Haha dankjewel! Ik zou het sowieso wel gevraagd hebben eerst als ze seffens bellen voor bloedresultatenHope88 schreef: ↑3 januari 2020, 10:33Ff inbreken.Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 9:17Lotje, hoe was het bij jou??
Hier was al een grote follikel rechts van 17,5. Wel geen 2e te zien hoewel de dokter daar wel op had gehoopt om eens een extra kans te hebben. Eerste keer bij mij dat die zo groot is zo vroeg in de cyclus. Bms was dus wel nog niet dik genoeg.. mss stom, maar zou het kunnen helpen al eens 1 utro op te steken per dag? Verdikt die ook het bms niet?
Wachten op bloedresultaten nu.Utro zo vroeg in de cyclus zou ik niet doen. Dit is progesteron wat normaal gezien pas vrijkomt na de eisprong, dus zou je lichaam in de war kunnen brengen als je dit ervoor neemt. Jammer genoeg geen idee wat wel zou kunnen helpen. Ik doe ICSI en moet progynova nemen om mijn bms te verdikken, maar dat zorgt er ook voor dat je dan geen follikel hebt die groeit, geen eisprong hebt. Dus ook geen hulp in jouw situatie.
![]()
Ik vrees dat je geduld gaat moeten hebben (Yeah, I know. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want het lijkt soms alsof we niets anders moeten doen dan wachten![]()
)
IUI-clubje
-
Saar95
Re: IUI-clubje
06/18 pilstop
07/19 hyfosy, bloedonderzoek, semenanalyse
10/19 iui 1 (pregnyl) negatief
11/19 iui 2 (pregnyl) negatief
12/19 iui 3 (clomid + pregnyl + utro) negatief
01/20 iui 4 (clomid + pregnyl + utro) positief

-
DeniseMH
Je bms kan zeker nog aandikken hoor. Een follikel van 17,5 mm is in ieder geval al top!Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 9:17Lotje, hoe was het bij jou??
Hier was al een grote follikel rechts van 17,5. Wel geen 2e te zien hoewel de dokter daar wel op had gehoopt om eens een extra kans te hebben. Eerste keer bij mij dat die zo groot is zo vroeg in de cyclus. Bms was dus wel nog niet dik genoeg.. mss stom, maar zou het kunnen helpen al eens 1 utro op te steken per dag? Verdikt die ook het bms niet?
Wachten op bloedresultaten nu.
Ik had met clomid zelf nooit echt dik bms. Daarna overgeschakeld op puregon injecties en toen telkens 10 mm minimum wat zeer goed is. Kan je navragen voor een eventuele volgende keer, hoewel natuurlijk liever geen volgende keer en deze keer prijs he
Aug 2019 - iui 1 negatief
Okt 2019 - iui 2 negatief
Nov 2019 - iui 3
Nov 2019 - iui 3
-
VDVM
En wat zeiden de bloedresultaten? Aant duimen voor jou!!Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 11:51Haha dankjewel! Ik zou het sowieso wel gevraagd hebben eerst als ze seffens bellen voor bloedresultatenHope88 schreef: ↑3 januari 2020, 10:33Ff inbreken.Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 9:17Lotje, hoe was het bij jou??
Wachten op bloedresultaten nu.Utro zo vroeg in de cyclus zou ik niet doen. Dit is progesteron wat normaal gezien pas vrijkomt na de eisprong, dus zou je lichaam in de war kunnen brengen als je dit ervoor neemt. Jammer genoeg geen idee wat wel zou kunnen helpen. Ik doe ICSI en moet progynova nemen om mijn bms te verdikken, maar dat zorgt er ook voor dat je dan geen follikel hebt die groeit, geen eisprong hebt. Dus ook geen hulp in jouw situatie.
![]()
Ik vrees dat je geduld gaat moeten hebben (Yeah, I know. Gemakkelijker gezegd dan gedaan want het lijkt soms alsof we niets anders moeten doen dan wachten![]()
)
! Maar idd.. wachten wachten pfffff
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
11/19 iui 1: negatief
12/19 iui 2: negatief
01/20 iui 3: negatief
02/20 iui 4: negatief
03/20: pauze
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
-
Saar95
Ja ik ben weer helemaal in paniekVDVM schreef: ↑3 januari 2020, 16:24En wat zeiden de bloedresultaten? Aant duimen voor jou!!Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 11:51Haha dankjewel! Ik zou het sowieso wel gevraagd hebben eerst als ze seffens bellen voor bloedresultatenHope88 schreef: ↑3 januari 2020, 10:33
Ff inbreken.Utro zo vroeg in de cyclus zou ik niet doen. Dit is progesteron wat normaal gezien pas vrijkomt na de eisprong, dus zou je lichaam in de war kunnen brengen als je dit ervoor neemt. Jammer genoeg geen idee wat wel zou kunnen helpen. Ik doe ICSI en moet progynova nemen om mijn bms te verdikken, maar dat zorgt er ook voor dat je dan geen follikel hebt die groeit, geen eisprong hebt. Dus ook geen hulp in jouw situatie.
![]()
)
! Maar idd.. wachten wachten pfffff
Vandaag was eerste keer controle in plaatselijk ziekenhuis (klina) heb dan naar UZA gebeld met mijn bezorgdheden. En daar zeggen ze dan dat dit normaal is en ze wss een natuurlijke eisprong gaan laten komen? En dat ik dan vandaag ook al maar betrekkingen moest hebben.. hallo...
Pff voelt gewoon zo onzeker.. lijkt alsof er een kans weg gegooid wordt :/
06/18 pilstop

-
DeniseMH
Ik denk niet dat ze je eitje uit zichzelf zouden laten springen want dan hadden ze je dat zeker gezegd.
Ik vermoed dat je LH hormoon totaal nog niet aan het pieken is vandaar dat ze je laten wachten. Doen ze geen controles op zondag mss?
Ik weet dat ik bij laatste poging op woensdag een follikel had van 15 mm en een van 16 mm. Maar nog geen LH piek. Moest toen vrijdag bloed laten prikken en er is beslist om iui te laten doorgaan op maandag. Heb toen geen extra echo meer gehad maar van die ronde ben ik zwanger geworden. Dus soms moet een eitje echt nog wel wat doorgroeien. Ik geef je dit gewoon even mee ter info.
Mss kan je ovu testen gebruiken om je LH piek op te sporen? Stel dat je zondag dan een pos ovu test hebt dan weet je dat ze maandag snel moeten schakelen.
Dit is idd niet leuk voor jou, dat snap ik volledig!
Ik vermoed dat je LH hormoon totaal nog niet aan het pieken is vandaar dat ze je laten wachten. Doen ze geen controles op zondag mss?
Ik weet dat ik bij laatste poging op woensdag een follikel had van 15 mm en een van 16 mm. Maar nog geen LH piek. Moest toen vrijdag bloed laten prikken en er is beslist om iui te laten doorgaan op maandag. Heb toen geen extra echo meer gehad maar van die ronde ben ik zwanger geworden. Dus soms moet een eitje echt nog wel wat doorgroeien. Ik geef je dit gewoon even mee ter info.
Mss kan je ovu testen gebruiken om je LH piek op te sporen? Stel dat je zondag dan een pos ovu test hebt dan weet je dat ze maandag snel moeten schakelen.
Aug 2019 - iui 1 negatief
Nov 2019 - iui 3
Nov 2019 - iui 3
-
Saar95
Dankje voor je ervaring. Is wel fijn om te horen dat je net van die ronde zwanger geworden bent. Dan is er misschien toch nog wat hoop!DeniseMH schreef: ↑3 januari 2020, 18:25Ik denk niet dat ze je eitje uit zichzelf zouden laten springen want dan hadden ze je dat zeker gezegd.
Ze doen normaal wel controles in het weekend, zeker in het UZA, klina weet ik niet. Maar ja ze konden me opzich altijd naar UZA sturen als dat nodig was..
Bij mijn tweede ronde had ik het gevoel dat ze te laat waren en is gewoon niet fijn
06/18 pilstop

-
VDVM
Saar95 schreef: ↑3 januari 2020, 18:45Dankje voor je ervaring. Is wel fijn om te horen dat je net van die ronde zwanger geworden bent. Dan is er misschien toch nog wat hoop!DeniseMH schreef: ↑3 januari 2020, 18:25Ik denk niet dat ze je eitje uit zichzelf zouden laten springen want dan hadden ze je dat zeker gezegd.
Ze doen normaal wel controles in het weekend, zeker in het UZA, klina weet ik niet. Maar ja ze konden me opzich altijd naar UZA sturen als dat nodig was..
Bij mijn tweede ronde had ik het gevoel dat ze te laat waren en is gewoon niet fijntoen had ik positieve testen nog vóór de pregnyl. Dus ik ga morgen en zondag idd wel een ovu test doen. Want wachten tot maandag is lang
!
Tgoooh lastig seg. Dat is ind maaf bang afwachten dan.
Als je dit weekend een ovu test doet, kan je misschien wel nog naar uza bellen?
Waar ga je de inseminatie laten doorgaan?
Hopelijk zien ze maandag de lh piek in je bloed en heb je een goed gegroeid eitje!!
Hoe komt het dat je gevoel had dat ze in ronde twee te laten waren?
06/18 pilstop
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
08/19 hyfosy
10/19 laparoscopie
-
Mitte
-
Sara1987
Sterkte Mitte!Mitte schreef: ↑4 januari 2020, 21:38Ik zat er afgelopen week echt een beetje door. Heb me fysiek ook heel slecht gevoeld na het stoppen met utrogestan, heeft nog iemand anders dat ook al gehad? 2 dagen enorm veel hoofdpijn.
Vandaag is mijn menstruatie eindelijk begonnen dus het is terug dag 1. Dat is al iets. Maandag terug starten met clomid en de gynaecoloog mailen om te vragen wanneer ik langs mag komen.
Ik heb mijn onderschrift verwijderd want ik kon dat niet meer aanzien, die lange rij van mislukte pogingen. Maar het wordt dus de 5de (en laatste) IUI deze cyclus...
Ik ben op het laatste van de wachtweken. Begin vanalles te voelen: af en toe even stevig misselijk, gevoelige borsten maar ook regelmatig buikpijn. Hopelijk dinsdag geen MS en een positieve test. Ik probeer realistisch te zijn maar toch...
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023
-
Ciio
Hey iedereen, het is vandaag een week na de iui en 9 dagen na de pregnyl 5000. Ik kon het echt niet laten en ik heb eens een testje gedaan van Kruidvat (2 voor 5,99) en het was zeer duidelijk negatief. Wat denken jullie hiervan? Zou ik nog een positieve test kunnen hebben? Ik moet binnen 4 dagen ongesteld worden.
29/12 1e IUI
26/01 2de iui
26/01 2de iui
-
LotjeS
Hey!Ciio schreef: ↑5 januari 2020, 18:48Hey iedereen, het is vandaag een week na de iui en 9 dagen na de pregnyl 5000. Ik kon het echt niet laten en ik heb eens een testje gedaan van Kruidvat (2 voor 5,99) en het was zeer duidelijk negatief. Wat denken jullie hiervan? Zou ik nog een positieve test kunnen hebben? Ik moet binnen 4 dagen ongesteld worden.
Ik wil zeker geen doemdenker zijn, maar als die negatief is vermoed ik dat het zo zal zijn..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s
-
LotjeS
Hier gaan we morgen voor nieuwe meting. Vrijdag was er nog niet veel te zien..
Ene maand gaat het snel, andere maand wat trager.. afwachten dus!
Wat me wel zorgen maakt is het feit dat ze mijn linker eierstok eigenlijk nooit echt kan zien. Die zit blijkbaar een beetje verdoken achter de darmen..wat, indien we naar icsi moeten, de pu wel lastiger gaat maken.. wat als ze er niet aan kan, kan ze ze ook niet weghalen natuurlijk
Wat me wel zorgen maakt is het feit dat ze mijn linker eierstok eigenlijk nooit echt kan zien. Die zit blijkbaar een beetje verdoken achter de darmen..wat, indien we naar icsi moeten, de pu wel lastiger gaat maken.. wat als ze er niet aan kan, kan ze ze ook niet weghalen natuurlijk
Start 11/18
-
Saar95
Ik ook morgen terug, succes!LotjeS schreef: ↑5 januari 2020, 20:01Hier gaan we morgen voor nieuwe meting. Vrijdag was er nog niet veel te zien..
Wat me wel zorgen maakt is het feit dat ze mijn linker eierstok eigenlijk nooit echt kan zien. Die zit blijkbaar een beetje verdoken achter de darmen..wat, indien we naar icsi moeten, de pu wel lastiger gaat maken.. wat als ze er niet aan kan, kan ze ze ook niet weghalen natuurlijk![]()
Ik denk dat eierstok zien met echo, of aanprikken met een naald wel nog anders is. Het zou me lijken er dan wel beter bij te kunnen? Maar ben geen dokter natuurlijk. Eventueel eens osteopathie proberen? (Weet niet of ik al gelezen heb of je dat al gedaan hebt).
Maar bij mij heeft die toen echt liggen draaien aan mijn buik (was voor mijn nier wel..) en losmaken en (heel raar) zelfs de plasbuis aan het verlengen geweest..
06/18 pilstop

-
Saar95
1 week na iui testen is echt te vroeg hoor, dan is er misschien net een innesteling geweest of zelfs nog niet. Wel goe dat de pregnyl al uit je lichaam is!Ciio schreef: ↑5 januari 2020, 18:48Hey iedereen, het is vandaag een week na de iui en 9 dagen na de pregnyl 5000. Ik kon het echt niet laten en ik heb eens een testje gedaan van Kruidvat (2 voor 5,99) en het was zeer duidelijk negatief. Wat denken jullie hiervan? Zou ik nog een positieve test kunnen hebben? Ik moet binnen 4 dagen ongesteld worden.
Als je 29ste iui had, dan verwacht je je regels toch maar pas 12 à 13 janu?
06/18 pilstop

-