IUI-clubje

IUI Forum
Pindanootje

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 13 augustus 2020, 12:36

Pindanootje schreef: ↑
13 augustus 2020, 12:36
Babske84 schreef: ↑
13 augustus 2020, 12:33
Mn eisprong had nog niet plaatsgevonden maar ik vermoed dat het geen kwaad kan en de zaadcellen wel even blijven rondzwemmen tot eitje springt? (Om het heel plastisch uit te drukken 😊)
Hoe weet je dat?
Bij mij was dat normaal gezien ook altijd zo, aangezien ze de dag na de pregnyl de inseminatie steeds deden en je eisprong eigenlijk pas 36u na pregnyl plaatsvindt ongeveer. Maar idd, het zwemt nog enige tijd rond allemaal :D en t kan geen kwaad om vanavond en morgen nog even intiem te zijn met je vriend :)
Vergeet de Inlegkruisjes niet als je met utro start :D
Babs sorry m'n oog valt net op het Bewust alleenstaande mama - regeltje, niet erg slim mijn opmerking om ff te gaan vrijen 🙈 sorry
Laatst gewijzigd door Pindanootje op 13 augustus 2020, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Babske84

Bericht door Babske84 » 13 augustus 2020, 12:39

Mn eisprong had nog niet plaatsgevonden maar ik vermoed dat het geen kwaad kan en de zaadcellen wel even blijven rondzwemmen tot eitje springt? (Om het heel plastisch uit te drukken 😊)
Hoe weet je dat?
Bij mij was dat normaal gezien ook altijd zo, aangezien ze de dag na de pregnyl de inseminatie steeds deden en je eisprong eigenlijk pas 36u na pregnyl plaatsvindt ongeveer. Maar idd, het zwemt nog enige tijd rond allemaal :D en t kan geen kwaad om vanavond en morgen nog even intiem te zijn met je vriend :)
De gynae heeft nog even een echo gemaakt voor inseminatie en zag dat follikeltje nog toe was maar er was wel een “driehoekje” wat wijst op naderende eisprong.
Ik ben alleenstaande dus ik kan enkel op medische manier zwanger worden 😃
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Babske84

Bericht door Babske84 » 13 augustus 2020, 12:42

Hoe weet je dat?
Babs sorry m'n oog valt net op het Bewust alleenstaande mama - regeltje, niet erg slim mijn opmerking om ff te gaan vrijen 🙈 sorry
Haha absoluut geen probleem! Ik heb het zelf ook moeilijk om het juiste verhaal jij de juiste persoon te plakken. Foto’s zou gemakkelijker zijn maar dan is de privacy weg natuurlijk en dat maakt het net gemakkelijker om hier iets te posten. Zit er absoluut niet mee in, het was goed bedoeld van je 😊

fossie

Bericht door fossie » 13 augustus 2020, 16:21

Hoe weet je dat?
w

Dat inlegkruisje is een goede tip! Ik moet 1x per dag die utrogestan nemen, apotheker zei best ‘s avonds voor ik ga slapen omdat ik dan toch plat lig.

Dat kantelen, inderdaad, mijn vaste gynaecoloog zei ook dat dat achterhaald is, maar ik dacht toch, het kan maar werken. Ik heb gisteren mijn benen thuis ook nog wat in de lucht gehouden 😅😅

😜 Hier ook bewust alleenstaande mama dus dat intiem zijn zit er helaas niet in, we zullen moeten vertrouwen op onze donorzaadcellen! 🤞
BAM!
Juni 2020 - 1e IUI - negatief
Juli 2020 - 2e IUI - negatief
Aug 2020 - 3e IUI (met utrogestan) - negatief
Op naar poging 4!

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 13 augustus 2020, 16:28

Vind jullie wel extra moedig om 't zonder partner aan te gaan allemaal. Knap hoor 💪 hoe "kies" je dat donorzaad dan eig? Of krijg je gewoon iets toegewezen van een man die zelfde uiterlijke kenmerken als jij hebt ongeveer, qua haarkleur of ogen ofzo..?

Ik heb de eerste paar avonden na inseminatie ook nog minuut of 10 met de benen omhoog gelegen in die yoga houding.. Maar eig daarna opgegeven 🙈 ik kreeg er rugpijn van 😬

Ben nu al nerveus ah worden voor zaterdag het early testje eigenlijk... Nu dat test moment nadert begin ik de hoop precies al wat te verliezen. Omdat ik toch niet anders ken dan een negatief resultaat. Kan me iets anders bijna al niet meer voorstellen🙄
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 13 augustus 2020, 16:47

Melissa00 schreef: ↑
13 augustus 2020, 10:05
@pindanootje: wat een leuke en vooral lieve verrassing! Ik hoop mee 🤞🏼
@fossie: toch gek dat de ene gyn je laat liggen na de iui, of zelfs laat kantelen en dat de mijne zegt het is goed, sta maar recht 😅 ik wil ook altijd even blijven liggen.
@minosh: hoe gaat het ondertussen met jullie?
@alle andere: veel succes met de ww en de iui die vandaag gebeuren. Ik duim heel hard voor jullie mee 🍀

Ik heb vandaag een bespreking met de gyn. Heb er een hele nacht over gedroomd! Omdat ik op het einde van mijn ww zit heb ik vanmorgen een testje gedaan. In principe mag ik pas zondag testen. Ik ben heel voorzichtig en wil nog niet laaiend enthousiast worden, maar hij is licht positief 🥰.
Kei goed nieuws😀😀😀 Proficiat! ❤️

Minosh

Bericht door Minosh » 13 augustus 2020, 17:14

@ Babske, atlanta en Fossie: Veel succes met de wachtweken, ik duim heel hard mee❤️❤️❤️🤞🤞🤞

@pindanootje: het komt dichterbij spannend , ik duim mee voor dat extra streepje❤️!

Mijn startecho was niet zo goed, overgebleven folikel van vorige poging nog aanwezig, morgen terug en kijken of die weg is. Voorlopig geen start met hormonen... Uitstel is geen afstel...

Babske84

Bericht door Babske84 » 13 augustus 2020, 17:45

fossie schreef: ↑
13 augustus 2020, 16:21

Hoe weet je dat?
w

Dat inlegkruisje is een goede tip! Ik moet 1x per dag die utrogestan nemen, apotheker zei best ‘s avonds voor ik ga slapen omdat ik dan toch plat lig.

Dat kantelen, inderdaad, mijn vaste gynaecoloog zei ook dat dat achterhaald is, maar ik dacht toch, het kan maar werken. Ik heb gisteren mijn benen thuis ook nog wat in de lucht gehouden 😅😅

😜 Hier ook bewust alleenstaande mama dus dat intiem zijn zit er helaas niet in, we zullen moeten vertrouwen op onze donorzaadcellen! 🤞
Oh fijn Fossie! Ik wist niet dat je ook alleenstaande was. We lopen in veel dingen gelijk 😊
Ik heb momenteel lichte krampen, vorige IUI had ik dat ook...hopelijk gaat het snel weg. Ik heb me in ieder geval al een paar pakken inlegkruisjes gekocht want het lijkt me een smerige boel. Mijn gynae zei dat je jezelf niet kan overdoseren met de utro en dat ik gerust eentje meer mocht opsteken (bv na tampongebruik in zwembad). Ik heb alles ingepakt en hopelijk verloopt alles vlot in Italie.

Babske84

Bericht door Babske84 » 13 augustus 2020, 17:48

Minosh schreef: ↑
13 augustus 2020, 17:14
@ Babske, atlanta en Fossie: Veel succes met de wachtweken, ik duim heel hard mee❤️❤️❤️🤞🤞🤞

@pindanootje: het komt dichterbij spannend , ik duim mee voor dat extra streepje❤️!

Mijn startecho was niet zo goed, overgebleven folikel van vorige poging nog aanwezig, morgen terug en kijken of die weg is. Voorlopig geen start met hormonen... Uitstel is geen afstel...
Dankje Minosh! 😊
Oei hoe komt dat die er nog is? Gaat die vanzelf weg of moeten ze hem weghalen? Dat is idd geen leuk nieuws en je had het al lastig. Blijven praten en je gevoelens uiten, niet opkroppen. Ik hoop dat je morgen beter nieuws hebt 🤞🏻

Babske84

Bericht door Babske84 » 13 augustus 2020, 17:52

13 augustus 2020, 16:28
Vind jullie wel extra moedig om 't zonder partner aan te gaan allemaal. Knap hoor 💪 hoe "kies" je dat donorzaad dan eig? Of krijg je gewoon iets toegewezen van een man die zelfde uiterlijke kenmerken als jij hebt ongeveer, qua haarkleur of ogen ofzo..?

Ik heb de eerste paar avonden na inseminatie ook nog minuut of 10 met de benen omhoog gelegen in die yoga houding.. Maar eig daarna opgegeven 🙈 ik kreeg er rugpijn van 😬

Ben nu al nerveus ah worden voor zaterdag het early testje eigenlijk... Nu dat test moment nadert begin ik de hoop precies al wat te verliezen. Omdat ik toch niet anders ken dan een negatief resultaat. Kan me iets anders bijna al niet meer voorstellen🙄
Hi Pinda 😉 ik heb een volledig genetisch bloedonderzoek moeten laten doen. Zo sluiten ze mogelijke erfelijke aandoeningen (die je vaak niet weet) uit en zoeken ze een donor die past bij jouw genetica. Gelukkig wordt dit grotendeels terugbetaald. Daarnaast mag je inderdaad 3 uiterlijke kenmerken doorgeven. Maar toen ik vroeg wanneer ik dat mocht doen zei de arts dat de donor al bepaald was. 🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️ Dus hopelijk krijg ik geen kindje met blond haar en blauwe ogen want dat zou wat raar zijn. 😉
Je staat er idd alleen voor maar het is een bewuste keuze en als ik niet wil, moet ik aan niemand verantwoording afleggen....geen man die mee teleurgesteld is na een mislukte poging maar wel een lieve zus en ouders die me steunen 😍

Sara1987

Bericht door Sara1987 » 13 augustus 2020, 18:13

13 augustus 2020, 17:52
13 augustus 2020, 16:28

Hi Pinda 😉 ik heb een volledig genetisch bloedonderzoek moeten laten doen. Zo sluiten ze mogelijke erfelijke aandoeningen (die je vaak niet weet) uit en zoeken ze een donor die past bij jouw genetica. Gelukkig wordt dit grotendeels terugbetaald. Daarnaast mag je inderdaad 3 uiterlijke kenmerken doorgeven. Maar toen ik vroeg wanneer ik dat mocht doen zei de arts dat de donor al bepaald was. 🤷🏽‍♀️🤷🏽‍♀️ Dus hopelijk krijg ik geen kindje met blond haar en blauwe ogen want dat zou wat raar zijn. 😉
Je staat er idd alleen voor maar het is een bewuste keuze en als ik niet wil, moet ik aan niemand verantwoording afleggen....geen man die mee teleurgesteld is na een mislukte poging maar wel een lieve zus en ouders die me steunen 😍
Ik kon enkel een paar lijntjes invullen met wat ik belangrijk vond, dus heb ik maar ingevuld liefst iemand die qua uiterlijke kenmerken op mij lijkt, en niet te klein (ik ben nogal klein uitgevallen in vergelijking met de rest van de familie). Verder is er voor al de rest toch niet zoveel te kiezen of te controleren hé. Zou nu wel straf zijn dat het ineens een kindje met een getinte huid of iets dergelijks zou zijn, maar voor al de rest denk ik dat je toch overeenkomsten gaat (willen) zien met jezelf of eigen families.

Ik moet eerlijk zijn, ik had mezelf veel dapperder gevonden als ik nog meer tijd had willen nemen om die partner te vinden. Maar ga er nu ook al 33.5 zijn tegen dat de 'mini' er is, en ik wou echt niet langer wachten. Mijn wens voor een kind is groter dan de wens om mijn leven te delen met een partner, plus ben ik van de overtuiging dat dat laatste nog altijd kan (ook als ik er bv. 50 ben, kan ik ook nog +30j delen met iemand hé). Maar voor een kind, daar is toch wel een beperkte periode voor hé...

Groetjes,

Sara

P.s.: Blijf voor jullie keihard duimen hé! Kan hier niet echt goed wegblijven, jullie hebben ook zo voor mij geduimd (en dat heeft me toch wel deugd gedaan).
IUI 24/12: Miskraam
17/6/20: zwanger! Uitgerekende datum 9/3/2021 => 14/3 bevallen van een meisje!
22 maart 2023: zwanger! Vermoedelijke uitgerekende datum 13 december 2023

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 13 augustus 2020, 18:22

Onze bespreking met de gyn:
Als ik niet zwanger ben deze keer, gaan we starten met menopur (nog 2 keer). Daarmee zou het echt moeten lukken zei ze.
Maar met dat lichte streepje van vanmorgen, heeft ze voorgesteld morgenavond een bloedname te laten doen. De waarde zal nog niet superhoog zijn, want het is nog erg pril. Maar dan hebben we toch al een idee. We wachten af 🤞🏼
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 13 augustus 2020, 18:30

Sara1987 schreef: ↑
13 augustus 2020, 18:13
Ik moet eerlijk zijn, ik had mezelf veel dapperder gevonden als ik nog meer tijd had willen nemen om die partner te vinden. Maar ga er nu ook al 33.5 zijn tegen dat de 'mini' er is, en ik wou echt niet langer wachten. Mijn wens voor een kind is groter dan de wens om mijn leven te delen met een partner, plus ben ik van de overtuiging dat dat laatste nog altijd kan (ook als ik er bv. 50 ben, kan ik ook nog +30j delen met iemand hé). Maar voor een kind, daar is toch wel een beperkte periode voor hé...
Amai, ik heb daar echt respect voor zeg! Ik weet niet of ik het zou kunnen. Terwijl wat je zegt is inderdaad heel reëel, dit is de periode voor kids en als je die jaren laat passeren wachtend op Mr right, zijn ze niet meer terug te draaien. De ervaring om ouder ve kind te worden is toch een gebeurtenis die je je niet wil laten afsnoepen gewoon omdat de willekeur vh leven je nog niet de juiste partner heeft gebracht. En tegenwoordig zijn er ontzettend veel mensen die je ontmoet, zeker op onze leeftijd, die al een kindje hebben. Meestal uit een vorige relatie, terwijl jouw toekomstige partner al 't voordeel heeft dat er geen ex voor de deur staat elke week voor de kids wissel 😄💪
In ieder geval petje af voor jullie dames. Die kleintjes gaan goed terecht komen
7/2018 pilstop

Minosh

Bericht door Minosh » 13 augustus 2020, 18:31

Melissa00 schreef: ↑
13 augustus 2020, 18:22
Onze bespreking met de gyn:
Als ik niet zwanger ben deze keer, gaan we starten met menopur (nog 2 keer). Daarmee zou het echt moeten lukken zei ze.
Maar met dat lichte streepje van vanmorgen, heeft ze voorgesteld morgenavond een bloedname te laten doen. De waarde zal nog niet superhoog zijn, want het is nog erg pril. Maar dan hebben we toch al een idee. We wachten af 🤞🏼
Spannend!! 🤞🤞

Minosh

Bericht door Minosh » 13 augustus 2020, 18:34

13 augustus 2020, 17:48
Minosh schreef: ↑
13 augustus 2020, 17:14

Dankje Minosh! 😊
Oei hoe komt dat die er nog is? Gaat die vanzelf weg of moeten ze hem weghalen? Dat is idd geen leuk nieuws en je had het al lastig. Blijven praten en je gevoelens uiten, niet opkroppen. Ik hoop dat je morgen beter nieuws hebt 🤞🏻
Geen idee... Waarschijnlijk niet gesprongen,...
Ik hoop het ook...
Praten doe ik heel veel met mijn vriend, maar we denken niet altijd hetzelfde 😅

Plaats reactie