START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 19 november 2019, 15:10

Hoi allen!

@Emma, we zitten inderdaad weer samen op het wachtbankje. Gezellig hier ;). Hopelijk heb je met gonal-f niet zo'n nare bijwerkingen als bij de utrogestan! Als je er schrik voor hebt dat je baarmoederslijmvlies niet mee opbouwt en je toch weer utro zou moeten gebruiken, zou ik zeker aan de gynaecoloog vragen wat je daarmee moet doen. Kwestie van dat ze toch alternatieven kunnen overwegen, jouw lichaam had al genoeg afgezien bij de vorige keer.

Bij mij hebben ze al gezegd dat ik progynova moet nemen voor de terugplaatsing van een cryo, en dan utrogestan moet opsteken vanaf het moment van de terugplaatsing. Met gonal-f geen ervaring. Bij mij hebben ze, net als bij Isabelle, ook nooit gezegd hoe dik het bms juist is. Ze hebben mij wel altijd gezegd dat er 'drie lijntjes' te zien zijn, wat blijkbaar goed zou zijn van dikte..

Ik zou ook hetzelfde als Mich aanraden: als je terug veel last krijgt van bijwerkingen en je voelt je lichamelijk of mentaal niet goed, dan kan je nog altijd cancelen. Liever een maandje wachten dan dat je een cryo verloren laat gaan. Maar we gaan vooral uit van geen of weinig bijwerkingen, ik hoop het voor jou mee!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 21 november 2019, 11:29

Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende woorden en tips. Sinds ik met IVF begonnen ben, heb ik al veel aan dit forum gehad!

Vandaag bn en echo gehad, er komt schot in de zaak dus medicatie zal toch niet meer nodig zijn, alleen een beetje geduld! Follikel is ondertussen 14mm!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 22 november 2019, 9:45

Hey dames,

ik heb jullie verhalen een beetje meegelezen, maar was even de fut kwijt.
Ik had een goede keelontsteking en ze hadden in men bloed gezien dat ik een opstoot van klierkoorts had.
Dus ik was even "out".
Nu stilletjesaan weer bij benen en ook mee met jullie verhalen.

Ik heb telefoon gehad van de week dat ik zelf volgende week eens moest bellen naar mijn gynaecoloog.
Dat de bespreking niet door gegaan is, maar dat ik dan eens moest polsen hoe het was.
Waarop ik vroeg, moet ik dan toch een afspraak maken (want ik wou gewoon een nieuw schema), nee zei ze, gewoon bellen en informeren. En dat eventueel kon zijn dat zij mij zelf eerder contacteerde als zij nieuws had van Leuven.
Ik heb het (tot mijn schaamte) drie keer nog eens gevraagd wat ze nu eigenlijk bedoelde.
Omdat ik het echt niet snap.. Moet ik dan bellen om mijn nieuw schema en uitleg of gaan ze dan pas een schema vragen? Ik word er nerveus van, want ik had gehoopt nu al echt meer te weten.. dus ik eet een beetje mijn kast op en ik merk dat ik prikkelbaar ben.. want de kans is toch klein dat ik nu nog in december moet gaan spuiten, we gaan richting de feestdagen. Ik heb het ook zeer moeilijk met feit dat ik elke dag de pil moet slikken. Je wil zwanger worden, maar je zit elke dag maar een pil te nemen om op tijd eigenlijk klaar te zijn als je mag beginnen. Ondertussen twee weken aan de pil, als ik in januari moet beginnen, dan is het bijna zeven weken...

Ik heb ook Gonal F moeten spuiten. 250, ik heb daar ook geen bijwerkingen van gehad.
Maar ik ga er ook vanuit dat iedereen anders reageert.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 22 november 2019, 14:45

Hey Emma, superleuk dat er bij jou schot in de zaak begint te komen! En wat leuk dat je nu even zonder medicatie kan gaan, dat zal ook al wel een opluchting zijn. Nog enkele dagen geduld en je bent alweer een stap verder :). Nog heel eventjes op de wachtbank.

En Ashton, zeker niets om beschaamd over te zijn als je verschillende keren je vraag moet herhalen. 't Is allemaal al verwarrend genoeg zo, en belangrijk om juist te weten wat je moet doen. Jij moet dan even wachten op een telefoontje met de gynaecoloog en pas dan kan je een schema verwachten? Ik hoop voor jou dat je in december nog kan voortdoen! Tegen mijn 'tempo' (gebrek daar aan...) vrees ik dat ik in december misschien ook geen terugplaatsing kan hebben. Samen hopen op december!

Ik ben op het werk ook close met twee collega's, die weten van heel mijn traject. Eentje ervan is ook al ruim een jaar bezig voor kindje nr 2, dus we houden elkaar op de hoogte als er nieuws is. Zij wist meteen wanneer ik het nieuws had dat ik zwanger was, en wist ook meteen toen het misging. Vanmorgen vroeg ze een meeting 'rond het werk, en ook met een persoonlijk nieuwtje'... Ze weet nét dat ze zwanger is. Toen ze het vertelde was het toch héél eventjes wrang, net zoals ik zag dat het voor haar ook effe moeilijk was toen ik vertelde dat ik zwanger was, maar intussen zijn we al heel de dag aan het giechelen en ben ik gebombardeerd tot partner in crime om haar mee in te dekken :D .
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 november 2019, 12:18

Hey..

Is het erg om te zeggen dat ik mij geïrriteerd voel. Niet op anderen, zeker niet. Maar op mezelf.
Het wachten, voorlopig zonder informatie.
Deze week moet ik bellen, maar meer gevoel dat ik dan zo nieuws ga krijgen van ah ja, dit wordt volgende week besproken (terwijl dat al had besproken moeten zijn) of dat ik nog moet wachten tot in januari..
Ik heb het zo even helemaal gehad ineens.

Soms lig ik in men bed te denken of ik het nog wel zou kunnen, of dat ik daar ooit zou liggen met naast mij een baby bed of dat dit het nu is en ik hier gelukkig mee mag zijn. Dat het hier stopt.
Heel raar gevoel.

Mijn vriend blijft positief. Ik laat mij ook leiden door tijd. Ik wil ‘zo snel mogelijk’. Mijn vriend zegt meer wat komt dat komt.
Pffff... ik voel me down. Waarschijnlijk ook, je doet zo nu niets.


Knap dat je daar zo mee om kan. Zo dichtbij is niet altijd gemakkelijk. Zeker als de maanden voorbij gaan. Maar ik hoop voor jou, nog steeds, dat je snel kan volgen. 🤞🏼
Dat zou ook leuk zijn om onder collega’s te delen. Fijn dat je dit zo voor haar ook doet. Want het is niet gemakkelijk, als je ook de struggle kent.

Weet je al meer nieuws?

Ik weet zelf nu niet of ik moet woensdag bellen of e-mailen 🤷🏼‍♀️ Weet nog niet eens wat ik exact moet vragen en ben zo bang dat die zegt dat schema er nog altijd niet is.
Want dat was de bedoeling dat dat twee weken geleden ter sprake was en niets meer gehoord buiten die ene telefoon... 😟😔
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 25 november 2019, 17:35

Nu heb ik daarstraks rond 15:30 telefoon gehad dat ze mij woensdag wou zien en bloed wou trekken.
Ik hoorde het woord genetica vallen ... 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Ze zei ook iets van dat Leuven en mijn gynaecoloog verschilde van mening van schema...
Ik snap het niet zo goed meer.
Woensdag weet ik hopelijk meer.
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 26 november 2019, 14:45

Ik ben vanochtend opnieuw bloed gaan laten trekken in Leuven, en net telefoontje gehad. Nu zou ik toch eindelijk op het einde van een cyclus zitten, de waarden tonen aan dat ik deze week mijn regels zou moeten krijgen. Als ze er zijn mag ik bellen om op te starten met progynova & dus preparatie voor een terugplaatsing. Als ze volgende week dinsdag toch nog niet doorgebroken zijn, ook bellen want dan gaan ze extra controleren. Er komt hier -hopelijk- toch schot in de zaak. Toch nog een beetje hoop op nog een terugplaatsing dit jaar dus!

En ik snap heel goed dat je je geïrriteerd voelt. Ook op jezelf. Ik denk dat de andere dames op dit forum dat ook kunnen beamen, 't is allemaal een rollercoaster, zo momenten zitten er tussen. Als je maar weet dat er anderen zijn die jou steunen en die weten dat je goed bezig bent, want dat ben je echt wel.

Is er bij jou nu ook sprake van genetische tests dan? Als ik het goed begrijp, wil een deel van hun team jouw wens om zo snel mogelijk voort te doen wel volgen, en wil een deel dan eerst een genetisch probleem uitsluiten? Voor beide opties zijn natuurlijk voor- en nadelen. Hopelijk kaderen ze alles morgen goed, dat je weet wat hun mening is. En zorg ook zeker dat ze jouw mening en die van jouw vriend ook kennen, die is tenslotte ook superbelangrijk!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 27 november 2019, 11:45

Hey Sanne,

ik hoop dat je regels snel komen en je een terugplaatsing hebt die zicht goed nestelt en ontwikkelt!!
Daar duim ik voor. Dus even broekloeren nu dus :D

Ik ben net bloed gaan laten trekken, denk toch rond 8 buisjes.
Ik weet niet zo goed wat ik van het nieuws moet denken.
Het komt erop neer dat ze mijn DNA gaan testen op Premature Ovarial Insufficiency (als ik het goed heb).
ALS ik het heb, dan zou ik dat kunnen doorgeven aan mijn dochters, omdat dat op het X chromosoom zit.
Mijn zonen zijn gezond. Als mijn dochters dat hebben, dan geef ik vruchtbaarheidsproblemen door.
ALS ik het zou hebben, dan worden mijn embryos gecontroleerd.
Ze zei dat ze merkte dat mijn eierstokken heel snel achteruit gaan, en dat wel echt een fertiliteit probleem is.
ALS ik het zou hebben, dan zou ik ook een verhoogd risico hebben op eierstok kanker, waarop ik haar gevraagd heb of ik die dan best laat verwijderen, moesten we het geluk hebben om eerst nog een gezond kindje te krijgen. Ze zei als onze kinderwens voldaan was, het geen slecht idee zou zijn.
Dus ik zit zes weken in wacht nu, mijn schema is klaar zei ze. Ik kan zowizo snel beginnen dan.
Ze zouden dan helemaal iets anders doen. Combinatie van Clomid en Gonal F

Ik heb haar gevraagd met de ervaring dat ze heeft of ik dit zou kunnen hebben.
Zij denkt persoonlijk van niet, maar dat ze wel al verassingen heeft gehad.
En het medisch gezien beter is om hier zeker van te zijn om mij goed te kunnen behandelen.

Aan de ene kant wil je graag antwoord op je vragen naar het waarom.. maar soms ook niet denk ik.
Mijn eicelreserve wordt ook weer nagezien, denk ter vergelijking.

Weet niet goed wat denken.. afwachten dus.
Liefs Ashton
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 28 november 2019, 11:17

Ashton, wat naar om te lezen allemaal! Heel jammer dat je nu weeral moet wachten! Maar laat je idd niet gek maken, ‘als’. Ik heb ook clomid genomen voor ik met ivf startte, weliswaar een kleine dosis, maar dat viel goed mee. Ik kreeg geen gonal f maar wel pregnyl.

Ennas, bij jou is het momenteel ook nog wachten, wachten? Of zit er ook schot in de zaak?

Ik heb plezanter nieuws, er werd een cryo teruggeplaatst!! Het was wel een student die de baarmoeder in beeld bracht en ik durfde niet te ademen uit schrik dat ze dan mijn baarmoeder niet meer zou zien en de terugplaatsing niet vlot zou verlopen. Daardoor heb ik het moment een beetje gemist, maar alles zou dus vlot gegaan zijn. Nu, weer eens, wachten! Iedereen zegt wel dat ik geen schrik moet hebben, maar ik ben zo bang dat die kleine cryo er weer zal uit floepen :oops: ik neem een douche ipv bad, ik ben bang elke keer ik ga plassen, ...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 1 december 2019, 11:06

Hey Ashton, met deze tests kunnen ze toch al een aantal zaken uitsluiten. Het is natuurlijk weer wachten, wat niet fijn is, maar probeer t te bekijken als een periode waarin je lijf kan herstellen van de vorige twee stimulatieperiodes? En uiteraard duim ik mee dat de tests uitwijzen dat alles in orde is ;).

Wat leuk nieuws van jou Emma! Wanneer mag je testen? Zowel bij mijn IUI’s als bij die eerste keer IVF had ik schrik dat er iets ‘verkeerd’ zou gaan door bepaalde bewegingen, ik durfde bv niet goed met de fiets te gaan werken. Maar eigenlijk mag je daar niet aan denken, als het wil blijven zitten maken die bewegingen echt niets uit :).

Hier nog al-tijd ‘broekloeren’, zoals Ashton het zegt ;). Ik heb wel al enkele dagen steken en pijntjes in mijn baarmoeder en eierstokken, maar nog steeds geen regels. Begin er nu wel redelijk ambetant van te worden...
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: START IVF JULI

Bericht door Bloempje08 » 1 december 2019, 13:59

Emma89 schreef:
28 november 2019, 11:17
Ashton, wat naar om te lezen allemaal! Heel jammer dat je nu weeral moet wachten! Maar laat je idd niet gek maken, ‘als’. Ik heb ook clomid genomen voor ik met ivf startte, weliswaar een kleine dosis, maar dat viel goed mee. Ik kreeg geen gonal f maar wel pregnyl.

Ennas, bij jou is het momenteel ook nog wachten, wachten? Of zit er ook schot in de zaak?

Ik heb plezanter nieuws, er werd een cryo teruggeplaatst!! Het was wel een student die de baarmoeder in beeld bracht en ik durfde niet te ademen uit schrik dat ze dan mijn baarmoeder niet meer zou zien en de terugplaatsing niet vlot zou verlopen. Daardoor heb ik het moment een beetje gemist, maar alles zou dus vlot gegaan zijn. Nu, weer eens, wachten! Iedereen zegt wel dat ik geen schrik moet hebben, maar ik ben zo bang dat die kleine cryo er weer zal uit floepen :oops: ik neem een douche ipv bad, ik ben bang elke keer ik ga plassen, ...
Hey Emma! Sorry dat ik even inbreek. Ik heb ook op vrijdag een tp gehad en het was volgens mij ook een student 😅

Mijn vraagje: hoeveel cellen had je cryo? De mijne was op dag 3 ingevroren met 6 cellen en had na ontdooien 9 cellen. Lijkt me zo weinig dus heb niet zoveel vertrouwen...

Groetjes en veel succes! 🍀
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: START IVF JULI

Bericht door Emma89 » 1 december 2019, 17:14

Bloempje08 schreef:
1 december 2019, 13:59


Hey Emma! Sorry dat ik even inbreek. Ik heb ook op vrijdag een tp gehad en het was volgens mij ook een student 😅

Mijn vraagje: hoeveel cellen had je cryo? De mijne was op dag 3 ingevroren met 6 cellen en had na ontdooien 9 cellen. Lijkt me zo weinig dus heb niet zoveel vertrouwen...

Groetjes en veel succes! 🍀
Hey bloempje,
Mijn cryo was op dag 5 ingevroren en is als blastocyst teruggeplaatst.
Heb er maar vertrouwen in! Moest er geen kans zijn zouden ze het niet terugplaatsen. Mss is het wel een vechtertje! Uiteindelijk is het al flink ontdooid!
Spannend voor ons beiden!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: START IVF JULI

Bericht door Bloempje08 » 1 december 2019, 17:48

Emma89 schreef:
1 december 2019, 17:14
Bloempje08 schreef:
1 december 2019, 13:59


Hey Emma! Sorry dat ik even inbreek. Ik heb ook op vrijdag een tp gehad en het was volgens mij ook een student 😅

Mijn vraagje: hoeveel cellen had je cryo? De mijne was op dag 3 ingevroren met 6 cellen en had na ontdooien 9 cellen. Lijkt me zo weinig dus heb niet zoveel vertrouwen...

Groetjes en veel succes! 🍀
Hey bloempje,
Mijn cryo was op dag 5 ingevroren en is als blastocyst teruggeplaatst.
Heb er maar vertrouwen in! Moest er geen kans zijn zouden ze het niet terugplaatsen. Mss is het wel een vechtertje! Uiteindelijk is het al flink ontdooid!
Spannend voor ons beiden!
Oh een blastocyt klinkt al super hé! :) De dokter zei inderdaad ook dat als het verder deelt ze het goed vinden. Hopelijk inderdaad een vechtertje. Ja, inderdaad spannend, ook 11/12 testen dan? Hopelijk een mooi kerstcadeau voor ons beiden!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

saar33
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: START IVF JULI

Bericht door saar33 » 2 december 2019, 15:41

effe gekopieerd uit ivf november omdat niemand reageert;

gisteren heb ik een cryo (dag5) terugplaatsing gehad en in de loop van de namiddag kreeg ik plots 1 felle steek aan de linkerkant. zou dit iets willen zeggen? iemand die dit ook heeft gehad?
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: START IVF JULI

Bericht door Ennas » 2 december 2019, 17:03

Hey Saar!

Ik kreeg nog geen cryo teruggeplaatst, enkel één keer verse terugplaatsing, ook van een blastocyste op dag 5. De dag erna voelde ik nog niet veel, ofwel wees ik het toen nog toe aan de laatste bijwerkingen van de pick-up. Enkele dagen erna voelde ik wel lichte steekjes/krampen in mijn baarmoeder en lichtjes in mijn eierstokken. Ik bleek toen zwanger te zijn (is wel een miskraam geworden).

Echt een felle steek zou ik het bij mij niet noemen dus. Het is ook moeilijk te zeggen wat dat bij jou kan betekenen. Ik zou nog niet te veel conclusies trekken, het kan zowel op positief als negatief nieuws kunnen wijzen op dit punt. Als het bij één keer blijft, zou ik me er niet te veel van proberen aan te trekken. Als het terugkeert en het doet echt pijn, dan zou ik wel eens naar het fertiliteitscentrum bellen, zij kunnen je allicht meer vertellen, of dat vaker voorkomt, waar het op kan wijzen enzovoort.

Succes alleszins, we duimen hier mee dat het een positief teken is!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten