Eerste ICSI poging

ICSI Forum
Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 9 november 2019, 12:22

Vandaag hadden we onze eerste ICSI poging. Ik had 4 follikels. Wat op zich niet veel is. Maar ik was er blij mee.
2 van de vier zaten tegen mijn darmen en de arts kon ze niet te pakken krijgen.
De andere 2 daarvan is er een overgebleven die naar Gent ging. We waren tevreden,een is nog altijd beter dan geen.
Ben gaan uitrusten op de kamer en tijdje later ging de telefoon. Slecht nieuws. Het was geen goed eitje.
Ze hebben de ICSI zelf niet kunnen uitvoeren. Wat op zich goed is zo hebben we die 6 beurten nog.
Maar ben heel verdrietig nu. Ik weet den eerste keer is altijd moeilijk maar toch het blijft een zware ontgoocheling.
Nu 2 maanden wachten en hopelijk dan een nieuwe en goeie kans!

Mie
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Snoopy90 » 9 november 2019, 14:27

Oh dat is inderdaad heel jammer!! Hebben ze jou bevestigd dat die poging niet mee telt?

Was het eitje niet rijp?

Hopelijk herstel je goed en kunnen jullie weer aan een nieuwe poging beginnen.
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 9 november 2019, 16:49

Ja we hebben onze 6 pogingen nog,deze telt niet mee.
Zal paar dagen duren om het te verwerken hoor.
En dan moeten we 2 maand wachten. Denk dat het januari of februari zal zijn dat we terug kunnen opstarten.
Tis heel jammer!
Dank je voor je reactie! Sommige proberen te troosten maar dan van die opmerkingen waar je alleen maar slechter van wordt. En hier begrijpt iedereen iedereen he.

Liefs
Mie
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

ZonderZorgen
Berichten: 1741
Lid geworden op: 9 juni 2019, 17:18

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door ZonderZorgen » 9 november 2019, 20:58

Dag Mieke
Dit is inderdaad balen en een zware opdoffer, maar zoals jezelf al aangeeft. Je hebt je 6 pogingen nog!
Geef je lichaam tijd voor te herstellen.
Nu weet je wat je te wachten staat.
En als je het moeilijk hebt of het gaat niet meer!
We maken allemaal min of meer hetzelfde mee!
Start proberen 2015
20/06/19 gestart na 10 tp nog steeds geen wondertje. :cry: 2 mk
13juli 21 pu 2 18 eicellen 3 bevrucht 1 embryo :cry: 8+4 en weer mk
ICSI 3 :4/5/22 25 eicellen 18 bevrucht 3 embryo's ❌️❌️🦐

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 10 november 2019, 7:59

Beste zonder zorgen,

Idd we hebben onze 6 pogingen nog dus we hebben nog veel kansen.
Het is al een lange weg geweest sinds ik 2014 aan kindjes begon.
Het duurt heel lang en heb het er moeilijk mee. En dan ook de hormonen niet vergeten,je reageert dan nog feller uiteraard.
Denk dat we terug kunnen opstarten in januari en hopelijk zijn er dan ook meer follikels. We geven niet op hoor. En ik kom de teleurstelling altijd te boven maar die eerste dagen tot een week zijn moeilijk.
We komen er wel ik blijf er in geloven!
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door mich75 » 10 november 2019, 10:38

Mieke,

Als ik het goed begrijp gaat de PU niet door in hetzelfde ziekenhuis als waar het labo zich bevindt. Ik veronderstel dat er hierdoor ook een pak minder puncties worden uitgevoerd dan in centra met een labo en dat de artsen misschien minder ervaren zijn.

Als er bij de volgende PU weer problemen moesten zijn zou ik je toch aanraden om naar een B-centrum (eentje met labo).

Hopelijk heb je volgende keer meer follikels en enkele goede eitjes.

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 10 november 2019, 10:39

Snoopy90 schreef:
9 november 2019, 14:27
Oh dat is inderdaad heel jammer!! Hebben ze jou bevestigd dat die poging niet mee telt?

Was het eitje niet rijp?

Hopelijk herstel je goed en kunnen jullie weer aan een nieuwe poging beginnen.

Beste snoopy90,

We hebben daarnet telefoon gekregen van UZ Gent dat het eitje onvoldoende rijp was.
Dus waarschijnlijk was de pick up te vroeg gepland.
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 10 november 2019, 10:47

mich75 schreef:
10 november 2019, 10:38
Mieke,

Als ik het goed begrijp gaat de PU niet door in hetzelfde ziekenhuis als waar het labo zich bevindt. Ik veronderstel dat er hierdoor ook een pak minder puncties worden uitgevoerd dan in centra met een labo en dat de artsen misschien minder ervaren zijn.

Als er bij de volgende PU weer problemen moesten zijn zou ik je toch aanraden om naar een B-centrum (eentje met labo).

Hopelijk heb je volgende keer meer follikels en enkele goede eitjes.

Beste Mich 75,

Ja klopt voor pick up gaan we naar het ziekenhuis waar de dokter me opvolgt. Maar ze hebben daar geen labo om de eitjes te bevruchten. Vandaar gaat het naar uz Gent. Dank je voor de tip ik neem dat zeker mee voor in het vervolg!
Zal af te wachten zijn wat de volgende keer zal brengen.
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door GDN » 10 november 2019, 11:01

Mieke1990 schreef:
10 november 2019, 10:47
mich75 schreef:
10 november 2019, 10:38
Mieke,

Als ik het goed begrijp gaat de PU niet door in hetzelfde ziekenhuis als waar het labo zich bevindt. Ik veronderstel dat er hierdoor ook een pak minder puncties worden uitgevoerd dan in centra met een labo en dat de artsen misschien minder ervaren zijn.

Als er bij de volgende PU weer problemen moesten zijn zou ik je toch aanraden om naar een B-centrum (eentje met labo).

Hopelijk heb je volgende keer meer follikels en enkele goede eitjes.

Beste Mich 75,

Ja klopt voor pick up gaan we naar het ziekenhuis waar de dokter me opvolgt. Maar ze hebben daar geen labo om de eitjes te bevruchten. Vandaar gaat het naar uz Gent. Dank je voor de tip ik neem dat zeker mee voor in het vervolg!
Zal af te wachten zijn wat de volgende keer zal brengen.
Hey Mieke,
Als ik alles zo lees denk ik dat we naar hetzelfde ziekenhuis gaan. Ook die van ons gaan naar UZ Gent. Ik vind het heel erg voor jou dat deze poging zo is uitgedraaid maar daar kunnen ze enkel van leren. Niet elke vrouw is hetzelfde. Ik ben al langer dan een jaar in medische behandeling. Ik heb ook al vaak gehad dat ik teleurgesteld was omdat vb. de IUI te laat was omdat eisprong al was geweest. Belangrijk is om de volgende keer voldoende vragen te stellen dat dit niet meer kan gebeuren. Hoe groot waren jouw follikels de laatste echo? Ik weet zeker dat de artsen nu gaan kijken wat wel werkt voor jou. Je hebt gelukkig nog al jouw beurten want was jouw eentje wel bevrucht maar niet gegroeid tot een embryo was het mottiger. Nu krijg je een nieuwe kans, een nieuwe aanpak en zeker de moed niet opgeven. Probeer deze periode wat te genieten van kleine leuke dingen, zorg voor jezelf zodat je weer met volle moed kan starten!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 10 november 2019, 14:59

GDN schreef:
10 november 2019, 11:01
Mieke1990 schreef:
10 november 2019, 10:47
mich75 schreef:
10 november 2019, 10:38
Mieke,

Als ik het goed begrijp gaat de PU niet door in hetzelfde ziekenhuis als waar het labo zich bevindt. Ik veronderstel dat er hierdoor ook een pak minder puncties worden uitgevoerd dan in centra met een labo en dat de artsen misschien minder ervaren zijn.

Als er bij de volgende PU weer problemen moesten zijn zou ik je toch aanraden om naar een B-centrum (eentje met labo).

Hopelijk heb je volgende keer meer follikels en enkele goede eitjes.

Beste Mich 75,

Ja klopt voor pick up gaan we naar het ziekenhuis waar de dokter me opvolgt. Maar ze hebben daar geen labo om de eitjes te bevruchten. Vandaar gaat het naar uz Gent. Dank je voor de tip ik neem dat zeker mee voor in het vervolg!
Zal af te wachten zijn wat de volgende keer zal brengen.
Hey Mieke,
Als ik alles zo lees denk ik dat we naar hetzelfde ziekenhuis gaan. Ook die van ons gaan naar UZ Gent. Ik vind het heel erg voor jou dat deze poging zo is uitgedraaid maar daar kunnen ze enkel van leren. Niet elke vrouw is hetzelfde. Ik ben al langer dan een jaar in medische behandeling. Ik heb ook al vaak gehad dat ik teleurgesteld was omdat vb. de IUI te laat was omdat eisprong al was geweest. Belangrijk is om de volgende keer voldoende vragen te stellen dat dit niet meer kan gebeuren. Hoe groot waren jouw follikels de laatste echo? Ik weet zeker dat de artsen nu gaan kijken wat wel werkt voor jou. Je hebt gelukkig nog al jouw beurten want was jouw eentje wel bevrucht maar niet gegroeid tot een embryo was het mottiger. Nu krijg je een nieuwe kans, een nieuwe aanpak en zeker de moed niet opgeven. Probeer deze periode wat te genieten van kleine leuke dingen, zorg voor jezelf zodat je weer met volle moed kan starten!
Hey Mich 75,
Ik kan hier nu moeilijk zeggen welk ziekenhuis het is he. Ik ben heel tevreden over de arts zelf maar de communicatie verloopt niet altijd even goed. Er zijn al enkele dingen misgelopen daardoor. Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot de follikels waren op mijn laatste echo. Het enige wat ik hoorde was dat het voor vrijdag zou zijn.
En we hadden ook de pech dat er 2 follikels waren die onbereikbaar waren. Ze zaten tot tegen mijn darmen en was dus te gevaarlijk. Ik maak zo snel mogelijk een afspraak om het verdere verloop te bespreken. Op zich is het wel goed dat we zo geen beurt verloren zijn maar kom het blijft pijn doen he. Ik wil al zoveel jaar mama worden en is er nog steeds niet van gekomen. Ondertussen zijn we ook meer dan een jaar in behandeling en dan denk je soms ale het gaat nu nog niet ook al helpen ze je.
Bij de inseminaties kreeg ik steeds menopur 75 en ik had heel snel reactie en nu sloeg het amper aan. Ik had maar 4 follikels. Misschien zal het een zoektocht worden naar het juiste medicijn. Op den duur heeft ons lichaam er ook mss genoeg van. Het komt wel weer goed,die eerste dagen zijn de moeilijkste is normaal he.
Vind het wel fijn dat je hier kan praten over hoe je je voelt enzo. Is niet altijd even gemakkelijk ook voor de omgeving niet. We gaan dit verwerken en dan kunnen we er weer vollenbak tegen aan!
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door mich75 » 10 november 2019, 16:48

In elk ziekenhuis gebeuren fouten met de ene keer geen gevolgen en de andere keer grote gevolgen, ook niet alle B-centra zijn heel goed.
Bij sommige dames is de PU of de TP moeilijker en dan ben je beter af met een ervaren dr, maar er spelen zo veel factoren mee.

Uiteindelijk als er niet veel speciaal is kan je overal geholpen worden, maar soms heb je dokters met meer expertise en ervaring nodig.

Ik lees hier vaak verhalen waarbij PU gepland wordt adhv echo's, waar ik eerst ging was het ook zo. Nadien ging ik op controle en vroeg ik wanneer ik de PU kon verwachtten, ik kreeg steeds het antwoord dat het op beeld ok was om die dag Pregnyl te spuiten, maar dat het wachten was op de bloedresultaten.

Ik heb 4 pogingen in Jette gedaan, 2x waren mijn bloedwaarden bij aanvang niet goed waardoor ik andere medicatie moest nemen om het proberen recht te trekken, 1x is het gelukt de andere keer niet en moest ik stoppen met stimuleren. Waar ik eerst ging keken ze niet naar het bloed, ik ben daar soms ook te vroeg begonnen met stimulatie, PU is te vroeg gebeurd omdat het hen beter uitkwam.

Ik heb altijd Menopur moeten gebruiken, tussen de 125 en 375, maar de resultaten tussen de 2 centra was groot, ik had in Jette gemiddeld 2x zoveel rijpe eicellen als bij de andere.

Niet elke cyclus is hetzelfde en de ene keer is de opbrengst groter als de andere keer. Maar hoe moeilijk het ook is, het positieve is dat je geen poging kwijt bent. Laat het verdriet maar toe en kom hier je hart luchten en de steun vinden die je met momenten echt nodig hebt.
Hier zit je tussen lotgenoten die weten wat het is, iets wat je in je eigen omgeving dikwijls niet hebt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 10 november 2019, 20:39

Tis niet evident he. Onze dokter heeft heel veel ervaring is ook een uitstekend chirurg. Ik denk dat hij zich meer op de echo zal gefocust hebben. Het blijft een zoektocht naar wat het beste is en tis iedere keer anders. Een lichaam reageert niet altijd even gelijk.

Van Jette heb ik al heel goeie dingen gehoord maar is voor ons beetje ver van west Vlaanderen. En moet tijdens al de echo’s en labo’s te combineren zijn met het werk ook. Das een extra stress factor erbij he.

Nu moest ik menpor 225 gebruiken en de eerste week met gonapeptyl. Ik zal misschien een hogere dosis nodig hebben. Kan niet voorspeld worden he.
Ik zou ook willen dat ze eens op zoek gaan naar de oorzaak waarom het niet lukt. Mijn zus en mama hebben ook altijd problemen gehad dus ze denken dan aan erfelijkheid. Maar mss is er iets anders aan de hand he. Mss zijn de eitjes van slechte kwaliteit. Ik ga dat eens navragen als ik kan langs gaan deze week. Zal niet makkelijk zijn het is niet echt een prater.

Voelt idd wel goed om hier alles kwijt te kunnen,we verstaan elkaar allemaal he. Mijn man heeft 2 kindjes uit zijn eerste huwelijk en is altijd goed gegaan. Dus is niet altijd makkelijk om erover te praten. Het komt wel goed ooit zal ik een wonder in onze armen hebben daar blijf ik in geloven
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Snoopy90
Berichten: 144
Lid geworden op: 8 juni 2017, 11:32

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Snoopy90 » 13 november 2019, 11:46

@mieke1990 volhouden! Het is zeker geen gemakkelijke weg. En het mag even tijd kosten om volledig klaar te zijn voor een nieuwe poging. Dat is maar heel normaal.

Ik ben deee ochtend naar de gyn geweest. Ze schatten dat mijn pick up vrijdag door gaat gaan. De echo zat goed. Ik voel het ook. Echt pijn aan mijn eierstokken en voel me op dit moment niet goed. Een mottig gevoel. Waarschijnlijk door de hormonen die ook goed zullen staan of de medicatie.
Bij mij was er ook weer iets mis gelopen met de bloedafname. Weer niet correct doorgegeven aan het labo dus konden ze niets doen. Dan ben ik maar eerst naar de gyn gegaan en dan nadien bloed laten nemen. Want ik wil dat het correct gebeurt. Heel even weer mijn stress omhoog maar ik probeer dan toch maar zo snel mogelijk te kalmeren. Het zou niet mogen mja. Het is ook allemaal al moeilijk genoeg.

Ik heb het gevoel dat ik deze keer weer reageer zoals bij mijn allereerste ivf poging. Nu zijn we nog maar zeven dagen aan het stimuleren en het lijkt al in orde te zijn. Dat was vorige keer ook zo. Dus aangezien het toen gelukt is probeer ik me er nu aan op te trekken.

En mieke, begrijp me niet verkeerd als ik hier praat voor een tweede kindje. Ik weet zeker je verdriet wat je door maakt. En ik besef dat het voor een tweede kindje anders aan voelt maar toch kan je het ook niet onderschatten. Dus komaan, samen gaan we er voor! In blijven geloven is de eerste stap!
dec 2016: operatie endometriose. 3 x IUI negatief. Aug 2017 start IVF. IVF 1 negatief. IVF 1.1 Zwanger!!
Sept 2019 start IVF tweede wonder. IVF 2 geen bevruchtingen. ICSI 3: 28 eicellen. overstimulatie. ICSI 3: zwanger!!

Mieke1990
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 september 2019, 9:39

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Mieke1990 » 14 november 2019, 17:43

Beste Snoopy,

Ik duim voor jou dat alles goed mag verlopen hoor!
Wel heel vervelend dat je je zo slecht voelt he!
Het is niet fijn als er iets fout gaat he. En de stress die er dan bij komt hebben we eigenlijk dan ook niet nodig he.
Ik ben vandaag naar de hun geweest om eens te bespreken wat er mis is gelopen. Er was nog een patiënte zoals ik die het uur van pregnyl in spuiten niet correct heeft te horen gekregen en de poging is ook mislukt.
Is heef frustrerend nu door iemand zijn nalatigheid.
Nu ja in januari een nieuwe start.
Voor mij is het mijn eerste kindje ik heb er nog geen,mijn man heeft 2 dochters. Hij heeft het er ook moeilijk mee dat het mislukt is. Hij zegt er niet veel over steekt zijn gevoelens weg maar ik merk het wel aan hem.
Heel veel succes vrijdag! Duimpjes omhoog
‘14-‘16: lukt niet
‘16-‘18: zwngrsch verboden
Nov ‘18:start hulp
Maart 19:6 neg IUI
Nov: Enkel PU geen goeie eicellen
Jan’20: 1 TP 5daags neg ,nog 1 cryo
Juni tp neg
3aug ‘20: 12 eicellen PU maar geen enkel goed

Alanna
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 september 2019, 15:24

Re: Eerste ICSI poging

Bericht door Alanna » 14 november 2019, 19:33

Hey Mieke

Wat rot om bij je eerste poging zo een ervaring te hebben! Neem rustig je tijd om dat een plaatsje te geven, maar zoals sommige anderen ook zeiden, vraag gerust ook door bij je arts! Ik durfde in het begin niet veel vragen en zei altijd maar ja en oke als de DM mij belde, maar merk nu dat je vragen en beslommeringen uitspreken voor alle partijen kan helpen!

Veel succes!
2016 - diagnose POF
2017 - IVF1 & IVF2 - geen eicellen
2019 - ECD opgestart
07/10 - TP (negatief) + 3 cryo's
12/11 - TP cryo - 25/11 BN negatief
30/01 - TP cryo - 12/02 BN negatief
06/03 - TP cryo - 18/03 BN zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten