angst en onzekerheid

Plaats reactie
marmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 december 2017, 21:13

angst en onzekerheid

Bericht door marmer » 23 april 2020, 21:43

Wij zijn al meer dan 4 jaar in behandeling en stilaan nader ik de 40. Na een hele reeks onderzoeken en een rustpauze zouden we nu eindelijk kunnen starten met een nieuw schema en nu dit.. pffff. Echt om zot te worden en niemand die weet wanneer de behandelingen kunnen heropgestart worden. Ondertussen tikt mijn biologische klok als een razende en er gebeurt niets. Ik zie het echt niet meer zitten, bang dat het nu zeker niet meer zal lukken. Zijn er nog in hetzelfde schuitje ?

fonzie1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 april 2020, 18:32

Re: angst en onzekerheid

Bericht door fonzie1979 » 24 april 2020, 12:21

Lieve marmer,
Moed houden is de boodschap! Ik word deze zomer 41. Ben in behandeling sedert mijn 39, helaas kwam de ware laat op mijn pad, en bleek die ook nog eens gesteriliseerd. Dus eerst dat ongedaan laten maken wat gelukkig is geslaagd, dan 5 mislukte IUI, en ICSI sinds vorige zomer. Zwanger geraakt in november, maar miskraam met Kerst. Niet gekozen voor curretage, maar heeft toch een tijdje geduurd voor we opnieuw mochten instappen, en net dan CORONA! Dit geeft inderdaad het gevoel van: het mag echt niet zijn...en dan natuurlijk proberen maar ja, ik ben nogal een realist en misschien soms wel eens een pessimist, dit zou dan een mirakel moeten zijn...Je moet trachten een manier te vinden in je hoofd, en dat is verschrikkelijk moeilijk, om even de tijd los te laten en rust te vinden in het feit dat je wellicht een 40+moeder wordt, maar des te bewuster. Niet opgeven Marmer, blijven doorzetten! Er is een gratis webinar op dit forum, schrijf je in! Het is voor mensen die deze corona wat vastzitten in hun gevoel rond dit thema, mensen zoals jij en ik...Laat je aub niet afschrikken door leeftijd (het gaat veel meer over andere factoren dan leeftijd heus), angst geeft stress en dat is negatieve energie, en dat voelt a future baby,die geen zin heeft om 9 maand in een paniekbuik te zwemmen..

Ik hoop je hiermee een hart onder de riem te hebben gestoken..
Take care, fertiliteit kan zich niet permitteren om zeer lang gesloten te blijven, ook de artsen gaan volgens mij daarvoor vechten ....

AnaisM
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 april 2020, 18:29

Re: angst en onzekerheid

Bericht door AnaisM » 28 april 2020, 22:14

Hey Dames,

Niet helemaal in hetzelfde schuitje. Mijn man en ik waren al een tijdje op een natuurlijke manier aan het proberen, maar zonder succes. Gingen normaal in maart aan IUI beginnen. Was al begonnen met Clomid te nemen... Maar door Corona is alles stopgezet natuurlijk. Voel me al weken zo machteloos en verdrietig. Net te horen gekregen dat een van mijn beste vriendinnen zwanger is van de eerste keer proberen. Super pijnlijk. Hoop snel een zicht te krijgen wanneer we aan de behandeling kunnen beginnen.

X.

AnneB
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 mei 2020, 13:19

Re: angst en onzekerheid

Bericht door AnneB » 4 mei 2020, 13:24

Hi Anais,

ik begrijp je gevoel volledig. Hier is het ongeveer hetzelfde verhaal. Al een hele tijd op een natuurlijke manier aan het proberen en net met Clomid begonnen, maar moeten stoppen.
Ondertussen heb ik al van 6 beste vriendinnen te horen gekregen dat zij zwanger zijn, elke maand komt er wel weer eentje bij.
De pijn wordt bijna ondraaglijk, elke maand opnieuw moet je weer de moed vinden om het verdriet een plek te geven en weer positief te zijn.

Ik wens iedereen veel succes en moed.

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: angst en onzekerheid

Bericht door Billy78 » 5 mei 2020, 9:08

Hey dames,

niet opgeven !
Ikzelf ben na 6j miserie uiteindelijk bevallen op mijn 40e van ons eerste (levende) kindje en ben nu bijna 42 en opnieuw zwanger !

Van sommige mensen die mijn traject niet kennen, krijg ik opmerkingen zoals "amai, moet ge er nu nog aan beginnen", maar de meeste mensen in mijn omgeving weten wat er gebeurd is en die reageren allemaal super.
Als ik mezelf dan als 40+ mama vergelijk met anderen van 25j, dan ben ik toch veel rustiger, stabieler en bewuster in alles wat er gebeurt.

Ik ben wel vaak doodop, zeker nu in coronatijden met een peuter die CONSTANT aandacht vraagt en dan zelf 7m zwanger zijnde, maar geloof mij, een 25-jarige is ook doodop hoor.
En het is niet omdat je 40 bent dat je een lastige zwangerschap gaat hebben...helemaal niet !

Veel succes en hopelijk mogen jullie snel weer starten !
xxx
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: angst en onzekerheid

Bericht door mich75 » 5 mei 2020, 9:20

Hier een beetje hetzelfde als Billy, wel een ander traject, maar na 6,5 jaar op mijn 41e mama geworden, na een droomzwangerschap en een enorm zware bevalling.

Kort voor mijn 44e verjaardag er nog een tweeling bijgekregen. Een zwaardere zwangerschap omdat het twins waren, enorm vermoeid, maar op zich zeker te doen en een veel betere bevalling.

Ik ben ook heel à l'aise wat de kids betreft, soms té volgens sommige mensen ;)

En ja, het is nu heel druk met 2 kids van 11m en eentje van 3j de hele tijd thuis, maar ik geniet er zo van.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Gaelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 maart 2020, 15:52

Re: angst en onzekerheid

Bericht door Gaelle » 5 mei 2020, 14:55

Lieve Dames,

Ik ben 39, ben opgelucht jullie verhalen te lezen.
Ik zit (zat) in een IVF traject, maar dit zit nu letterlijk en figuurlijk voor onbepaalde tijd in de diepvriezer.
De embroyootjes mogen niet teruggeplaatst, omdat ik niet in aanmerking kom voor het ogenlik.
Enkel de hoogdringende cases komen nu in aanmerking.
Allemaal goed en wel, maar mocht men nu eens een datum geven, dan heb ik terug een perspectief.
Van 'bel volgende cyclus eens terug', daar krijg ik de ene na de andere paniekaanval van.
Ben nog jong in mijn hoofd, fit , gezond en sportief, alleen geraken we niet zwanger. Van hoop van ivf traject te mogen starten vorig jaar na wanhoop de laatste weken, maanden.
Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet denken ivm mijn leeftijd. Voorheen corona kregen de dokters stress omdat mijn klok al aan het tikken was, en nu schuiven ze mij voor onbepaalde tijd naar achteren? wat is het nu, ben ik nu oud of héb ik nog marge?! Help :(
lieve groetjes en moed aan allen,
Gaëlle

Billy78
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 april 2016, 15:33

Re: angst en onzekerheid

Bericht door Billy78 » 5 mei 2020, 15:10

Gaelle, had je veel eicellen/embryo's ?
indien dat goed was, dan denk ik wel dat je nog marge hebt hoor !
Ze betalen niet voor niets tem 42j terug denk ik dan.

Bij mij was er wel een groot verschil qua aantal eicellen vanaf mijn 41e tov ervoor. (5 ipv altijd ongeveer 13)
Maar uiteindelijk had ik altijd maar 2 à 3 embryo's over, ook bij de pick-up van die 5 eicellen.
En die 2 embryo's zijn dan nog eens alle 2 blijven plakken (wel eentje op 12w afgestorven) ook al was ik 41,5j !

Hopelijk sta je bovenaan de lijst om terug te mogen starten binnenkort.
Volhouden !!!

xxx
2013: pilstop
2014: ms 11w (part.mola)
ICSI1: 3 embryo's=>nt zw
ICSI2: 2 embryo's=>biochem. zw
ICSI3: 3 embryo's=>zw=>doodgeboorte 18w :cry:
ICSI4: 4embryo's=>zw=>dochter geboren
ICSI5: 2 embryo's=>ms 8w
ICSI6: 2 embryo's=>zwanger

Gaelle
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 maart 2020, 15:52

Re: angst en onzekerheid

Bericht door Gaelle » 6 mei 2020, 11:49

Hallo, dankje voor je reactie :)
mijn verhaal is idem aan dat van u merk ik, ook vijf maar twee niet ontdooid dus telkens drie teruggeplaatst.
het komt wel goed denk ik meestal, maar door de onzekerheid schommelt je gedachtengoed wel hé!
idd, die terugbetaling tot 42 (nu door corona tot 42,6 jaar ) zal idd wel met een reden zijn zeker
bedankt voor de bemoedigende woordjes,
blijf allemaal moedig, gezond en wel,
groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: angst en onzekerheid

Bericht door mich75 » 6 mei 2020, 14:25

De terugbetalingen zijn geldig tot de dag voor je 43e verjaardag, ik heb mijn laatste PU gehad op 42,5 jaar. Dus nu dan tot 43,5 door corona? Ik heb hier nog niets over gehoord, maar het zou wel kunnen.

Aantal bruikbare eitjes: 2-0-2-6-4-3-5
Aantal embryo's: 0-0-0-0-4-3-4

De eerste 3 pogingen in Genk, de laatste 4 in Jette, toch wel een verschil qua eitjes.

Hiervan een dochter en 1x biochemische zwangerschap.

Daarna overgeschakeld op ecd, een tweeling en nog 9 cryo's.

Als ze eerder de juiste diagnose hadden gesteld was ons gezin misschien compleet geweest met de 6 terugbetalingen, maar het is nu anders gelopen.

Een zwaar en lang parcours met veel teleurstellingen, angsten en af en toe een zware klap, maar blijven volhouden is de boodschap want de beloning is fantastisch.

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: angst en onzekerheid

Bericht door FleurZkEcdDonor » 4 juni 2020, 19:32

Hey,
Vorig jaar in het fertiliteitstraject gestart maar het loopt niet zo vlot.
Ik heb ook een laag AMH en al 2 keer een verhoogd FSH. Nu zou ik na aandringen bij de arts eens kunnen starten met IVF bij een volgende cyclus. Ik ben natuurlijk bang dat ik niet goed op de medicatie ga reageren. En per ziekenhuis is de voorgestelde medicatie verschillend voor opstart van IFV. Weet niet zo goed wat mij te wachten staat. Wat zijn jullie ervaringen ? En natuurlijk zwanger worden na 40 jaar is moeilijker.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast