Ik pieker me suf

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Ik pieker me suf

Bericht door Listje » 7 november 2019, 5:32

Momenteel is er een dame (wat een engel, haar eeuwig dankbaar) bezig om te doneren. Tot nu toe zit alles goed en wss gebeurd dit weekend de pu.
Maar god pieker ik me suf.
De vorige keer 11 eicellen waarvan er 2 de eindmeet hebben gehaald. 1 excellent en 1 gewoon. De eerste bleef plakken maar loste al snel weer. De 2de niet aangepakt. Wat deed dit verdriet. Deze kwamen wel uit de bank. Nu vers.
Maar nu, ik ben zo bang. Bang dat er weer niets overblijft. Bang dat het weer misloopt. Mijn man zijn sperma is ingevroren omdat we net dit weekend weg zijn. Wat als vers beter is? Wat als ik nooit meer zwanger geraak?
Ik ben bang echt bang. Herkend iemand dit?
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik pieker me suf

Bericht door mich75 » 7 november 2019, 8:47

Hierbij wat info dat je hopelijk wat kan geruststellen en/of je vragen wat kan beantwoorden:

-ingevroren sperma heeft ongeveer dezelfde kwaliteit als vers, dit in tegenstelling tot de eicellen
-vorige keer waren er 11 eicellen:
-hoeveel waren er rijp?
-hoeveel bevrucht?

-indien er veel embryo's gesneuveld zijn:
-t/m d3 ligt het normaal gezien aan de eicel
-d4 en d5 ligt het eerder aan de zaadcel

-bij eicellen uit de bank weet je dikwijls niet de leeftijd, kwaliteit en reeds bekomen zwangerschappen, als je zelf een donor hebt dan weet je toch al meer
-de hoeveelheid en kwaliteit van het zaad kan enorm verschillend zijn de ene keer to de andere, dus dit kan ook invloed hebben

Je zal misschien nog even bang moeten afwachten, maar je kan niet verder gaan op de vorige keer omdat dit nu toch een andere situatie is.

Veel succes en hou ons op de hoogte.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Ik pieker me suf

Bericht door Listje » 7 november 2019, 9:11

Bedankt voor je respons.
We kregen 6 eicellen uit de bank maar die kwamen precies bruin dus ze hebben er weer 6 gaan halen voor de zekerheid. Dus 1tje afgevallen en nog 11 bevrucht met isci waarvan er 5 bevrucht geraakt zijn en waarvan er 2 dag 5 hebben gehaald. 3 tussen dag 0 en dag 3. Al de rest is afgevallen.

Nu is het weer een anonieme donor maar zover ik weet is het iemand die al reeds gedoneerd heeft en goede resultaten behaalde. En natuurlijk het verschil dat het verse eitjes zijn. :)

Ik vergeleek zijn sperma met de vorige keer en het zag er beter uit en ze zeiden me ook dat het goede kwaliteit was. Heb hem nml 2 weken op gezond dieet gezet :lol:
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik pieker me suf

Bericht door mich75 » 7 november 2019, 17:15

Het zou best kunnen dat die eerste 6 eicellen echt niet goed waren en dat van die anderen er 5 vd 6 bevrucht waren.

Als ik het zo lees zou ik eerder gokken dat de eicelkwaliteit minder is, wat ook vaker het geval is to verse, maar er zijn natuurlijk ook goede eitjes uit de bank.

Nu heb je toch verse eicellen van een bewezen donor blijkbaar, dit moet toch hoop geven.

Zaadcellen hebben een cyclus van 90 dagen, dus om echt een effect te hebben moet je hem minstens 3 maanden op een gezond dieet zetten, maar als de kwaliteit goed is dan hoeft het ook weer niet per sé ;)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Ik pieker me suf

Bericht door mich75 » 15 november 2019, 15:14

Ik las net in een ander topic dat je 6 cryo's hebt, wat een goed resultaat! Dit moet je toch wat gemoedsrust geven.

Hopelijk snel een plakkertje.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Ik pieker me suf

Bericht door Listje » 16 november 2019, 9:26

Hey Mich75. Ja vanuit 8 eicellen. Er waren 6 bevruchtingen en alle 6 hebben ze de 5 dagen gehaald.
Nu hopen dat er 1 plakkertje inzit 😁
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten