Uitgerekend juli 2020

Plaats reactie
Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 19 maart 2020, 22:27

De gynaecologe zei vandaag dat de richtlijnen zo vaak veranderen dat ze soms niet zo goed kunnen volgen. Maandag waren ze nog van plan alles te annuleren en alle 20w echo's te verplaatsen naar 24-25w en dan te combineren met de suikertest. Maar dinsdag was het alweer veranderd...

Ze zei ook dat ze het gewoon niet wisten wat het virus precies deed. Ze zien niet veel zwaar zieken in de leeftijdscategorie van zwangere dames, maar koorts is inderdaad nooit goed.
Geen antwoord dat je wil horen maar wel een eerlijk 😊

Verder wel een leuke echo 🥰 hij/zij doet het goed!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Emma89 » 19 maart 2020, 22:37

Sanne, ik heb al willen merken dat het voortdurend verandert en niemand nog kan volgen... Ik ben te ver heen, mij krijgen ze niet meer gerust :oops:
Wij hebben zo’n toestelletje geleend van een vriendin om de hartslag te horen en die snelle beat is het enige dat me kan kalmeren hihi, ons ventje doet het ook goed :heart:
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 20 maart 2020, 9:30

Da's wel fijn!

Ik kan intussen onze mini ook voelen. Net kleine gesproken elastiekjes ofz, dat is ook echt een geruststelling 😊
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door IsabelleV » 20 maart 2020, 16:55

Hey, wij waren eventjes op reis en zijn net teruggekomen voor Tui alle vluchten annuleerde!
Ik heb mijn 20 weken echo gehad, idd zonder partner, ik was ook al bijna 22 weken. Alles was gelukkig in orde en mijn gyn heeft me ook wel kunnen geruststellen dat je als zwangere niet meer kans hebt om het virus op te lopen en ook dat het verloop vaak mild is, alleen in uitzonderlijke gevallen ernstig. Voor de rest gewoon binnen blijven hé.
In AZ Sint-Lucas stellen ze alle niet noodzakelijke echo's uit, ik was daar zo goed als alleen, heb niet moeten wachten. Mijn volgende afspraken worden ook wat meer gespreid en ik ga tussendoor eens bij de vroedvrouw, suikertest in het labo ipv in het ziekenhuis...

Zo'n echo toestelletje heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook kunnen lenen van iemand en ik gebruikte het soms maar ondertussen heb ik al heel vaak gehoord dat het afgeraden wordt. Er komt nl. ook wat straling bij kijken en in een niet-medische omgeving is dat niet veilig, niet gecontroleerd. Ik zou het dus zeker niet gebruiken om mezelf gerust te stellen, daar zijn andere manieren voor.
Ik denk dat we allemaal al rond de 20 weken zitten en je dus stilletjes aan de baby zal beginnen voelen, dat is voor mij een hele geruststelling. En verder probeer ik regelmatig, liefst zelfs dagelijks, een korte yoga sessie te doen of wat te mediteren. Daar is ze duidelijk ook altijd blij mee aan de bewegingen te voelen :)
Ik wil gerust wat links delen hiervoor als jullie dat willen. Er zijn heel veel online initiatieven nu.

Stay safe and healthy! Maar blijf ook vooral rustig, dat doet wonderen voor een ongeborene!

X
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door GDN » 20 maart 2020, 19:31

IsabelleV schreef:
20 maart 2020, 16:55
Hey, wij waren eventjes op reis en zijn net teruggekomen voor Tui alle vluchten annuleerde!
Ik heb mijn 20 weken echo gehad, idd zonder partner, ik was ook al bijna 22 weken. Alles was gelukkig in orde en mijn gyn heeft me ook wel kunnen geruststellen dat je als zwangere niet meer kans hebt om het virus op te lopen en ook dat het verloop vaak mild is, alleen in uitzonderlijke gevallen ernstig. Voor de rest gewoon binnen blijven hé.
In AZ Sint-Lucas stellen ze alle niet noodzakelijke echo's uit, ik was daar zo goed als alleen, heb niet moeten wachten. Mijn volgende afspraken worden ook wat meer gespreid en ik ga tussendoor eens bij de vroedvrouw, suikertest in het labo ipv in het ziekenhuis...

Zo'n echo toestelletje heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook kunnen lenen van iemand en ik gebruikte het soms maar ondertussen heb ik al heel vaak gehoord dat het afgeraden wordt. Er komt nl. ook wat straling bij kijken en in een niet-medische omgeving is dat niet veilig, niet gecontroleerd. Ik zou het dus zeker niet gebruiken om mezelf gerust te stellen, daar zijn andere manieren voor.
Ik denk dat we allemaal al rond de 20 weken zitten en je dus stilletjes aan de baby zal beginnen voelen, dat is voor mij een hele geruststelling. En verder probeer ik regelmatig, liefst zelfs dagelijks, een korte yoga sessie te doen of wat te mediteren. Daar is ze duidelijk ook altijd blij mee aan de bewegingen te voelen :)
Ik wil gerust wat links delen hiervoor als jullie dat willen. Er zijn heel veel online initiatieven nu.

Stay safe and healthy! Maar blijf ook vooral rustig, dat doet wonderen voor een ongeborene!

X
Ik voel de baby ook sinds week 19... echt een leuk gevoel en geruststellend. Ik heb gehoord dat onze echo’s nog zouden doorgaan. Een vriendin van mij is 2 weken vr mij uitgerekend en ze mag nog gaan bij onze gynea...
@isabellev Ik ging normaal elke week zwemmen en val nu naar niets. Ik heb zeker interesse in jouw links... Ik eet ook veeeel meer nu. Hou jullie goed dames!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 20 maart 2020, 21:33

Voor mij mogen de links ook :)

Ik probeer nog wel te gaan wandelen nu er verder niet veel meer anders is, maar af en toe denk ik dan : ik heb het hier intussen ook wel gezien 😅
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door IsabelleV » 21 maart 2020, 15:40

Voor yoga gebruik ik meestal de filmpjes van Sarah Beth Yoga, ze heeft een playlist met prenatal yoga. Beetje opletten in welk trimester je zit wel, vooral in het eerste trimester mag je bv. geen twists doen.
Ook deze van Yoga On Call is goed, niet specifiek voor zwangerschap maar je kan alles meedoen behalve de twists op het einde: https://www.youtube.com/watch?v=vITpec1Vbes

Voor meditaties gebruik ik de app Calm, op hun Instagram account delen ze nu ook soms online meditaties. De app is gratis maar je kan niet alles gebruiken, voor meer moet je dan een abonnement kopen... Maar ik ontdekte ook net Lana Bauwens op Instagram en zij geeft nu in Coronatijden live meditaties via Instagram: https://www.instagram.com/lanabauwens/?hl=nl

Namastay healthy ;)
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 27 maart 2020, 18:47

Wauw, sinds woensdag heb ik het fenomeen 'bandenpijn' mogen ervaren....
Potjandorie da's toch stevig! Heb me al maar zo'n babybelt besteld om af en toe wat verlichting te geven.

De rugpijn die ik al zo lang heb zou misschien van mijn nieren komen. Maar 't is moeilijk te zien op echo of het nierstuwing van de zwangerschap is, of dat het schade is van vroeger. (als kind wel wat miserie gehad met mijn nieren en ook geopereerd)

Dus voorlopig heb ik het wel even gehad met kwaaltjes 😅 Nooit gedacht dat zwanger zijn me zo zwaar ging vallen op dit moment!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Veel liefs!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door GDN » 8 mei 2020, 16:39

Sannedv schreef:
27 maart 2020, 18:47
Wauw, sinds woensdag heb ik het fenomeen 'bandenpijn' mogen ervaren....
Potjandorie da's toch stevig! Heb me al maar zo'n babybelt besteld om af en toe wat verlichting te geven.

De rugpijn die ik al zo lang heb zou misschien van mijn nieren komen. Maar 't is moeilijk te zien op echo of het nierstuwing van de zwangerschap is, of dat het schade is van vroeger. (als kind wel wat miserie gehad met mijn nieren en ook geopereerd)

Dus voorlopig heb ik het wel even gehad met kwaaltjes 😅 Nooit gedacht dat zwanger zijn me zo zwaar ging vallen op dit moment!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Veel liefs!
Hey,
Hoe gaat het hier met iedereen? Hier gaat het wel al heb ik soms last van mijn rug en vooral een branderig gevoel net onder de borst aan mijn ribben. Alles duwt :p Alles goed met ons meisje, ze weegt al 1kg447 gram. Ze is ook al gedraaid dus al een fiere mama.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 12 mei 2020, 12:24

Hoi GDN,

Alles prima hier 😊
De laatste weken niet veel last meer van kwaaltjes dus echt even kunnen genieten! Nu begint mijn buik wat in de weg te zitten, maar omdat de voorbije weken zo goed waren kan ik het momenteel weer wat beter verdragen 😅

Ik heb eind mei de 31 weken echo! Ik hoop dat mijn vriend dan terug mee kan.

Intussen vraag ik me luidop af of het een voetballer, turnster of gewoonweg een ninja wordt! Amai, wat een getrappel 😁 soms heel leuk, soms heel vervelend. Maar dat herkent iedereen hier waarschijnlijk wel!

Hebben jullie al een naam? Dat loopt hier toch iets moeilijker dan gedacht. Als het een meisje is zijn we er uit, voor een jongen lukt het minder goed...

Volgende week hebben we een echte afspraak voor de geboortelijst na een eerste online gesprek.

Veel liefs!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

IsabelleV
Berichten: 163
Lid geworden op: 26 augustus 2016, 14:44

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door IsabelleV » 12 mei 2020, 13:51

Hoi!

Hier gaat alles goed, behalve dat met het derde trimester ook de lage rugpijn is ingezet...
Heel veel beweging hier ook, heel leuk maar soms wordt ik er zelf wat onnozel van :)
Volgende week de 31 weken echo en ik hoop ook zo hard dat mijn man nog eens mee mag! Hebben jullie ook een meer gespreide opvolging? Ik ben tussendoor al eens bij de vroedvrouw geweest, rond 26 weken. Suikertest gedaan in het labo ipv het ziekenhuis.

De naam is bij ons ondertussen wel beslist en we geraken er ook stilletjes aan gewoon aan. Ik ben aan het geboortekaartje begonnen en dacht ook al eens na over het doopsuiker. Aangezien het ons tweede is willen we een beetje in dezelfde lijn blijven als bij ons eerste. Ik denk alleen dat ik niet zoveel doopsuikertjes zal moeten voorzien als bij de eerste :)

X
IUI 3 keer zonder resultaat
ICSI: november 2016 - 18 follikels, 1 teruggeplaatst, geen cryo's.
September 2017: een zoon!
ICSI 2: oktober 2019 - 12 follikels, 1 teruggeplaatst, 2 cryo’s!
Overstimulatie maar wel zwanger!

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door GDN » 12 mei 2020, 14:33

Sannedv schreef:
12 mei 2020, 12:24
Hoi GDN,

Alles prima hier 😊
De laatste weken niet veel last meer van kwaaltjes dus echt even kunnen genieten! Nu begint mijn buik wat in de weg te zitten, maar omdat de voorbije weken zo goed waren kan ik het momenteel weer wat beter verdragen 😅

Ik heb eind mei de 31 weken echo! Ik hoop dat mijn vriend dan terug mee kan.

Intussen vraag ik me luidop af of het een voetballer, turnster of gewoonweg een ninja wordt! Amai, wat een getrappel 😁 soms heel leuk, soms heel vervelend. Maar dat herkent iedereen hier waarschijnlijk wel!

Hebben jullie al een naam? Dat loopt hier toch iets moeilijker dan gedacht. Als het een meisje is zijn we er uit, voor een jongen lukt het minder goed...

Volgende week hebben we een echte afspraak voor de geboortelijst na een eerste online gesprek.

Veel liefs!
@sannedv@isabellev
Super dat alles goed gaat! Ik vind het met momenten wel wat lastig. Sinds deze week ben ik plots weer misselijk. Ik heb zo wel altijd een kwaaltje lol. De naam ligt bij ons vast. De lijst ook al even hihi ( mijn familie is al aan het kopen), de doopsuiker heb ik zelf gedaan moet ze enkel nog opvullen, op het kaartje zijn we nog aan het wachten. Valt het op dat ik thuis ben in lockdown zonder thuiswerk? :p
Ja, hier ook een actieve baby maar daar geniet ik het meeste van. Wij hebben ook al opvolging gehad met de vroedvrouw en suikertest enz.
Ik heb eind mei een afspraak maar ze zeiden me dat het nog zonder partner zal zijn. Ik film het altijd en dan kijken we samen thuis. Veel zie je niet meer op de echo en ze toont ook nooit haar gezicht of profiel.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Emma89 » 13 mei 2020, 7:59

Jullie zitten een paar weken voor op mij dus ik volg altijd een beetje mee wat me nog te wachten staat :D

Baby trappelt ook vaak, soms 2 dagen heel heftig en dan opeens een dagje bijna niet. De gynaecologe stelde me gerust dat ze ook wel eens moe worden van zo’n hele dag te feesten. Hij lijkt nu al op de papa hihi, zo actief! :wink:

De naam hadden wij al van toen we eraan begonnen en die is gebleven. We hadden er eentje voor een meisje en een jongen, maar hoorde de jongensnaam wat liever dus dat is een meevaller.

Qua doopsuiker hebben wij ook al alles, behalve doopsuiker zelf en de naamstickertjes. Maar denk idd dat het pas echt nodig is tegen de babyborrel, vooraf zal er niet veel moeten zijn.

Sanne, weet je nog steeds het geslacht niet? Amai amai wat sterk van jou hihi!
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Emma89
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 juli 2019, 9:39

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Emma89 » 14 mei 2020, 20:35

Hoi dames! Had iemand van jullie een negatieve suikertest? Mijn waarden waren te hoog en nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis voor een OGTT, dat is een uitgebreidere test blijkbaar. Hopelijk geen zwangerschapsdiabetes...
Mei 2018 pilstop
September 2019 start IVF (IVF 1.1 neg IVF 1.2 zwanger)
2020 welkom lieve jongen
September 2021 start IVF voor brusje (IVF 1.3 neg IVF 2.1 neg IVF 2.2 neg IVF 3.1 zwanger)
2023 welkom lief meisje

Sannedv
Berichten: 278
Lid geworden op: 1 juli 2018, 23:59

Re: Uitgerekend juli 2020

Bericht door Sannedv » 14 mei 2020, 21:02

Emma89 schreef:
14 mei 2020, 20:35
Hoi dames! Had iemand van jullie een negatieve suikertest? Mijn waarden waren te hoog en nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis voor een OGTT, dat is een uitgebreidere test blijkbaar. Hopelijk geen zwangerschapsdiabetes...
Ik heb ook een tweede, uitgebreide test moeten doen. Kon wel bij de huisarts en moest niet in het ziekenhuis. Maar ik vond het wel spannend... Uiteindelijk bleek het wel ok te zijn en dus geen zwangerschapsdiabetes.

De uitgebreide test was op zich niet veel erger dan de eerste. Ik ben geen held in het drinken van die suikergoedjes. Je wordt alleen wat meer geprikt, maar misschien prikken ze in het ziekenhuis wel een slotje waardoor ze niet elke keer een nieuwe plek moeten zoeken voor de bloedname. Ik had twee blauwe armen na afloop, maar na icsi was ik dat al wel gewoon 😅

Ik duim dat het uiteindelijk toch niets is!
01/19: ICSI 1 - neg. Geen cryo's
03/19: ICSI 2 - neg. Geen cryo's
07/19: ICSI 3 - neg. Geen cryo's
11/19: ICSI 4 - positief! Nog 4 cryo's 😯
17/12 8w echo
16/01 12w echo
19/03 21w echo
29/05 31w echo
26/06 welkom lieve meid ❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten