zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Plaats reactie
Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 29 november 2019, 16:39

Vermoeid! Ik had het toch allemaal lichtjes onderschat denk ik :?
Zoonlief is een schatje maar we hebben samen toch al wat moeten zoeken hoe en wat allemaal. Ik geef borstvoeding op vraag en mijn mannetje eet graag en goed en bij mij komt de melk heel gemakkelijk, hij begon steeds vaker eten te vragen maar ook voor troost en genegenheid ik gaf hem dan maar, uiteindelijk vroeg hij bijna elk uur eten maar kreeg hij daardoor last van zijn maagje en darmpjes waardoor hij als troost weer de borst vroeg en ik die dan maar gaf. Doordat hij last had was hij heel veel aan het wenen, urenlang... Wij hier thuis maar rondjes wandelen met hem uren in de nacht..
Naar de kinderarts geweest en die zei dat hij hij wat overvoed was :) dan heb ik een paar dagen gekolft en hem op een 'dieet' gezet van max 8 voedingen per dag en hij voelde zich direct stukken beter. De slapeloze nachten zijn serieus minder. Gelukkig. Snachts slaapt hij nu de laatste dagen al 1 blok van 4-5 uur waar ik al blij mee ben. Hij is bijna 6 weken.
Krampjes heeft hij nog steeds wat last van maar het is heel goed te doen. Ik denk niet dat ik nu nog te klagen heb.hij begint steeds vaker te lachen en dan smelt ik helemaal :)


Hoe gaat het bij jullie?
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 29 november 2019, 16:45

Hier gaat het niet zo super. Ons meisje groeit zeer goed maar is zo een slechte slaper. Tijdens de dag wilt ze elk uur aan de borst en in de nacht laat ze er 3u tussen. Daarbij wilt ze in de dag enkel op mij slapen. En hoe gaat het bij jou?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 29 november 2019, 16:47

Oh jaloers op uw nachten met 4-5uur slaap. 😬
Hier minstens om de 2 uur borstvoeding, dag en nacht.
Eerste 2 weken verliepen heel goed. Daarna moeite om te slapen en dan weent ze erg. Nogal vermoeiend en frustrerend als dat bij elk dutje gebeurt.
Ze geeft soms ook over dus nu aan het uitzoeken of er iets van voedsel is dat ze niet verdraagt.
4 weken oud vandaag 😍

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 29 november 2019, 16:49

Stephi schreef:
29 november 2019, 16:45
Hier gaat het niet zo super. Ons meisje groeit zeer goed maar is zo een slechte slaper. Tijdens de dag wilt ze elk uur aan de borst en in de nacht laat ze er 3u tussen. Daarbij wilt ze in de dag enkel op mij slapen. En hoe gaat het bij jou?
Slaapt ook enkel bij mij of de papa. Als ze goed vertrokken is kunnen we ze eens wegleggen maar lukt zelden.
Ik steek haar in de draagzak zodat ik soms nog iets kan doen.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 29 november 2019, 16:49

Limburgertje schreef:
29 november 2019, 16:39
Vermoeid! Ik had het toch allemaal lichtjes onderschat denk ik :?
Zoonlief is een schatje maar we hebben samen toch al wat moeten zoeken hoe en wat allemaal. Ik geef borstvoeding op vraag en mijn mannetje eet graag en goed en bij mij komt de melk heel gemakkelijk, hij begon steeds vaker eten te vragen maar ook voor troost en genegenheid ik gaf hem dan maar, uiteindelijk vroeg hij bijna elk uur eten maar kreeg hij daardoor last van zijn maagje en darmpjes waardoor hij als troost weer de borst vroeg en ik die dan maar gaf. Doordat hij last had was hij heel veel aan het wenen, urenlang... Wij hier thuis maar rondjes wandelen met hem uren in de nacht..
Naar de kinderarts geweest en die zei dat hij hij wat overvoed was :) dan heb ik een paar dagen gekolft en hem op een 'dieet' gezet van max 8 voedingen per dag en hij voelde zich direct stukken beter. De slapeloze nachten zijn serieus minder. Gelukkig. Snachts slaapt hij nu de laatste dagen al 1 blok van 4-5 uur waar ik al blij mee ben. Hij is bijna 6 weken.
Krampjes heeft hij nog steeds wat last van maar het is heel goed te doen. Ik denk niet dat ik nu nog te klagen heb.hij begint steeds vaker te lachen en dan smelt ik helemaal :)


Hoe gaat het bij jullie?
OH dit is zo mijn verhaal. Wel niet overvoed. Geef pas na 5u een andere borst en dan merk ik als ze tut dat er amper melk is. De krampjes zijn hier minder maar sinds een week leve de spuitluiers. Mag haar dagelijks wassen want ze zit tot tussen haar schouders vol.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 29 november 2019, 16:50

Sesampje schreef:
29 november 2019, 16:49
Stephi schreef:
29 november 2019, 16:45
Hier gaat het niet zo super. Ons meisje groeit zeer goed maar is zo een slechte slaper. Tijdens de dag wilt ze elk uur aan de borst en in de nacht laat ze er 3u tussen. Daarbij wilt ze in de dag enkel op mij slapen. En hoe gaat het bij jou?
Slaapt ook enkel bij mij of de papa. Als ze goed vertrokken is kunnen we ze eens wegleggen maar lukt zelden.
Ik steek haar in de draagzak zodat ik soms nog iets kan doen.
Dit lukte in het begin maar nu wil ze niet meer in de draagzak

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 29 november 2019, 22:31

Ja hier ook eerste twee weken zalig, super braaf lief gemakkelijke baby!
En toen begon het... :shock:
Toen hij zoveel wou drinken vond ik het ook super vermoeiend, snachts had ik hem vast en kreeg ik hem niet altijd getroost tijdens zijn ween buien, vechten met de borst dan ook pft ik voelde me daar ook zo een 'mislukkeling' onder en zo stikmoe. Nu we de voedingen om de drie uur aanhouden gaat het echt beter. Hij groeit nu ook volgens de curve, daarvoor zat hij boven de curve. Hij weegt nu 5,7 kg, lekker mollig wel :D
Eerste had hij ook gemakkelijk drie kak pampers per dag en nu kakt hij maar om de twee, drie dagen maar helemaal vol dan.

En hier ook niet altijd een goede slaper hoor maar het begint wel stilletjes te beteren. Hij kan heel onrustig slapen, met wild maaiende armpjes en dan klopt hij zijn eigen wakker of verschiet hij van zichzelf. Als ik hem inbaker gaat dat wel beter.

Hebben jullie iets gemerkt van regeldagen of een sprongetje?
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 29 november 2019, 23:09

Regeldagen rond dagen 10-14. Ineens elk uur willen drinken.

Vraagt hij dan niet eerder dan die 3 uur om te drinken?

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 29 november 2019, 23:46

Ja hier heeft ze momenteel een sprongetje en wil weer niet slapen. Heb al een paar keer gehad dat ze max 2u per dag sliep. Hoop dat het binnenkort betert. Hier slaapt de meid goed in de Puckababy een beetje vrijheid maar kan haar niet slaan.

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 30 november 2019, 1:24

Sesampje schreef:
29 november 2019, 23:09
Regeldagen rond dagen 10-14. Ineens elk uur willen drinken.

Vraagt hij dan niet eerder dan die 3 uur om te drinken?
Soms, niet altijd, en als hij het eerder vraagt is het een half uurtje eerder, dan kan ik dat nog even rekken met een tutje of wat mee bezig te zijn.
Als hij echt veel eerder begint te vragen achter eten en ik hem niet getroost krijg, dan geef ik dan wel eten en ga ik geen uur meer wachten of zo.
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 1 december 2019, 18:53

Leuk om te lezen hoe iedereen het stelt.

Ik geef als enige de fles en durf bijna niet reageren als ik jullie verhalen lees... Want bij ons gaat het echt goed.
Mijn meisje weent enkel als er iets is, een pijntje of honger, anders hoor ik haar niet. Ze maakt 's nachts ook al blokjes van 6 uur slaap.
Wij zijn vooral zoekend op vlak van voedingen. Tot een week geleden had ze 6 voedingen van 135. Wat al super veel is als je rekent 150 a 180 per kg. Ze woog toen 3650, dus zat aan meer dan 200 per kg. Erna was ze echter onrustig en begon ze te wenen. Ik dacht dat ze krampjes had en probeerde vanalles om haar gekalmeerd te krijgen, soms een uur tot 2 uur of tot aan de volgende voeding. Tot ik bedacht van zou dat kind nog honger hebben, dus toen heb ik eens 30 bijgegeven en hup, ze was stil. Zelfde bij de laatste voeding, het duurde een uur tot 2 uur eer ze sliep, ik legde haar nog maar neer en ze begon alle soorten geluidjes te maken, schrapen met haar keel, gorgelen, beginnen wenen, maar ophouden. Ik maar heel de tijd fopspeen geven...
Uiteindelijk die fles ook verhoogd naar 150 en het kind sliep na een kwartier.
Dus dan alle flessen verhoogd tot 150 en ze was content en dan komt ze ook minder, we zitten nu aan 5 voedingen van 165. Rond 6 uur, rond 11 uur, rond 15 uur, rond 19 uur en rond 23.30u. Da's ongeveer, want ik laat haar bepalen, dus het is al eens 11.30u of 16u.
Maar da's iets waar je normaal maar aan een maand of 3 aan zit en ze is dinsdag pas 5 weken. Dus ik weet niet of ik er goed aan doe. Maar ze wekt nu pas een verzadigde indruk na een voeding. En ze geeft ook niet over, dus is ook niet te veel.
En nu nog, na de laatste en eerste voeding blijft ze zoeken met haar hoofdje, en een fopspeen helpt maar 5 min, dan spuugt ze het uit als ze merkt dat er niks uitkomt. Maar ik kan moeilijk nog meer geven.
Wel heeft ze vermoedelijk verborgen reflux, we zijn naar de kinderarts geweest en het schrapen met de keel van zodra ze neerligt en zo wijzen daar volgens haar wel op.

Dat vind ik zo vervelend, vroedvrouwen, Kind en gezin, kinderarts, iedereen "gist" een beetje, niemand kan je duidelijk zeggen als ze dit doet heeft ze honger of ze doet dat door de reflux of gelijk wat. Dus je probeert zelf in te schatten en doet voor goed, maar voor hetzelfde geld ben ik het kind aan het overvoeden en eet ze gewoon om haar keeltje te blussen van de reflux. Maar voor hetzelfde geld heeft ze helemaal geen reflux en doet ze dat schrapen uit honger...

En na de voeding rond 6 uur, slapen we verder in ons bed, want ik vind dat zo vroeg om op te staan, maar dan slaapt het madammeke nog eens een blokje van 5 à 5,5 uur, dus staat ze op rond 11u à 11.30u. Alsof ze een 2e keer een nacht maakt. Ik weet ook niet of ik dat mag toelaten, ik zou niet willen dat ze haar nachten verward met dagen. Maar we kunnen toch moeilijk altijd om 6 uur opstaan. En als ik haar eerder wek, bv rond 9u, zal ze eerder willen eten en zullen we niet toekomen met 5 voedingen. En nog een fles bij zou helemaal gek zijn, of ik moet ze verminderen en dan komen we weer uit op 6 flessen van 135 waarmee het probleem begonnen is...

Maar goed, buiten dat ik daar enorm onzeker over ben, gaat het voor de rest heel goed. Haar moeilijkste momentje is als ik haar neerleg om te slapen, dan duurt het een half uurtje met wat schrapen en slikken en jammeren voor ze inslaapt. Maar dat valt reuze mee blijkbaar als ik enkele verhalen lees.

Aan 3 weken heeft ze een heel zware verkoudheid gehad en toen die bijna over was net gehoortest bij Kind en gezin, deze was niet goed, vermoedelijk door de verkoudheid. 11/12 tweede poging.

Ik ben nog niet getrakteerd op een lachje, maar ze is geboren op 38 weken en blijkbaar is de 6 weken vanaf wanneer ze gaan lachten gerekend vanaf 40 weken, ik moet er dus 2 weken bijtellen en geduld hebben tot haar 8 weken.
Laatst gewijzigd door ShH op 1 december 2019, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 1 december 2019, 19:02

Haar bedje een beetje schuin zetten kan misschien helpen tegen de reflux?

Hier zei de vroedvrouw ook dat we het in de gaten moest houden omdat je haar soms hoort slikken alsof er iets is teruggekomen.
Ze huilt echter meestal niet dus lijkt er geen last van te hebben.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 1 december 2019, 19:05

Sesampje schreef:
1 december 2019, 19:02
Haar bedje een beetje schuin zetten kan misschien helpen tegen de reflux?

Hier zei de vroedvrouw ook dat we het in de gaten moest houden omdat je haar soms hoort slikken alsof er iets is teruggekomen.
Ze huilt echter meestal niet dus lijkt er geen last van te hebben.
Ze slaapt schuin... Overal zit ze ondertussen zo recht mogelijk. Maar heeft het kind wel reflux. De kinderarts was geneigd te denken dat ze het heeft omdat ik haar een filmpje met het geluid dat ze maakt liet horen. Maar dat deed ze na een fles van 135 voor een uur of 2 en nu a een fles van 150 max een half uur. Ik denk soms dat ze nóg honger heeft en daarom onrustig is en allerhande geluiden maakt als we gaan slapen.
Maar zodra ze op haar verzorgingskussen helemaal plat ligt, wordt ze onrustig en komt wat melk terug, dus reflux zal ze mss toch ook wel wat hebben.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 1 december 2019, 19:18

Zou me verbazen moest ze echt nog honger hebben. De maaginhoud is helemaal niet zo groot bij baby's.
Grote zuigbehoefte kan wel.
Heb je verschillende soorten tutjes geprobeerd?
Onze zoon wou enkel maar 1 soort tut.
Heb deze nu aan onze dochter gegeven en ze heeft ze ook liever dan het tutje van Avent dat je vaak ergens bij krijgt.
Maar ze is er ook nog niet zo zot van.
Ga nog een ander proberen dat bij veel kindjes die geen enkele tut willen toch in de smaak valt.

Ik zou ook niet om 6 uur opstaan hoor. 😄
Ze slapen nu eenmaal veel. Geniet ervan om te slapen of iets voor jezelf te doen.
Ik krijg amper iets gedaan. Ze slaapt max 2 uur aan een stuk en enkel bij ons. Ben al blij als de was rond geraakt. Strijken doe ik al jaren niet meer. Koken doet mijn man en we hebben tijdelijk een poetsvrouw om de 2 weken. Man stofzuigt tussendoor.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 1 december 2019, 19:26

Sesampje schreef:
1 december 2019, 19:18
Zou me verbazen moest ze echt nog honger hebben. De maaginhoud is helemaal niet zo groot bij baby's.
Grote zuigbehoefte kan wel.
Heb je verschillende soorten tutjes geprobeerd?
Onze zoon wou enkel maar 1 soort tut.
Heb deze nu aan onze dochter gegeven en ze heeft ze ook liever dan het tutje van Avent dat je vaak ergens bij krijgt.
Maar ze is er ook nog niet zo zot van.
Ga nog een ander proberen dat bij veel kindjes die geen enkele tut willen toch in de smaak valt.

Ik zou ook niet om 6 uur opstaan hoor. 😄
Ze slapen nu eenmaal veel. Geniet ervan om te slapen of iets voor jezelf te doen.
Ik krijg amper iets gedaan. Ze slaapt max 2 uur aan een stuk en enkel bij ons. Ben al blij als de was rond geraakt. Strijken doe ik al jaren niet meer. Koken doet mijn man en we hebben tijdelijk een poetsvrouw om de 2 weken. Man stofzuigt tussendoor.
Dit is haar lievelingstuutje en ze neemt het gretig, maar spuugt het 5 min later terug uit en dan beginnen alle keel geluidjes tot het naar wenen escaleert, dan geef ik het tuutje terug en herhaalt zich dat.
Mss een combinatie van én reflux én zuigbehoefte én niet meteen de slaap vinden. Het duurt uiteindelijk veel minder lang dan in het begin, dus gewoon zien hoe het verder gaat zeker.
Het is uiteindelijk maar een moment en verwaarloosbaar als ik jouw en andere verhalen lees.
Ik kan me voorstellen dat je amper iets gedaan krijgt zo. Hopelijk betert het wat dat je haar wat meer kunt neerleggen en af en toe eens wat vrij bent.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten