IUI-clubje

IUI Forum
Elvira

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 14 augustus 2020, 21:44

Melissa00 schreef: ↑
14 augustus 2020, 21:23
Hi dames, ik heb voorzichtig goed nieuws! 🥰
HCG staat op 110 en progesteron stond ook goed. Ik ben vandaag exact 3 weken zwanger dus ik denk dat het al een goeie startwaarde is?
Wow fantastisch 🥰 geniet van dit moment!!!!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

ZonderGeduld

Bericht door ZonderGeduld » 15 augustus 2020, 0:06

Ik heb net wat leesvoer ingehaald van de afgelopen dagen.

Proficiat Melissa! Genieten met volle teugen!! We duimen dat het blijft goed gaan!!

Ben al reuzebenieuwd voor jou Pindanootje. Ik kijk uit naar je bericht!

Babske, wat vervelend dat je niet weet of alles goed zal gaan. Ik duim voor je.

Ik heb dinsdag terug startecho. Hopelijk weer een mooie follikel, ik gok IUI op vrijdag. 3de keer goede keer hoop ik!!
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 8:42

Net early testje gedaan, naar goede gewoonte geen streep te zien.. Niet eens iets kleins lichts in de verte, gewoon zo wit als het maar kan. Hoef dus niks meer te verwachten dinsdag. Voel mezelf zo stom dat ik zo hard heb zitten hopen weer en er zo hard mee bezig was. Alsof het toch niet voor me is weggelegd, hoeveel moeite ik ook doe.
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira

Bericht door Elvira » 15 augustus 2020, 8:49

Pindanootje schreef: ↑
15 augustus 2020, 8:42
Net early testje gedaan, naar goede gewoonte geen streep te zien.. Niet eens iets kleins lichts in de verte, gewoon zo wit als het maar kan. Hoef dus niks meer te verwachten dinsdag. Voel mezelf zo stom dat ik zo hard heb zitten hopen weer en er zo hard mee bezig was. Alsof het toch niet voor me is weggelegd, hoeveel moeite ik ook doe.
Oh nee :( wat een teleurstelling moet dat zijn geweest deze ochtend. Hoe vaak je dit ook doet, je kan je er nooit echt op voorbereiden he? Het blijft een enorme klap, veel sterkte de komende dagen :heart: Laat je emoties gaan en hopelijk hebben jij en je vriend steun aan elkaar.
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 9:00

Eigenlijk valt de steun van m'n vriend me even hard tegen. Hij heeft me een knuffel gegeven en gezegd "och misschien is 't testje alsnog fout, we zien wel" en gaan douchen en me alleen laten zitten. Hij is niet echt een makkelijke prater maar ik had dat wel heel hard nodig nu 😔 dacht dat hij even droef als mij zou zijn maar de orde vd dag gaat direct verder precies..
7/2018 pilstop

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 15 augustus 2020, 9:15

Ik vind het zo jammer pindanootje, het was je zó gegund.
Misschien is het zijn manier van verwerken? Ik snap in elk geval dat je echt wel een knuffel kon gebruiken. Bij deze een virtuele 💞
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Minosh

Bericht door Minosh » 15 augustus 2020, 9:15

15 augustus 2020, 8:42
Wat erg seg! Het is helemaal niet stom dat je er op hoopt, we doen dat allemaal. De teleurstelling komt iedere keer hard aan. Laat die emoties maar los te komende dagen.
Heel veel sterkte, dikke knuffel 🧸

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 12:25

Merci lieve dames. M'n vriend was na z'n doucheke wel bij me komen zitten gelukkig en heb goed knn uithuilen toen. Hebben 't al beetje gehad over 't vooruitzicht van IVF nu.. Misschien dat ik 't toch liever aanga in Jette dan hier in Genk. Ongeacht 't verre rijden.. Slaagkansen zijn daar best hoog he, hoogste van overal. En hoe sneller 't eens lukt hoe beter want heb van deze teleurstellingen er voorlopig wel ff genoeg gehad 😑
Maandag s bellen en informeren hoe of wat. Las er hier toch veel goede ervaringen over. En als ik de bloednames en echo's alsnog hier kan doen, hoeveel keer per traject zou je dan effectief in Jette moeten zijn, is wss op 1 hand te tellen? 🤔
7/2018 pilstop

Babske84

Bericht door Babske84 » 15 augustus 2020, 12:31

15 augustus 2020, 12:25
Merci lieve dames. M'n vriend was na z'n doucheke wel bij me komen zitten gelukkig en heb goed knn uithuilen toen. Hebben 't al beetje gehad over 't vooruitzicht van IVF nu.. Misschien dat ik 't toch liever aanga in Jette dan hier in Genk. Ongeacht 't verre rijden.. Slaagkansen zijn daar best hoog he, hoogste van overal. En hoe sneller 't eens lukt hoe beter want heb van deze teleurstellingen er voorlopig wel ff genoeg gehad 😑
Maandag s bellen en informeren hoe of wat. Las er hier toch veel goede ervaringen over. En als ik de bloednames en echo's alsnog hier kan doen, hoeveel keer per traject zou je dan effectief in Jette moeten zijn, is wss op 1 hand te tellen? 🤔
Oooh Pindanootje, dat is geen leuk nieuws...je moet er echt in blijven geloven...ik hoop dat je snel verder kan met je traject. Ik ga in Leuven dus kan je helaas niet helpen met je vraag. Take care meid 💕
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

mich75

Bericht door mich75 » 15 augustus 2020, 12:39

Je moet naar Jette voor je eerste consult, waarschijnlijk gaan ze dan ook ineens bn doen bij jou en je vriend. Voor je kan starten moet je dan dog een keer counseling doen, diezelfde dag kan je ook je medicatie ophalen.

Verder moet je in principe enkel voor punctie en terugplaatsing naar Jette. Ik heb wel alles in Jette laten doen en zelfs dat kon ik per poging op 1 hand tellen ;)

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 15:52

mich75 schreef: ↑
15 augustus 2020, 12:39
Je moet naar Jette voor je eerste consult, waarschijnlijk gaan ze dan ook ineens bn doen bij jou en je vriend. Voor je kan starten moet je dan dog een keer counseling doen, diezelfde dag kan je ook je medicatie ophalen.

Verder moet je in principe enkel voor punctie en terugplaatsing naar Jette. Ik heb wel alles in Jette laten doen en zelfs dat kon ik per poging op 1 hand tellen ;)

Thanks Mich, dat geeft weer moed! Is er ook een specifieke arts die je zou aanraden daar eventueel? Ik zag dat 48procent daar na 1 ivf poging bevalt ve kindje dus dat is wel de moeite zeg.. M'n vriend is ook on board om daarheen te gaan. Hopelijk is er geen wachtlijst 🤔 Heeft het bij jou ook al tot succes geleid of nog in traject (sorry weet 't niet meer😬)?
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 15 augustus 2020, 17:42

15 augustus 2020, 15:52
Thanks Mich, dat geeft weer moed! Is er ook een specifieke arts die je zou aanraden daar eventueel? Ik zag dat 48procent daar na 1 ivf poging bevalt ve kindje dus dat is wel de moeite zeg.. M'n vriend is ook on board om daarheen te gaan. Hopelijk is er geen wachtlijst 🤔 Heeft het bij jou ook al tot succes geleid of nog in traject (sorry weet 't niet meer😬)?
Als je belt voor een afspraak zullen ze wat vragen stellen over je voorgeschiedenis/problemen en aan de hand daarvan wijzen ze je een arts toe.

De kansen in Jette zijn hoog, zeker als je weet dat zij ook veel dames behandelen die elders al meerdere mislukte pogingen gehad hebben.
Er zou momenteel wel een wachtlijst zijn omdat ze de corona-achterstand nog aan het wegwerken zijn, maar als je ongeduldig bent en vindt dat je te lang moet wachten op een eerste afspraak, dan kan je altijd vragen of ze je bellen als er eerder een plaatsje vrijkomt, of zelf af en toe bellen. Er zijn mensen die binnen een paar weken kunnen gaan, maar ik ken er ook die 2-3 maanden moeten wachten.

Eerst 3 mislukte pogingen in het ZOL, dan in Jette het probleem gevonden na de eerste poging en vanaf dan kon ik er pas echt voor gaan.
Ik was toen 40, dus dan liggen de kansen een pak lager (10% na de eerste poging), maar ik was na de 2de poging zwanger :)

Ze gaan je waarschijnlijk vragen om je dossier mee te brengen, je moet dit opvragen in het ZOL, maar ik heb niets gekregen over mijn behandelingen, enkel een paar resultaten van onderzoeken.

Ik heb dan zelf een overzicht gemaakt in exel, hoeveel ik moest spuiten, het aantal follikels, de grootte,...
Bij jou is dit anders, maar je kan wel een gelijkaardig overzichtje maken. Zo kan de dr toch zien hoe je reageert op de medicatie en hoe vlug, enz.

Naar mijn gevoel heb je bij deze laatste poging geen eerlijke kans gekregen omdat volgens mij je IUI 2 dagen te vroeg gebeurd is, Ombelet heeft dat bij mij ook eens geflikt.
Bij IUI is dit jammer, bij IVF was dat 1 van de 6 terugbetaalde pogingen kwijt :(

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 18:54

mich75 schreef: ↑
15 augustus 2020, 17:42
15 augustus 2020, 15:52
Als je belt voor een afspraak zullen ze wat vragen stellen over je voorgeschiedenis/problemen en aan de hand daarvan wijzen ze je een arts toe.

De kansen in Jette zijn hoog, zeker als je weet dat zij ook veel dames behandelen die elders al meerdere mislukte pogingen gehad hebben.
Er zou momenteel wel een wachtlijst zijn omdat ze de corona-achterstand nog aan het wegwerken zijn, maar als je ongeduldig bent en vindt dat je te lang moet wachten op een eerste afspraak, dan kan je altijd vragen of ze je bellen als er eerder een plaatsje vrijkomt, of zelf af en toe bellen. Er zijn mensen die binnen een paar weken kunnen gaan, maar ik ken er ook die 2-3 maanden moeten wachten.

Eerst 3 mislukte pogingen in het ZOL, dan in Jette het probleem gevonden na de eerste poging en vanaf dan kon ik er pas echt voor gaan.
Ik was toen 40, dus dan liggen de kansen een pak lager (10% na de eerste poging), maar ik was na de 2de poging zwanger :)

Ze gaan je waarschijnlijk vragen om je dossier mee te brengen, je moet dit opvragen in het ZOL, maar ik heb niets gekregen over mijn behandelingen, enkel een paar resultaten van onderzoeken.

Ik heb dan zelf een overzicht gemaakt in exel, hoeveel ik moest spuiten, het aantal follikels, de grootte,...
Bij jou is dit anders, maar je kan wel een gelijkaardig overzichtje maken. Zo kan de dr toch zien hoe je reageert op de medicatie en hoe vlug, enz.

Naar mijn gevoel heb je bij deze laatste poging geen eerlijke kans gekregen omdat volgens mij je IUI 2 dagen te vroeg gebeurd is, Ombelet heeft dat bij mij ook eens geflikt.
Bij IUI is dit jammer, bij IVF was dat 1 van de 6 terugbetaalde pogingen kwijt :(

Spannend, ik hoop dat de wachttijd meevalt, heb het gevoel alsof ik 2j al aan het wachten ben 🙈 maarja, dat heeft uiteraard iedereen die zich daar aanmeldt.. Maandag meteen aanmelden. Ik ga inderdaad al beginnen met een overzichtje op papier te zetten van alles.
Wat geweldig dat je na de 2e poging prijs had, super :) Hoe ver ben je intussen?
Oei, wat maakt dat je denkt dat het 2 dagen te vroeg was? Ik heb 9x puregon gespoten, toen pregnyl en 27u erna inseminatie.. Als het is mislukt door een verkeerde planning bij hun zou dat afschuwelijk zijn..
7/2018 pilstop

mich75

Bericht door mich75 » 15 augustus 2020, 19:33

Onze dochter is intussen al 3,5 jaar ;)

Toen mijn terugbetaalde pogingen op waren en ik ondertussen bijna 43 was heeft mijn dr mij eiceldonatie aangeraden omdat de kansen ondertussen wel heel laag waren geworden. We hebben dit gedaan en van de eerste tp raak en nu een tweeling van 14 maanden.
Het is bij al eventjes geleden, maar soms lijkt het alsof het gisteren was.
Ik blijf het forum nog altijd volgen en mij soms moeien 😉

Bij ivf moet de kleinste bruikbare follikel minstens 17mm zijn en de grootste max 23mm als je Pregnyl zet. Het is een beetje afwegen hoeveel er zijn en van welke grootte en het hangt ook af van de bloedwaardes.

Bij IUI zou de follikel 20-23mm moeten zijn. Als ik me niet vergis was jouw follikel 16 of 17 en nog een kleinere en de dag erna Pregnyl. Een follikel groeit 1 tot 2 mm per dag, dus die van jou waren volgens mij niet groot genoeg toen je de Pregnyl moest zetten.

In het ZOL wordt praktisch alles beslist door de echo, terwijl het bloed minstens even belangrijk is, zo niet nog belangrijker.
Als je naar Jette overstapt zal je het verschil wel merken 😉

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 15 augustus 2020, 20:18

Amai 3 kleine wondertjes dus al, wat super 🥰 Ik vind het heel fijn dat je hier af en toe nog komt "moeien" hoor, vind dat je er super veel vanaf weet en enorm bruikbare adviezen kan geven!! Dat kunnen we wel gebruiken 💪 Ik zei vanmiddag zelf ook nog tegen m'n vriend dat ik nu al zoveel maandjes op dit forum bezig ben dat ik me haast niet meer kan voorstellen geen "contact" meer te hebben als ik ineens wel zwanger ben ooit. Is echt n vangnet aan steun en herkenning hé :)

Goh dan hebben ze inderdaad met mijn follikel van 16 en 14 mm veel te vroeg gestart.. Wat ongelofelijk zonde 😒 Ik heb ook nog nooit iets vd bloeduitslagen terug gehoord inderdaad. Ze trekken ook pas bloed nadat bij de echo al beslist is wat te doen überhaupt 🙄
Krijg echt weinig info. Hoe het staal was bijvoorbeeld wisten ze ook vaker niet dan wel mee te delen. Allemaal zo'n essentiële dingen. Toen m'n vriend in Antwerpen labo extra testen op hpv en DNA fragmentatie moest laten doen (waar we ruim 6w op moesten wachten) heeft ombelet niet gecommuniceerd over de uitslag ervan, enkel telefonisch "ja is goed genoeg hoor" en daar moet je 't dan mee doen en voor betalen + ik die keer onnodig naar een consult gaan bij hem om me te laten afblaffen hoe druk hij 't had...
7/2018 pilstop

Plaats reactie