Bloedverlies na echo

Plaats reactie
Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Bloedverlies na echo

Bericht door Emma89 » 30 januari 2020, 10:20

Hoi iedereen!

Ik ben ondertussen 12 weken zwanger en na de 12-weken echo (vaginaal en op buik) was ik wat bloed verloren. Dit leek dan onmiddellijk over, maar ‘s avonds verloor ik nog wat vers bloed, en nog redelijk wat. Uiteindelijk op spoed beland maar daar dachten ze ook aan een gesprongen bloedvat want voor de rest leek alles in orde. Het bloeden is vannacht gestopt en nu heb ik enkel nog wat licht bruinverlies. Ik heb niet echt buikpijn, maar wel zo’n vervelend gevoel. Alsof mijn buik bont en blauw staat.

Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens de gynaecologe komt dit vaak voor, maar heb er hier nog niks over gelezen en kan nochtans echt wel wat extra geruststelling gebruiken!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Bloempje08 » 21 maart 2020, 9:45

Dag iedereen

Topic past niet helemaal maar was toch meest passende...

Op 6wd2d had ik een eerste echo: alles ok, dokter zag wel twee kleine bloedingen zitten. Op 6w5d idd dat bloed verloren (niet veel maar geen oud bloed: het zag niet rood maar ook niet bruin, meer rozig maar gynaecoloog noemde dat wel vers). Opnieuw echo en alles ok, dokter zag dat bloedingen ook weg waren. Erna beetje bruin verlies gehad op en af, en dan 3 dagen niets. Deze nacht terug datzelfde “verse”, beetje in mijn onderbroekrand en beetje bij vegen. Is nu ook al gestopt. Ik maak me zorgen.. . Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb normaal (als het doorgaat) dinsdag een echo...

Emma: ik zie dat bij jou alles oké is nu, super!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

JOKEJOKEJOKEJOKE
Berichten: 112
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:48

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door JOKEJOKEJOKEJOKE » 21 maart 2020, 11:46

Bloempje08 schreef:
21 maart 2020, 9:45
Dag iedereen

Topic past niet helemaal maar was toch meest passende...

Op 6wd2d had ik een eerste echo: alles ok, dokter zag wel twee kleine bloedingen zitten. Op 6w5d idd dat bloed verloren (niet veel maar geen oud bloed: het zag niet rood maar ook niet bruin, meer rozig maar gynaecoloog noemde dat wel vers). Opnieuw echo en alles ok, dokter zag dat bloedingen ook weg waren. Erna beetje bruin verlies gehad op en af, en dan 3 dagen niets. Deze nacht terug datzelfde “verse”, beetje in mijn onderbroekrand en beetje bij vegen. Is nu ook al gestopt. Ik maak me zorgen.. . Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb normaal (als het doorgaat) dinsdag een echo...

Emma: ik zie dat bij jou alles oké is nu, super!
Hey Bloempje,

Ik had de eerste weken ook af en toe ‘verloren’ bloedingen. Vaak net na ik utrogestan had gestoken.
Momenteel ben ik 11 weken ver en zijn de bloedingen volledig gestopt. Het hielp mij altijd door te denken dat je pas je regels hebt, als je opstaat met bloeding

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Bloempje08 » 21 maart 2020, 11:52

JOKEJOKEJOKEJOKE schreef:
21 maart 2020, 11:46
Bloempje08 schreef:
21 maart 2020, 9:45
Dag iedereen

Topic past niet helemaal maar was toch meest passende...

Op 6wd2d had ik een eerste echo: alles ok, dokter zag wel twee kleine bloedingen zitten. Op 6w5d idd dat bloed verloren (niet veel maar geen oud bloed: het zag niet rood maar ook niet bruin, meer rozig maar gynaecoloog noemde dat wel vers). Opnieuw echo en alles ok, dokter zag dat bloedingen ook weg waren. Erna beetje bruin verlies gehad op en af, en dan 3 dagen niets. Deze nacht terug datzelfde “verse”, beetje in mijn onderbroekrand en beetje bij vegen. Is nu ook al gestopt. Ik maak me zorgen.. . Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb normaal (als het doorgaat) dinsdag een echo...

Emma: ik zie dat bij jou alles oké is nu, super!
Hey Bloempje,

Ik had de eerste weken ook af en toe ‘verloren’ bloedingen. Vaak net na ik utrogestan had gestoken.
Momenteel ben ik 11 weken ver en zijn de bloedingen volledig gestopt. Het hielp mij altijd door te denken dat je pas je regels hebt, als je opstaat met bloeding
Dankje voor het antwoord! Ik zou vandaag 8 weken zijn. Het is intussen al gestopt, enkel nog wat bruin. Gaat inderdaad vaak samen met de “utrogstan” heb ik de indruk. Heb nu mijn nagels helemaal kort geknipt. Ik hoop dat het oké is en jouw verhaal stelt me wel wat gerust! Hopelijk heb ik snel een geruststellende echo.

Veel succes met jouw bijzondere zwangerschap Joke... ik heb je verhaal ook wat gevolgd. Veel courage!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Emma89 » 21 maart 2020, 12:31

Bloempje, eenmaal ik mijn verhaal deed, waren er veel vrouwen die me vertelden dat ze dat wel eens hadden. Soms zelfs ‘veel’ bloed zonder dat er een probleem was.
Ik heb een bloeding gehad na een echo, was snel over gegaan naar bruinverlies en de week erna weer bloedverlies. Was toen niet veel maar toch genoeg om me zorgen te maken, het was ook stroperig zoals maandstonden. Was opnieuw snel gedaan maar het bruinverlies (brokkelig, sorry voor de details) heeft zeker nog 2 weken geduurd. Het is uiteindelijk volledig gestopt en sindsdien niet meer gehad.
Ik ben dus 2x op spoed geweest maar ze hebben nooit geweten of het uit de baarmoeder of uit de baarmoederhals kwam want ze hebben niks gezien. De conclusie was dus hier waarschijnlijk een onschuldig gesprongen bloedvat.
Maar ik snap je bezorgdheid, zwanger en bloed gaat echt niet samen hé!
Als je geen pijnlijke krampen krijgt en het niet meer is dan een maandverband denk ik dat je nog niet moet panikeren, maar laat het zeker opvolgen! Al is het maar om je gerust te stellen, want dat is toch ook erg belangrijk!!!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Bloempje08 » 21 maart 2020, 12:44

Merci Emma

Het is absoluut niet veel, enkel bij afvegen en dus deze nacht wel wat in onderbroek. Geen krampen. Vorige zwangerschap hartje gestopt op 9 weken dus de schrik zit erin (toen trouwens op eens bruinverlies na, niets van verlies...) Maar voor nu probeer ik dan positief te blijven :-) heel erg bedankt voor de geruststellende boodschap en nog veel succes verder!!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Tiny22
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 juni 2019, 9:30

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Tiny22 » 30 maart 2020, 20:12

.
Laatst gewijzigd door Tiny22 op 20 november 2020, 0:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Start: maart 2018
Start IVF1.1: 01/2020 - /
IVF 1.2 02/2020 - zwanger 💕
Start 2de kindje: 1.3: ontdooiing mislukt
IVF 2.1: /
IVF 2.2:

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: Bloedverlies na echo

Bericht door Bloempje08 » 30 maart 2020, 20:42

Dag Tiny

Ik heb het ook gehad en nog steeds af en toe (nu wel al even geleden behalve wat bruin). Op mijn eerste echo zag ze inderdaad ook wat bloed in mijn baarmoeder. Mijn laatste echo had ik de dag er voor nog roze en alles was oké... zelf ook eens een druppel rood. Toen zag ze ook niets op de echo dus ze zei “innesteling”. Alles rekt uit en zo kunnen er ook wondjes ontstaan. Ik weet dat het enorm beangstigend is, maar blijkbaar hebben echt wel meer vrouwen dit... zolang het niet meer wordt zou ik niet ongerust zijn. Een druppel roze is echt niets hè, dat is een mini druppel in een glas water 😊 maar leuk is het nooit en het doet je twijfelen: kan ik absoluut van meespreken! Ben er nog altijd als de dood voor dat het zou mislopen.

Hou je goed!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten