START IVF JULI

IVF Forum
Plaats reactie
Britt00
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 juni 2020, 20:34

Re: START IVF JULI

Bericht door Britt00 » 19 juni 2020, 20:52

Ik kom hier af en toe eens piepen om mee te duimen voor jullie allemaal. Ik hoop de lage AMH-ers een hart onder de riem te steken met mijn situatie. In april 2017 is mijn amh-waarde gemeten op 0,02. Erna ben ik 2 keer geopereerd voor endometriose. Erna heb ik 2 ivf-pogingen ondernomen met de zwaarste hormonendosissen. Maar mijn lichaam liet me telkens in de steek en ik had 0 follikels die groeiden dus de pogingen werden stopgezet. Bij de stopzetting van de hormonen kwam mijn natuurlijke cyclus gelukkig na een tijdje terug op gang. Maar onze hoop verdween en we dachten aan de piste van adoptie of eiceldonatie. Maar wonder bij wonder ben ik nu, op mijn 38 jaar, op natuurlijke wijze zwanger geraakt. Ik ben nu 34 weken ver.
Probeer de moed erin te houden.
Ik wens jullie allemaal veel succes met ivf want het is een verdomd moeilijk parcours waarbij je enkel kan snappen hoe zwaar het is als je het zelf meemaakt. Het is zo fijn om te zien hoeveel steun jullie elkaar geven. XxX

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 20 juni 2020, 11:25

Ik heb even heel weinig te zeggen.
1 ei was abnormaal.
Ander ei is niet bevrucht.
Bij een andere poging was dat ook, is dan later wel begonnen.
Dus we moeten nog afwachten. Maar ik heb echt geen zin om mij mentaal te laten hopen terwijl de kansen wel zeer klein zijn dat dit nog eens gebeurd.
Maandag gaan ze dan bellen.
Wat een rot en klote gevoel.
Ik weet het gewoon oprecht even niet meer.
Ik bereid me gewoon al voor op een volgende poging. Maar het wordt zomer. Zowizo al een kut periode... waarom lukt het niet? Waarom lukt onze samensmelting niet...
We hebben al een zoontje samen. Op natuurlijke manier. Wel al zeven jaar geleden, maar dan nog....
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 20 juni 2020, 12:49

Ashton schreef:
20 juni 2020, 11:25
Ik heb even heel weinig te zeggen.
1 ei was abnormaal.
Ander ei is niet bevrucht.
Bij een andere poging was dat ook, is dan later wel begonnen.
Dus we moeten nog afwachten. Maar ik heb echt geen zin om mij mentaal te laten hopen terwijl de kansen wel zeer klein zijn dat dit nog eens gebeurd.
Maandag gaan ze dan bellen.
Wat een rot en klote gevoel.
Ik weet het gewoon oprecht even niet meer.
Ik bereid me gewoon al voor op een volgende poging. Maar het wordt zomer. Zowizo al een kut periode... waarom lukt het niet? Waarom lukt onze samensmelting niet...
We hebben al een zoontje samen. Op natuurlijke manier. Wel al zeven jaar geleden, maar dan nog....
Oh, wat een domper Ashton! Ik begrijp dat je je niet positief durft op te stellen omwille van een mogelijke teleurstelling. Die klap komt dan natuurlijk des te harder aan... Zo frustrerend om te weten dat het 'kan', maar dat je lichaam je precies op dit moment in de steek laat 🥺. Ik denk dat iedereen exact weet hoe jij je voelt.
Je staat er niet alleen voor. Ik voel met je mee en hoop écht dat je wat beter nieuws krijgt op maandag. Ik duim alvast!

@Britt00, dank je voor je verhaal! Het is heel fijn om zo nu en dan toch even een succesverhaal te lezen ;-)! Wat goed nieuws mag zeker en vast gedeeld worden! Ik ben heel blij voor jou dat het zo mooi is uitgedraaid!
Ik ben in het verleden ook op de natuurlijke manier zwanger geraakt, maar na 7 weken een miskraam gehad. Nu zijn we bezig met de 2de terugplaatsing en ik neem voor het eerst progynova. Als deze niet lukt, is het terug stimuleren en PU. Ik weet dat die kans er in zit, dus ik hou er rekening mee, maar hoop op het beste!

Maar wat een emotionele rollercoaster is me dat toch allemaal! Je probeert zo positief mogelijk te zijn en te blijven, maar ik ondervind dat het niet altijd zo gemakkelijk is. Je hebt de natuur niet in de hand, hoe hard je ook je best doet...

Ik wens iedereen veel goede moed toe om te blijven volhouden !
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 20 juni 2020, 15:09

Ashton schreef:
20 juni 2020, 11:25
Ik heb even heel weinig te zeggen.
1 ei was abnormaal.
Ander ei is niet bevrucht.
Bij een andere poging was dat ook, is dan later wel begonnen.
Dus we moeten nog afwachten. Maar ik heb echt geen zin om mij mentaal te laten hopen terwijl de kansen wel zeer klein zijn dat dit nog eens gebeurd.
Maandag gaan ze dan bellen.
Wat een rot en klote gevoel.
Ik weet het gewoon oprecht even niet meer.
Ik bereid me gewoon al voor op een volgende poging. Maar het wordt zomer. Zowizo al een kut periode... waarom lukt het niet? Waarom lukt onze samensmelting niet...
We hebben al een zoontje samen. Op natuurlijke manier. Wel al zeven jaar geleden, maar dan nog....
Ik begrijp dat je weinig tot geen hoop hebt, dit is misschien ook de beste instelling om een nog grotere teleurstelling tegen te gaan, maar dit neemt niet weg dat het enorm zwaar is.

Misschien moet je er eens over denken om voor een second opinion te gaan, je hoeft daarom nog niet over te stappen, maar het kan wel helpen om te horen dat ze iets anders kunnen proberen of dat je nu de best mogelijke behandeling hebt.

Ik weet wat het is om telkens met nieuwe hoop aan een poging te beginnen, tijdens de stimulatie minder follikels te hebben dan gehoopt, bij pu minder goede eicellen dan follikels en dan uiteindelijk in ons geval geen bevruchtingen.

Door van centrum te veranderen had ik 2-3 keer zoveel rijpe eicellen als daarvoor en dus ook meer kansen.

Dikke knuffel.

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 21 juni 2020, 19:40

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 21 juni 2020, 19:48

Ik wil jullie bedanken voor jullie woorden.
Als ik ze lees, voel ik me begrepen. Niemand weet beter hoe ik mij voel dan jullie. Elk klein detail. En dan lees ik jullie woorden en dan denk ik. Dank u. Dank u om er even te zijn.
Ik heb me ergens willen terug trekken. Maar ook het leven gaat door. Ik heb leuke dingen gedaan vandaag. Maar nu valt de avond en alles beetje stil en kijk ik al zwaar tegenop om morgen mijn telefoon op te nemen 😖
Om te horen wat je al weet eigenlijk.
Krijg er al kriebels van als ik eraan denk ....

Wij hebben wel altijd gezegd. Drie keer proberen en dan eens horen bij iemand anders. Om eventueel een andere werkwijze. Probleem is dat ik mij wel goed voel bij mijn gynaecologe. Ze is lief. Luistert naar mij. Staat klaar voor mij. Maakt het wel moeilijk.
Nu was ik wat aan het googelen geslagen en heel toevallig kwam ik een verre nicht tegen van mij die een getuigenis had geschreven.
Daarvoor wou ik naar Bonheiden bellen, maar was 2 min te laat voor afspraak te maken. Was gesloten. En dan kwam ik op de andere site.
Nu heb ik haar een bericht gestuurd en ze motiveerde om me echt afspraak te maken. Gek genoeg hebben we ook dezelfde ‘problemen’.
Mijn vriend vond dat we het moest doen.
Dus ik heb een afspraak gemaakt, konden er wel snel terecht maar durfde geen verlof aanvragen. Omdat ik al zoveel afwezig ben geweest. Dus gaan we 15/07 een woensdag namiddag. Dan ben ik thuis.
Geeft me een klein beetje hoop ook. Ik moest ook e-mail sturen als het voor fertiliteit was en ik kreeg een e-mail terug waar ik info moest invullen wat we allemaal gedaan hadden. Ook info opvragen bij gynaecoloog. En daar heb ik het wel moeilijk mee. Klinkt echt belachelijk, maar hoe komt dat over dan 😳
Maar ik heb even nodig aan een frisse kijk op mijn situatie denk ik. 😥

Hoe gaat het nog met jullie?
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

missDisney
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 mei 2020, 17:32

Re: START IVF JULI

Bericht door missDisney » 21 juni 2020, 20:06

Hoi allemaal,

Jammer om de mindere zaken de laatste dagen te horen. Het is zo een moeilijke weg met inzettend veel emoties. Je bent even euforisch en dan het volgende nieuws waar je schrik voor hebt.
Ik hoop dat iedereen de kracht blijft hebben om door te gaan. Want we hopen allemaal op het uiteindelijke doel.

Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad. Dat was een goeie embryo zeiden ze. Ze hadden er vier bij PU uitgehaald. Er waren er twee van bevrucht waarvan nu eentje terug geplaatst. Maar de andere is nog niet goed qua celindeling. Ze geven nog drie dagen maar ze vreesde ervoor. Het is nu zo een dubbel gevoel. Blij voor de TP maar toch wat teleurgesteld over het aantal bevruchtingen. En dan natuurlijk direct schuldgevoel dat ik mij slecht voel terwijl ik een TP heb gehad.

Dus vandaag weer even bekomen en op tijd gaan slapen. Zodat ik morgen weer met goede moed hopelijk ben. Nu 2 weken afwachten en duimen voor goed nieuws!
02/19: stop pil
04/20: afspraak fertiliteitskliniek—>lage amh waarde
12/05/20: voorbereiding ivf, starten met pil...
3/6/20: Start IVF 1
21/6/20: 1e TP - geen cryo’s na 4 eicellen bij PU
10/7/20: bbz van 1e tp
4/8/20: start IVF 2

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 21 juni 2020, 20:30

Je mag je niet schuldig voelen. We hebben allemaal ons eigen traject met onze verwachtingen en onze hopen. Natuurlijk ben je teleurgesteld. Ik zou dat ook zijn als ik in jouw schoenen zat. En ik ben oprecht blij voor jou dat je een tp gehad hebt. Dat is op dit moment ook goed nieuws. Daar moeten we ons aan optrekken en hopen dat dit uitgroeit tot een gezond baby’tje 🤞🏼🍀😊

Neem de tijd voor jezelf. Ik duim voor je 🍀
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

VickyV
Berichten: 105
Lid geworden op: 2 april 2019, 14:27

Re: START IVF JULI

Bericht door VickyV » 21 juni 2020, 21:27

Ashton schreef:
21 juni 2020, 19:48
Ik wil jullie bedanken voor jullie woorden.
Als ik ze lees, voel ik me begrepen. Niemand weet beter hoe ik mij voel dan jullie. Elk klein detail. En dan lees ik jullie woorden en dan denk ik. Dank u. Dank u om er even te zijn.
Ik heb me ergens willen terug trekken. Maar ook het leven gaat door. Ik heb leuke dingen gedaan vandaag. Maar nu valt de avond en alles beetje stil en kijk ik al zwaar tegenop om morgen mijn telefoon op te nemen 😖
Om te horen wat je al weet eigenlijk.
Krijg er al kriebels van als ik eraan denk ....

Wij hebben wel altijd gezegd. Drie keer proberen en dan eens horen bij iemand anders. Om eventueel een andere werkwijze. Probleem is dat ik mij wel goed voel bij mijn gynaecologe. Ze is lief. Luistert naar mij. Staat klaar voor mij. Maakt het wel moeilijk.
Nu was ik wat aan het googelen geslagen en heel toevallig kwam ik een verre nicht tegen van mij die een getuigenis had geschreven.
Daarvoor wou ik naar Bonheiden bellen, maar was 2 min te laat voor afspraak te maken. Was gesloten. En dan kwam ik op de andere site.
Nu heb ik haar een bericht gestuurd en ze motiveerde om me echt afspraak te maken. Gek genoeg hebben we ook dezelfde ‘problemen’.
Mijn vriend vond dat we het moest doen.
Dus ik heb een afspraak gemaakt, konden er wel snel terecht maar durfde geen verlof aanvragen. Omdat ik al zoveel afwezig ben geweest. Dus gaan we 15/07 een woensdag namiddag. Dan ben ik thuis.
Geeft me een klein beetje hoop ook. Ik moest ook e-mail sturen als het voor fertiliteit was en ik kreeg een e-mail terug waar ik info moest invullen wat we allemaal gedaan hadden. Ook info opvragen bij gynaecoloog. En daar heb ik het wel moeilijk mee. Klinkt echt belachelijk, maar hoe komt dat over dan 😳
Maar ik heb even nodig aan een frisse kijk op mijn situatie denk ik. 😥

Hoe gaat het nog met jullie?
Ik ben sinds het begin van deze cyclus begonnen met progynova te nemen, vrijdag heb ik controle en dan hoop ik de datum van de 2de TP te vernemen. Dit is dus geen natuurlijke cyclus en dit is de laatste embryo van mijn 1ste poging, dus hopelijk nu wel raak. Anders is t terug stimuleren.

Ik heb wel een beetje schrik dat t niet goed zou ontdooien, daar belden ze vorige keer voor, om een uur af te spreken en te zeggen dat het eitje goed was ontdooid. Wat ik zo jammer vind is dat de eerste TP met een embryo van goede kwaliteit was, maar nog niet lukte... 1 op 3 zou maar innestelen volgens de gynaecoloog, en 'zo is de natuur' nu eenmaal. Dus we zullen zien :-).

Ik hoop dat een frisse kijk ook een ander perspectief kan geven, ik duim in ieder geval voor je @ashton!
Voor iedereen trouwens ;-)
Pilstop 03/'18
6x negatieve IUI: 05/'19 - 01/'20
3x negatieve IVF/ICSI '20-'21
ICSI 4 via Jette - ongoing

YDV
Berichten: 949
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 21 juni 2020, 22:12

@Ashton: ik begrijp dat het voor jou niet gemakkelijk moet zijn nu. Je gaat uit van het ergste maar toch blijf je altijd wat hopen he.. alvast veel succes! En eens een second opinie is zeker niet slecht. Wij hebben ook altijd gezegd om 3 puncties te doen waar we nu in behandeling zijn (want ik voel mij ook echt op mijn gemak bij m’n gynaecoloog) en als het dan nog niet gelukt is dan willen we naar Jette gaan.

@missDisney: wat goed dat je een terugplaatsing kon hebben! Duimen nu dat het een goed is! 🍀 je hoopt natuurlijk altijd op nog wat ‘reserve’ he, dus je mag gerust teleurgesteld zijn! En het is cliché, maar uiteindelijk heb je maar 1 goed nodig.

@VickyV: spannend! Hopelijk voor jou binnenkort een terugplaatsing!

Ik ben nu ook progynova aan het nemen en moet morgen op controle. Dus ik vind het toch weer spannend. Ik en mijn vriend hebben de afgelopen dagen al veel nagedacht over 1 of 2 te laten terugplaatsen en we hebben het gevoel dat we toch voor 2 willen gaan, als ze goeie ontdooien natuurlijk.. en hopen ook dat BMS morgen al goed is! 🤞🏻
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Ashton
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 mei 2019, 13:49

Re: START IVF JULI

Bericht door Ashton » 22 juni 2020, 8:49

Hey dames,

Vicky, ik duim voor je. Hopelijk is dit het 'goeike'. Ik ben benieuwd naar je datum, nog even afwachten dus...

YDV, ook spannend allemaal, vandaag weet je dan meer?

Ik heb net telefoon gehad, maar blijft met gemengde gevoelens achter.
Er was geen bevruchting te zien, maar ons embryo is wel beginnen delen en zit op schema...
De eerste keer dat ik dit meemaak of gehoord heb, ik ben wat gaan opzoeken ik kwam dit tegen in een uitleg:

'is de eicel goed bevrucht, dan zijn er twee voorkernen (pronucleï) zichtbaar: één van de eicel en één van de zaadcel.

Ik heb het idee dus dat dit bij ons niet zichtbaar is.'

Maar ze wouden het terug plaatsen, ze zei wel dat er een kleinere kans was op zwangerschap dan normaal, wat ik dan achteraf beetje raar vond, want we hebben zowizo al een kleinere kans denk ik dan.
Dus blijf met gemengde gevoelens over... 12:40 de tp, maar pffff.. ik weet dat erg klinkt dat ik het zo zeg, maar ik heb er geen zin in... ik snap wel het idee van beter een kans geven dan geen kans, maar goed klinkt dat dan ook niet denk ik.

Liefs
Over de afgelopen twee jaar:
5 pogingen IUI - negatief
3 pogingen ICSI - negatief
9/9 MRI & 22/9 kleine kijkoperatie: adenomyose
1/10 hysteroscopie
19/10 biopsies waren gelukkig in orde
9/11 start nieuw schema

YDV
Berichten: 949
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 22 juni 2020, 11:30

Heej Ashton,
Begrijpelijk dat je wat gemengde gevoelens hebt bij de terugplaatsing, maar je hebt toch een kans he. Duimen nu! 🍀
Ik mag zaterdag gaan voor terugplaatsing. BMS was al goed: 8,5mm. Dus vandaag extra met utrogestan starten en progynova verder.
Ik heb ook eens gevraagd of er iets extra kan gedaan worden om innesteling te bevorderen. Ze zei dat er soms extra inspuitingen worden opgestart met progesteron maar dat is vrij duur en ook niet nodig bij mij.
Juist toch nog wat twijfel tussen 1 of 2 omdat de embryo’s volgens haar goed van kwaliteit zijn. Ze zei ook dat ze apart evenveel kans hebben als samen. Ze zei om er nog even over na te denken en onze beslissing tegen vrijdag door te mailen.
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Mitte
Berichten: 425
Lid geworden op: 8 juni 2019, 8:52

Re: START IVF JULI

Bericht door Mitte » 22 juni 2020, 13:33

X
Laatst gewijzigd door Mitte op 26 december 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 3001
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: START IVF JULI

Bericht door mich75 » 22 juni 2020, 13:48

Mitte, dikke knuffel....

YDV
Berichten: 949
Lid geworden op: 16 februari 2020, 15:02

Re: START IVF JULI

Bericht door YDV » 22 juni 2020, 14:40

Ooh Mitte, ik kan me echt niet voorstellen hoe je je nu moet voelen. Dikke knuffel. ❤️
12/17: stop pil
10/18 - 7/19: clomid & menopur (5x neg/1x pos: MK 9w)
8/19 - 11/19: 4x IUI neg
1/20: IVF/ICSI1: 3x neg
5/20: ICSI2: 3x neg
8/20: ICSI3: 11 mei ‘21💙
6/23: start brusje
7/23: IVF/ICSI4: 1x neg (3 cryo’s)
8/23: TP cryo: 28 april ‘24💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten