Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 10 oktober 2019, 19:46

Dag Mich

Je zou het alvast fantastisch doen.
Is het niet moeilijk om ineens een tweeling te hebben?
Dit is waarschijnlijk een stomme vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil.
Ga je het ooit vertellen aan u kinderen?

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 11 oktober 2019, 10:49

Ik vind de tweeling op zich best meevallen, de combinatie met de dochter maakt het wel zwaarder, zeker sinds ze naar school gaat, uitslapen zit er niet meer in en ik heb dit toch wel nodig.

Ik denk dat het ook afhangt van hoe "gemakkelijk" de kindjes zijn en hoe je jezelf voelt. Mijn eerste zw was geweldig, ik heb op mijn uitgerekende dag nog laminaat gelegd enzo, dus ik voelde mij toppie.
Maar de bevalling was verschrikkelijk zwaar waardoor ik echt maanden heb moeten recupereren.

Deze keer was de zw zwaarder en was ik de hele tijd moe, maar mijn bevalling was een eitje en ik voelde me na 2 weken al veel beter dan bij de eerste na 6 maanden.

Ik denk als ik de eerste keer twins had gehad (wat we beiden hoopten) dat ik het niet had gered. Aan de andere kant had ik misschien ook wel een ks gehad en niet zo'n verschrikkelijk zware bevalling.

Soms denk ik doe er nog maar een tweeling bovenop, alleen nu nog niet ;)

Ik denk, maar weet het niet, dat een tweeling makkelijker is dan 2 kindjes waar maar een jaartje tussenzit.

Klein detail, zowel in het zh als de vroedvrouw aan huis zeggen dat ik een natuurtalent ben :mrgreen:

Wij gaan het zeker aan onze kindjes vertellen. De familie is op de hoogte dat we met een zaaddonor gewerkt hebben, dus dat moeten we vertellen, maar ze gaan het ook weten van ECD.
Ik hoop alleen dat ze het niet gaan doorvertellen aan de familie, en als dat toch zo is, dan zien we wel. Zorgen voor later ;)

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 3 november 2019, 9:09

Amai Mich,
toekomstplannen om terug te gaan studeren? :lol: chapeau dat je zoiets zou willen doen.. moet je toch vré sterk in je schoenen staan, vind ik.
Met ons alles in orde. Komende woensdag 4 november ben ik 14 weken zwanger; dus ben voorbij die spannende 3 maand.
Maar toch, ondanks wat ik (en veel andere vrouwen uiteraard) doorstaan heb, toch nog beetje spanning tot de volgende echo van 26 november. Gisteren via internet mijn dossier open gedaan en uitslagen van NIPT test stonden er al op en dus weten we het geslacht ook.

Veel succes aan allen hier.
Nu kan ik er van gaan genieten.
xxxx

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 5 november 2019, 10:06

Sameen, ik was dit topic een stuk aan het terug lezen en een half jaar geleden kwam je vragen of er geen wachtlijst was en of het echt zo snel gaat, en kijk nu, al 14 weken en jullie weten het geslacht al, het gaat dus echt wel snel.

Op zich zou ik nog wel willen studeren, maar het probleem is dat je eerst een graduaatsdiploma moet hebben en dat heb ik niet.
Maar ik ga me toch blijven verdiepen in de materie zodat ik toch op de hoogte blijf van de evoluties en mensen die het nodig vinden kan helpen.
Misschien geraak ik niet verder dan het forum hier, maar dan nog doet het me plezier iemand te kunnen helpen of gerust te stellen.

Geniet nu maar en succes met de beslissingen die misschien nog genomen moeten worden, naam, kaartje, doopsuiker, kamertje,....

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 3 januari 2020, 22:04

Dag allemaal

Even geleden? Hoe gaat het hier met iedereen?
Ik ben ondertussen bevallen van een knappe zoon😍 het mooiste dat me kon overkomen. Heb een zalige bevalling gehad en het mooiste van al?? 9 van de 10 mensen dat op bezoek zijn geweest zeggen dat hij op mij lijkt😍 dus dokter de Brucker heeft dat super goed gedaan.


Groetjes Nadia

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 4 januari 2020, 9:11

Oh gefeliciteerd!!! Geniet van je wonder❤️❤️.
Mooi op de 40 weken of vroeger? Hehe dat is idd leuk te horen. Veel succes en geluk toegewenst.

Ik ben morgen aan m’n 32 weken. Het begint eindelijk wat te korten. Zonet keelontsteking gehad en denk dat ik nu een verkoudheid gekregen heb. Daarnaast begin ik de gekende olifantenvoeten te krijgen, ni normaal, ik schrok me donderdag rot toen ik m’n ene voet zag....dubbel zo dik als de andere. Wat we allemaal niet doorstaan voor zo’n klein wonder.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 4 januari 2020, 10:05

Proficiat Nadia!!! Wat fijn dat je zoon zo fel op jou lijkt.

Geen van de 3 kids lijkt op mij, ook niet de oudste, en die is met eigen eicellen. Ik leek ook niet op mijn ouders, heel vaak de opmerking gekregen waarom ik er zo anders uitzag dan mijn ouders en broer.

Onze zoon die lijkt op iedereen :D ik herken er heel veel van mijn broer in, terwijl dit eigenlijk niet kan, een tante van mijn man herkent de familiefrons :?: en mijn schoonma vindt het net haar neefje toen die klein was.
Kortom 3 verschillende families :lol:

Kate,
Het grote nadeel aan zwanger zijn vind ik de verlaagde immuniteit, veel vatbaarder voor ziektes en het duurt allemaal veel langer :( :( :(

Ik wil je niet bang maken maar let wel op met preeclampsie, dit komt dubbel zo vaak voor bij ecd. Eerste tekenen zijn hoofdpijn, verhoogde bloeddruk en oedeem. Eventueel geregeld laten checken.

Morgen zijn de twins al 7 maanden, zo snel dat het gaat. C was amper bijgekomen door lang ziek te zijn, maar is zich wat aan het herpakken, E heeft hem ondertussen voorbijgestoken en is een echt dikkerdje aan het worden. Dus ik zit nu met "den Dikke en den Dunne" :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door mich75 op 1 augustus 2020, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

RachelAM
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2020, 11:26

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door RachelAM » 23 januari 2020, 11:33

Dag iedereen,

ik plan zelf ook een gesprek met Dr de Brucker voor eiceldonatie. Zelf hadden we lang gedacht om het te doen via Spanje, omdat je daar geen wachtlijsten heb, maar mijn dokter hier in Belgie adviseerde ons toch om via hem te proberen.
Graag had ik jullie ervaring ontvangen:

- Wat is de prijs (ongeveer)?
- Hoeveel blastocysts ontvang je? heb je een garantie hierop ? (in spanje bv had je een garantie van 5)
- kan je ook vrijblijvend een PGT test laten uitvoeren? of een ER map test of worden deze standaard gedaan?
- Heeft er iemand een idee welke bijkomende testen er bij de donor worden uitgevoerd?
- Kan je echt kiezen dat een donor echt wel op jouw lijkt? maar ook bv lengte, educatie, ogen, haarkleur enz?

Ik stel deze vragen omdat je in Spanje wel erg veel betaald, maar je kan wel kiezen uit een hele reeks bijkomende testen voor jezelf en bij de donor en ik vind het persoonlijk wel belangrijk om alle mogelijke testen uit te voeren die de wetenschap maar kan bieden.
maar Belgie staat hier erg ver in, dus vroeg me af of die testen niet standaard worden gedaan.

Hopelijk kan iem zijn ervaring delen die misschien ook overwoog om naar Spanje te vliegen voor eiceldonatie.
alvast erg bedankt!

Rachel

ps:

- ER mag=gepersonaliseerde test, die het beste moment laat bepalen voor de terugplaatsing tijdens het tijdsvenster. ER Map helpt te bepalen wat het beste moment is voor het endometrium om het embryo terug te plaatsen

PGT test= Pre-implantatie genetische test (PGT) is een screening waarbij (ernstige) genetische afwijkingen in ivf-embryo’s worden opgespoord en waarna enkel het gezonde embryo (soms meerdere) wordt teruggeplaatst. Zo kunnen ouders die drager zijn van een bepaalde aandoening ervoor zorgen dat het kindje de afwijking niet heeft.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 23 januari 2020, 12:56

RachelAM,

Als je dit topic van het begin leest ga je al een heel deel van je vragen beantwoord krijgen.

Donoren worden op een hele hoop erfelijke ziektes getest, PGD/PGS is dan enkel van toepassing indien de vader erfelijk belast is.

Die ER mag is denk ik de ERA-test en dit is enkel nuttig bij herhaaldelijk falen van innestelen.

Spanje is heel goed in (onnodige) extra testen verkopen, alles wat geld opbrengt en waar wensouders uit wanhoop voor willen betalen.

RachelAM
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2020, 11:26

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door RachelAM » 23 januari 2020, 13:28

Hello Mich

Heb je zelf ook ervaring met Spanje ?
Weet je welke testen er in België wel worden gedaan aub?
En of je een garantie hebt van een aantal blastocysts?

Bedankt alvast !

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 23 januari 2020, 18:27

Wij hebben in 2014 te horen gekregen dat we op ecd moesten overschakelen, achteraf bleek dit een verkeerde diagnose.

Wij hebben toen wel overwogen om naar Spanje te gaan, maar we waren nog niet klaar voor ecd. Wel heb ik hier alle topics over ecd (in Spanje) sindsdien gevolgd.

Bedoel je era/pgd/pgs? Dat wordt allemaal in België gedaan. Als je bedoelt erfelijke testen, daar heb ik geen idee van.

Hier heb je geen garantie van een aantal blastocystes, maar op zich is dat ook geen garantie op een zwangerschap. Gewoon weer een trucje van Spanje om extra geld te vragen. Daarbij hoe weet je dat het blastocystes zijn, ze kunnen je vertellen wat ze willen.

Mijn embryo's zijn allemaal ingevroren op dag 3, dus geen blastocystes, maar wel 11 stuks.

Ook dweept Spanje ermee dat ze heel jonge donoren hebben, vaak studentes. Die leveren misschien wel jonge eicellen, maar je hebt geen garanties, deze dames kunnen evengoed vruchtbaarheidsproblemen hebben.
In België zijn de donoren vaak wat ouder en hebben reeds kinderen, wat ze bewezen donoren noemen.

IVF-Spain gaf destijds 97% op een klinische zwangerschap, dit is een zwangerschap waarbij een hartslag wordt waargenomen, niet op de geboorte van een kind.
Die 97% geven ze na 3 terugplaatsingen van telkens 2 embryo's.

De meeste dames hier (bij dr DB) zijn zwanger van hun 1e of 2e tp en hebben dikwijls nog cryo's in de diepvries zitten.

Misschien dat je al je specifieke vragen aan de dr zelf kan stellen.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 25 januari 2020, 20:43

Dag Rachel

Welkom hier. Ik zou persoonlijk niet naar Spanje gaan. We hebben het in die tijd ook overwogen en heb er geen spijt van dat we via de de Brucker zijn gegaan. Hij beantwoord al u vragen en is in alles correct.
Voor ECD was het voor ons 5000 euro en daar zat alles in. Je krijgt achteraf enkel nog een factuur van de terugplaatsing wat iets is van een 60euro ongeveer. De nip test gebeurt ook bij hem. Consultaties en echo’s zijn niet in de prijs inbegrepen.
Als ik je een goede raad mag geven zou ik een afspraak bij hem maken. We hebben nu een mooie zoon en ben hem daar eeuwig dankbaar voor.
Bij ons was het van de eerste keer raak en we hebben nog 4 embryo’s in de vriezer.

Heel veel succes

Groetjes Nadia

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 8 maart 2020, 17:36

Veel te lang geleden dat ik hier nog eens geweest ben.

Hoe gaat het met de dames hier?
Nadia, toch nog proficiat ook al is het van januari geleden...
Zelf ben ik bijna 32 weken zwanger en stilaan aan het aftellen.
Heb weinig kwaaltjes behalve een beetje dikke voeten en spataders (steunkousen dragen jammer genoeg)
Nog 4 weekjes werken... als ik dat al volhoud... en dan rusten.

Groetjes

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 21 mei 2020, 0:01

Dag allemaal

Hoe gaat het met iedereen hier in deze Corona tijden?
Ik hoop dat iedereen veilig en wel is en hoop iets van jullie te horen.

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 22 mei 2020, 8:47

Hier alles in orde, wel druk met 3 kleintjes in huis, maar ook super fijn. Onze dochter kan ten vroegste in september terug naar school, maar er is nog geen zekerheid volgens de school.
De tweeling gaat vanaf 2 juni terug naar de opvang, dat gaat weer een serieuze aanpassing zijn.

Ze zijn ondertussen bijna een jaar :shock: niet te geloven zo snel dat het gaat. Ze kruipen en kunnen alleen rechtstaan maar hebben nog geen tandjes.
Verder geef ik nog altijd bv en ik wil dit nog doen tot ze minstens 18m zijn.

Ik zat na mijn bevalling vrij vlug terug op mijn gewicht, maar ik heb last van Coronakilo's, ik ben 5kg bijgekomen, ondertussen al 1 kwijt maar de rest....:(

Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten