IUI-clubje

IUI Forum
Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 24 januari 2020, 19:15

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 25 januari 2020, 12:23

Ik hoop 🤞 dat je menstruatie er snel aankomt, zodat je kan starten. Clomid werkt bij iedereen anders, misschien heb je zelf geen last van bijwerkingen😀.

Minosh

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 25 januari 2020, 20:48

Josie21 schreef:
24 januari 2020, 17:28
Pfff, mijn regels mogen nu echt wel gaan komen, want mijn geduld wordt echt op de proef gesteld. Zit nu aan dag 30 van mijn cyclus, maar ik voel nog niks dat erop wijst dat ze eraan komen :roll: Dan ook starten met Clomid, geeft me wat een dubbel gevoel. Aan de ene kant vergroot het de kans dat de volgende iui kan doorgaan, maar ben toch ook wat bang voor de bijwerkingen.

Ze zeggen we eens dat een levensles zich herhaalt tot je ze geleerd hebt en ik weet dat ik een probleem heb met geduldig zijn, maar dit helpt toch echt niet hoor.
Hier nooit bijwerkingen gehad van de clomid.. maar is inderdaad voor iedereen anders.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 25 januari 2020, 22:36

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 25 januari 2020, 23:54

Hey Mitte, ik snap exact hoe je je voelt. Maandag kondigde een collega aan dat ze zwanger is, mijn maag draaide helemaal om. Telkens als ik haar zie, ben ik jaloers.
De twijfel en angst over de kwaliteit van mijn eicellen had ik ook. Deze twijfel is nu minder omdat er toch een aantal goede embryo’s zijn ontstaan na de pick-up. Ik ben dus wel “blij” dat we begonnen zijn aan ivf.
Het is qua medicatie zwaarder, maar de gedachte dat er een embryo teruggeplaatst is toch al iets positief en daar heb ik mezelf toch een paar dagen mee kunnen opbeuren. ik verwacht me helaas niet aan een positieve test en die gedachte zorgt wel weer voor de nodige negativiteit en angst. Ben dus weer niet te genieten sinds gisteren.
Moet nog wachten tot einde van volgende week eer ik iets weet.

Succes maandag!
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Ciio
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 december 2019, 16:26

Re: IUI-clubje

Bericht door Ciio » 26 januari 2020, 13:01

Hey iedereen, wij hadden vandaag onze 2de iui. Helaas eentje met weinig hoop... Voor we van start gingen wilde de gynaecoloog ons melden dat het staal heel slecht was (nog minder dan het vorige) en onze kans heel minim is.
Ik ben wel blij dat ze het eerlijk zegt dat wel. Maar het kwam als een slag in ons gezicht aan.
Opnieuw een hele uitleg over ICSI en IVF . We zijn hier absoluut nog niet klaar voor. En ik weet niet of we er ooit klaar voor gaan zijn.

Hoe goed ik ook met mijn partner kan praten over alles.. ik voel mij zo eenzaam in dit gebeuren. Ik kan het niet zeggen op mijn werk, onze ouders relativeren alles zo,... Nooit gedacht dat dit zo'n impact ging hebben op ons.

Dankje wel Mitte voor de folder ivm werk/fertiliteit. Ik vind er wel passende info in. Ik zie dat je start met IVF. Heel veel succes.
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

Ciio
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 december 2019, 16:26

Re: IUI-clubje

Bericht door Ciio » 26 januari 2020, 13:03

Ciio schreef:
26 januari 2020, 13:01
Hey iedereen, wij hadden vandaag onze 2de iui. Helaas eentje met weinig hoop... Voor we van start gingen wilde de gynaecoloog ons melden dat het staal heel slecht was (nog minder dan het vorige) en onze kans heel minim is.
Ik ben wel blij dat ze het eerlijk zegt dat wel. Maar het kwam als een slag in ons gezicht aan.
Opnieuw een hele uitleg over ICSI en IVF . We zijn hier absoluut nog niet klaar voor. En ik weet niet of we er ooit klaar voor gaan zijn.

Hoe goed ik ook met mijn partner kan praten over alles.. ik voel mij zo eenzaam in dit gebeuren. Ik kan het niet zeggen op mijn werk, onze ouders relativeren alles zo,... Nooit gedacht dat dit zo'n impact ging hebben op ons.

Dankje wel Mitte voor de folder ivm werk/fertiliteit. Ik vind er wel passende info in. Ik zie dat je start met IVF. Heel veel succes.
29/12 1e IUI
26/01 2de iui

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door FleurZkEcdDonor » 26 januari 2020, 15:00

FleurZkEcdDonor schreef:
13 januari 2020, 19:14
Mitte schreef:
13 januari 2020, 17:10
FleurZkEcdDonor schreef:
13 januari 2020, 17:06


Het ergste wat kon gebeuren is dan toch werkelijkheid: vaststelling BBZ die niet verder mag gaan. Vandaag injectie gekregen om alles te stoppen en verplichte pauze 😔. Ongelofelijk dat dit mij overkomt, dan ben ik zwanger maar is de innesteling in eileider. Vrijdag bloedafname om te zien of HCG aan het zakken is.
Oh Fleur toch, zo vreselijk.
Heb je wat ondersteuning dichtbij? Kan iemand mee voor jou zorgen?
Hoe lang moet je pauzeren? Weet je dat?
Het is idd verschrikkelijk om mee te maken. Men kan me thuis wel opvangen maar eigenlijk kan niemand iets doen, alleen hopen dat de tijd snel voorbij gaat en ik de kans krijg om opnieuw zwanger te worden maar dan met goede afloop. En juist vandaag ook foto gekregen van een vriendin die pas bevallen is.
Ik moet nu 3 maanden wachten. Men wou geen operatie uitvoeren omdat dit minder belastend is, en kans dat de eileider moet weggenomen worden bij een operatie is groot.
Hey,
Ondanks de twee injecties met MTX zakte het HCG niet veel. Er werd ook vocht in de buik gezien en ook veel pijn. De artsen hebben dan besloten om meteen te opereren. Dus ik ging enkel langs voor bloedafname en echo maar werd meteen ingepland voor een operatie. Vrijdag operatie gehad en dag nadien was HCG al behoorlijk aan t zakken. Ik heb dusbeide behandelingen gehad, injecties + operatie waardoor ik nu verplicht 3 maanden pauze moet inlassen. Ikga jullie verhalen hier nog wat volgen en hoop dat ik snel positief nieuws mag ontvangen als ik opnieuw start. Hopelijk heb ik vanaf nu wat meer geluk. En ik wens jullie allemaal snel positief nieuws toe. Grts Fleur
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 26 januari 2020, 21:26

Ciio schreef:
26 januari 2020, 13:01
Hey iedereen, wij hadden vandaag onze 2de iui. Helaas eentje met weinig hoop... Voor we van start gingen wilde de gynaecoloog ons melden dat het staal heel slecht was (nog minder dan het vorige) en onze kans heel minim is.
Ik ben wel blij dat ze het eerlijk zegt dat wel. Maar het kwam als een slag in ons gezicht aan.
Opnieuw een hele uitleg over ICSI en IVF . We zijn hier absoluut nog niet klaar voor. En ik weet niet of we er ooit klaar voor gaan zijn.

Hoe goed ik ook met mijn partner kan praten over alles.. ik voel mij zo eenzaam in dit gebeuren. Ik kan het niet zeggen op mijn werk, onze ouders relativeren alles zo,... Nooit gedacht dat dit zo'n impact ging hebben op ons.

Dankje wel Mitte voor de folder ivm werk/fertiliteit. Ik vind er wel passende info in. Ik zie dat je start met IVF. Heel veel succes.
Hallo

Ik begrijp je zeer goed. Was bij mij ook zo..
Je bent iedere keer hoopvol en enthousiast maar komt van je wolk weer naar beneden als je hoort hoe het staal is, jammer genoeg. Iedere keer die teleurstelling..
Bij ons leek het na drie keer een verloren zaak, maar moesten dan omwille van timing nog twee keer.. Vandaar was ik blij om te mogen overstappen naar iets waar het staal minder bepalend is of toch een hogere kans op slagen.
Ik ben nu begonnen met spuitjes en valt voorlopig goed mee.

Positief blijven (makkelijk gezegd, lukt bij mij ook niet altijd hoor)! Er zijn succesverhalen van mensen met slechte stalen, dus wie weet heb je wel geluk! Ik duim alvast!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: IUI-clubje

Bericht door LotjeS » 26 januari 2020, 21:28

Mitte schreef:
25 januari 2020, 22:36
Ik heb zo'n vroege test gedaan van de action. Uiteraard negatief.
Vanmorgen in de yogales hoorde ik iemand tegen de lesgeefster zeggen dat ze 8w zwanger is. Mijn hele les was de lol eraf, ik was zo jaloers op haar :( .
Maandag bloedafname.
Ik ben echt angstig voor het resultaat merk ik, omdat er zo'n andere gevolgen aan vast hangen. Vorige keren was een negatieve test gewoon opnieuw proberen en kwam er iets dat ik al kende, toch min of meer.
Nu komt er ivf.
Waar ik wel wat van ken. (door mijn werk)
Maar waarvan ik niet weet hoe mijn lichaam erop gaat reageren. Misschien ontdekken ze dan ook dat ik slechte eicellen heb ofzo.
Meer druk op mijn werk. Ik merk nu al dat mijn concentratie ook veel slechter is.
Ik ben er echt zo bang voor.
En ook ben ik blij dat het meer kans van slagen heeft. Dus ik wil het echt wel.
Donderdag heb ik al de afspraak bij de gynaecoloog waar ze me alles "in het lang en het breed" gaat uitleggen. En ik heb er veel vertrouwen in dat ze goed voor mij gaat zorgen.
Was het al maar zover, want ik denk dat die lange en brede uitleg mijn angst wel gaat doen zakken, informatie kalmeert mij meestal.

Ik heb deze week ook iemand op mijn werk ingelicht (die zich bezighoudt met afwezigheidsbeheer), ik heb niet echt een rechtstreekse baas dus moest ik het daarmee doen. Ze reageerde wel heel begripvol. Ik kan trouwens iedereen aanraden om als je zo'n gesprek moet aangaan de brochure van de verdwaalde ooievaar mee te nemen over combinatie werk/fertiliteit. Zeker voor mensen die er weinig van kennen staat er heel duidelijk in uitgelegd wat de impact van de behandelingen is op je werk (ook bv. concentratieverlies). Je kan ze hier downloaden (of ik vond ze in de praktijk van mijn vroedvrouw) : https://werkgevers.deverdwaaldeooievaar.be
Is inderdaad een heel goed document, heb ik ook gebruikt!

Veel succes deze week!
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 27 januari 2020, 17:37

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door FleurZkEcdDonor » 27 januari 2020, 18:49

Mitte schreef:
27 januari 2020, 17:37
Uiteraard ben ik niet zwanger.
Heb je resultaat bloedtest gekregen ?
Want urinetesten waren bij mij ook negatief, maar bloedtest positief, helaas wel een bbz dus dan is een pos HCG ook geen goed nieuws.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: IUI-clubje

Bericht door Tiny22 » 27 januari 2020, 18:52

Mitte schreef:
27 januari 2020, 17:37
Uiteraard ben ik niet zwanger.
Heel jammer Mitte. Hou moed!
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: IUI-clubje

Bericht door Mitte » 27 januari 2020, 19:02

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Minosh
Berichten: 1346
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 27 januari 2020, 19:21

Heel spijtig Mitte. Veel moed en succes de komende dagen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten