IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 1 augustus 2020, 12:21

Rommelige boel inderdaad zo te horen maar toch nog minder erg dan de spuitjes waren denk ik :p
Hoe laat is jouw inseminatie maandag Elvira ? Ik half 1 ongeveer.. Zal ook de eerste keer zijn dat m'n vriend niet erbij kan zijn helaas. Maarja komt wel goed :)
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 1 augustus 2020, 13:31

Ah goed zo meid ! Ik zit momenteel in de wachtzaal nog, dus nog even spannend wat de meting zegt zo meteen :p Ik duim alvast voor je vr maandag 🍀🍀
@zondergeduld en Minosh, succes met de wachtweken, als jullie van yoga houden schijnt de "omgekeerde houding" een goede te zijn voor deze periode. Dat je dus met je billen tegen de muur ligt, benen recht omhoog, en je armen boven je hoofd zeg maar, als je dat elke avond paar minuten doet zou het bevorderlijk voor innesteling zijn... Geef 't maar mee 😄
[/quote]

Merci voor de tip, we proberen het vanavond al uit, onder het motto: Baat het niet, dan schaadt het niet😊

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 1 augustus 2020, 13:42

Ik loop weer wat achter 😅 kreeg geen meldingen meer via mail, vandaag komen piepen en al 2 pagina’s achter 🙈.

Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

@minosh: hoe is het geweest?
@pindanootje: toppie, 2 kansjes! Ik wens je echt veel succes 🥰
@elvira: ook voor jou veel succes maandag! Ivm de utro, zoals alle dames zeggen inlegkruisjes zijn een must + probeer het zo diep mogelijk te steken (sorry voor de beschrijving)
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 1 augustus 2020, 14:26

Pindanootje schreef:
1 augustus 2020, 12:21
Rommelige boel inderdaad zo te horen maar toch nog minder erg dan de spuitjes waren denk ik :p
Hoe laat is jouw inseminatie maandag Elvira ? Ik half 1 ongeveer.. Zal ook de eerste keer zijn dat m'n vriend niet erbij kan zijn helaas. Maarja komt wel goed :)
Ah wat gek zal dat zijn, zonder je vriend 😔 vandaag zeiden ze in Gent dat mijn vrouw er maandag nog bij mag zijn, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Ik heb inseminatie om 15.15 🤞 spannend weer!!! Dat went toch nooit haha.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 1 augustus 2020, 14:30

Melissa00 schreef:
1 augustus 2020, 13:42
Ik loop weer wat achter 😅 kreeg geen meldingen meer via mail, vandaag komen piepen en al 2 pagina’s achter 🙈.

Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

@minosh: hoe is het geweest?
@pindanootje: toppie, 2 kansjes! Ik wens je echt veel succes 🥰
@elvira: ook voor jou veel succes maandag! Ivm de utro, zoals alle dames zeggen inlegkruisjes zijn een must + probeer het zo diep mogelijk te steken (sorry voor de beschrijving)
Dat is inderdaad vroeg, maar 18mm is mooi!! Gelukkig dat je er op tijd bij was, mijn controle echo’s zijn altijd pas op dag 10.
Nu de benen maar in de lucht om de kansen te verhogen 🍀
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 1 augustus 2020, 14:50

Elvira schreef:
1 augustus 2020, 14:30
Melissa00 schreef:
1 augustus 2020, 13:42
Ik loop weer wat achter 😅 kreeg geen meldingen meer via mail, vandaag komen piepen en al 2 pagina’s achter 🙈.

Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

@minosh: hoe is het geweest?
@pindanootje: toppie, 2 kansjes! Ik wens je echt veel succes 🥰
@elvira: ook voor jou veel succes maandag! Ivm de utro, zoals alle dames zeggen inlegkruisjes zijn een must + probeer het zo diep mogelijk te steken (sorry voor de beschrijving)
Dat is inderdaad vroeg, maar 18mm is mooi!! Gelukkig dat je er op tijd bij was, mijn controle echo’s zijn altijd pas op dag 10.
Nu de benen maar in de lucht om de kansen te verhogen 🍀
Ja heb hier iets gelezen over benen in de lucht. Ik probeer het straks 😅.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 1 augustus 2020, 14:51

Melissa00 schreef:
1 augustus 2020, 13:42
Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

Ah 18mm dat is goed zeg 👌 Viel de inseminatie goed mee?
Qua onthouding.. Wat nemen jullie als regel normaal dan? Wij 48u zoiets. Omdat maandag om half 1 inseminatie is hebben we vandaag rond 12u dan nog maar eens een "romantisch moment" gehad 😂 als het korter zou zijn denk ik dat er misschien te weinig nieuwe zaadcelletjes zijn, en langer dan denk ik dat ze te oud en slecht zijn 😄 maar waarop ik dat baseer weet ik eig niet. Ook nooit advies over gekregen in het ZH.
Vriendin die het al eens doorlopen heeft (en kind heeft nu) zei me wel de avond na inseminatie zeker ook nog eens zelf te proberen en dag erna best ook maar. Zekere voor het onzekere. Bovendien kan je dan achteraf alsnog denken (jezelf wijsmaken) dat het toen is gelukt ipv in de kliniek haha
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Melissa00
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 oktober 2019, 11:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Melissa00 » 1 augustus 2020, 15:03

Pindanootje schreef:
1 augustus 2020, 14:51
Melissa00 schreef:
1 augustus 2020, 13:42
Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

Ah 18mm dat is goed zeg 👌 Viel de inseminatie goed mee?
Qua onthouding.. Wat nemen jullie als regel normaal dan? Wij 48u zoiets. Omdat maandag om half 1 inseminatie is hebben we vandaag rond 12u dan nog maar eens een "romantisch moment" gehad 😂 als het korter zou zijn denk ik dat er misschien te weinig nieuwe zaadcelletjes zijn, en langer dan denk ik dat ze te oud en slecht zijn 😄 maar waarop ik dat baseer weet ik eig niet. Ook nooit advies over gekregen in het ZH.
Vriendin die het al eens doorlopen heeft (en kind heeft nu) zei me wel de avond na inseminatie zeker ook nog eens zelf te proberen en dag erna best ook maar. Zekere voor het onzekere. Bovendien kan je dan achteraf alsnog denken (jezelf wijsmaken) dat het toen is gelukt ipv in de kliniek haha
Vorige maand op dag 11 geïnsemineerd maar omdat dat deze maand op een maandag viel, was ik vrijdag al gegaan voor een meting. Gelukkig maar ☺️.
De inseminatie was door een assistent die ik nog nooit gezien had. Ze was mega onzeker en heeft me een paar keer ‘geraakt’ dus had lichte bloeding achteraf.
Wij proberen tussen de 3 en 5 dagen te onthouden. Best wel lastig want als je weet dat iets niet mag, dan wil je het eens zo graag 🙈.
Wij doen het altijd de avond na de iui nog een keer, dat raden ze ons ook aan.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 1 augustus 2020, 21:49

Pindanootje schreef:
1 augustus 2020, 14:51
Melissa00 schreef:
1 augustus 2020, 13:42
Ik ben gisteren op meting geweest, 1tje van 18mm. Vanmorgen inseminatie gehad, is nog maar dag 9 😱.
Totaal niet verwacht, we hebben maar 1 dag onthouding gehad.

Ah 18mm dat is goed zeg 👌 Viel de inseminatie goed mee?
Qua onthouding.. Wat nemen jullie als regel normaal dan? Wij 48u zoiets. Omdat maandag om half 1 inseminatie is hebben we vandaag rond 12u dan nog maar eens een "romantisch moment" gehad 😂 als het korter zou zijn denk ik dat er misschien te weinig nieuwe zaadcelletjes zijn, en langer dan denk ik dat ze te oud en slecht zijn 😄 maar waarop ik dat baseer weet ik eig niet. Ook nooit advies over gekregen in het ZH.
Vriendin die het al eens doorlopen heeft (en kind heeft nu) zei me wel de avond na inseminatie zeker ook nog eens zelf te proberen en dag erna best ook maar. Zekere voor het onzekere. Bovendien kan je dan achteraf alsnog denken (jezelf wijsmaken) dat het toen is gelukt ipv in de kliniek haha

Wij proberen toch 2-3 dagen te onthouden. Aangezien de kwaliteit bij mijn man al volledig ondermaats is, willen we toch zoveel mogelijk goede zaadcellen in het potje.



Bedankt iedereen voor de succeswensen! De dagen kruipen voorbij 🙈. Nog maar 10dagen geduldig afwachten.
Ik heb precies last van jeuk en branderigheid sinds gisteren. Ik denk aan een lichte schimmelinfectie. Zijn er nog die hier last van hebben na een IUI?
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Josie21
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 december 2019, 16:16

Re: IUI-clubje

Bericht door Josie21 » 1 augustus 2020, 21:57

@Minosh Hoe was je meting?

@Zondergeduld Heb daar na mijn inseminatie nog geen last van gehad. Heb wel al eens een schimmelinfectie gehad na het nemen van antibiotica en dat jeukte en brandde inderdaad. Als het effectief zo blijkt te zijn, best eens horen bij je huisarts of gyn wat je mag gebruiken. Ik heb een tijdje Progyn genomen, die je vaginale flora in balans brengt. Hopelijk ben ej er snel van verlost en levert je inseminatie een positieve test!

@Pindanootje Super dat je een dubbele kans hebt!

Aan iedereen met de benen in de lucht, veel succes! :wink:
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 1 augustus 2020, 22:06

Oh gek, mijn vriend is nog nooit mee geweest naar een inseminatie, zag er precies het nut niet van in, maar dat doen jullie dus wel.. als het mag? Ik sta daar op 5 min buiten, vaak tussen mijn werkuren door en niemand heeft daar ooit naar gevraagd..

Laatste keer Ipv 2 dagen, 5 dagen onthouding voor iui en van 8 miljoen naar 20 miljoen goede zaadjes gegaan, dus wij zullen de volgende keer weer wachten ;)


Mijn follikels zijn precies altijd veel groter als we de iui plannen, makkelijk 23 mm of meer.. (gynaecoloog beslist enkel op basis van de grootte van de follikel en het bms, want laat nooit bloed trekken)
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 1 augustus 2020, 22:29

Schimmelinfectie heb ik ook nog nooit gehad nee.

Ja je mag je partner gewoon meepakken normaal gezien. De mijne mag maandag ook mee hoor maar lukt gewoon niet ivm z'n werk, is niet door het ZH /corona.. De eerste keer vooral vond ik dat wel fijn, en belangrijk. Ze laten me nadien altijd 20min blijven liggen en hij zat dan vlak naast me. Hebben daar nog een selfie van zelfs haha.

Ik ben nog gaan lezen wat de verschillende fertiliteit centra in B en NL zeggen over onthouding voor Iui (wat kan ik het toch goed loslaten he😂🙈) en varieert wel.. Sommige zeggen 1 tot 3 dagen. Andere 2 tot 7. Over het algemeen lees ik vaker een dag of 2 of 3 maar niet langer omdat dat juist ook de kwaliteit slechter kan maken weer. Vreemd dat er eigenlijk geen eenduidig advies over is. Beetje doen waar je zelf meeste achter staat denk ik dan, zoals bij de meeste kwesties zeker😄
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 2 augustus 2020, 9:06

@josie: 2 follikels rechterkant 🙄, en iui was dinsdag😊! Nu in de geweldige wachtweken😅!

Een schimmelinfectie heb ik van iui ook nog nooit gehad. Mss toch eens bellen hierover.

Bij ons wordt iui vaak gedaan wanneer follikel 18 mm is, dan pregnyl en iui dag erop. Ik denk dat ieder centrum zo zijn methode heeft.

Ik heb ook gelezen dat intensieve sporten niet goed zijn voor innesteling, ik doe aan crossfit... ik zal deze week maar een weekje overslaan voor de zekerheid😅 en gewoon gaan zwemmen😀!

Minosh
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 2 augustus 2020, 9:08

@Melissa: Amaai dat was groot op korte tijd. Succes met de wachtweken en ik duim mee voor goed nieuws.

@ Elvira en pindanootje: Succes met de iui!

Iedereen die ik vergeten ben succes met de wachtweken.
Ik duim hard mee voor goed nieuws❤️❤️❤️

Johanna1991
Berichten: 141
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 2 augustus 2020, 9:26

Babske84 schreef:
31 juli 2020, 11:51
Ga je in UZ of HH? Ik ga in HH Leuven (life center) en voorlopig verloopt alles goed. Enkel lastig dat ik mn arts niet kan bellen en dat er geen “team” is want nu moet ik altijd mailen en wachten op een antwoord maar ze antwoord wel snel 👍🏻😊
Ik ga in UZ Leuven. Goed om te weten dat HH toch ook een optie is!

Ik ben me momenteel namelijk weer aan het ergeren aan dat fertiliteitscentrum. Ze beweren dat mijn goedkeuring voor IUI bij het ziekenfonds al in orde is. Maar volgens mij niet. De verwarring zit in het feit dat het formulier voor gonadotrofines en het formulier voor IUI hetzelfde is. Maar op de goedkeuring die ik nu thuis heb liggen, staat één vinkje aangeduid, "1° behandeling voor de stimulatie van de follikelgroei etc...". Het vinkje daaronder, "2° behandeling met intra-uteriene inseminatie" is NIET aangeduid. Dat betekent toch dat ze dezelfde aanvraag nog eens moeten doen, maar dan met het tweede vinkje aangeduid? Nog verwarrender is dat bij de begeleidende brief van het ziekenfonds gewoon staat dat je een goedkeuring hebt voor MBV3, waar die beide forfaits dus onder vallen. En nog verwarrender is dat ik dus al 1 van mijn 6 gonadotrofines heb opgebruikt, door de voorbije cyclus Puregon te krijgen, maar dat er nooit iets is ingevuld door een arts in die 6 vakjes die je op dat formulier hebt staan.

Hoe moet je hier nu nog aan uit kunnen... en zo'n dingen liggen echt gevoelig bij mij, ik heb zelf jaren in een ziekenfonds gewerkt. Weliswaar niet op de medische dienst, maar toch... ik zou zo'n dingen moeten weten. Maar het fertiliteitscentrum zou die dingen óók moeten weten.
Pindanootje schreef:
1 augustus 2020, 9:38
Maandag gaan ze me ook uitleggen dat ik met utrogestan moet starten blijkbaar. Stelt dat veel voor? Ken dat niet..
Zoals de rest zei, dat witverlies is inderdaad vervelend, ik kreeg vooral stress omdat ik er steeds iets voelde 'uitlopen' (sorry voor de verwoording :p) en schrik had dat dat m'n regels waren die doorkwamen. Omdat ik in al mijn vorige cyclussen zo snel mijn regels terug kreeg, bleef dat door mijn hoofd spoken. Die vrees was dus totaal onterecht: de utrogestan heeft mijn regels goed tegengehouden, en ondertussen zijn ze al goed doorgebroken, een paar dagen na het stoppen met de utrogestan. Ik kan dus ook morgen bellen voor mijn basisecho, dat is wel een opluchting.
Van die utrogestan kreeg ik ook wel valse zwangerschapssverschijnselen. Ik moest elk uur naar het wc, ik was ineens heel moe, ik droomde ook heel expliciet elke nacht. Aangezien ik dat nog nooit had voorgehad, was mijn hoop wel hoog.
Langs de andere kant, ik heb eigenlijk nog nooit iets aan mijn borsten gevoeld. Pijnlijke borsten, ik zou niet eens weten wat dat is. Ook nu mijn regels doorkomen, heb ik nauwelijks buikpijn. Ik weet het, dat klinkt als een droom, maar na een tijdje denk je: dit is abnormaal, misschien toch ook door die mannelijke hormonen die ik te veel heb... :p

Ik heb ook één keer gehad (met clomid nog) dat er twee follikels groeiden, en dat de gynaecoloog me heel streng aankeek: "Wil je dit wel riskeren? Je kan een tweeling krijgen." Ik heb toen heel droog geantwoord: "Ik heb liever twéé kansen dan helemaal geen??"
Succes met de inseminatie morgen!

En de rest succes met de wachtweken!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten