iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

IUI Forum
Plaats reactie
Ciio
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 december 2019, 16:26

iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door Ciio » 30 december 2019, 10:19

Hallo Ladies,

Wij hebben gisteren onze eerste iui achter de rug.
Mijn man heeft weinig beweeglijke en weinig spermacellen. Zijn er hier nog koppels in dezelfde situatie?
Iemand met positieve verhalen?

Liefs, Ciio
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door DeniseMH » 31 december 2019, 16:53

Wij zijn eerder dit jaar in het iui traject gestapt omwille van 2 redenen : pcos bij mij en verminderde zaadkwaliteit bij m'n man.

Tijdens de voorafgaande onderzoeken bij fertiliteit bleek dat het staal van mijn man ondermaats was: slechts 3,8 miljoen, weinig beweeglijk en ook qua morfologie scoorden we slecht. De afspraak was 4x iui te proberen, ik heb begrepen dat je het meeste kans hebt om zwanger te worden bij poging 3 en 4.

Onze verwachtingen lagen niet hoog. Wij zagen iui eerlijk gezegd als een springplank richting ifv. Maar kijk, we zijn nu toch zwanger van poging 3. (Wel nog spannende tijden want volgende week de 1e echo). Ik vermeld er ook graag bij dat het staal van mijn man bij de 3 pogingen beter was dan daarvoor (tss de 11 en 18 miljoen ; het is van de 11 miljoen dat we zijn zwanger geworden). De kwaliteit kan echt wel een beetje schommelen.

Dus hou zeker hoop! Ik duim voor je!
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Ciio
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 december 2019, 16:26

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door Ciio » 1 januari 2020, 12:21

DeniseMH schreef:
31 december 2019, 16:53
Wij zijn eerder dit jaar in het iui traject gestapt omwille van 2 redenen : pcos bij mij en verminderde zaadkwaliteit bij m'n man.

Tijdens de voorafgaande onderzoeken bij fertiliteit bleek dat het staal van mijn man ondermaats was: slechts 3,8 miljoen, weinig beweeglijk en ook qua morfologie scoorden we slecht. De afspraak was 4x iui te proberen, ik heb begrepen dat je het meeste kans hebt om zwanger te worden bij poging 3 en 4.

Onze verwachtingen lagen niet hoog. Wij zagen iui eerlijk gezegd als een springplank richting ifv. Maar kijk, we zijn nu toch zwanger van poging 3. (Wel nog spannende tijden want volgende week de 1e echo). Ik vermeld er ook graag bij dat het staal van mijn man bij de 3 pogingen beter was dan daarvoor (tss de 11 en 18 miljoen ; het is van de 11 miljoen dat we zijn zwanger geworden). De kwaliteit kan echt wel een beetje schommelen.

Dus hou zeker hoop! Ik duim voor je!
Oooh waauw wat een leuk nieuws! Dikke proficiat hoor! Deze verhalen zorgen ervoor dat we er de moed blijven in houden. Wanneer heb je getest na de iui?

Was de beweeglijkheid van de zaadcellen de 3de keer dan ook beter? Bij ons ligt het maar rond de 6procent.

Heel veel succes met de echo volgende week! Geniet er van en bedankt voor je berichtje
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door DeniseMH » 1 januari 2020, 18:16

Ik weet niet precies hoe het zat met de beweeglijkheid en morfologie van het staal bij de iui pogingen. Wel sprak de gynae van een goed staal na opwerking door het labo. Schijnbaar is een staal goed als het na opwerking, waarbij ze dus alleen de goede zaadjes overhouden, meer dan 5 miljoen zaadjes bevat. Ik heb bewust nooit de exacte cijfers opgevraagd om me ervan te weerhouden dat ik dan nadien uren op het internet vanalles zou zitten opzoeken ;-)

Deze keer was ik al vroeg beginnen testen omdat ik zeker wilde zijn dat de pregnyl uit mijn lichaam was. 1 week na iui had ik nog een licht streepje door de pregnyl. Dag erna tuurstreepje, en dag erna ineens donkerder treepje. De dag daarna, 10 dagen na iui, was test duidelijk positief. Vond ik wel grappig. Heb in het verleden nooit willen testen voor nod omdat ik daar niet in geloofde en dacht dat gevoelige testen geldklopperij waren ;-). Als je van plan bent vroeger te testen, zou ik je wel aanraden om wat goedkope testen in te slaan :-).

Wanneer is jouw nod?
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

Ciio
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 december 2019, 16:26

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door Ciio » 1 januari 2020, 22:37

DeniseMH schreef:
1 januari 2020, 18:16
Ik weet niet precies hoe het zat met de beweeglijkheid en morfologie van het staal bij de iui pogingen. Wel sprak de gynae van een goed staal na opwerking door het labo. Schijnbaar is een staal goed als het na opwerking, waarbij ze dus alleen de goede zaadjes overhouden, meer dan 5 miljoen zaadjes bevat. Ik heb bewust nooit de exacte cijfers opgevraagd om me ervan te weerhouden dat ik dan nadien uren op het internet vanalles zou zitten opzoeken ;-)

Deze keer was ik al vroeg beginnen testen omdat ik zeker wilde zijn dat de pregnyl uit mijn lichaam was. 1 week na iui had ik nog een licht streepje door de pregnyl. Dag erna tuurstreepje, en dag erna ineens donkerder treepje. De dag daarna, 10 dagen na iui, was test duidelijk positief. Vond ik wel grappig. Heb in het verleden nooit willen testen voor nod omdat ik daar niet in geloofde en dacht dat gevoelige testen geldklopperij waren ;-). Als je van plan bent vroeger te testen, zou ik je wel aanraden om wat goedkope testen in te slaan :-).

Wanneer is jouw nod?
Ja inderdaad ik had het beter ook niet geweten.

Mijn NOD is binnen 8 dagen, ik zal proberen te wachten tot die dag. Ik zal sowieso veel testjes in huis halen want moest ik zwanger zijn zou ik het nooit geloven met één testje. 😁

Wel grappig dat je zo het streepje van kleur zag veranderen, je hebt waarschijnlijk ook meer dan 1 test gedaan toen die plots weer donker kleurde? Dan moet zo'n leuk gevoel zijn. Genieten maar en uitkijken naar de echo !
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door DeniseMH » 3 januari 2020, 14:23

Ik moet bekennen dat het testen wel leuk is als je eenmaal een streepje ziet verschijnen. Ik heb dus een tuurstreepje gehad op 9 dpo. Dan 10 dpo positieve test. Vervolgens op 13 dpo al echt een mooie donkere streep. En dan een week later nog een 3 tal testjes er tegenaan gegooid waaronder een digitale :-).

Ik duim voor je!
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

VDVM
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 9:00

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door VDVM » 12 januari 2020, 23:13

DeniseMH schreef:
31 december 2019, 16:53
Wij zijn eerder dit jaar in het iui traject gestapt omwille van 2 redenen : pcos bij mij en verminderde zaadkwaliteit bij m'n man.

Tijdens de voorafgaande onderzoeken bij fertiliteit bleek dat het staal van mijn man ondermaats was: slechts 3,8 miljoen, weinig beweeglijk en ook qua morfologie scoorden we slecht. De afspraak was 4x iui te proberen, ik heb begrepen dat je het meeste kans hebt om zwanger te worden bij poging 3 en 4.

Onze verwachtingen lagen niet hoog. Wij zagen iui eerlijk gezegd als een springplank richting ifv. Maar kijk, we zijn nu toch zwanger van poging 3. (Wel nog spannende tijden want volgende week de 1e echo). Ik vermeld er ook graag bij dat het staal van mijn man bij de 3 pogingen beter was dan daarvoor (tss de 11 en 18 miljoen ; het is van de 11 miljoen dat we zijn zwanger geworden). De kwaliteit kan echt wel een beetje schommelen.

Dus hou zeker hoop! Ik duim voor je!
Mag ik eens wat vragen?
Van die spermastalen als je spreekt over 11 tot 18 miljoen. Is dit dan het reeds 'bewerkte' staal voor de iui? Of daarvoor?
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

DeniseMH
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 november 2019, 16:13

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door DeniseMH » 13 januari 2020, 13:15

Ik heb het over het staal voor bewerking. We hadden voor bewerking 18 miljoen (poging 1), 16 miljoen (poging 2) en 11 miljoen (poging 3). Als ik het me goed herinner ging er na bewerking zo'n 2 tot 4 miljoen af. Ik weet dat er scores worden gegeven aan het staal (op het labo document kan je dat zien) maar wij hebben daar bewust nooit naar willen kijken. De gynae zei steeds dat het staal prima was voor iui en wij hebben daar geen verdere vragen bij gesteld.

Hopelijk heb je iets aan deze info! Veel succes!
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3

VDVM
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 9:00

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door VDVM » 14 januari 2020, 7:09

DeniseMH schreef:
13 januari 2020, 13:15
Ik heb het over het staal voor bewerking. We hadden voor bewerking 18 miljoen (poging 1), 16 miljoen (poging 2) en 11 miljoen (poging 3). Als ik het me goed herinner ging er na bewerking zo'n 2 tot 4 miljoen af. Ik weet dat er scores worden gegeven aan het staal (op het labo document kan je dat zien) maar wij hebben daar bewust nooit naar willen kijken. De gynae zei steeds dat het staal prima was voor iui en wij hebben daar geen verdere vragen bij gesteld.

Hopelijk heb je iets aan deze info! Veel succes!
Dankuwel. Bij ons ind ook altijd heel goed en prima staal maar deze keer noemde ze er een aantal bij. We zochten wat meer info maar kwamen op weinig nuttige info.
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze

Celinie
Berichten: 23
Lid geworden op: 2 maart 2020, 15:02

Re: iui bij slechte beweeglijkheid en weinig zaadcellen.

Bericht door Celinie » 2 maart 2020, 15:54

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het forum. Zal eerst eens onze situatie schetsen: Wij zijn in maart 2017 gestopt met de pil om na 6 maanden effectief aan ons wondertje te beginnen. Na een jaar en half te proberen zonder succes hebben we uiteindelijk beslist om alles over een andere boeg te gooien en eerst te trouwen. Met het oog op dat we dan ook wat afleiding zouden krijgen met de voorbereidingen. In april 2019 zijn we dan getrouwd. In september 2019 zijn we dan voor de eerste keer op gesprek geweest bij de gynaecoloog en hebben we de nodige onderzoeken gehad. Op het eerste zicht leek alles normaal bij mij dus stelde ze voor om mijn man te testen. Zijn staal werd niet zo goed bevonden, hij had 13 miljoen zaadcellen met een niet zo goede beweeglijkheid dus de gynae stelde voor om te starten met IUI.
Vrijdag 28/02/2020 heb ik nu mijn eerste IUI gehad. Savonds ben ik heel erge krampen beginnen krijgen met bloedverlies. Ik maakte mij natuurlijk zorgen maar kon mijn gynae niet bereiken. Zijn er nog onder jullie die dit hebben meegemaakt? Is er dan nog een kans dat het toch gelukt is of mag ik eruit gaan dat er een tweede IUI ronde volgt?

Groetjes
feb 2020: 1ste IUI neg
Jun 2020: 2e IUI neg
Aug 2020: 3e IUI neg
Sep 2020: 4e IUI neg
Okt 2020: 5e IUI neg
Jan 2021: laparoscopie -> endo + verminderde doorgankelijkheid eileiders
-> start IVF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten