ICSI-clubje

ICSI Forum
Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 18 februari 2020, 8:39

FVL81 schreef:
14 februari 2020, 8:44
Monikyra schreef:
13 februari 2020, 17:42
Vraagje aan jullie

Ik zie bij velen biog zwanger, en sommige die goeie waarden hebben maar daarna mislukt het toch..
Krijg een beetje schrik, op de 6 terugplaatsing ben ik niet zelf een beetje zwanger geweest, versta mij niet verkeerd, liever zo dan een miskraam, maar zijn er nog die dit meemaken? Allemaal NEG..

Dat maakt mij ongerust...

Kzou toch al een beetje hoop krijgen als het iets van waarden had....
Hey Monikyra,
Ik snap je bezorgdheid, op de duur ga je vanalles denken hé.
Ik was eerste poging zwanger zoals je al weet maar de 2 pogingen erna telkens negatief. Ook dat maakt me soms bang maar het is inderdaad ook een kansspel hé. Het blijft de natuur die beslist.

Ik denk dat een weekendje weggaan voor of na de terugplaatsing zoals jullie nu gepland hebben zeker veel deugd kan doen.
Ik geloof dat ‘stress’ een zeer belangrijke factor kan zijn.
Wij hadden 2 daagjes Amsterdam geboekt na tp deze week maar geannuleerd wegens het verhaal dat we al kennen. ;)

Dus goed genieten van elkaar dit weekend zou ik zeggen! En wij duimen mee voor jullie volgende week!
Hey hey! Dank je!! Het was een super weekendje, genoten, er niet te veel aan proberen denken ook! En is goed gelukt. Gisteren was de TP, Ook moet ik nu de spuitjes verder zetten.. Niet terugbetaald, wel weer serieus wat geld.. Maar ja, als het helpt.. :)

Vrijdag 28/02 bloedafname.. Ik doe gewoon zoals ik anders doe, werken, koken, kuisen, strijken, en niet te veel stilstaat bij : Zou het nu eens?? .... :)

Veel succes!

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 9:28

Monikyra schreef:
18 februari 2020, 8:39
FVL81 schreef:
14 februari 2020, 8:44
Monikyra schreef:
13 februari 2020, 17:42
Vraagje aan jullie

Ik zie bij velen biog zwanger, en sommige die goeie waarden hebben maar daarna mislukt het toch..
Krijg een beetje schrik, op de 6 terugplaatsing ben ik niet zelf een beetje zwanger geweest, versta mij niet verkeerd, liever zo dan een miskraam, maar zijn er nog die dit meemaken? Allemaal NEG..

Dat maakt mij ongerust...

Kzou toch al een beetje hoop krijgen als het iets van waarden had....
Hey Monikyra,
Ik snap je bezorgdheid, op de duur ga je vanalles denken hé.
Ik was eerste poging zwanger zoals je al weet maar de 2 pogingen erna telkens negatief. Ook dat maakt me soms bang maar het is inderdaad ook een kansspel hé. Het blijft de natuur die beslist.

Ik denk dat een weekendje weggaan voor of na de terugplaatsing zoals jullie nu gepland hebben zeker veel deugd kan doen.
Ik geloof dat ‘stress’ een zeer belangrijke factor kan zijn.
Wij hadden 2 daagjes Amsterdam geboekt na tp deze week maar geannuleerd wegens het verhaal dat we al kennen. ;)

Dus goed genieten van elkaar dit weekend zou ik zeggen! En wij duimen mee voor jullie volgende week!
Hey hey! Dank je!! Het was een super weekendje, genoten, er niet te veel aan proberen denken ook! En is goed gelukt. Gisteren was de TP, Ook moet ik nu de spuitjes verder zetten.. Niet terugbetaald, wel weer serieus wat geld.. Maar ja, als het helpt.. :)

Vrijdag 28/02 bloedafname.. Ik doe gewoon zoals ik anders doe, werken, koken, kuisen, strijken, en niet te veel stilstaat bij : Zou het nu eens?? .... :)

Veel succes!

Hey Monikyra!

Al veel aan je gedacht!!
Ik duim heel hard met je mee! :-)
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 9:29

ZonderZorgen schreef:
14 februari 2020, 18:26
FVL81 dat is nog eens goed nieuws!
Kijken wat je doet bij het spuitje zetten. Een beetje huid bij elkaar duwen en rustig spuiten. Komt helemaal goed!!!!! Duimpjes draaien!
Het lukt me volledig zelf deze keer!
Piece of cake eigenlijk haha.
Geeft ook wel rust vind ik als je het gewoon zelf kan doen.

Hoe voel jij je? Wanneer kon je bloed laten trekken?
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 9:39

Hope77 schreef:
17 februari 2020, 13:55
Dag dames

Ik lees hier nog altijd mee en het is nog altijd niet gelukt.
We hebben net onze vijfde ICSI poging achter de rug maar het zou een wonder zijn als alles zou lopen zoals het moet lopen.
Deze poging ben ik gestart met menopur 300 en suprefact neusspray.
Ik heb enkel 1 week moeten spuiten want toen ik vorige week dinsdag mocht langsgaan voor echo waren mijn eicellen al enorm gegroeid en had ik vrijdag al pu.
Wel leuk dat menopur zo goed had aangeslaan maar het probleem was dat mijn bms maar 4,7 was bij pu.
Dus geen verse tp gekregen wat ook weer een opdoffer is.
Net maar eens gebeld en ze zeiden dat er nog 5 in de running waren voor in te vriezen op dag 5.
Nu is het natuurlijk stresserend afwachten of we dag 5 gaan halen want ik heb nog nooit cryo’s gehad van dag5. Ze werden altijd ingevroren op dag 3.<span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_32.png);background-position:14.042303172737954% 18.037602820211514%;background-size:5418.75% 5418.75%" data-codepoints="1f340"></span></span>

Hey Hope77,

Als ik het goed voor heb moet je dan vandaag nog een dagje wachten en krijg je morgen je uitslag?
Naar welk ziekenhuis ga jij?
Ik duim met je mee xxx

Ik ben momenteel ook in behandeling met ICSI 5...
1e dag enkel gonapaptyl geplaatst en vanaf dag 2 's morgens Gonapeptyl en 's avonds Puregon 300 eenheden.
Heeft de vorige keer zeer goed aangeslaan dus ik hoop dat dat deze keer weer het geval is.
Zaterdag bloed en echo dus ergens in de loop van volgende week PU veronderstel ik.
Maar sowieso ook geen verse terugplaatsing en hopen op wat cryo's voor de gentest.
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 9:56

RomyL schreef:
15 februari 2020, 8:32
Goeiemorgen iedereen,

Als ik de verhalen hier lees hebben er velen toch al een serieus traject en heel wat pogingen op zitten. Jammer genoeg. <span class="emoji-outer emoji-sizer"><span class="emoji-inner" style="background: url(chrome-extension://immhpnclomdloikkpcefncmfgjbkojmh/emoji-data/sheet_apple_32.png);background-position:59.9882491186839% 97.94359576968273%;background-size:5418.75% 5418.75%" data-codepoints="1f614"></span></span>

Ik vroeg mij af of jullie omgeving weet van het fertiliteitsproces?
Momenteel proberen wij het zoveel mogelijk voor onszelf te houden maar dat zorgt vaak voor ongemakkelijke situaties. Als ik bv. "Plots" een dagje ziek ben of je een afspraak moet gaan annuleren.
Ergens wil ik t graag gewoon eerlijk vertellen maar ik ben bang voor extra druk.

Wat is jullie ervaring?
Hey RomyL,

Wij maken er geen geheim van... Bij ons weten de meesten waar we mee bezig zijn omdat wij dat wel makkelijk vinden zo.
Bij tegenslag wil ik dat ook graag delen met onze vrienden dus voor ons ligt de druk dan net minder hoog.
Iedereen gaat er super goed mee om en is heel begripvol als we dan eens niet mee willen of kunnen gaan.
Maar dat zal ook grotendeels aan ons karakter liggen natuurlijk, wij zijn heel open mensen. Uiteraard delen we niet alles aan jan met de pet hé. ;-)
Al moet ik wel toegeven dat het me iets lastiger lijkt op je werksituatie. Maar ook daar denk ik dat je best zo open mogelijk kan zijn naar je leidinggevende toe. Als ze niet weten wat je doormaakt kan er ook minder makkelijk begrip voor opgebracht worden.
Wij zijn beiden zelfstandig en ik heb er bewust voor gekozen om tijdelijk wat minder opdrachten aan te nemen zodat ik me steeds kan vrijmaken indien nodig en dat is wel een voordeel.

Ik zie het niet als druk van de buitenwereld. Ik denk dat als je natuurlijk probeert zwanger te worden die druk even groot is. Geen verschil met een fertiliteit traject.. mensen stellen sowieso de kinderwens in vraag bij koppels die al een tijdje samen zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Persoonlijk vind ik het wel leuk dat mijn vriendinnen zo hard met me meeleven, dat geeft steun.

Buiten het feit dat de medicatie en het proces op zich uiteraard wel doorweegt vind ik het feit van de controle en weten waar je staat in je cyclus en of je iets kan en mag verwachten eigenlijk ook wel redelijk gemakkelijk.
Als je natuurlijk probeert denk je elke maand na je ovulatie zou het of zou het niet? Was het het juiste moment? Zijn de omstandigheden goed?
Hoe denken jullie daar over?
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 18 februari 2020, 10:32

FVL81 schreef:
18 februari 2020, 9:28
Monikyra schreef:
18 februari 2020, 8:39
FVL81 schreef:
14 februari 2020, 8:44


Hey Monikyra,
Ik snap je bezorgdheid, op de duur ga je vanalles denken hé.
Ik was eerste poging zwanger zoals je al weet maar de 2 pogingen erna telkens negatief. Ook dat maakt me soms bang maar het is inderdaad ook een kansspel hé. Het blijft de natuur die beslist.

Ik denk dat een weekendje weggaan voor of na de terugplaatsing zoals jullie nu gepland hebben zeker veel deugd kan doen.
Ik geloof dat ‘stress’ een zeer belangrijke factor kan zijn.
Wij hadden 2 daagjes Amsterdam geboekt na tp deze week maar geannuleerd wegens het verhaal dat we al kennen. ;)

Dus goed genieten van elkaar dit weekend zou ik zeggen! En wij duimen mee voor jullie volgende week!
Hey hey! Dank je!! Het was een super weekendje, genoten, er niet te veel aan proberen denken ook! En is goed gelukt. Gisteren was de TP, Ook moet ik nu de spuitjes verder zetten.. Niet terugbetaald, wel weer serieus wat geld.. Maar ja, als het helpt.. :)

Vrijdag 28/02 bloedafname.. Ik doe gewoon zoals ik anders doe, werken, koken, kuisen, strijken, en niet te veel stilstaat bij : Zou het nu eens?? .... :)

Veel succes!

Hey Monikyra!

Al veel aan je gedacht!!
Ik duim heel hard met je mee! :-)
Super lief van je!!! :)
Ik zal je zeker op de hoogte houden.

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 18 februari 2020, 10:33

FVL81 schreef:
18 februari 2020, 9:28
Monikyra schreef:
18 februari 2020, 8:39
FVL81 schreef:
14 februari 2020, 8:44


Hey Monikyra,
Ik snap je bezorgdheid, op de duur ga je vanalles denken hé.
Ik was eerste poging zwanger zoals je al weet maar de 2 pogingen erna telkens negatief. Ook dat maakt me soms bang maar het is inderdaad ook een kansspel hé. Het blijft de natuur die beslist.

Ik denk dat een weekendje weggaan voor of na de terugplaatsing zoals jullie nu gepland hebben zeker veel deugd kan doen.
Ik geloof dat ‘stress’ een zeer belangrijke factor kan zijn.
Wij hadden 2 daagjes Amsterdam geboekt na tp deze week maar geannuleerd wegens het verhaal dat we al kennen. ;)

Dus goed genieten van elkaar dit weekend zou ik zeggen! En wij duimen mee voor jullie volgende week!
Hey hey! Dank je!! Het was een super weekendje, genoten, er niet te veel aan proberen denken ook! En is goed gelukt. Gisteren was de TP, Ook moet ik nu de spuitjes verder zetten.. Niet terugbetaald, wel weer serieus wat geld.. Maar ja, als het helpt.. :)

Vrijdag 28/02 bloedafname.. Ik doe gewoon zoals ik anders doe, werken, koken, kuisen, strijken, en niet te veel stilstaat bij : Zou het nu eens?? .... :)

Veel succes!

Hey Monikyra!

Al veel aan je gedacht!!
Ik duim heel hard met je mee! :-)

En hoe is het met u ondertussen?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 11:15

Monikyra schreef:
18 februari 2020, 10:33
FVL81 schreef:
18 februari 2020, 9:28
Monikyra schreef:
18 februari 2020, 8:39


Hey hey! Dank je!! Het was een super weekendje, genoten, er niet te veel aan proberen denken ook! En is goed gelukt. Gisteren was de TP, Ook moet ik nu de spuitjes verder zetten.. Niet terugbetaald, wel weer serieus wat geld.. Maar ja, als het helpt.. :)

Vrijdag 28/02 bloedafname.. Ik doe gewoon zoals ik anders doe, werken, koken, kuisen, strijken, en niet te veel stilstaat bij : Zou het nu eens?? .... :)

Veel succes!

Hey Monikyra!

Al veel aan je gedacht!!
Ik duim heel hard met je mee! :-)

En hoe is het met u ondertussen?
Ik ben vrijdag al mogen starten met stimulatie.
1e dag gonapeptyl en vanaf dag 2 gonapeptyl 's morgens en puregon 's avonds...
Voor het eerst lukt het me om de spuitjes zelf te zetten haha wat een overwinning en dat voelt wel goed.
Zaterdag bloed en echo...
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: ICSI-clubje

Bericht door Jeanneke » 18 februari 2020, 12:45

mich75 schreef:
14 februari 2020, 11:42
Jeanneke schreef:
14 februari 2020, 11:21
Ik zie het ook als prioriteit, dat zeker! Ik zou gewoon het dichtste ziekenhuis willen zoeken waar het mogelijk is. Naar Jette rijden is anderhalf uur. We moeten enkel een labo doen. Voor een echo zou ik naar Jette rijden, dat vind ik te belangrijk. Ik verwacht m'n maandstonden op zaterdag en we zijn op weekend tot de dinsdag.. Nuja, we vinden wel een oplossing!
Heel herkenbaar, ik was ook altijd zo aan het plannen en vooruit aan het denken, om zo zoveel mogelijk stress te vermijden op het moment zelf.

Ik kon mijn klok gelijk zetten met mijn cyclys, tot ik in de mmm stapte, kortere en langere cycli, soms wel 5-6 dagen afwijking en dan was het moeilijk rekenen.

Ik denk wel dat je weet dat in Jette dag 1 de ochtend met rood bloed is, maar hoe dan ook, een bn op zondag lijkt me niet nodig, dus dat probleem is al opgelost lijkt me.

Vergeet je medicatie niet hé, want als je bloedwaarden goed staan moet je normaal dag 2 beginnen.

Ik weet niet wat je moet gebruiken, maar ik heb 2x gehad dat mijn waarden niet goed stonden waardoor ik met Orgalutran moest beginnen, normaal pas op dag 7 ofzo, dus misschien van alle medicatie iets meenemen zodat je in geval van geen apotheek moet gaan zoeken.
Ik moet zeggen dat m'n cyclus altijd relatief gelijk is gebleven, met soms een dag of 2 verschil.
Nu zijn ze mijn maandstonden twee dagen later gestart dan wat m'n app zei. Maar in mijn situatie alleen maar goed. Nu schat de app dat ze in april op maandag starten dus perfect voor ons. We rijden de dinsdag naar huis en kunnen dus langs Jette passeren.
Maar we zorgen ook dat we toch alles mee hebben mocht het toch anders uitdraaien.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

Monikyra
Berichten: 208
Lid geworden op: 1 juli 2019, 12:57

Re: ICSI-clubje

Bericht door Monikyra » 18 februari 2020, 13:40

FVL81 schreef:
18 februari 2020, 11:15
Monikyra schreef:
18 februari 2020, 10:33
FVL81 schreef:
18 februari 2020, 9:28



Hey Monikyra!

Al veel aan je gedacht!!
Ik duim heel hard met je mee! :-)

En hoe is het met u ondertussen?
Ik ben vrijdag al mogen starten met stimulatie.
1e dag gonapeptyl en vanaf dag 2 gonapeptyl 's morgens en puregon 's avonds...
Voor het eerst lukt het me om de spuitjes zelf te zetten haha wat een overwinning en dat voelt wel goed.
Zaterdag bloed en echo...
Ik zet de spuitjes al van dag 1 zelf, maar heb nooit schrik gehad van naalden, ook misschien omdat ik elke maand aan de baxter moet voor mijn ziekte van Crohn, toch al een 10 jaar... Dus ben het redelijk gewoon.. Had net enorm wat geel verlies... Normaal is het altijd wit, van de utro, maar nu echt geel... Begin me al weer zorgen te maken..

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door Boutayna » 18 februari 2020, 14:02

Vandaag tp gehad van cryo. Niet zo'n aangename ervaring maar ik kijk vooruit. Ik heb dinsdag 11/2 pregnyl gespoten. Vandaag 18/2 tp. Dan zou ik maandag al een testje kunnen doen niet? Op 28/2 heb ik eerste bn.

Hoe snel voelden jullie symptomen? Nestelt t cryootje meteen of duurt dat dagen?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 14:14

Monikyra schreef:
18 februari 2020, 13:40
FVL81 schreef:
18 februari 2020, 11:15
Monikyra schreef:
18 februari 2020, 10:33



En hoe is het met u ondertussen?
Ik ben vrijdag al mogen starten met stimulatie.
1e dag gonapeptyl en vanaf dag 2 gonapeptyl 's morgens en puregon 's avonds...
Voor het eerst lukt het me om de spuitjes zelf te zetten haha wat een overwinning en dat voelt wel goed.
Zaterdag bloed en echo...
Ik zet de spuitjes al van dag 1 zelf, maar heb nooit schrik gehad van naalden, ook misschien omdat ik elke maand aan de baxter moet voor mijn ziekte van Crohn, toch al een 10 jaar... Dus ben het redelijk gewoon.. Had net enorm wat geel verlies... Normaal is het altijd wit, van de utro, maar nu echt geel... Begin me al weer zorgen te maken..
Heb geen idee of dat goed of slecht zou kunnen zijn om eerlijk te zijn...
Hoe moeilijk het ook is, probeer er niet teveel stil bij te staan.
Er gebeurt zoveel in je lichaam he, voor hetzelfde geld is dat net een goed teken neen?

Ik heb jammer genoeg ook al genoeg naalden in mijn lichaam gehad en daar heb ik ook geen probleem mee. Het zelf prikken bleek toch iets meer uitdaging maar we zijn erover haha.
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

FVL81
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 augustus 2019, 12:54

Re: ICSI-clubje

Bericht door FVL81 » 18 februari 2020, 14:21

Boutayna schreef:
18 februari 2020, 14:02
Vandaag tp gehad van cryo. Niet zo'n aangename ervaring maar ik kijk vooruit. Ik heb dinsdag 11/2 pregnyl gespoten. Vandaag 18/2 tp. Dan zou ik maandag al een testje kunnen doen niet? Op 28/2 heb ik eerste bn.

Hoe snel voelden jullie symptomen? Nestelt t cryootje meteen of duurt dat dagen?
Om eerlijk te zijn... mijn eerste poging was ik zwanger en de 2 laatste pogingen niet en veel verschil heb ik niet gevoeld. Ik blijk veel te voelen door die Utrogestan dus ik heb me voorgenomen om de volgende keer te PROBEREN niet teveel stil te staan bij verschillende zaken die je voelt.
Enkel bij mijn zwangerschap heb ik wel een zware migraine aanval gehad dus ik vermoed wel dat dit een positief teken was voor mij...

Bij mij zijn het altijd 5 daagse cryo's die teruggeplaatst worden. Voor zover ik weet begint dat meteen met nestelen en zijn de eerste 2 dagen wel heel belangrijk hiervoor. Het is pas na een goede week dat het HCG hormoon op te sporen is in je lichaam.
Alle, zo had ik het begrepen.
Ik heb nog nooit op voorhand een test gedaan, dus daar kan ik je niet meer helpen... Ik heb altijd de bloedtest afgewacht.

In ieder geval heel veel succes!!! Ik duim met je mee.
Je hebt dan op dezelfde dag als Monikyra je bloedtest als ik het goed voorheb. 🍀🍀🍀
PGD1: 1 cryo -> TP pos. -> zw 3-ling; onderbroken op medisch advies
PGD2: geen embryo's
PGD3: TP neg
PGD4:
4.1: TP neg
4.2: embryo niet goed ontdooid
PGD5: 2 embryo's
5.1: TP neg
5.2: TP sept?

Boutayna
Berichten: 100
Lid geworden op: 4 november 2017, 19:58

Re: ICSI-clubje

Bericht door Boutayna » 18 februari 2020, 14:53

@FVL81: ik heb ook een dag 5 cryo. Wat kan ik t beste doen nu? Ik lig nu in bed maar weet nu niet of k er goed aan doe om veel te rusten of me net actief bezig hou.

Monikrya ook?😁 Ik weet het niet. Wel spannend he.

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: ICSI-clubje

Bericht door Eve1987 » 18 februari 2020, 17:44

RomyL schreef:
18 februari 2020, 6:30
Teens schreef:
17 februari 2020, 14:23


Bij ons zijn er een deel mensen die op de hoogte zijn. Al merk je na 3,5 in de MMM dat de vragen minder worden. Het contact met een aantal ook. Mijn vriendinnen zitten allemaal met kleine kindjes en ik voel me ook uitgesloten omdat je niet in dezelfde leefwereld zit.
Op mijn werk is mijn rechstreeks verantwoordelijk op de hoogte. Vooral omdat ik wat moet puzzelen voor de echo's en de bloednames. Ik probeer dan zo vroeg mogelijk te gaan en dan 's avonds wat langer te werken. Voor de PU en TP pak ik verlof. Enkel bij de laatste PU had ik last van overstimulatie en ben ik een week ziek thuis geweest.
Wat erg dat "vriendschappen" gewoon weg vallen.
Ik mis wel wat de spontaniteit in mijn agenda tegenwoordig. Bij elke afspraak die ik maak, denk ik "hopelijk kan ze doorgaan" of "wat ga ik vertellen als blijkt dat ik op dat moment voor bloedname, echo, PU of TP moet gaan"
Mij directie is ook op de hoogte maar tot nu nog weinig werkdagen moeten missen. We kunnen t blijkbaar goed mikken op t weekend 😅🤷
Wij zijn onze beste vrienden verloren door het traject. Zij waren enkele maanden voor ons gestart met fertiliteit (zij wel met ik iui en wij direct met icsi). Bij de eerste pick-up en verse tp waren we heel open geweest tegen hen over wat, hoe en wanneer. Deze was echter negatief. Rond ons huwelijk kregen we tp van een cryo maar er was lang onzekerheid of dit zou lukken voor onze huwelijksreis, dus besloten we dit voor onszelf te houden. Ik bleek bij terugkomst zwanger en toen is de vriendschap helemaal fout gelopen. Wij begrijpen dat het zwaar is voor hen (wij 2 kindjes uit pick-up 1, zij geen kindjes en uitbehandeld), maar wat we echt fout hebben gedaan??? Blijkbaar weet de rest van de vriendenkring hierop wel een antwoord ... En dat maakt het pijnlijk voor ons.

We hebben het/hen achter ons gelaten ...
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten