Uitgerekend juli/augustus 2019

Plaats reactie
liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 23 maart 2020, 7:21

mich75 schreef:
6 maart 2020, 14:15
Ik gaf dus genoeg mee voor beiden maar aan Emma gaven ze telkens kv.
Het nog eens uitgelegd en dan werd er geen kv meer gebruikt en uiteindelijk waren de gekolfde flesjes soms ook niet op. Dan ben ik maar gestopt met kolven en ze hebben het ook niet meer nodig.
Oh jammer dat ze jouw melk niet gaven :?
Maar idd ook niet het eind van de wereld!

Ik ging zelf afbouwen, vnl omdat ik het kolven zo slopend vond tijdens mijn werk. Maar aangezien ik nu full time thuis werk, in aanwezigheid vd baby, doe ik nog even verder.
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 23 maart 2020, 7:27

Lotusje0506 schreef:
10 maart 2020, 8:38
De tijd staat inderdaad niet stil en gaat zo snel voorbij! Luíz is echt een kanjer van een 'baby' en ondertussen al 8.5 maand. Volgens de kinderarts zit hij helemaal bovenaan de groeicurve qua gewicht en lengte (zal hij van zijn papa hebben, is ook 1m92). Mijn armspieren zijn ondertussen al goed getraind :lol:

Hier nog geen tandjes, wel al enkele maanden veel pijn door de stuwing ervan, vermoed dat dit elk moment kan doorbreken. Heb bij de apotheker een gel verkregen tegen de pijn en dat helpt wel wat.

Zijn groentepap en fruitpap gaan vlot naar binnen, eet dagelijks zo'n 350 gram van elk. Vorige week voor het eerst eens een stukje brood en rijstwafel geprobeerd. Moet zeggen, het was met een klein hartje (zo'n schrik dat hij zich zou verslikken, want slokt alles direct binnen), maar is goed meegevallen.

Hoe gaan jullie om met het geven van koekjes en dergelijke?
Heeft er bij jullie iemand te maken met koemelkallergie? zo ja, welke koekjes of tussendoortjes geven jullie?

Vele groetjes!
Hier ook een baby op de bovenste curve 🙋‍♀️
Mijn polsen zien daar enorm van af. Heb zelfs een peesontsteking gehad door de overbelasting.

Is er intussen een tandje doorgekomen?

Ik ben ook doodsbang voor verslikken! Wij dachten eerst rapley methode te doen, zijnde stukken aanbieden ipv gepureerde groenten/fruit. Maar bij de eerste poging had hij al zo’n enorme kokhalsreflex, dat ik het gewoon niet meer durf!

Wij geven nog geen koekjes; denk niet dat ze dat nu al nodig hebben... wij geven ook een iets kleinere portie groentepap. Ik weeg het niet af, dus ben niet 100% zeker. Qua fruit geef ik gewoonlijk een halve of een hele banaan, aangevuld met een half stuk of een heel stuk van iets anders, bvb een halve appel, kiwi, halve perzik, ...

Geen koemelkallergie, maar ik eet zelf weinig melkproducten, probeer vegan te leven. Ik maak dus veel zelf, aangezien in ‘winkelkoekjes’ vaak melk zit (en veel suiker).
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 23 maart 2020, 9:40

Hier na enkele maanden overbelasting van de schouders, maar ik heb blijvende problemen door een enorme overbelasting in het verleden en doe nog dagelijks oefeningen.
Dus kiné en niet meer sleuren met 2 kindjes tegelijk 😉

Wij geven hen droog brood, sandwiches, cracotten,... Er belandt meer op de grond dan in hun mond, maar ik laat ze doen. Verslikken doen ze zich eigenlijk niet, echt heel soms als ze te gulzig zijn en dan is het na 1 hoestje opgelost.

Mijn man is een snoeper en als ik even niet kijk durft hij wel iets te geven, en ze zeggen geen nee.
In de fruitpap meng ik wat letterkoekjes, zit minder suiker in dan in betterfood.
Hier niemand last van kma, de kleintjes eten soms ook petit Gervais en aanverwanten ipv fruitpap, max 1x/week.

Sinds een dikke week trekt E haar recht en gaat het bla bla bla bla en veel zeveren. Ook grijpt ze alles wat niet vast zit en moet ik ze goed vastmaken in haar eetstoel of ze staat recht, een echt raketje.
C begint recht te zitten, maar hij is meer van de trage aanpak.
Laatst gewijzigd door mich75 op 1 augustus 2020, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotusje0506
Berichten: 241
Lid geworden op: 30 december 2017, 23:50

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door Lotusje0506 » 30 juli 2020, 16:10

Dag dames

Hoe gaat het ondertussen met iedereen én natuurlijk onze niet zo kleine baby's meer?

@Liesanne: wat merk ik op in jouw onderschrift? Spontaan zwanger? :D Enorm gefeliciteerd!
Hoe verloopt de zwangerschap?

Wij zijn sinds twee weken ook opnieuw gestart met de volgende ronde en willen ons zoontje graag een brusje geven.
Spannend en benieuwd hoe het deze keer allemaal voor ons zal lopen.
Start 2016
ICSI1:MK 8W3
ICSI1.1:Neg
ICSI1.2:Cancel
ICSI2:Neg
ICSI2.1:Bioch.zw
ICSI3:Fr.all
ICSI3.1:Neg
ICSI4:Fr.all
ICSI4.1:Bioch.zw
ICSI4.2:Bioch.zw
ICSI5:Postief! Een zoon💙06/2019

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 31 juli 2020, 7:54

Hoi!

Ja, inderdaad!! Compleet onverwachts spontaan zwanger geraakt. We gebruikten geen anticonceptie omdat we dachten ‘het lukt toch niet’, ergens wel wetende dat er een kleine kans was... intussen al 20 weken 🙈🥰
De zwangerschap loopt exact op dezelfde manier: de eerste drie-vier maanden heeeel ziek/misselijk geweest, dagelijks overgeven. Maar sinds een week of drie vergeet ik soms dat ik zwanger ben, geen enkele kwaal meer.

Met ons zoontje alles goed, is al bijna 13 maanden. Zette vorige week zijn eerste stapjes. ‘t Is een fysiek heel sterk kind, maar wel heel gevoelig. Wil altijd knuffelen, heeft veel nood aan nabijheid, als hij andere kindjes ziet moet hij altijd even wennen alvorens hij durft meespelen. Hij is wel heel schattig en lief 😊

Hoe gaat het met jouw zoontje, lotusje?
Veeeeel succes met het brusje, ik hoop dat het jullie ook zo snel gegund is!!

Xxx
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 31 juli 2020, 10:07

Wauw proficiat @liesanne dat is leuk seg!

Ons manneke is ondertussen ook 1 jaar. Hij stapt al van voor zijn verjaardag en wil tegenwoordig alles zelf doen. Hem eten voederen met de lepel is moeilijk,maar hij eet wel al goed stukjes. En een pittig ventje ook, als hij zijn zin niet krijgt kan hij goed krijsen.🙄
Deze week bij kind en gezin geweest en hij is 74cm en 8,4kg op een lage curve maar volgt ze wel.

Wij gaan wsl het bij 1kindje houden, maar we zullen nog zien. Succes jullie met de brusjes 😁
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

LB48
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 juli 2018, 16:08

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door LB48 » 12 januari 2021, 10:52

Hoe gaat het hier met iedereen?
Liesanne, ik zie dat je ondertussen bevallen bent van een dochter, proficiat!

Ons zoontje is ondertussen 1.5 en een druk, maar ook heel lief ventje!
Wij zijn dan toch terug begonnen met een brusje...we gaan het 5-6 maanden proberen met de extra medicatie en dan zien we wel weer verder.
05/07/2019 - ons zoontje is geboren!

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 15 januari 2021, 10:04

De tweeling is ondertussen 19 maanden en doet het goed.

Ik had in september mijn gyn gemaild om te starten voor een brusje en dan vooral wat de voorwaarden waren, oa stoppen met bv.

3 dagen later bericht dat mijn schoonzus 14w zwanger was.

Ik ben dan gestopt met bv en had een afspraak bij mijn gyn om normaal in nov te starten, maar toen ging Jette dicht, dus zou het eind december, begin januari worden.
Toen plots het nieuws dat Jette gedeeltelijk terug ging opstarten, 2 dagen voor mijn ms, dus ik kon alsnog starten.

Tp gehad en na 3 dagen wist ik dat het raak was, maar ik heb nog tot d8 moeten wachten op positieve test.
D10 bn en bevestiging, maar ik had er geen goed gevoel bij. Bij de volgende bn een mooie stijging, die erna ook en dan een week later echo, maar daar bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien en dat het dus een mk zou worden.
Gestopt met medicatie in de hoop dat het spontaan op gang zou komen, dit was niet het geval, dus begin deze week Cytotec gebruikt en nu hopen dat alles weg is.
Dinsdag controle, indien in orde mag ik bij de volgende ms terug starten, anders wordt het waarschijnlijk curettage.

Ik heb hoop dat het snel lukt en dat ik nog in 2021 kan bevallen. Positive thinking 😊
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 15 januari 2021, 13:31

LB48 schreef:
12 januari 2021, 10:52
Hoe gaat het hier met iedereen?
Liesanne, ik zie dat je ondertussen bevallen bent van een dochter, proficiat!

Ons zoontje is ondertussen 1.5 en een druk, maar ook heel lief ventje!
Wij zijn dan toch terug begonnen met een brusje...we gaan het 5-6 maanden proberen met de extra medicatie en dan zien we wel weer verder.
Merci :D
Alles gaat goed! Onze dochter is intussen 6 weken oud al ... Wat gaat het snel, maarja, dat moet ik jullie niet vertellen hé. Ze komt goed bij, groeit goed, slaapt veel overdag, de nachten zijn een ander verhaal, maar ja ... dat keert nog wel. :lol:

Succes met het brusje!!
Welke medicatie ga je nemen dan?
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

liesanne
Berichten: 264
Lid geworden op: 31 juli 2018, 22:11

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door liesanne » 15 januari 2021, 13:32

mich75 schreef:
15 januari 2021, 10:04
De tweeling is ondertussen 19 maanden en doet het goed.

Ik had in september mijn gyn gemaild om te starten voor een brusje en dan vooral wat de voorwaarden waren, oa stoppen met bv.

3 dagen later bericht dat mijn schoonzus 14w zwanger was.

Ik ben dan gestopt met bv en had een afspraak bij mijn gyn om normaal in nov te starten, maar toen ging Jette dicht, dus zou het eind december, begin januari worden.
Toen plots het nieuws dat Jette gedeeltelijk terug ging opstarten, 2 dagen voor mijn ms, dus ik kon alsnog starten.

Tp gehad en na 3 dagen wist ik dat het raak was, maar ik heb nog tot d8 moeten wachten op positieve test.
D10 bn en bevestiging, maar ik had er geen goed gevoel bij. Bij de volgende bn een mooie stijging, die erna ook en dan een week later echo, maar daar bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien en dat het dus een mk zou worden.
Gestopt met medicatie in de hoop dat het spontaan op gang zou komen, dit was niet het geval, dus begin deze week Cytotec gebruikt en nu hopen dat alles weg is.
Dinsdag controle, indien in orde mag ik bij de volgende ms terug starten, anders wordt het waarschijnlijk curettage.

Ik heb hoop dat het snel lukt en dat ik nog in 2021 kan bevallen. Positive thinking 😊
Hey Mich!

Leuk dat jullie voor nummer 4 (en 5? :lol: ) gaan! Spannend :)
En dan was het zo snel raak zeg! Wel jammer dat het het op een miskraam is uitgedraaid, hoe voel je je? Je lijkt me heel positief...

Groetjes!
08/17 pilstop
11/17 biochem zw.schap
12/17 vaststelling pcos
02-09/18 4x clomid en 2x menopur + IUI
10/18 menopur + IUI > 07/19 zoontje geboren
02/20 spontaan zw, mk 5w
03/20 spontaan zw > 12/20 dochter geboren

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Uitgerekend juli/augustus 2019

Bericht door mich75 » 15 januari 2021, 17:01

liesanne schreef:
15 januari 2021, 13:32

Hey Mich!

Leuk dat jullie voor nummer 4 (en 5? :lol: ) gaan! Spannend :)
En dan was het zo snel raak zeg! Wel jammer dat het het op een miskraam is uitgedraaid, hoe voel je je? Je lijkt me heel positief...

Groetjes!
We hoopten op nr 4 en 5 omdat dit normaal gezien de laatste zwangerschap werd, ik moet naar mijn lichaam luisteren.

Een mk is natuurlijk niet fijn, maar het valt beter te verteren omdat we al kindjes hebben en dat we geen kloppend hartje hebben gehad en misschien ook wel omdat ik er van in het begin mijn twijfels over had.
Ik ben inderdaad positief omdat we met dubbele donatie werken en dus in principe topembryo's hebben. De eerste 2 zijn allebei blijven plakken en nu toch ook eentje, al was het niet lang.

Vandaag onverwacht voor echo moeten gaan en blijkbaar is er al een deel weg maar zit het vruchtzakje er nog, dus volgende week terug medicatie en de controle echo is een week uitgesteld. Dus alles schuift weer op maar er is ook hoop dat een curettage niet nodig is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten