Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door GDN » 9 december 2019, 21:15

@alpha Ben uiteindelijk zwanger geworden via ISCI maar dankzij utrogestan wel geen bloedingen meer gehad. Wel de vaginale en niet de orale daar wel nog bloedingen mee gehad.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

AnneB
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 mei 2020, 13:19

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door AnneB » 4 mei 2020, 13:31

Alfa schreef:
9 december 2019, 21:05
GDN schreef:
13 februari 2018, 17:18
Bedankt voor je reactie. Ik moet morgen nog eens teruggaan. Ik heb zover ik weet altijd last gehad van die tussentijdse bloedingen. Ik hoop er toch eens van af te geraken. Misschien moet ik het gewoon wat meer tijd geven.
Dag GDN,
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb net zoals jij heel vaak last van tussentijdse bloedingen. Bij mij begint het meestal dag 4 na mijn eisprong en dan gaat dit door tot mijn regels.
Ik zie dat je zwanger bent! Proficiat hiervoor!
Welke medicatie heb je gekregen om de tussentijdse bloedingen te stoppen? Of is dit vanzelf gestopt?
Hoi, ik ben ook nieuw hier op het forum en zit met hetzelfde probleem. Ik ben deze cyclus utrogestan aan het nemen en mijn regels komen deze keer maar niet door, maar ik test wel negatief. Ik heb vandaag gebeld met de gynaecoloog en die raadde me aan om nu te stoppen met de medicatie. Mijn regels zullen dan in de komende dagen wel doorkomen.
Natuurlijk wel weer enorme teleurstelling omdat ik voor de 1ste maal eens overtijd was gegaan en dan begin je snel te hopen en dromen...
Iemand nog ervaring met een te korte luteale fase?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Zwanger worden met utrogestan en tussentijdse bloedingen

Bericht door mich75 » 4 mei 2020, 16:46

Utrogestan kan de luteale fase verlengen wat mogelijks een positieve invloed heeft op de zwangerschap. Utrogestan is progesteron en op het einde van de cyclus zakt je progesteron waardoor een bloeding optreedt, je ms.

Dus Utrogestan kan tussentijdse bloedingen tegenhouden en je luteale fase verlengen, maar als je die blijft innemen blijven je ms uit. Dit is niet bij iedereen het geval want sommige dames krijgen toch hun ms door de Utrogestan heen.

In principe neem je de Utrogestan tot 14 dagen na je eisprong, heb je dan een negatieve test, dan stop je met de Utrogestan en kan je je ms binnen de 1-7 dagen verwachten.

Utrogestan kan dus helpen om een zwangerschap in stand te houden, maar is niet hét middel om zwanger te worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten