Fie1992 schreef: ↑16 juni 2020, 17:55
Sara1987 schreef: ↑16 juni 2020, 17:33
Net terug van de follikelmeting bij mijn gynaecoloog. Follikel is al 22.6mm

. Oestradiol 182, progesteron 1.11 (wat aan de lage kant) en LH 36.2.
Nu begint de spanning weer. Dr. Van Turnhout is telefonisch niet meer bereikbaar (is maar bereikbaar tot 16u en mijn afspraak was om 16u20). Gynaecoloog spreekt van IUI morgen, maar ik weet niet wat dr. Van Turnhout gaat kunnen/willen inplannen. Bovendien heb ik geen idee of ik pregnyl ga moeten spuiten, want eerste IUI wou ze dat ik dat deed (is het mislukt om het zelf te doen), tweede IUI was het niet nodig. Nu?
Bovendien heb ik morgen in de voormiddag twee afspraken staan (ik werk op een sociale dienst) en in de namiddag een belangrijke vergadering. Van één van de twee of misschien zelfs alletwee ga ik mijn diensthoofd toch moeten inlichten dat ik er niet voor aanwezig ga zijn.
Soms is voor alles over en weer rijden naar Gent toch ook een voordeel...
Op basis van jouw hoge LH-waarde is jouw ovulatie al natuurlijk op komst! De pregnyl zal niet meer nodig zijn om ovulatie uit te lokken. Eventueel plaatsen ze dat nog om de luteale fase te ondersteunen, maar dat kan ook met utrogestan. IUI zal wel best morgen gebeuren denk ik!
Dit gaat wel voor natuurlijk. Hopelijk is je diensthoofd begripvol! Succes!!
Op welke dag had je je follikelmeting? 22mm is groot!
Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus. Gisteren dus dag 10. Ik ben anders erg regelmatig (27-29 dagen), maar sinds ik met dit traject gestart ben, heb ik al twee keer een veel kortere cyclus gehad. Nu, en de eerste cyclus. Toen hebben we alles zelfs gemist, want eerste follikelmeting en bloedafname was op dag 12 en toen was er al geen follikel meer te zien.
Ik heb gisteren om 18u38 via e-mail bericht gekregen dat de IUI voor vandaag, om 11u30 is. Ben nu even op mijn werk om alle afspraken te verzetten, maar gelukkig is mijn diensthoofd er over het algemeen erg begripvol over. Eigenlijk is zijn mening: "Zolang ze haar werk doet, kan het me niet schelen waar - wanneer - hoe ze dat doet". Op momenten zoals deze is dat erg welkom, als je ondersteuning nodig hebt, iets minder.
Ik heb gisteren nog pregnyl laten zetten. Het mocht, maar moest niet van dr. Van Turnhout. Heb het toch maar laten doen, ik lees hier en daar dat het ook de innesteling kan bevorderen. 't Zal alvast de kansen niet verkleinen, en daar gaat het natuurlijk om.
Dr. Van Turnhout laat altijd iets weten hoor, maar altijd via e-mail. En dat is wel wat stresserend, want ik zit dan continu mijn e-mail te checken - terwijl een telefoontje niet gemist kan worden hé...
Ik hoop echt dat derde keer goede keer is, maar anders heb ik in juli een maandje pauze (op reis en net op mijn vruchtbaar moment ga ik op het vliegtuig zitten) en dan kan ik er in augustus weer met volle moed tegenaan.