IUI-clubje

IUI Forum
Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 1 december 2019, 16:26

@Mitte Ik duim voor je!

Ik zou 9 december mijn MS moeten krijgen om dan rond 23 december te ovuleren en hopelijk deze keer mijn ovulatie niet te missen met de folikelmeting. Heb al 2 afspraken staan, even afwachten of ze nog een eerdere wenst.

Update: las net het antwoord via e-mail dat ik gewoon moet afwachten wanneer mijn menstruatie doorkomt. Het is kenbelijk niet de bedoeling dat ik op voorhand de folikelmetingen probeer vast te leggen. Goed, maar dan is het nog maar de vraag of ik er bij mijn gynaecoloog nog 1 vastgelegd krijg. Heb bij mijn cyclus in oktober het ook moeten stellen met een wildvreemde arts.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 1 december 2019, 18:58

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 2 december 2019, 11:43

Ik vind het toch ook aangenamer om bij dezelfde persoon terecht te kunnen. Ik heb mijn 3 voorbije controles steeds bij dezelfde gynaecoloog kunnen doen, maar de inseminatie vandaag was weer door iemand die ik nog nooit had gezien dus dat was wel even raar opkijken :-).
Ik heb bij de controles ook gezegd dat we graag de 6 IUI willen uitdoen en afwachten, terwijl deze gynaecoloog na de inseminatie even telde de hoeveelste deze was (de 5de trouwens) en meldde dat als ik wou ik wel sneller mocht overstappen naar IVF. Ik mocht deze keer ook een minuutje na de inseminatie blijven liggen, dat was de 1ste keer :-).
Bij het afsluiten (na de voorstelling van IVF) zei hij dat we nu gewoon mijn menstruatie moesten afwachten.
Geeft al niet echt goede hoop :-p, maar ik geloof dat de dokters er zelf ook niet altijd bij stilstaan welk effect hun woorden heeft op mensen die er zo mee bezig zijn.
Komt er nog eens bij dat bij mijn eventueel volgende cyclus mijn 'vruchtbaarste' periode hoogstwaarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar gaat zijn - het labo is kennelijk gesloten tussen kerst en nieuwjaar... dus als het nu niet moest lukken, dan hebben we een maandje 'pauze'. Wat misschien ook niet slecht is.
We zullen zien, da wachtweken kunnen weeral beginnen sé :-)!
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 2 december 2019, 13:05

Bij ons zijn de controles in UZA telkens door een ander dokter. Ook de iui zelf, hangt er van af wie van wacht is. Ondertussen heb ik ze wel allemaal al een keertje gehad... raar om te zeggen, maar het begint al te wennen om telkens een andere te hebben hahah. Het zijn er een stuk of 5 denk ik daar.

Bij ons zijn ze ook gesloten tussen kerst en nieuw :( heb wel al vernomen dat ze 1 dag controles gaan doen om toen iets te kunnen opvolgen!

Ik overweeg zelf wel om niet de 6 pogingen uit te doen, maar heb wel beetje schrik van het financiële plaatje van ivf :(.

Heb woensdag eerste bloedname en echo van 3e iui, eerste keer met clomid. Ben benieuwd!!

Mitte, laat weten hoe je onderzoek geweest is!
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: IUI-clubje

Bericht door VickyV » 2 december 2019, 15:12

@Saar95, ja dat went inderdaad wel :-). Maar de één is al wat vriendelijker dan de andere en ik heb meestal de één of de andere tijdens de inseminatie. Dus het was wel even raar om nét tijdens de inseminatie iemand te hebben die ik nog niet had gezien.

Bij mij doen ze ook nog controles tijdens kerst en nieuw, maar zonder laboresultaten werd me aangeraden om dan gewoon even te bellen en zo af te spreken. Kan trouwens geen kwaad om rond die periode pauze te nemen en te ontspannen als het niet zou gelukt zijn.

Ik wou ook eerst na 4 pogingen informeren naar IVF, maar ik besef dat ik daar waarschijnlijk wat meer tijd voor nodig zal hebben om me daar mentaal voor voor te bereiden. Ik had me ook wat 'voorgenomen' om die 6 pogingen uit te doen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Dat het hoogstwaarschijnlijk een arm en een been zal kosten, daar moet ik me ook even op voorbereiden :lol:

Veel succes woensdag!

@Mitte, veel sterkte en succes voor morgen :wink:
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

Emilialala
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 15:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Emilialala » 2 december 2019, 21:54

Succes morgen Mitte!

Wij doen maar 3 rondes IUI. als deze mislukt, valt mijn eisprong ook tussen kerst en nieuw. Ik hoop maar dat ze daar niet pauzeren :shock:
Hoe doen jullie dat met de telefoontjes? Ik ben altijd zo bang dat ik telefoon met slecht nieuws ga krijgen als ik aan het werk ben. Maar na een tijd kruipt er wel heel veel verlof in...
PCO + slechte zaadkwaliteit
IUI met Menopur

Okt: IUI1 negatief
Nov: IUI2 positief !

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 2 december 2019, 22:34

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 3 december 2019, 9:36

Ik wist vorige keren voor de bloedname al dat het negatief was. Dus nog niet moeten wachten op zo'n telefoontje. Toen ik mijn regels begon door te krijgen op het werk heb ik wel een uurtje verlof genomen en vroeger gestopt. Anders staan de tranen constant in mijn ogen... Ik probeer soms ook thuis te werken om dagen van controles omdat ik weet dat ik er dan ook niet met mijn hoofd bij ben. Werkgever is momenteel nog niet op de hoogte :/

Dames nog een vraagje. Ik had afgelopen cyclus al 4 dagen op voorhand bruinverlies, voor mijn regels. Ik lees vaak dat mensen utro bijkrijgen dan. Hebben ze bij jullie de progestron al eens gecheckt? Neemt iemand utro bij en waarom werd dit voorgeschreven? Ik begrijp niet goed waarom ze dit eens niet testen bij mij... Ondertussen toch ook derde ronde nu..
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 3 december 2019, 10:31

Ik vind het soms erg raar hoe ziekenhuis tot ziekenhuis, en zelfs van dokter tot dokter de procedures zo verschillen. Ik snap niet dat er geen algemene richtlijn is. De ene moet op dag 3 een bloedonderzoek en folikelmeting laten doen, de andere pas op dag 12, bij de ene dokter moet je drie keren voor een folikelmeting, bij de andere maar 1 keer. Ik word er soms wat :twisted: van...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Saar95
Berichten: 103
Lid geworden op: 26 juli 2019, 18:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Saar95 » 3 december 2019, 10:43

Sara1987 schreef:
3 december 2019, 10:31
Ik vind het soms erg raar hoe ziekenhuis tot ziekenhuis, en zelfs van dokter tot dokter de procedures zo verschillen. Ik snap niet dat er geen algemene richtlijn is. De ene moet op dag 3 een bloedonderzoek en folikelmeting laten doen, de andere pas op dag 12, bij de ene dokter moet je drie keren voor een folikelmeting, bij de andere maar 1 keer. Ik word er soms wat :twisted: van...
Ja ik heb het gevoel dat je soms zelf er hard achter moet zitten. Bij andere hoor ik idd dat er vanzelf de progestron eens gecontroleerd wordt, en ik ga er nu achter moeten vragen. Maja ben nu wel iemand die heel veel opzoekt, uitzoekt, vergelijkt hahaha. Da's misschien ook wel mijn slecht punt. Ik kan niet gewoon afgaan van wat iemand zegt. Maar ja langs de andere kant, het is wel mijn lichaam en mijn grote wens waar het over gaat hé.
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief 👶🏼

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: IUI-clubje

Bericht door DeniseMH » 3 december 2019, 13:04

En Mitte hoe is het geweest?

Saar, ik had ook altijd bruinverlies voor nod, en nu ik utro gebruik niet meer. Een hele verademing vind ik het! Wanneer ik stop met utro krijg ik max 2 dagen later mijn regels, en dan ineens grondig. Voordien had ik soms 5 dagen licht bloedverlies. Erg frustrerend. Bespreek het dus zeker eens met je gynae.
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 3 december 2019, 17:16

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Sara1987
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 17:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Sara1987 » 4 december 2019, 8:09

Mitte schreef:
3 december 2019, 17:16
Nu is het afwachten of mijn cyclus snel genoeg terug start, want van 24 december tot 1 januari is het centrum waar ik ga gesloten. Dus duimen dat mijn menstruatie ten laatste volgende woensdag start.
Daar heb ik dus ook schrik voor. Dag 14 van deze cyclus valt (stel je trommelgeroffel voor) op 23/12. Hopelijk ben ik deze keer niet een dagje eerder (want dan is het op zondag, en is het ook noppes) en ook niet een dagje later, want ik krijg zoveel informatie ( :roll: ) dat ik geen idee heb wanneer het centrum gesloten is en wanneer niet.
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 4 december 2019, 13:07

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ElsX
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 november 2019, 18:02

Re: IUI-clubje

Bericht door ElsX » 4 december 2019, 14:09

Vanmorgen op controle na de 2e reeks Clomid om te zien of en wanneer een IUI kan ingepland worden. Ik was erg positief en 1 follikel is 16mm dus morgen terug om te zien of dan de IUI kan ingepland worden. Dus best happy van de tafel af. We zaten nog met enkele vragen, onder meer omdat 1 van mijn eileiders (ik wist niet meer dewelke) niet doorgankelijk zou zijn volgens de HSG. Maar die vragen konden vanmorgen blijkbaar niet beantwoord worden, daarvoor moet ik een afspraak maken met mijn gynaecoloog. Vermits vorige maand de rijpe follikel rechts zat en nu weer, gingen we ervan uit dat links dicht zat, anders zouden ze toch geen IUI inplannen, right? Maar zojuist toch online even het onderzoek nog eens opgezocht en blijkt dat rechts dicht zit. De moed is me nu dus even compleet in de schoenen gezakt, want volgens mij heeft de IUI dus geen zin. Ik snap alleen niet dat daar dan blijkbaar geen rekening mee wordt gehouden? Ik zou op z'n minst iets meer info willen. Morgen vragen of ik een afspraak kan vastleggen met mijn gynaecoloog. Ik was zo positief voor deze ronde, maar dat is nu wel compleet weg :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten