De delingen zelf.
Idee was om er twee terug te plaatsen, we zullen blij zijn als we al eentje kunnen terug plaatsen.
Wie weet bellen ze morgen dat het helemaal niets word.
Ik heb het hier heel moeilijk mee...
Heel frustrerend ook. Meer hormonen en nog met minder eitjes eindigen.
Op dit moment heb ik het heel moeilijk. Begin echt te twijfelen of het wel voor ons nog is weg gelegd...

Hoe gaat het bij jou Ennas, wanneer wist je nu weer meer?

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 23 oktober 2019, 15:40

Hey Ashton,

Ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat jouw pick-up teleurstellend was. Ik had zo mee gehoopt dat er nog extra eitjes zouden groeien. Ze zeggen altijd dat je maar één goed eitje nodig hebt om een baby'tje te maken, maar op dit moment weet ik dat dat voor jou moeilijk is om daarin te geloven. Van zo'n momenten als vandaag zakt de moed je effe in de schoenen, dat is volkomen normaal. Maar kop op. Nog heel even moedig doorbijten. Je bent nu zo ver gekomen en bent sterk bezig. Probeer nu nog even rustig te bekomen van de pick-up en denk nog even niet te veel na over morgen. Laat maar weten als je morgen nieuws krijgt.

Ik mag normaal gezien begin november bellen voor de resultaten van het genetisch onderzoek. Zou wel kunnen dat ik eerder al bel, want mijn regels komen maar niet door. Had ze begin vorige week moeten krijgen, maar ben precies wat ontregeld door alle hormonen en de vroege miskraam. Nog even afwachten maar als ik ze vrijdag niet heb, bel ik toch maar.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 23 oktober 2019, 16:37

@Ennas: ik heb maandag bn maar ik vrees er wat voor...

@Ashton: :( :( :( dan zakt de moed je inderdaad wel even in de schoenen, je zou voor minder! Ik duim voor topkwaliteit!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 24 oktober 2019, 13:49

Hey,

ik heb het nieuws te horen gekregen dat het ene eitje abnormaal was en het andere niet is beginnen delen.
Ze zouden morgenvroeg nog eens bellen, voor het geval wel zou beginnen delen.
Maar daar hoop ik niet op. Dus geen terug plaatsing voor mij.
Ik heb serieus geweend en voel me even gebroken, moe en kapot.
Als ik morgen de extra bevestiging heb, dan wil ik wel zo snel mogelijk weer beginnen.
Ik zie het niet zitten om nog eens bijna vijf weken een pil te beginnen nemen,
men vriendin heeft drie jaar in het traject gezeten en nooit een pil genomen.
Ik wil gewoon even verder doen.

November is nog heel eventjes wachten en dan kan je hopelijk snel verder met goede resultaten eh.
Ik hoop het zo voor jullie!!

Groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 24 oktober 2019, 15:04

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 24 oktober 2019, 18:05

Ashton, dat spijt me zo om te lezen. Ik ken het gevoel en het is vreselijk. Je zet al je hoop erop en dan krijg je dat te horen. Stiekem hoop ik dat je toch nog goed nieuws krijgt. Gun jezelf de tijd om er even onderdoor te zijn. Laat je emoties de vrije loop. Doe wat jij nodig hebt.

Ennas, gelukkig is november volgende week al. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Volgens mij klinkt het wel logisch dat door al het gerommel je regels laat zijn. Maar in jouw plaats zou ik ook bellen. Dan heb je zekerheid.

Dames, ik denk iedere dag aan jullie. Geef de moed niet op en hou vol. Het is jullie zo gegund!

De tweeling doet het goed. Mijn misselijkheid is zo goed als over. De vermoeidheid blijft helaas nog. Vandaag heb ik het resultaat van de nipt gekregen. Alles helemaal in orde. Het zijn meisjes :)

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 oktober 2019, 12:44

Hoi Yena,

wat een geweldig nieuws, fijn om te horen dat jouw MEISJES het zo goed doen. Heerlijk.
Vermoeidheid, kan ik wel geloven, twee meisjes die goed groeien in je buik. Maar ook een goed teken zeker :D

Deze morgen rond iets na 8 uur telefoon gekregen, men vriend was kwartiertje geleden naar zijn werk vertrokken en ik stond klaar om met men zoontje naar school te vertrekken.
Dat ik mocht komen, het eitje was beginnen delen en het was een mooi om terug te plaatsen.
Ik was stomverbaasd. Ik had dit helemaal niet meer verwacht of zien aankomen.
Omdat men vriend dan weg was, is mijn mama mee naar Leuven gereden.

Ik had er wel eens gevraagd ivm die utrogestan. Of ik dat eigenlijk moest blijven opsteken als ik mijn regels kreeg voor de datum dat ik bloed mag laten prikken (was ook zo bij de inseminaties).
Waarop ze vroeg wanneer ik die dan kreeg, ik zei toch twee of drie dagen op voorhand.
Ze zei dat dit eigenlijk niet de bedoeling was, dat ik die "zo vroeg" kreeg.
Nu moet ik, buiten de drie die ik opsteek, nog eentje voor het slapen gaan nemen.
Hebben jullie hier toevallig al meer verhalen over gehoord?

groetjes
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 25 oktober 2019, 13:16

Ashton, keigoed nieuws!

Ik heb daarnet mijn hart gelucht in de groep start september. Ik ben zo kwaad op utrogestan, wat een ongelooflijke rommel is me dat!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yvonne1983
Berichten: 708
Lid geworden op: 18 februari 2016, 12:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Yvonne1983 » 25 oktober 2019, 13:54

..
Laatst gewijzigd door Yvonne1983 op 26 september 2020, 7:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 25 oktober 2019, 15:27

@Yena, dikke proficiat met de twee meisjes! Wat goed dat de misselijkheid nu zo goed als over is. Die vermoeidheid zal je nu ook wel voor twee krijgen. Maar dan weet je dat de meisjes het goed doen ;).

@Ashton, wat een fantastisch nieuws! Toch nog verder gedeeld! Ik duim mee op een blijvertje hoor! Hebben ze je al verteld wanneer je bloedname mag gaan doen?

@Emma, ik las net je bericht in de groep van september. Jouw verhaal is ook niet niets he... Zoveel last van de bijwerkingen, dat is onmenselijk. Je zegt ook dat je er zeker van bent dat deze poging op niets zal uitdraaien, en dat maakt het niet gemakkelijker om die bijwerkingen er nog eens bij te nemen. Hou je hier dus zeker niet in als je je hart eens wilt luchten. Ik hoop dat als ze jouw verwachting bevestigen en je mag stoppen met de utrogestan, en dat de bijwerkingen snel willen afnemen.

Ik heb vanmorgen naar Life Leuven gebeld. Ze gingen niet echt in op mijn vraag eigenlijk... Die mevrouw wilde niet meegeven of dat dat 'normaal' is dat je zo ontregeld kan geraken, of dat het toch onderzocht moest worden. Ik mag wel maandag voor bloedname gaan, om te bepalen waar ik in mijn cyclus zit. Een echo wilde ze nog niet doen. We'll see of mijn bloed dan iets aanwijst.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 oktober 2019, 20:37

Hallo iedereen,

@Ennas, ik mag 8 november voor bloedname gaan. Ik dacht dat normaal 12 dagen na terug plaatsing was? Nu is het blijkbaar 14? Ik hoop echt dat een blijvertje is. Het was al zo een verrassing om gebeld te worden met het nieuws van een tp.

Het is wel frustrerend als je niet echt het gevoel krijgt om geholpen te worden. Tenslotte kunnen we het zelf niet zien en heb je toch graag antwoorden. Hopelijk zal je bloed informatie geven. Weekend nog overbruggen dus.

@Yvonne1983, dank je, ik hoop echt dat dit mag blijven. Het is zo gewenst en welkom.

@Emma89, ik ben je verhaal even gaan lezen en dat is me nog wat. Het slecht in je vel voelen, kan ook al veel effect hebben op je gevoelens. Ik vind jammer dat je zo reageert erop en ik hoop dat ze met een oplossing gaan komen, want zo kan het toch ook niet verder voor je...
Frustrerend als je altijd tegenslag lijkt te hebben. :(

__
Ik vraag me zelf nog een beetje af ivm die Utrogestan.
Wat de gynaecoloog zei blijft nu toch wat in men hoofd spoken. Dat niet de bedoeling is dat ik ze vroeger krijg, terwijl dat altijd aan de orde geweest is. Stel ik me beetje vragen bij, maar kan er best niet te lang bij blijven stilstaan vrees ik.
Ze zei dat ik het oraal op de avond moest innemen, dat je er heel moe van word, ook op paar forums gelezen dat er inderdaad heel wat bijwerkingen zijn, dat dit oraal en vaginaal verschilt. Pfff.. :?
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 25 oktober 2019, 22:26

Hey Ashton,

Ik nam eerder de ‘orale’ versie. Best nemen voor het slapengaan, want je wordt er een beetje duizelig van en ik viel altijd als een blok in slaap. Voor de rest had ik er geen bijwerkingen van, behalve dus de constipatie met alle gevolgen vandien dus best iets laxerend nemen ook!

Alle vervelende bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijkheid, vaker plassen, ... heb ik sinds ik de vaginale versie gebruik.

Toen ik de orale pillen nam, had ik soms al een week voor mijn ms bruinverlies. Mijn gynaecologe heeft daar nooit iets over gezegd. Nu bij de vaginale zooi heb ik geen bruinverlies en in theorie verwacht ik mijn ms morgen (maar bn is wel pas maandag, raar eigenlijk).
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Yena
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 juli 2019, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door Yena » 26 oktober 2019, 13:23

Ashton, geweldig nieuws! Ik brand iedere avond een kaars voor je. Dit komt goed :D

Bah, utrogestan. Die zorgde er het hardst voor dat mijn emoties me helemaal ondersteboven haalden. Ik was zo blij dat ik ermee mocht stoppen. Daar had ik meer moeite mee dan de spuitjes zetten.

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 26 oktober 2019, 15:42

Hey

Iedereen dikke merci om te reageren op mijn bericht over utrogestan. Ben opgelucht dat ik niet de enige ben met die vervelende bijwerkingen. Bedankt ook voor alle tips! Ik ga dit zeker bespreken met de fertiliteitsarts. Afhankelijk van dat gesprek gaan we beslissen wat we gaan doen, verder doen of eventueel tot het einde van het jaar even pauzeren zodat mijn darmen eens kunnen herstellen.
Ik heb vanmorgen een test gedaan en die was, zoals verwacht, negatief.
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten