zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 26 december 2019, 13:49

Oh nee, niet fijn ☹️
Ik weet niet meer hoeveel mijn ziekenhuisbevalling was, maar heb alles teruggekregen.
Thuisbevalling nu kostte 2 keer niks in vergelijking met ziekenhuis en ik kreeg het volledige bedrag dat de hospitalisatieverzekering voorziet wat de bevalling ruimschoots dekt. Je mag wel geen rekeningen van x tijd voor en x tijd na de bevalling inbrengen.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 26 december 2019, 23:22

Als het een hospitalisatie verzekering van cm of zo is, dan moet je inderdaad zelf opdraaien voor alles meer dan een gemeenschappelijke kamer als ik me niet vergis. En erelonen zijn dan ook duurder bij eenpersoonskamer.
Hier ook verzekering van het werk en enkel forfait van 125 euro.

Hoe gaat het met de kindjes? Hier lijkt ze te wennen aan de melk met nog ietwat koemelk in, wel dagelijks nog wat krampen en ook altijd krampen bij het kaka doen, maar het valt heel goed mee momenteel. De eczeem is ook bijna weg, maar af en toe nog een opflakkering.
En los van de reflux en krampen is het wel een gemakkelijke meid, ze slaapt ook al van rond 22.30u tot rond 6u zonder voedingen tussen.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 30 december 2019, 17:21

Krampen zijn precies wat minder de laatste dagen. Kaka ziet er ook echt anders uit, zoals het moet zijn.
Nachten jammer genoeg nog hetzelfde.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 1 januari 2020, 16:41

Gelukkig Nieuwjaar allen. Hopelijk voor ieder een pracht van een jaar met allemaal ijlpaaltjes met de baby's. Binnen een paar weken gaan we mogen beginnen met de eerste hapjes, het leren zitten, kruipen, stapjes en eerste woordjes. Heel veel eerste keren voor hen dit jaar.

Hier gingen de nachten gedurende een week super maar nu wordt ze van iets nieuws wakker. Het bewegen in bed. Geen 2sec blijft ze op haar plaats. Momenteel zijn we dus weer 2 tot 3keer wakker op een nacht. Ook merk ik dat ze in het 12 weken sprongetje zit want ze huilt vaak zonder zienbare reden.

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Limburgertje » 5 januari 2020, 15:25

Van mij ook gelukkig nieuwjaar voor iedereen.
Ik ben wel blij dat het zo wat door is want ik merkte aan mijn kleine man dat het toch drukke dagen geweest zijn. Al die familie feestjes waar iedereen hem wil pakken. En er was wel altijd iemand die iets van glitter aan had zodat hij ook vol bling bling hing :)

Hier gaat het vrij goed , hij slaapt nog niet elke nacht door maar toch regelmatig (en dan bedoel ik 1 voeding overslaan snachts). Hij komt toch nog aan 6-7 voedingen per dag. Hoeveel slaapt jullie uk ongeveer per dag ? Mijne komt gemiddeld aan 12 uren, lijkt me precies zo weinig ? Maar hij doet er zich wel content mee.
Het zijn nu ook mijn laatste weken thuis. Ik kijk er naar uit om terug te gaan werken maar toch ook niet. 3 februari gaat hij naar de crèche beginnen gaan. Zo spannend.

Hoe gaat het met het vermijden van melk producten?
Hopelijk merken jullie ondertussen goed verschil.
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 5 januari 2020, 15:53

Gelukkig nieuwjaar voor jullie!

Ik had deze week per ongeluk iets met koemelk gegeten en toen heeft ze 2 dagen veel teruggegeven.
Maar daarna waren man en ik ook wat ziek. Ik moest vrijdag naar de kinderarts en zij zei van nog eens hetzelfde te eten en zien wat er gebeurt.
Ze zegt dat er wel aanwijzingen zijn voor de allergie maar het is niet super duidelijk. Vind ik zelf ook, daarom dat ik blijf twijfelen.
Haar keel was wel ok, dus zeker geen verborgen reflux op dit moment.
Ze blijft wel serieuze huilbuien hebben meerdere keren per dag.
Soms krampen, soms vermoeidheid, soms weet ik het gewoon niet wat er scheelt.
Ik vind mijn kleine baby super schattig maar ga toch blij zijn als ze paar maanden ouder is en minder huilt.

Stephi
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 juni 2018, 19:45

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Stephi » 6 januari 2020, 11:33

Hier zou ze ook op 3 februari naar de creche moeten gaan. Weet echter niet hoe ze het gaat doen want is echt een flesweigeraar. Hier nu 2 nachten waar ze 7u doorslaapt. Hier slaapt ze 4-5 dutjes per dag van 45min. Soms is 1tje van 1.5u en haar nacht is 10u. Haar ritme is hier echt. Wakker worden, drinken, verversen, even spelen en nog een beetje drinken voor slapen. Heb een beetje een gulzig meisje.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 6 januari 2020, 11:59

Hopelijk lukt het flesje nog.
Hier voorlopig ook geen succes. Ze knabbelt er wat op.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 6 januari 2020, 13:57

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!

Hier nog eentje die februari start met creche. Il zie er enorm tegenop om mijn meisje niet meer fulltime bij me te hebben.

Slapen doet ze ongelooflijk goed, laatste flesje krijgt ze pm 20.30u, rond 21.15u naar bed en dan nog ongeveer ern uurtje dat ze om het kwartier/half uur wakker wordt door krampjes, maar eens ze diep slaapt is het tot ik haar wakker maak rond 7u.
En soms komt ze s nachts eens wakker met een kaka pamper.

De krampen en verborgen reflux door koemelkallergie zijn veel beter, maar nog niet weg. Ze schreeuwt niet meer, maar lijkt nooit echt comfortabel, altijd wel licht last van het één of het ander.

Vanavond heb ik een afspraak bij een osteopaat, ik ken veel lthdrh wifbd baby daar echt mee geholpen was.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 16 januari 2020, 13:46

Wij hebben zaterdag een uitlokking met koemelk gedaan. Had eerst alles besproken met de kinderarts, dat het niet zo duidelijk was.
Nu heeft ze 3 dagen overgegeven na de uitlokking dus ik denk dat we nu wel zeker kunnen zijn. Heb verslagje naar de kinderarts verstuurd en wacht nog op haar reactie.

Ik moest normaal 7 februari terug werken maar vroegste opvang is pas mogelijk na de paasvakantie.
Stiekem wel blij dat ik dat als reden heb waarom ik langer thuis blijf. Hoef mij tegenover niemand te verantwoorden.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 16 januari 2020, 13:48

Heeft de osteopaat geholpen?

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 17 januari 2020, 7:16

Ik ben nu koemelkallergie aan het uitlokken. Gisteren een hele dag al en tot nu toe niks. Waardoor ik denk mss toch geen kma want de symptomen uiten zich normaal vrij snel toch?
Ik test wel met een ha melk, maar daar zit ook koemelk in.
Ze heeft wel wat krampjes, maar die komen niet meteen na de fles zoals dat vroeger het geval was en is natuurlijk aanpassen naar andere melk.
Grootste probleem hier was dat ze krijst bij kaka en er telkens een kwartier over doet, dit meerdere keren per dag. En het kan maar zo plat zijn, dus zeker niet geconstipeerd. Volgens kinderarts weten sommige baby's gewoon niet hoe ze kaka moeten doen en dat wil ik wel aannemen, maar mijn meisje heeft volgens mij echt pijn. Osteopaat zegt dat structureel alles in orde is en het dus bij de melk gezocht moet worden, vandaar nu het uitlokken. Ze dronk nutramigen ingedikt met gelilact en ik verdenk die gelilact ervan de boosdoener te zijn, haar kaka had hiervan echt een gelei achtige structuur.
Dus vandaag dag 2 van uitlokken. Ik geef nan complete comfort.
Duimen dat het blijft goed gaan. Ze heeft vandaag net wel een wendagje in de creche. Ik geef haar niet graag af nu, zie dat ze ineens wel reageert en ik er niet bij ben :|

Inderdaad fijn dat je langer thuis kunt blijven! Maar dan krijg je geen uitkering meer of wel?

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 17 januari 2020, 9:44

Reactie komt niet altijd meteen.
Bij ons duurde het meer dan 12 uur.
Is inderdaad niet fijn dat ze net nu naar de crèche is.

Ik neem ouderschapsverlof op. Dus nog wel wat uitkering.

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door ShH » 17 januari 2020, 22:23

Momenteel gaat het nog steeds goed. En vandaag deed ik een pampertje open en blijkbaar had ze gedoon kaka gedaan, geen huilen, geen duwen niks, eindelijk wat oplichting voor haar.

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: zwanger - uitgerekend oktober/november 2019

Bericht door Sesampje » 24 januari 2020, 19:29

Krampen zijn hier ook verminderd. Had precies gewoon veel tijd nodig om geen koemelk klachten meer te hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten