Life Expert Centre

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 10 juni 2020, 16:34

Hoi!

Heeft er iemand ervaring met het Life Expert Centre of Heilig Hartziekenhuis in Leuven? ik ga zelf bij dokter Gordts, af en toe bij dokter Segaerts. Ben nog vrij nieuw in het hele traject, dus buiten 1 inseminatie kan ik er me nog niet echt een beeld van schetsen.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 11 juni 2020, 11:36

Hey,
Ik zit ook bij dr. Gordts in Life Expert Centre, en inderdaad af en toe bij dr. Segaert of andere collega's van Heilig Hart.
Ik heb intussen 4 inseminaties en 1 pick-up van IVF achter de rug, ben net terug bezig voor de derde terugplaatsing van die ronde IVF. Als je dus met vragen zit, stel ze maar, ik zal mijn best doen om mijn ervaring mee te geven :). Alvast veel succes met je traject!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 14 juni 2020, 17:02

Ennas schreef:
11 juni 2020, 11:36
Hey,
Ik zit ook bij dr. Gordts in Life Expert Centre, en inderdaad af en toe bij dr. Segaert of andere collega's van Heilig Hart.
Ik heb intussen 4 inseminaties en 1 pick-up van IVF achter de rug, ben net terug bezig voor de derde terugplaatsing van die ronde IVF. Als je dus met vragen zit, stel ze maar, ik zal mijn best doen om mijn ervaring mee te geven :). Alvast veel succes met je traject!
Hoi!

Dank je wel voor het antwoord. Mag ik misschien gewoon weten hoe jouw traject eruit zag/ziet? Ik heb het gevoel dat ik nog niet echt alle informatie weet en de vorige afspraak ging maar snel snel, dus ik bekijk het stap voor stap. Maar zou me graag al een beetje kunnen voorbereiden, eerlijk gezegd.

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 14 juni 2020, 18:02

Ja hoor!

[Hier stond ons traject uitgelegd, maar heb het verwijderd omdat ik het niet permanent/voor iedereen zichtbaar wil laten staan. Wie hier nog vragen over heeft of baat heeft bij mijn verhaal, mag mij hierover een privébericht sturen.]

Je geeft ook aan dat je afspraak vrij kort was. Mijn ervaring is dat dr. Gordts je uiteraard wel de noodzakelijke info geeft, maar niet zo'n grote prater is. Dr. Segaert is daar anders in, die speelt wat meer in op vragen die je zou kunnen hebben en vertelt wat uitgebreider wat ze doet en waarom. Als je meer info wil van dr. Gordts, moet je haar dat even aangeven. En ik raad ook aan om je vragen op voorhand op te schrijven, zodat je ze in alle stress van zo'n afspraak niet vergeet te stellen. Als je vragen stelt, zal dr. Gordts wel altijd de tijd nemen om je gerust te stellen en alles uit te leggen.
Laatst gewijzigd door Ennas op 22 juni 2020, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 21 juni 2020, 20:59

Hoi,

Ik ben in behandeling bij dr.Segaert en vind het een topdokter. Ik ben alleenstaande en kan binnen 2 weken beginnen met de inseminatie. Tot nu toe is alles heel vlot verlopen dus hopelijk volgt er snel goed nieuws. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en hopelijk kan ik antwoorden ;-)

Succes!

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 23 juli 2020, 8:26

Ennas schreef:
14 juni 2020, 18:02
Ja hoor!

[Hier stond ons traject uitgelegd, maar heb het verwijderd omdat ik het niet permanent/voor iedereen zichtbaar wil laten staan. Wie hier nog vragen over heeft of baat heeft bij mijn verhaal, mag mij hierover een privébericht sturen.]

Je geeft ook aan dat je afspraak vrij kort was. Mijn ervaring is dat dr. Gordts je uiteraard wel de noodzakelijke info geeft, maar niet zo'n grote prater is. Dr. Segaert is daar anders in, die speelt wat meer in op vragen die je zou kunnen hebben en vertelt wat uitgebreider wat ze doet en waarom. Als je meer info wil van dr. Gordts, moet je haar dat even aangeven. En ik raad ook aan om je vragen op voorhand op te schrijven, zodat je ze in alle stress van zo'n afspraak niet vergeet te stellen. Als je vragen stelt, zal dr. Gordts wel altijd de tijd nemen om je gerust te stellen en alles uit te leggen.
Hoi!

Sorry voor het late antwoord. Ik heb jouw traject nog kunnen lezen en begrijp uiteraard dat je het toch verwijderd hebt. Jullie hebben ook al een bewogen parcour achter de rug!

Ik heb mezelf even de tijd gegeven om er tussenuit te gaan. Het hele Clomidverhaal met inspuiting viel me toch iets zwaarder dan ik had verwacht. Fysiek valt het eigenlijk allemaal best mee, maar ik merk toch wel dat er mentaal toch wat bij komt kijken. Normaal gezien had ik begin deze week een nieuwe afspraak moeten maken voor een echo en bloedafname. Ik had net een verlengd weekendje gepland en moet deze maand dus skippen, en eerlijk... Het deed deugd van er eens niet aan te moeten denken. Volgende maand begin ik weer opnieuw en ga ik inderdaad mijn vragen op voorhand opschrijven. Het kan maar helpen!

Ik duim dat het voor jullie ook niet te lang meer moet duren!

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 23 juli 2020, 8:27

Babske84 schreef:
21 juni 2020, 20:59
Hoi,

Ik ben in behandeling bij dr.Segaert en vind het een topdokter. Ik ben alleenstaande en kan binnen 2 weken beginnen met de inseminatie. Tot nu toe is alles heel vlot verlopen dus hopelijk volgt er snel goed nieuws. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en hopelijk kan ik antwoorden ;-)

Succes!
Hey Babske!

Ik ga toegeven, ik ben zelf ook wat geruster geworden in zowel dr. Segaert als dr. Gordts. Ik hoor heel positieve dingen, zeker over dr. Segaert en dat geeft wat rust in mijn hoofd ook.

Hoe is jouw eerste inseminatie verlopen?

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 23 juli 2020, 9:01

MLauB schreef:
23 juli 2020, 8:26

Hoi!

Sorry voor het late antwoord. Ik heb jouw traject nog kunnen lezen en begrijp uiteraard dat je het toch verwijderd hebt. Jullie hebben ook al een bewogen parcour achter de rug!

Ik heb mezelf even de tijd gegeven om er tussenuit te gaan. Het hele Clomidverhaal met inspuiting viel me toch iets zwaarder dan ik had verwacht. Fysiek valt het eigenlijk allemaal best mee, maar ik merk toch wel dat er mentaal toch wat bij komt kijken. Normaal gezien had ik begin deze week een nieuwe afspraak moeten maken voor een echo en bloedafname. Ik had net een verlengd weekendje gepland en moet deze maand dus skippen, en eerlijk... Het deed deugd van er eens niet aan te moeten denken. Volgende maand begin ik weer opnieuw en ga ik inderdaad mijn vragen op voorhand opschrijven. Het kan maar helpen!

Ik duim dat het voor jullie ook niet te lang meer moet duren!

Hey! Alle begrip dat je niet meteen reageerde hoor :). Clomid heb ik nooit moeten inspuiten, maar ondertussen heb ik ook al mijn deel van hormonen moeten inspuiten en slikken. Ook al neem je een hormoon dat fysiek misschien niet zoveel invloed heeft, mentaal moet je zo'n parcours inderdaad niet onderschatten. Neem dus maar alle tijd, zeker als het je deugd doet om er een tijdje niet aan te moeten denken. Veel succes!

Bij ons is het parcours ook effe op pauze gezet. Bij Life mag de partner er blijkbaar nog àltijd niet bij zijn voor een terugplaatsing van een embryo. En voor mijn partner voelt dat alsof haar rol herleid wordt naar chauffeur, volgens dr Segaert mocht ze zelfs niet mee binnen in de kliniek. Daardoor hebben wij onze laatste poging afgebroken. We zijn er wel over aan het praten om het toch terug op te starten, ook al zou ze er niet bij kunnen zijn, omdat het anders met de coronamaatregelen wel heel lang kan duren. Weet jij of het Life een zomersluiting zou houden?
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

MLauB
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 juni 2020, 14:40

Re: Life Expert Centre

Bericht door MLauB » 23 juli 2020, 9:50

Ennas schreef:
23 juli 2020, 9:01
MLauB schreef:
23 juli 2020, 8:26

Hoi!

Sorry voor het late antwoord. Ik heb jouw traject nog kunnen lezen en begrijp uiteraard dat je het toch verwijderd hebt. Jullie hebben ook al een bewogen parcour achter de rug!

Ik heb mezelf even de tijd gegeven om er tussenuit te gaan. Het hele Clomidverhaal met inspuiting viel me toch iets zwaarder dan ik had verwacht. Fysiek valt het eigenlijk allemaal best mee, maar ik merk toch wel dat er mentaal toch wat bij komt kijken. Normaal gezien had ik begin deze week een nieuwe afspraak moeten maken voor een echo en bloedafname. Ik had net een verlengd weekendje gepland en moet deze maand dus skippen, en eerlijk... Het deed deugd van er eens niet aan te moeten denken. Volgende maand begin ik weer opnieuw en ga ik inderdaad mijn vragen op voorhand opschrijven. Het kan maar helpen!

Ik duim dat het voor jullie ook niet te lang meer moet duren!

Hey! Alle begrip dat je niet meteen reageerde hoor :). Clomid heb ik nooit moeten inspuiten, maar ondertussen heb ik ook al mijn deel van hormonen moeten inspuiten en slikken. Ook al neem je een hormoon dat fysiek misschien niet zoveel invloed heeft, mentaal moet je zo'n parcours inderdaad niet onderschatten. Neem dus maar alle tijd, zeker als het je deugd doet om er een tijdje niet aan te moeten denken. Veel succes!

Bij ons is het parcours ook effe op pauze gezet. Bij Life mag de partner er blijkbaar nog àltijd niet bij zijn voor een terugplaatsing van een embryo. En voor mijn partner voelt dat alsof haar rol herleid wordt naar chauffeur, volgens dr Segaert mocht ze zelfs niet mee binnen in de kliniek. Daardoor hebben wij onze laatste poging afgebroken. We zijn er wel over aan het praten om het toch terug op te starten, ook al zou ze er niet bij kunnen zijn, omdat het anders met de coronamaatregelen wel heel lang kan duren. Weet jij of het Life een zomersluiting zou houden?
Clomid zijn inderdaad de pilletjes die ik moet nemen, Pregnyl moet ik inspuiten, hihi.

Ik weet dat beide dokters momenteel met verlof zijn, dus lopen alle afspraken nu in het ziekenhuis. Daar mogen jammer genoeg geen partners mee. Nu, toen ik in de wachtkamer zat, zag ik wel koppels binnen komen. Maar misschien dat zij voor iets anders kwamen. Ik denk dat je je als partner sowieso al vrij machteloos voelt en nu met de Coronamaatregelen eens meer :( Volgens mij gaat dat inderdaad nog wel even duren.

Heel veel succes met de heropstart! Hou me gerust op de hoogte, het is leuk om iemand te hebben die niet enkel hetzelfde meemaakt, maar ook met dezelfde dokters en medisch centrum :)

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 23 juli 2020, 10:36

MLauB schreef:
23 juli 2020, 8:27
Babske84 schreef:
21 juni 2020, 20:59
Hoi,

Ik ben in behandeling bij dr.Segaert en vind het een topdokter. Ik ben alleenstaande en kan binnen 2 weken beginnen met de inseminatie. Tot nu toe is alles heel vlot verlopen dus hopelijk volgt er snel goed nieuws. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust en hopelijk kan ik antwoorden ;-)

Succes!
Hey Babske!

Ik ga toegeven, ik ben zelf ook wat geruster geworden in zowel dr. Segaert als dr. Gordts. Ik hoor heel positieve dingen, zeker over dr. Segaert en dat geeft wat rust in mijn hoofd ook.

Hoe is jouw eerste inseminatie verlopen?
Hey, het is heel vlot verlopen. Op amper 5 min was het gebeurd. Nu zit ik in de wachtweken, nog een week en ik kan testen. Spannend ;-)!
Succes met je verdere traject!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 23 juli 2020, 11:58

MLauB schreef:
23 juli 2020, 9:50

Clomid zijn inderdaad de pilletjes die ik moet nemen, Pregnyl moet ik inspuiten, hihi.

Ik weet dat beide dokters momenteel met verlof zijn, dus lopen alle afspraken nu in het ziekenhuis. Daar mogen jammer genoeg geen partners mee. Nu, toen ik in de wachtkamer zat, zag ik wel koppels binnen komen. Maar misschien dat zij voor iets anders kwamen. Ik denk dat je je als partner sowieso al vrij machteloos voelt en nu met de Coronamaatregelen eens meer :( Volgens mij gaat dat inderdaad nog wel even duren.

Heel veel succes met de heropstart! Hou me gerust op de hoogte, het is leuk om iemand te hebben die niet enkel hetzelfde meemaakt, maar ook met dezelfde dokters en medisch centrum :)
Ja, ik haalde even Clomid en Pregnyl door elkaar. Al die verschillende soorten hormonen he :D. Pregnyl heb ik ook moeten spuiten toen ik IUI liet doen, niet meer bij IVF. Toen waren het andere spuiten :D. Clomid dus nooit moeten doen. Alleszins: geniet van die rust. En hopelijk kan je binnenkort met vernieuwde moed verder!

Ik heb hen een tweetal weken nog gebeld. Ik had toen zeer pijnlijke eierstokken en wilde weten of dat normaal was na het stopzetten van een poging. Maar heb toen natuurlijk ook gevraagd of partners al terug mee mochten. De receptioniste zei dat mannen die een staal moeten geven, wél mee mogen, in andere gevallen nog niet. In ons geval, als twee vrouwen, is dat natuurlijk extra pijnlijk - mijn vrouw kan sowieso geen genetisch materiaal doorgeven. Ik hoop alleszins dat ze binnenkort toch ook wat naar de menselijke kant van het verhaal willen kijken.

Ik vind het ook wel fijn dat er iemand is die in hetzelfde centrum zit. Idem hier: als jij nog vragen hebt of je wil nog iets kwijt, laat zeker maar iets weten!


@Babske: voor jou heel spannend dan nu! Hopelijk krijg je goed nieuws. Hou ons maar op de hoogte!
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: Life Expert Centre

Bericht door Mitte » 23 juli 2020, 18:56

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Babske84
Berichten: 430
Lid geworden op: 18 mei 2020, 17:32

Re: Life Expert Centre

Bericht door Babske84 » 5 augustus 2020, 15:40

Dag Dames,

Helaas de eerste iui was negatief...had er niet veel hoop op, gezien de eisprong pas zeer laat was (dag 22)...regels zijn doorgekomen op dag 30 dus veel te korte 2e fase.
Vandaag, dag 12, teruggegaan voor controle maar er was nog niets te zien. Dosis Clomid zal dus volgende keer verhoogd moeten worden. Ik moet nu bij de 2e poging utrogestan nemen na de inseminatie. Het is naar het schijnt een vuil plakboeltje, maar het doel primeert ;-)!

Hoe verloopt het bij jullie?
Succes nog en mss zien we elkaar in de wachtkamer zonder dat we het weten 🤷🏽‍♀️ Spannend!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Ghost1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 augustus 2020, 13:48

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ghost1 » 11 augustus 2020, 14:38

Ik ben niet meer co
Tent van gordts ze legt gewoon niks uit al sleur je het uit haar mijn3 de poging is mislukt dus ga een 2 de opinie vragen in jette.
Ustrogestan is een vies goedje en blijft nog enkele dagen vuiligheid geven als je er mee stopt. En het spoelt niet altijd door in de wc

Ennas
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 april 2019, 11:20

Re: Life Expert Centre

Bericht door Ennas » 11 augustus 2020, 14:47

@Babske, jammer dat je eerste IUI negatief is uitgedraaid. Hopelijk was de teleurstelling niet té groot (al hoop je sowieso elke keer) en zit je nu op schema voor je tweede poging. Is die al vastgelegd?
Utrogestan is inderdaad een plakboeltje. Ik heb dat telkens bij de terugplaatsing van een embryo moeten gebruiken, bij IUI moest ik dat nog niet. Het is niet zo'n fijn spul maar 't is voor de goede zaak he :).

Wij zijn nog altijd niet terug gestart. Mijn vrouw wil nu wel terug opstarten, maar wil graag eerst van dr Gordts een uitgebreidere, logische uitleg waarom de partner er niet bij mag zijn. Alle begrip dat ze streng moeten zijn door corona natuurlijk, maar tot nu toe kregen we enkel van de secretaresse te horen 'dat enkel mannelijke partners die een staal moeten maken er bij mogen zijn' :roll: . Ja, daar hebben wij als twee vrouwen nul boodschap aan natuurlijk... Dus binnenkort eens bellen voor zo'n uitlegafspraak, en daarna hopelijk toch voortdoen voor een terugplaatsing. Het niks doen duurt mij nu toch echt wel te lang.

Hoe dan ook, dan zien we mekaar inderdaad misschien eens in de wachtzaal ;). Heel veel succes!

@Ghost, dr Gordts geeft inderdaad niet al te veel uitleg. Mijn tip is altijd je vragen op voorhand opschrijven zodat je niets vergeet te vragen, want zij gaat er vaak van uit dat als je niks vraagt, het voor jou wel duidelijk zal zijn. En als je er echt niet content van bent, is een tweede opinie uiteraard een goed idee, zeker doen waar jij je goed bij voelt. Zoals hierboven gezegd: wij gaan een afspraak vastleggen waar ze ons eens een deftige, uitgebreide uitleg moet geven over waarom mijn partner er niet bij mag zijn & wat het vervolgplan is. Wij hebben ook al een hele weg afgelegd (4x IUI, 1x IVF pick-up, 2x terugplaatsing waarvan 2x miskraam) en ik wil ook een uitleg wat ze nog wil proberen. Als die uitleg ons niet aanstaat, sluit ik het ook niet uit dat wij niet voor een tweede opinie gaan.
Start 2018 - 4x neg IUI.
2019/2020 - 3x mk na IVF (5w, 8w, 5w)

2021 - tp op 16/3, positieve bloedname op 26/3
21/4 8w echo... Een tweeling!
22/9 30w echo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten